[VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » di 09 jul 2019, 17:42

sven_engelen schreef: di 09 jul 2019, 17:32 Jaajaa, punt is dat ik een hekel heb aan "laatstemomentsritsers". Ik laat je er niet tussen. Dan ga je maar achter me je hebt genoeg tijd gehad om ertussen te gaan.
Succes met dat betweterige gedoe, ik prik hem er gewoon tussen :top:
Enne gojje mins blieft altied leave.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14340
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Attietattie » di 09 jul 2019, 18:52

sven_engelen schreef: di 09 jul 2019, 17:32 Jaajaa, punt is dat ik een hekel heb aan "laatstemomentsritsers". Ik laat je er niet tussen. Dan ga je maar achter me je hebt genoeg tijd gehad om ertussen te gaan.
Ik merk dat er gelukkig maar heel weinig mensen zo capaciteitsverneukend denken/doen. Als ik een complete (bijna stilstaande) file legaal voorbij rijd en hem vlak voor het kruis wil invoegen, wacht ik rustig stilstaand tot iemand me de ruimte geeft. Duurt meestal geen twee auto's. En dan ben ik er dus 40 - 2 voorbij. :lol:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7872
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Jackbauer1350 » di 09 jul 2019, 20:12

Zelfde als bij invoegen bij file. Gewoon de gehele invoeger benutten ipv stil gaan staan bij de eerste drie blokjes wachtend op een gaatje.

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door nickdh » wo 10 jul 2019, 7:49

^^ Bij Gorinchem gaan ze zelfs voor de blokjes bij Avelingen > Breda al wisselen, want ja, een kilometer lang weefvak is natuurlijk niet lang genoeg. :emo:

Ik probeer met ritssituaties wel rond de 300 m voor het einde op te schuiven, maar ga dan ook niet mierenneukend het gaatje dichtrijden.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Robbert297 » wo 10 jul 2019, 10:29

sven_engelen schreef: di 09 jul 2019, 17:32 Jaajaa, punt is dat ik een hekel heb aan "laatstemomentsritsers". Ik laat je er niet tussen. Dan ga je maar achter me je hebt genoeg tijd gehad om ertussen te gaan.
Dan ben jij dus iemand die het ritsgedrag in Nederland nou niet bepaald bevordert. Het is de bedoeling dat je zo lang mogelijk doorrijdt tot de afstreping. Jij bent hier juist fout bezig.
Слава Україні

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Piles » wo 10 jul 2019, 10:39

^^ Als het druk is: helemaal eens. Doorrijden tot de pijlen en dan om-en-om.

Maar ik heb ook regelmatig honderd meter leeg achter me, en dat iemand er toch perse nog langs wil en 'm er voor m'n neus tussendrukt. Daar heb ik wel een bloedhekel aan. Dan heb je echt tijd genoeg gehad om eerder te ritsen.

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Robonus » wo 10 jul 2019, 10:41

Ik zie het nooit zo zwart-wit als fout/goed. Ligt er bijvoorbeeld aan hoe snel er op dat moment gereden wordt. Bij stilstaand/langzaam rijdende file is het zonde om 300m voor het verdrijvingsvlak al in te voegen.

Maar als er 100/120 wordt gereden zie je vaak dat ter hoogte van het verdrijvingsvlak de hiaten erg klein zijn omdat het daar nu eenmaal drukker is. Vaak zijn de hiaten 500m voor het verdrijvingsvlak ruim aanwezig om in te voegen. Om daar dan voorbij te scheuren en je op het laatste hiaatloze punt er tussen te drammen vind ik prima, maar of het beter is voor de doorstroming betwijfel ik. Zelf kies ik dan liever een makkelijke hiaat iets eerder.

Gaatjes dichtrijden doe ik trouwens ook niet, da's kansloos maar vol in de ankers moeten omdat iemand een hiaatloze rijstrookwissel afdwingt wordt ik ook niet echt vrolijk van.

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door sven_engelen » wo 10 jul 2019, 10:59

Bij een file vind ik het een ander verhaal. Dan moet je vooral doorrijden om de capaciteit te benutten. Ik heb het over als er 100-120-130 gereden wordt. Dan heb je voldoende ruimte gehad om te ritsen en als je dan het durft om net voor het verdrijvingsvlak voor me te schieten waardoor ik in de remmen moet dan heb je aan mij de verkeerde.
Svenlo

petervdveen
autoweg
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 11:17
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door petervdveen » wo 10 jul 2019, 16:56

Snelwegfreak schreef: di 09 jul 2019, 17:42
sven_engelen schreef: di 09 jul 2019, 17:32 Jaajaa, punt is dat ik een hekel heb aan "laatstemomentsritsers". Ik laat je er niet tussen. Dan ga je maar achter me je hebt genoeg tijd gehad om ertussen te gaan.
Succes met dat betweterige gedoe, ik prik hem er gewoon tussen :top:
Tot het bord 'ritsen vanaf hier houdt ik één of twee auto's ruimte. Daarna sluit ik weer netjes aan.
Wil je er daarna achter, dan wacht je maar ff wat mij betreft.
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14340
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Attietattie » wo 10 jul 2019, 17:47

