[VIDEO] Op weg met RSK

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door RSK » ma 29 jun 2015, 21:09

Bodegraven heeft welgeteld twee VRI-geregelde kruisingen. We bevinden ons hier op de drukste: daar waar de Cortenhoeve (links) en Vrije Nesse (rechts) aansluiten op de Goudseweg. Zo nu en dan komen uit deze zijstraten wat groter verkeer, waarvoor de bochten eigenlijk iets te krap zijn. Dat is zo met buslijn 178, die over de Cortenhoeve gaat, maar ook met wat vrachtverkeer van bedrijventerrein Dronenhoek wat over de Vrije Nesse gaat. Eigenlijk zou dat bedrijventerrein beter gesaneerd kunnen worden om er woningen te bouwen, al het vrachtverkeer moet nu dwars door smalle, bochtige straten. Maar goed, als iedereen zich een beetje aanpast, kan het best.
Link
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door RSK » vr 03 jul 2015, 21:34

Ik dacht dat er bij de politie vanwege de CAO-onderhandelingen publieksvriendelijke acties aan de gang waren, maar die worden klaarblijkelijk geboycot door een groepje oncollegiale labbekakken. Weinig sneuer dan laseren op een snelweg met autowegstatus kan ik ze niet bedenken. De laatste 1300 meter voor de laserende agent zijn kaarsrecht.
Link
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door RSK » vr 03 jul 2015, 21:41

Sommige mensen hebben een hekel aan stereotyperen. Ik heb vooral een hekel aan mensen die zich onterecht gestereotypeerd voelen zonder daarbij te beseffen dat zij hun eigen stereotype bevestigen. Zoals in dit geval twee roomwitte jonge mannen in een wat oudere VW Golf, beiden voorzien van een petje. Terwijl de bestuurder van links mij voorrang verleent, menen zij daar niet op te hoeven wachten en schieten er voorbij. De politie was ondertussen helaas druk doende met het bekeuren van mensen die 110km/h reden op een verder verlaten N11.
Link
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7885
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door Jackbauer1350 » vr 03 jul 2015, 22:05

Viel mee dat ze nog inhielden. Voor het zelfde geldt schiet tie zo in één keer de kruising over.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door RSK » vr 03 jul 2015, 23:27

^^ Daar is in dat smalle straatje net te weinig ruimte voor, anders had hij het zo gedaan.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7676
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door duikgek89 » za 04 jul 2015, 10:02

...
Laatst gewijzigd door duikgek89 op di 01 dec 2015, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14378
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door Attietattie » za 04 jul 2015, 23:18

^^ Maar ik heb mijn eigen was al. Verder volledig met Duikgek eens.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

petervdveen
autoweg
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 11:17
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door petervdveen » di 07 jul 2015, 12:10

RSK schreef:een groepje oncollegiale labbekakken.
Misschien bekeuren ze helemaal niet.
Je weet niet op welke snelheid ze controleren.
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door RSK » vr 17 jul 2015, 8:48

Ik zocht al een tijdje naar een gelegenheid om op deze manier een stukje af te snijden, maar dat is maar zelden veilig mogelijk. In dit geval was de Buitenkerk afgesloten, zodat er geen gemotoriseerd verkeer van rechts kon komen. Ook kon er geen verkeer 'achter' het middeneiland zijn, want de weg voor me was al een tijdje leeg. Met ten slotte een lege weg ter linkerzijde waren alle elementen aanwezig voor een lekker stukje burgerlijke ongehoorzaamheid. :dyn_hyp:
Link
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door RSK » vr 17 jul 2015, 8:57

