[VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18065
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » di 01 mei 2018, 18:24

Geen idee wat er loos was: ik kon niks bijzonders zien.
Link
Ik weet niet wat het was. Een onderdeel van een bumper of een ander plastic/metalen voorwerp. Direct even hectometercheck en doorbellen.
Link
Je stelt me al teleur doordat je zonder enige reden met mistachterlicht aan rijd, maar don't let me down en zet hem gewoon uit. Jammer dat je dat niet meer meekrijgt, hoewel het in 99% van de gevallen ongetwijfeld niets verandert.
Link
Heb je ruzie met een andere automobilist? Dan ben je sowieso een kneus, maar hee joh, doet dat lekker ergens anders of zo, joh!
Link
Enne gojje mins blieft altied leave.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14378
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Attietattie » di 01 mei 2018, 18:49

Snelwegfreak schreef: di 01 mei 2018, 18:24Je stelt me al teleur doordat je zonder enige reden met mistachterlicht aan rijd, maar don't let me down en zet hem gewoon uit.
Als je seint en niet recht achter me rijdt, denk ik niet dat het voor mij bedoeld is. En met getoeter zou ik ook niet concluderen dat er iets aan mijn verlichting schort.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14378
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Attietattie » di 01 mei 2018, 18:55

Snelwegfreak schreef: di 01 mei 2018, 18:24 Ik weet niet wat het was. Een onderdeel van een bumper of een ander plastic/metalen voorwerp.
Waarom rij je zo langzaam? Zat ie in de noodloop ofzo? Je hebt echt niet zomaar een boete te pakken ofzo hoor.

:lol:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18065
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » di 01 mei 2018, 19:31

Attietattie schreef: di 01 mei 2018, 18:49Als je seint en niet recht achter me rijdt, denk ik niet dat het voor mij bedoeld is. En met getoeter zou ik ook niet concluderen dat er iets aan mijn verlichting schort.
Twee manieren om aandacht te trekken. Bij het langsrijden knipper ik een aantal keer met mijn mistachterlicht. Als je dan nog niet zoiets hebt van "hmm, eens voor de zekerheid op mijn dashboard kijken...", gaat er iets met je mis.
Attietattie schreef: di 01 mei 2018, 18:55Waarom rij je zo langzaam? Zat ie in de noodloop ofzo? Je hebt echt niet zomaar een boete te pakken ofzo hoor.
:geenlach: Je mag daar maar 100, hè. Meer dan genoeg boetes gehad dit jaar :ongeduldig: En bovendien was ik in mijn menuutje op het middenconsole aan het scrollen naar 'Rijkswaterstaat'.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8665
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door keokiracer » di 01 mei 2018, 22:08

Benjamin, als je elke keer als je nieuwe video's uploadt alles op privé duwt en vervolgens weer openbaar zet dan hef ik mijn abonnement op je kanaal op want ik heb geen zin in elke keer 50 video's in mijn sub-pagina :heygrr:
[/rant]


@Rood-kruis-video: iets op de verbindingsboog naar Haarlem?
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18065
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » di 01 mei 2018, 22:15

keokiracer schreef: di 01 mei 2018, 22:08 Benjamin, als je elke keer als je nieuwe video's uploadt alles op privé duwt en vervolgens weer openbaar zet dan hef ik mijn abonnement op je kanaal op want ik heb geen zin in elke keer 50 video's in mijn sub-pagina :heygrr:
[/ran
Ik weet, maat. Komt omdat ik altijd alles op 'verborgen' had staan en nu gewoon weer op 'openbaar'. Dat is een actie van de laatste weken. Geen standaardritueel, maak je geen zorgen ;)
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8665
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door keokiracer » di 01 mei 2018, 22:16

Je hebt het al minstens 2x eerder gedaan, vandaar ;)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18065
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » di 01 mei 2018, 22:21

Dat klopt. Het waren 300 video's, dus dat doe ik niet in één keer ;) Maar wel vervelend dat je al die meldingen/video's voorbij ziet komen, onnodig YouTube dingetje. Nieuwe video's gaan gewoon op openbaar.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18065
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » do 03 mei 2018, 18:25

Soms moet je een paar keer kijken om te zien of je dat wel goed zag. Een lifter op de A2 bij Abcoude.
Link
Enne gojje mins blieft altied leave.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14378
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Attietattie » do 03 mei 2018, 21:52

:top:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18065
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » za 05 mei 2018, 16:04

Ja, dat ging niet meer hè...
Link
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7676
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door duikgek89 » za 05 mei 2018, 19:20

Die auto dacht waarschijnlijk logisch na en concludeerde dat de sleurhut waarschijnlijk wat langzamer was dan de rest. Maar in feite werd zelfs de sleurhut opgehouden door een stel asociale treuzelaars*.