^^ Er staat 'vanaf' hier hè. Niet 'tot'.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6388
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Jeroen » wo 10 jul 2019, 18:55

nickdh schreef: wo 10 jul 2019, 7:49 ^^ Bij Gorinchem gaan ze zelfs voor de blokjes bij Avelingen > Breda al wisselen, want ja, een kilometer lang weefvak is natuurlijk niet lang genoeg. :emo:
Ik maak het vaak genoeg mee dat mensen bij file zelfs over de verdrijvingsvlakken al proberen in te voegen, met vaak ook de intentie om zo snel mogelijk naar de meest linker rijstrook op te schuiven, omdat mensen denken dat het daar beter door rijdt...

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » za 13 jul 2019, 17:56

Wel heel toevallig dat je dan nét naar rechts wilt gaan als iemand je passeren wil.
Link
Soms weet je even niet wat je ziet...
Link
Link
Achteraf beter helemaal rechts voorbij kunnen gaan. Maar ja, soms wil je mensen toch een kans geven...
Link
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7872
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Jackbauer1350 » za 13 jul 2019, 19:23

Auto's op rijstrook 3 met zeeën van vrij asfalt rechts op de A2, what else is new.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14340
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Attietattie » zo 14 jul 2019, 1:09

Wat een baggerfilmpjes!

En dan bedoel ik dat ik alleen maar baggergedrag zie van de medeweggebruikers. Verschrikkelijk zeg. :facepalm:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Durashift » zo 14 jul 2019, 11:00

Attietattie schreef: di 09 jul 2019, 18:52
sven_engelen schreef: di 09 jul 2019, 17:32 (..) Dan ga je maar achter me je hebt genoeg tijd gehad om ertussen te gaan.
Ik merk dat er gelukkig maar heel weinig mensen zo capaciteitsverneukend denken/doen. (..). Duurt meestal geen twee auto's. En dan ben ik er dus 40 - 2 voorbij. :lol:
Kennelijk wel, want als jij 40 auto's voorbij kan rijden is er toch sprake van een ernstig capaciteitsverschil per rijstrook m.i.
Ik denk dat veel mensen weinig moeite hebben met ritsers waarbij de voertuigen in beide rijstroken min of meer gelijk opgaan.

Als bestuurders in de rij zien dat anderen 'voordeel' halen uit het feit dat hun 'op tijd' van rijstrook gewisseld zijn.. kan dat wel irritatie opwekken in het menselijk brein.. of het nu wel of niet legaal is. Da's met meer dingen zo in het leven.. zaken zijn soms wettelijk toegestaan maar misschien wel immoreel.
Snelwegfreak schreef: za 13 jul 2019, 17:56 (..)
Soms weet je even niet wat je ziet...
Lijken mij verdwaalde fietstoeristen. Nee, niet handig daar.
Maar waarom toeteren? Voor wie?
Het verkeer stroomde toch nog redelijk door.. een toeter kan dan eerder een schrikreactie van een andere weggebruiker opleveren, lijkt mij.
Bijvoorbeeld die Iveco die nog wat meer jouw kant op komt.. :|
Laatst gewijzigd door Durashift op zo 14 jul 2019, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Palance » zo 14 jul 2019, 11:06

Ik zie er weinig immoreels in om door te rijden tot aan het ritspunt zelf. En dat is het moment dat de rijstrook afvalt.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Durashift » zo 14 jul 2019, 11:12

Gezien het blokkerend gedrag door sommige weggebruikers bij dergelijke situatie hebben die daar toch een ander gevoel bij. ;)

Volgens mij moet het gewoon omgedraaid worden.. met alle ANPR camera's van tegenwoordig lijkt het mij een fluitje van een cent om die bij ritspunten te installeren.. én dan bonuspunten geven aan de bestuurders in de rij die een ritsend voertuig er conform de regels tussen laat. Dan levert het langer wachten in de file die bestuurders nog wat op en zal de ergernis over weggebruikers die de regels tot op de centimeter asfalt toepassen misschien wat afnemen. :)

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Palance » zo 14 jul 2019, 11:14

Durashift schreef: zo 14 jul 2019, 11:12 Gezien het blokkerend gedrag door sommige weggebruikers bij dergelijke situatie hebben die daar toch een ander gevoel bij. ;)
Die horen niet te blokkeren en zelf koninkrijkje te spelen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » zo 14 jul 2019, 11:38

Durashift schreef: zo 14 jul 2019, 11:00 Maar waarom toeteren? Voor wie?
Het verkeer stroomde toch nog redelijk door.. een toeter kan dan eerder een schrikreactie van een andere weggebruiker opleveren, lijkt mij.
Bijvoorbeeld die Iveco die nog wat meer jouw kant op komt.. :|
Ze lopen op een autoweg, waar het druk is en versmald wegens wegwerkzaamheden. Niemand verwacht je daar. Dat is ronduit gevaarlijk, en het is maar de vraag of men dat zélf door heeft.

