[VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Rein » vr 15 mar 2019, 20:45

Snelwegfreak schreef: vr 15 mar 2019, 20:16
...ware het niet dat ie dicht was.
Link
Ik vermoed zo maar dat die automobilist dit vaker heeft gedaan. Mogelijk komt hij uit de buurt van afrit Beverwijk-Oost en vindt hij de Velsertunnel te ver om? Of heeft geen zin om via de Velsertunnel nog een (extra) stukje OWN te rijden om bij de N202 uit te komen? Buiten dat er formeel een verbodsbord staat en de verlichting in die calamiteitenboog niet aan staat, lijkt me het nemen van die boog niet bijzonder risicovol. Zeker niet op dat tijdstip.
Snelwegfreak schreef: vr 15 mar 2019, 20:16
Dit scheelde niet veel.
Link
Typisch gevalletje van in de dode hoek zitten. Verkeer dat twee rijstroken naar links net achter je zit is in (veel) spiegels niet te zien.
Snelwegfreak schreef: vr 15 mar 2019, 20:16
Waarschijnlijk achterop de file gereden. Twee auto's met flinke schade.
Link
Alleen een weginspecteur van RWS ter plaatse, terwijl het daar (net aan) in provinciaal beheer is.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » vr 15 mar 2019, 20:50

^^ Even daarvoor reden twee provinciale WIS'sen richting Akersloot. Waarschijnlijk om te keren en RWS af te lossen.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Robonus » za 16 mar 2019, 11:55

Je tijd staat zeker nog op zomertijd? Bij Badhoevedorp reed ik ook op dat tijdstip langs en bij mij waren ze net de afzetting aan het afbouwen.
Link

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » za 16 mar 2019, 12:32

Nee hoor, die staat goed. Jij rijdt er 7 minuten later langs. Logisch dat ze dan al aan het opruimen zijn, als 7 minuten eerder de berger klaar is voor vertrek ;)
Enne gojje mins blieft altied leave.

petervdveen
autoweg
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 11:17
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door petervdveen » di 19 mar 2019, 10:53

Snelwegfreak schreef: vr 15 mar 2019, 20:33 Ik zet er overigens bewust niet bij dat de ander schuldig is, want dit was van mezelf ook niet enorm handig. Had er net zo goed achter kunnen kruisen ;)
Precies dit heb ik ook wel eens. Ongeveer eens in de 1/2 jaar. Je kijkt drie/vier keer in de spiegel en toch blijft, net als jij in dit geval, de ander precies in de dode hoek. Blijkt weer uit dat het verkeer samenspel is.
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Jeroen » di 19 mar 2019, 11:53

Rein schreef: vr 15 mar 2019, 20:45
Typisch gevalletje van in de dode hoek zitten. Verkeer dat twee rijstroken naar links net achter je zit is in (veel) spiegels niet te zien.
Dat is ook precies de reden waarom je altijd rustig en rijstrook voor rijstrook zou moeten wisselen, zeker als de snelheidsverschillen wat hoger liggen.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » di 19 mar 2019, 17:51

Tijdens het voorsorteren zie ik de ambulance van achteren komen en maak de rijstrook weer vrij voor hem. Met alarmlichten geef ik aan hem gezien te hebben.
Link
Vreemde actie van de zwarte auto. De invoegstrook is beëindigd en er was ruimte om in te voegen.
Link
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » do 28 mar 2019, 18:04

Dit gebeurt vaker en ik kan het ook wel begrijpen: vóór de tunnel is er geen enkele bewegwijzering die je informeert over de afvallende rijstrook. Na de tunnel moet je direct kiezen.
Link
Zéér goed te horen tijdens het rijden, zelfs met muziek hard aan. Prima omroep.
Link
Het is dat de knul op de fiets het aan ziet komen, anders was het minder goed afgelopen...
Link
Verderop is de spitsstrook afgekruist. Mensen achter mij wisselen naar de spitsstrook om nog wat voertuigen in te halen. Een politiebusje op de linker rijstrook besluit maar eens een kijkje te gaan nemen. De auto's rechts weten verdacht snel in te voegen. Kan toeval zijn, natuurlijk.
Link
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » vr 12 apr 2019, 21:18