Op weg naar de Meije kom je vanaf Bodegraven over de Buitenkerk, een smalle weg over de 'dijk' langs de Oude Rijn. Dit stuk is een van de weinige wegen in het buitengebied waar wat mij betreft terecht een maximumsnelheid van 60 km/h geldt. Helaas meent de gemeente dat af te moeten dwingen met allemaal levensgevaarlijke versmallingen. Leuk en prachtig, maar zo bij die ondingen kun je fietsers niet eens fatsoenlijk inhalen. Wat mij betreft worden alle obstakels verwijderd en wordt het vrijliggende fietspad links iets verbreed, zodat het al eerder al tweerichtingsfietspad kan worden gebruikt.
Link
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3562
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door verfmeer95 » zo 19 jul 2015, 17:09

RSK schreef:Ik zocht al een tijdje naar een gelegenheid om op deze manier een stukje af te snijden, maar dat is maar zelden veilig mogelijk. In dit geval was de Buitenkerk afgesloten, zodat er geen gemotoriseerd verkeer van rechts kon komen. Ook kon er geen verkeer 'achter' het middeneiland zijn, want de weg voor me was al een tijdje leeg. Met ten slotte een lege weg ter linkerzijde waren alle elementen aanwezig voor een lekker stukje burgerlijke ongehoorzaamheid. :dyn_hyp:
Link
Ik heb dit een keer gedaan, tijdens mijn rijles: Er was olie gemorst op een kwart van de rotonde, dus het verkeer werd linksom geleid. Ook aardig om een keer mee te maken.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door RSK » di 21 jul 2015, 12:11

Op het menu van afgelopen zondag stond een trio van linksplakkers op A20 en A16.
Link
Link
Link
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door RSK » di 21 jul 2015, 12:51

Wij krijgen groen terwijl de kruising nog niet vrij is. Reed de tram dan door rood?
Link
Op de Maasboulevard springt dit licht op rood. Kan gebeuren natuurlijk, maar het is mij volstrekt onduidelijk waarom dat anderhalve minuut moet duren als er geen ander verkeersaanbod is.
Link
Een rondje door de nieuwbouwwijk Weideveld bij Bodegraven, 5x versneld afgespeeld. Er ligt behoorlijk wat tijdelijke bestrating, waarbij ik met name positief verrast was door de goede rij-eigenschappen van de betonplaten. Ik vraag me af of het niet makkelijker zou zijn om alle straten daarmee aan te leggen, in plaats van allemaal losse klinkertjes.
Link
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7885
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door Jackbauer1350 » di 21 jul 2015, 13:21

Zo te zien lijkt het erop dat de trambestuurder net in zijn ooghoeken het licht naar oranje heeft zien springen. Jouw licht sprong pas op groen toen de tram midden op de kruising was. De tram is niet zo snel vanwege die bocht dus als die op het moment van wit naar oranje de kruising oprijdt redt tie dat niet meer.
De oranjefase van het negenoog zal ook wel anders zijn als de lichten voor het andere verkeer?

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door RSK » do 06 aug 2015, 14:31

Met wederom een zomerse periode is het een uitgelezen moment om zo nu en dan een ijsje te halen. Daarvoor ga ik meestal naar Boskoop, waar Janssen's IJssalon zit. Mijn route daar naartoe is misschien een beetje apart, maar hij hoort er onderhand wel bij. :lol:
Link
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door RSK » do 06 aug 2015, 15:01

Op een autoweg mag je niet keren. Dat moet deze man ook in zijn hoofd gehad hebben toen hij per ongeluk de oprit naar Alphen aan den Rijn voorbij reed. Maar of achteruitrijden dan zo'n geslaagde oplossing is...
Link
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20583
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door waldo79 » do 06 aug 2015, 17:49

@filmpje IJssalon: toepasselijk Italiaans deuntje eronder :yes:

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door RSK » do 06 aug 2015, 17:52

Daar heb ik bewust op gezocht, aangezien ik ondertussen met mijn bijrijder aan het keuvelen was. Gelukkig heeft YouTube van alles wat beschikbaar.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Claus Plein
stadsweg
Berichten: 366
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 21:11

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door Claus Plein » za 08 aug 2015, 18:13

RSK schreef:Op het menu van afgelopen zondag stond een trio van linksplakkers op A20 en A16.
Het wordt steeds erger heb ik het idee. Daarnet een gast van rond de 20 rechts ingehaald. Die moet toch beter weten?!