*Men mag 80, kan 100, rijdt 60... :wall:

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18065
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » za 12 mei 2018, 22:46

Het is dat je het aan ziet komen: die gaat blind oversteken. Wel even het handje omhoog als excuus, nu kon dat gelukkig nog.
Link
Er werd met een DRIP voor gewaarschuwd, maar het blijft schrikken als je het echt ziet.
Link
Enne gojje mins blieft altied leave.

petervdveen
autoweg
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 11:17
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door petervdveen » zo 13 mei 2018, 19:16

Waar schrok je precies van dan? Ze stonden toch dicht tegen de vangrail aan?!
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8665
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door keokiracer » zo 13 mei 2018, 19:19

Eentje loopt op 0:04 ineens eventjes richting de snelweg, is ook de reden dat die BMW remt.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18065
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » zo 13 mei 2018, 19:37

Precies. Zelf dacht ik ook dat ze eventueel met voorwerpen gooiden. En sowieso: van voetgangers op de snelweg schrik ik nog wel, ja.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18065
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » wo 16 mei 2018, 17:57

Zelf ben ik ook niet onschuldig, geef ik eerlijk toe.
Link
Lekker vlotjes zo.
Link
Stand van zaken N242 op 16 mei 2018. De ochtend nadat aanpassingen aan de fasering gereed waren, zoals het vervangen van de gele wegenverf door gele thermoplast en het opschuiven van de barrier over een deel van het traject, om meer ruimte te creëren. Hierdoor is de linker rijstrook richting de Leeghwaterbrug een flink stuk versmald, evenals de slinger. Dat was, zoals je kunt zien, even schrikken. Voortaan ligt de snelheid daar iets lager, ondanks dat het nog midden in de nacht is ;)
Link
Enne gojje mins blieft altied leave.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10215
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Rein » wo 16 mei 2018, 19:03

Snelwegfreak schreef: wo 16 mei 2018, 17:57 Zelf ben ik ook niet onschuldig, geef ik eerlijk toe.
Ik zie niet wat je fout doet. Het enige dat je jezelf wellicht kan verwijten is dat je even een paar km/h had moeten doortrekken zodat je al helemaal naast die gast zat toen de doorgetrokken streep overging in blokmarkering.

Maar uiteindelijk is het toch echt de fout van die blinde koeienkop.

Piles
autoweg
Berichten: 1312
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Piles » wo 16 mei 2018, 19:23

^^ ik zie ook een hoop getwijfel van Snelwegfreak hoor.
Wil je er voor, geef dan gas.
Wil je er achter, hou dan in.
Maar ga vooral niet in de dode hoek van een dichte bestelbus rijden.

En voor beiden: het weefvak is zo lang, dus je hoeft niet bij het eerste blokje te weven. Hij had best nog even rechts kunnen blijven.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18065
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » wo 16 mei 2018, 19:38

Piles schreef:^^ ik zie ook een hoop getwijfel van Snelwegfreak hoor.
Wil je er voor, geef dan gas.
Wil je er achter, hou dan in.
De twijfel was er inderdaad. Al moet ik er wel bij zeggen dat a) mijn auto niet zo vlot is dat als ik eenmaal het gas intrap dat ik dan weg ben en b) de motor hier nog koud was en ik het wat rustiger aan doe ;)
Piles schreef:Maar ga vooral niet in de dode hoek van een dichte bestelbus rijden.
Dat gebeurt niet helemaal: als ik naar links ben zit ik nog zo'n 30 meter of x seconden achter hem. Hij had me wat dat betreft ook moeten kunnen zien.
Piles schreef:En voor beiden: het weefvak is zo lang, dus je hoeft niet bij het eerste blokje te weven. Hij had best nog even rechts kunnen blijven.
Klopt, en dat geldt ook voor het zwarte busje :) Dit was wel zo'n moment dat ik zelf ook dacht: dat was van mijn kant ook niet helemaal handig. Vandaar dat ik mij, ondanks de claxon, niet verbaal uitte.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6393
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Jeroen » wo 16 mei 2018, 20:30

Rein schreef: wo 16 mei 2018, 19:03
Snelwegfreak schreef: wo 16 mei 2018, 17:57 Zelf ben ik ook niet onschuldig, geef ik eerlijk toe.
Ik zie niet wat je fout doet. Het enige dat je jezelf wellicht kan verwijten is dat je even een paar km/h had moeten doortrekken zodat je al helemaal naast die gast zat toen de doorgetrokken streep overging in blokmarkering.

Maar uiteindelijk is het toch echt de fout van die blinde koeienkop.
Het negeren van iemand die met een nette aangepaste snelheid al een poos zijn richting aan heeft staan verdient anders bepaald geen schoonheidsprijs. Dan ben je de problemen voor een deel ook zelf aan het opzoeken.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7676
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door duikgek89 » wo 16 mei 2018, 20:37

Rein schreef: wo 16 mei 2018, 19:03
Snelwegfreak schreef: wo 16 mei 2018, 17:57 Zelf ben ik ook niet onschuldig, geef ik eerlijk toe.
Ik zie niet wat je fout doet. Het enige dat je jezelf wellicht kan verwijten is dat je even een paar km/h had moeten doortrekken zodat je al helemaal naast die gast zat toen de doorgetrokken streep overging in blokmarkering.

Maar uiteindelijk is het toch echt de fout van die blinde koeienkop.
Wat een instelling! Lekker gas bij geven om hem ernaast te zetten om die ander te blokkeren, terwijl hij al heel lang aangeeft wat hij wil... Hij zal maar eens voor je weven, dat zou een ramp zijn.