Deze bestuurder reed met dagrijverlichting, terwijl het buiten pikkedonker was. Voorop een zwak lichtje, maar achter dus niets. Gelukkig had hij het door, maar dat is toch rijkelijk laat als je al op de snelweg rijdt.
Link
Een deel van de wegverlichting schakelt uit, waardoor het erg donker wordt. Ineens schakelt het weer aan en met de LED-verlichting is het dan in één klap ook meteen weer goed licht. Apart om te zien.
Link
De uitvoegstrook naar de N9 is duidelijk met een rood kruis afgesloten. Toch houden enkele weggebruikers zich hier niet aan. Mogelijk zagen ze het niet, aangezien ze bij het puntstuk alsnog opschuiven. De afrit zelf was overigens gewoon open: via de taper was de N9 te bereiken. Ver omrijden had overigens niet nodig geweest: 500 meter verder heb je de afrit Boekelermeer, waar je onderaan linksaf kunt en je op hetzelfde punt uit komt: rotonde Kooimeerplein.
Link
De afrit Boekelermeer aan het einde van de A9, begin N242, is afgesloten i.v.m. maaiwerkzaamheden onderaan de afrit. De signalering op het portaal geeft einde alle verboden i.v.m. een eerdere maatregel die hier niets mee te maken heeft. Op de pijlwagen na dus geen enkele verkeersmaatregel zoals borden of pionnen. Ik kan me niet voorstellen dat dit conform de richtlijnen CROW 96a/b is (hier ter plekke is de N242 een SW-80).
Link
Enne gojje mins blieft altied leave.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14342
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Attietattie » za 13 apr 2019, 0:14

De richtlijn zegt niet heel veel over het afsluiten van afritten. Maar als je de ene richtlijn over de andere legt, is er maar één conclusie mogelijk: niet conform richtlijn.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » do 18 apr 2019, 16:15

De bruglichten branden, maar de slagbomen blijven omhoog staan. Direct doorgebeld aan de provincie Noord-Holland. Die zijn gelukkig om 05:15 uur al telefonisch beschikbaar via 0800-0200600. Klasse!
Link
Link
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Naturist » do 18 apr 2019, 22:54

^^ 98 in de 70?!? Daar hoeft die laatste dan ook niet op te rekenen.
En dan daar in die ¢<€€¢©÷bocht! :nooo:

Laat ik het zo zeggen: Het mag ietsje rustiger. :handshake:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14342
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Attietattie » vr 19 apr 2019, 0:48

^^ :lol: Grapje zeker.

Met de bus is 100 vast best pittig maar met de luxewagen is 120 meer op zijn plaats.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Jackbauer1350 » vr 19 apr 2019, 9:45

Die 70 daar is bezopen. Daarnaast dien je in het verkeer rekening te houden met sneller verkeer. Ook al zitten ze (ruim) boven de aangegeven maximum snelheid.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » vr 19 apr 2019, 16:31

Je kunt als motorrijder niet verwachten dat iedereen je ziet. Als je rechts inhaalt, doe dat dan altijd erg voorzichtig en niet met een té hoog snelheidsverschil. Zeker als motorrijder ben je minder goed zichtbaar.
Link
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Jackbauer1350 » vr 19 apr 2019, 16:55

Best link inderdaad. Dat busje had logischerwijs na het inhalen van de auto met caravan zo naar rechts kunnen komen en heeft meer dode hoek dan een personenwagen.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » vr 19 apr 2019, 17:00

Op dit stuk voor de Wijkertunnel rijdt het heel vaak in een treintje. Rechts inhalen heeft vaak weinig zin omdat de hiaten erg kort zijn. Probleem ligt met name bij de mensen die geen of onvoldoende gas geven bij het weer omhoog gaan in en na de tunnel. Daardoor ontstaat een terugslag. In de ochtendspits is dat steevast de reden voor file richting Amstelveen.
Enne gojje mins blieft altied leave.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door boe! » vr 19 apr 2019, 17:01

Doet mij denken aan een recent ongeluk op de Universiteitsweg in Utrecht. Een motorrijder haalt een auto rechts in precies op het moment dat deze een rijstrook naar rechts opschuift. De motorrijder kan het niet meer navertellen.
:arrow: https://www.nu.nl/utrecht/5803578/motor ... recht.html

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Chrysa » vr 19 apr 2019, 20:03

Naturist schreef: do 18 apr 2019, 22:54 ^^ 98 in de 70?!? Daar hoeft die laatste dan ook niet op te rekenen.
Ik heb tijdens mijn rijlessen geleerd dat ik altijd in mijn spiegels moet kijken voordat ik van rijstrook wissel.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Naturist » za 20 apr 2019, 0:31

^^ heeft ie waarschijnlijk wel gedaan, maar in een bocht naar links moet je wel wat breder door je spiegel kijken.
Was eerder verblind door dat donkere autootje die hen voorgingen in z'n inhaalmanoeuvre, denk ik ;)

Maar, het is inderdaad zo dat ik die bocht daar echt niet boven de 90 hoef te nemen, dat voelt echt heel naar, vraag is of ik 'm er überhaupt wel heelhuids doorheen zou trekken.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Durashift » za 20 apr 2019, 0:45

Jackbauer1350 schreef: vr 19 apr 2019, 9:45 Die 70 daar is bezopen. Daarnaast dien je in het verkeer rekening te houden met sneller verkeer. Ook al zitten ze (ruim) boven de aangegeven maximum snelheid.
Ook als dat verkeer rechts inhalend er aan komt stuiven?