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door RSK » za 15 aug 2015, 16:41

Afgelopen donderdag heb ik zo'n 90 kilometer rondgereden om onweer te kijken en waar mogelijk een fotostek in te richten. Vanaf Bodegraven reed ik over N11-N207-N455-N209, wat binnenwegen, N11, wederom wat binnenwegen, A12 naar Woerden, A12 terug naar Bodegraven, wat binnenwegen en de N11 heen en weer. Van de ontladingen heb ik een compilatie gemaakt, 4x vertraagd afgespeeld zie je wat beter hoe zo'n ontlading soms door de lucht heen kronkelt.
Link
Route
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21943
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door Wouter N14 » za 15 aug 2015, 16:56

Indrukwekkend!
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7942
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door Wesso » za 15 aug 2015, 17:33

Met een goede digitale camera (b.v. 60 fps) kun je mooiere slowmotionbeelden maken, maar dit geeft ook een aardig beeld ;)

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14378
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door Attietattie » za 15 aug 2015, 23:08

Supervette compilatie! Weet je ook meteen dat je geen kneuzencamera hebt. :top:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door RSK » di 15 sep 2015, 16:09

Afgelopen donderdag reed ik een rondje Nederland voor diverse adressen. Dat heeft nog wat beeldmateriaal opgeleverd.

De bestuurder van dit busje neemt graag de ruimte, helaas ontneemt hij mij daarmee diezelfde ruimte. :redangry:
Link
Gelukkig kon ik hem even daarna al terugpakken door de Attietattie uit te hangen op de A4. :dyn_hyp:
Link
Even later bij de werkzaamheden op de A5 merkte ik een aantal keren dat bestuurders aan de rechterkant de witte lijnen bleven volgen. Dat maakt de ruimte op de linkerrijstrook soms net even te krap voor het mooi.
Link
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door RSK » di 15 sep 2015, 16:22

Er wordt de komende dagen nog wat regen verwacht, kwestie van anticiperen. :p
Link
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21943
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door Wouter N14 » di 15 sep 2015, 18:37

RSK schreef:Gelukkig kon ik hem even daarna al terugpakken door de Attietattie uit te hangen op de A4.
Mooi :lol: Altijd maar de vraag of je een goed plekje kan vinden om naar links te geraken maar hier kwam het ogenschijnlijk fraai uit, al is jammer dat we niet zien hoe het afloopt met die aanhanger...
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14378
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door Attietattie » di 15 sep 2015, 20:25

RSK schreef:Gelukkig kon ik hem even daarna al terugpakken door de Attietattie uit te hangen op de A4. :dyn_hyp:
Keurig, keurig. :top:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door RSK » di 15 sep 2015, 21:31

Wouter N14 schreef: al is jammer dat we niet zien hoe het afloopt met die aanhanger...
Je mist niets spannends ;)

Ik liet mijn gas een beetje los. Zodoende kon hij voorlangs naar mijn strook en ik naar de zijne. Een soort wissel bij het schaatsen dus. :lol:
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10215
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door Rein » wo 16 sep 2015, 12:35

RSK schreef:
Even later bij de werkzaamheden op de A5 merkte ik een aantal keren dat bestuurders aan de rechterkant de witte lijnen bleven volgen. Dat maakt de ruimte op de linkerrijstrook soms net even te krap voor het mooi.
Link
Ik krijg de indruk dat je in deze situatie niet helemaal goed hebt geanticipeerd.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14378
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Op weg met RSK

Bericht door Attietattie » wo 16 sep 2015, 12:50

Rein schreef:Ik krijg de indruk dat je in deze situatie niet helemaal goed hebt geanticipeerd.
Heb jij hetzelfde idee als ik? Gewoon erlangs trappen toch? Ik dacht best veel ruimte te zien, maar dat kan vertekenen.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Plaats reactie