Die Iveco was geen probleem. Had niet de illusie hem in te halen of ernaast te rijden.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10195
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Rein » zo 14 jul 2019, 12:22

^^ ter hoogte van de brug is toch formeel geen :G3: ? Er staan daar borden :C9: meen ik toch?

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » zo 14 jul 2019, 12:50

Alleen puur formeel niet, i.v.m. landbouwverkeer. Lopen is echter nooit toegestaan.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Coen Tunnel » zo 14 jul 2019, 19:05

Snelwegfreak schreef: zo 14 jul 2019, 12:50 Alleen puur formeel niet, i.v.m. landbouwverkeer. Lopen is echter nooit toegestaan.
Dat lopen hier onwenselijk is, dat zeker. Maar op basis waarvan zou lopen hier niet toegestaan zijn? We hebben op het forum al eens eerder deze discussie gehad en toen was wel duidelijk dat een :C9: lopen niet verbiedt. Dan moet tevens een :C16: worden toegepast, zoals hier bijvoorbeeld. Of je had kunnen volstaan met een :G3: met onderbord 'landbouwvoertuigen toegestaan', zoals hier. Maar met de borden die hier nu geplaatst zijn is lopen over de Leeghwaterbrug niet verboden.

Zie deze topic.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14340
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Attietattie » ma 15 jul 2019, 0:40

Durashift schreef: zo 14 jul 2019, 11:00Kennelijk wel, want als jij 40 auto's voorbij kan rijden is er toch sprake van een ernstig capaciteitsverschil per rijstrook m.i.
Ik denk dat veel mensen weinig moeite hebben met ritsers waarbij de voertuigen in beide rijstroken min of meer gelijk opgaan.
Het alternatief is dat ik naast die lui op de snelweg stil ga staan. En dat gaat dus niet gebeuren. :doei:
Durashift schreef: zo 14 jul 2019, 11:00Als bestuurders in de rij zien dat anderen 'voordeel' halen uit het feit dat hun 'op tijd' van rijstrook gewisseld zijn.. kan dat wel irritatie opwekken in het menselijk brein.. of het nu wel of niet legaal is. Da's met meer dingen zo in het leven.. zaken zijn soms wettelijk toegestaan maar misschien wel immoreel.
De mensen met deze mening kunnen het beste stuk voor stuk overlijden. Als dat obstakels met zich meebrengt dan graag een PB. Dan gaan we kijken of we dat samen kunnen oplossen. :top:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Durashift » di 16 jul 2019, 0:11

^^^ Neuh, heb niet echt de behoefte om met jou 'iets op te lossen'...

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » vr 19 jul 2019, 14:51

Niet echt een idiote actie of zo, maar vond het als verkeersprofessional wel opvallend.
De verkeerslichten op de kruising lijken niet gekoppeld te zijn met de bruglichten van de beweegbare brug op de achtergrond. De rechtdoorrichting blijft groen krijgen, terwijl oprijden niet mogelijk is. Je zou zeggen dat je bij een brugopening de zijrichtingen langer en vaker groen kunt geven.
Link
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Wesso » vr 19 jul 2019, 16:20

En heb je hier als verkeersprofessional melding van gemaakt bij de wegbeheerder? :write:

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » vr 19 jul 2019, 16:26

Nog niet. De provincie heeft zijn handen al meer dan vol aan andere beweegbare bruggen :ongeduldig:
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door mavas » vr 19 jul 2019, 17:48

Ik heb even gekeken voor je, en er gelden de volgende instellingen:
- bij brugingreep doseren;
- bij brugingreep én file blokkeren.
Maar dan moet die filelus wel bezet zijn. Ik kan niet zien of die filelus bezet is in je filmpje.

Ik zou er iig melding van maken.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » vr 19 jul 2019, 17:58

Als de verweglus of lange lus bezet is én de regeling wéét dat er een brugopening is, lijkt me dat toch afdoende om rechtdoor geen groen meer aan te bieden? Zelfde als de links- en rechtsaffers geen aanvraag meer doen doordat de opstelstroken niet te bereiken zijn door de file.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door mavas » vr 19 jul 2019, 18:17

Dan moet dat wel geprogrammeerd zijn. Maar je wil altijd het wegvak voor de brug eerst vullen voordat je gaat blokkeren. Dus je wilt rechtdoor nog wel groen geven. Dan kunnen bestuurders die links of rechtsaf willen nog bij hun opstelstrook komen.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Plaats reactie