Ik denk dat de Skoda bestuurder/ster al eerder had gekeken, een lege linker rijstrook zag.. misschien al wilde gaan maar de achterligger ging eerst.. en toen ff niet spiegelde en daar was de dashcammer opeens.. :schrikreactie:

Ik vind die 70 daar niet zo bezopen.. ja, het kan harder maar niet iedereen wil in de bocht hangen... :)
Vrachtverkeer moet daar toch flink in snelheid terug (zie je ook in dit filmpje) dus voor de juiste verdeling van snelheidsverschillen is 70 km/h geen gek advies wat mij betreft.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » ma 13 mei 2019, 16:51

De Duitser rijdt onnodig links, maar het verdrijvingsvlak was al dichterbij dan de bestuurder dacht.
Link
Taxi drukt een opvallende Marechaussee van de weg. Dat is niet handig. Zeker niet als je in plaats van direct terug te deinzen door wilt zetten. Dan verschijnt vanzelf het bekende bordje "POLITIE VOLGEN".
Link
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » vr 24 mei 2019, 19:29

Link
Blijkbaar ook nog eens te hoog voor de Wijkertunnel. Afsluitbomen blijven omhoog en het rode licht dooft snel. Vermoedelijk een gecoördineerde passage geweest.
Link
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » za 25 mei 2019, 10:45

Na ruim drie jaar waren dit de laatste filmpjes vanuit de Opel Astra. Afgelopen vrijdag heb ik mijn nieuwe auto opgehaald: een blauwe Seat Ibiza FR 8-)

De dashcam wordt dit weekend overgeplaatst.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » wo 29 mei 2019, 16:54

And kick-off! :woop:
Gevaarlijke situatie. Op de A9 bij Rottepolderplein staat een busje voor werkverkeer op de vluchtstrook, welke daar eindigt. Daarachter loopt een man met een landmeter gevaarlijk dicht langs de rijbaan waar verkeer 120 km/h mag rijden. En dat alles zonder verkeersmaatregelen.
Link
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » wo 29 mei 2019, 16:58

En de DDI in Leiden, vanuit meerdere hoeken bereden.
Link
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Jackbauer1350 » do 30 mei 2019, 19:35

Wachttijden van ongeveer een minuut of 3 bij enkele VRI's...

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » za 15 jun 2019, 19:53

Je eerst in laten halen, dan terug inhalen en tot slot ertussen wringen om toch rechtaf te gaan. Waarom? Komt nogal onnodig over.
Link
De V85 ligt hier rond de 65 km/h, maar deze bestuurder lijkt nog iets harder te gaan. Blijkbaar ook de verkeerd voorgesorteerd. Al met al een opvallende rijstijl.
Link
Lekkere actie weer. Er is geen gat, dus dan creëer je er gewoon één.
Link
Enne gojje mins blieft altied leave.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14342
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Attietattie » zo 16 jun 2019, 2:15

Je staat voor mij bekend als iemand met goede en terechte filmpjes. Maar nu even niet. Bij de eerste twee filmpjes zie ik niks geks. De 3e is terecht.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » zo 16 jun 2019, 10:48

Echt spectaculair is het zelden, maar als je bij de eerste en vooral de tweede écht niets geks ziet ga ik toch aan je twijfelen ;)

De eerste is vooral een aparte keuze van de Golf. Er was geen reden om weer in te halen als je uiteindelijk naar rechts moet. Maar oke, daar kunnen verklaringen voor zijn. Hij kan zich immers vergist hebben in welke afslag hij moest hebben. Hier kan ik dus met je mee gaan.

De tweede zal qua snelheid richting invordering gaan, en anders wel voor artikel 5 in verband met de VRI-kruisingen waar ook langzaam verkeer kan oversteken. Feitelijk rijdt ie ook nog door rood. Dat bestempelen als niets geks, vind ik dan weer gek :)
Enne gojje mins blieft altied leave.

Plaats reactie