En daarbij, dit is een bestelwagen, die hebben niet hetzelfde zicht als een gewone auto dus je wilt er ook zeker niet half naast zitten. Als het goed is was Snelwegfreak zichtbaar, maar hij zat een deel van de tijd niet in een ideale positie.

De netste oplossing naar mijn mening was om even achter hem te wachten en dan naar links te gaan. Dat gat was niet enorm groot maar aangezien hij daar toch naar rechts ging zou Snelwegfreak die ruimte er weer bij krijgen. Dat kost je niks en is veiliger en vriendelijker dan dit typische gekloot...

En anders had ik het acceptabel gevonden als Snelwegfreak er bij het begin van de blokmarkering helemaal voorbij geweest was. Dan zit je ook goed in het zicht van die bestelbus en blokkeer je hem niet.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10215
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Rein » wo 16 mei 2018, 21:11

duikgek89 schreef: wo 16 mei 2018, 20:37
Wat een instelling! Lekker gas bij geven om hem ernaast te zetten om die ander te blokkeren, terwijl hij al heel lang aangeeft wat hij wil... Hij zal maar eens voor je weven, dat zou een ramp zijn.
Jij legt het anders uit dan ik het bedoel. Als Snelwegfreak gedurende een paar seconde iets gas had bijgegeven was hij al naast dan wel voorbij die bestelwagen geweest voordat de doorgetrokken streep ophield. Dan was er voor beide kanten geen enkel probleem geweest. Aangezien Snelwegfreak sneller reed dan de bestelauto had deze laatste keurig achter hem naar rechts kunnen gaan en was er dus voor beide partijen geen gevaar/risico/probleem geweest. Zoals het nu ging zie je het probleem al 5 seconde van tevoren aankomen en dat was met een tikje gas bij dus helemaal niet nodig geweest.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7676
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door duikgek89 » do 17 mei 2018, 0:24

Rein schreef: wo 16 mei 2018, 21:11
duikgek89 schreef: wo 16 mei 2018, 20:37
Wat een instelling! Lekker gas bij geven om hem ernaast te zetten om die ander te blokkeren, terwijl hij al heel lang aangeeft wat hij wil... Hij zal maar eens voor je weven, dat zou een ramp zijn.
Jij legt het anders uit dan ik het bedoel.
Jouw formulering leek erop dat je bedoelde dat hij moest zorgen dat hij ernaast kwam.
Als Snelwegfreak gedurende een paar seconde iets gas had bijgegeven was hij al naast dan wel voorbij die bestelwagen geweest voordat de doorgetrokken streep ophield. Dan was er voor beide kanten geen enkel probleem geweest. Aangezien Snelwegfreak sneller reed dan de bestelauto had deze laatste keurig achter hem naar rechts kunnen gaan en was er dus voor beide partijen geen gevaar/risico/probleem geweest. Zoals het nu ging zie je het probleem al 5 seconde van tevoren aankomen en dat was met een tikje gas bij dus helemaal niet nodig geweest.
Maar als je bedoelde dat hij er voor het einde van de blokken VOOR moest zijn, dan is dat inderdaad een vrij redelijke oplossing.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18065
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » zo 27 mei 2018, 10:56

Link
...You Are No Longer a Racing Driver.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18065
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » vr 01 jun 2018, 19:44

Link
Eén van de weinige hoogtepunten van de A5.
Link
Als je op cruise control rijdt is dit érg irritant.
Link
Nota bene een kilometer verderop is de volgende aansluiting waar je veilig kunt keren. Wat bezielt zo'n iemand? :nuts:
Link
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18065
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » ma 04 jun 2018, 17:41

Hebben we allemaal wel eens: de situatie verkeerd inschatten.
Link
Zonder twijfel RWS gebeld, maar die waren nog niet wakker. Na enige twijfel tóch maar 112 gebeld, met name voor onze motorvrienden.
Link
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Naturist » ma 04 jun 2018, 20:33

^^ n.a.v. "Zoekt u een plekje?"
Dit ziet er echt uit als zo'n koerier die dit zo dagelijks doet.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1111
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Robonus » di 05 jun 2018, 7:16

Snelwegfreak schreef: ma 04 jun 2018, 17:41 Zonder twijfel RWS gebeld, maar die waren nog niet wakker. Na enige twijfel tóch maar 112 gebeld, met name voor onze motorvrienden.

Zoiets had ik gister ook, kwam ff een bumper voorbij zeilen op de A6, miste op een haar na 4 voertuigen

viewtopic.php?f=193&t=20673&p=1010312#p1010312

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18065
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » ma 11 jun 2018, 17:13

Het rechts inhalen van een treintje kan ik nog bij, als motorrijder zijnde. Het er zo tussen proppen in een veel te kleine ruimte en dan ook nog even remmen... Dan besef je niet hoe kwetsbaar je bent op twee wielen. Na de remactie ook vooral nog even de schouders ophalen.
Link
Enne gojje mins blieft altied leave.

Plaats reactie