[VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » zo 27 sep 2015, 18:50

^^ Dat valt nog best mee hoor. Je kunt het wel redelijk goed zien als je vanaf die kant komt. Zeker in de situatie in het filmpje had de bestuurder mij allang al aan kunnen zien komen, maar besloot gewoon om te gaan ;)

Hier het filmpje van de bumperschade die ik op liep tijdens mijn reis naar de meeting in Maastricht. Gebeurde bij aansluiting Best. Stukje plastic/kunststof komt vermoedelijk van de grijze (Belgische) auto af, stuitert over de weg en kiest mijn bumper aan om op te klappen. Pok..! De verzekering was wel erg blij met het beeldmateriaal.
Tijdens een reis naar Maastricht stuitert er vlak voor Eindhoven een stuk plastic/kunststof op welke over de weg mijn kant op stuitert en met een goed hoorbare klap tegen mijn bumper aan klapt. De schade was nog redelijk, meerdere witte strepen en plekken, dwars door de (zwarte) lak heen.
Link
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » za 10 okt 2015, 21:51

Bestuurster besluit na een beetje twijfelen toch maar voor mij langs de kruising over te steken. Het ging dan wel allemaal, maar het was toch schrikken.
Link
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » za 10 okt 2015, 22:57

Tweede keer in korte tijd dat de dashcam van pas komt. Dit keer zonder dat ik zelf achter het stuur zit. Boem is ho op de A10.
Iemand anders rijdt in dit geval, maar vlak voor me een ongeval op de A10-Re, 23,3. De bestuurder van de GreenWheels-auto merkt niet op dat het verkeer voor hem stil staat en reageert te laat: hij schampt de witte auto rechtsachter en komt even tegen de geleiderail aan. Gelukkig alleen blikschade.
Link
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Rene » za 10 okt 2015, 23:01

Ik bespeur bij af-en-toe-berijders van die NS-autootjes wel vaker een ernstig tekortschietend verkeersinzicht...

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door keokiracer » za 10 okt 2015, 23:02

Dat filmpje komt me bekend voor :dyn_hyp:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » za 10 okt 2015, 23:14

Rene schreef:Ik bespeur bij af-en-toe-berijders van die NS-autootjes wel vaker een ernstig tekortschietend verkeersinzicht...
Jij niet alleen. Zijn volgens mij meestal ov-mensen die één keer per jaar autorijden. Tja, daar kan je dan niet van verwachten dat het geweldige bestuurders zijn.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Bart217
verkeersader
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 20 jan 2013, 22:26
Locatie: Roosendaal

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Bart217 » za 10 okt 2015, 23:28

Rene schreef:Ik bespeur bij af-en-toe-berijders van die NS-autootjes wel vaker een ernstig tekortschietend verkeersinzicht...
NS-autootjes? :p :lol: Dat zijn gewoon Peugeot 107s/Toyota Aygos/Citroen C1s...
Als de trein op tijd rijdt, dan is dat perrongeluk

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14383
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Attietattie » zo 11 okt 2015, 0:23

Wow, heftig!
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » zo 11 okt 2015, 0:49

M'n pa bleef er anders best koel onder. Ook ironisch trouwens, die navigatie: "sla hier af naar rechts" :rofl2:
Enne gojje mins blieft altied leave.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14383
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Attietattie » zo 11 okt 2015, 1:16

Op dat moment zou ik ook vrij koel zijn denk ik. Maar al met al vind ik het toch een redelijke klapper.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » zo 11 okt 2015, 1:24

Tja, het ging toch met een goede 70-75 km/h. Zo zie je maar wat afleiding in het verkeer kan veroorzaken. Dan is het nog geluk bij een ongeluk dat de rode auto de witte slechts schampt. Als die er vol achter in was geklapt was er gegarandeerd letsel geweest.

Ik heb overigens ook GreenWheels verwittigd over het feit dat ik over beeldmateriaal van het ongeval beschik welke zij (en eventueel de andere partij) voor verzekeringsdoeleinden kunnen gebruiken. Keurig met locatie en moment van ongeval en kenteken van hun auto.
Enne gojje mins blieft altied leave.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18267
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door boe! » zo 11 okt 2015, 16:03

Heel veel commentaar op het rode autootje (en terecht), maar jouw vader was natuurlijk ook te laat met remmen. Anders eindig je niet op de vluchtstrook.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » zo 11 okt 2015, 16:08

Dat was een eerste reactie: uitwijken.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Rene » zo 11 okt 2015, 16:16

boe! schreef:Heel veel commentaar op het rode autootje (en terecht), maar jouw vader was natuurlijk ook te laat met remmen. Anders eindig je niet op de vluchtstrook.
De beste stuurlui staan vaak aan wal. Punt is dat de weg daar in een rechtstand loopt, er sprake is van een verticaal alignement, terwijl het verkeer op de linkerstroken amper hinder heeft. Als dan degene voor je door blijft tuffen en niet remt, tja, dan kan het zijn dat diegene tegelijkertijd ook het zicht op het stilstaande verkeer voor achteropkomend verkeer belemmerd heeft, waardoor iemand inderdaad snel voor de uitwijkmanoeuvre gaat. En daarbij kun je gezien eventueel ander verkeer beter in een fractie van een seconde voor de vluchtstrook kiezen, dan voor de linkerstrook.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18267
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door boe! » zo 11 okt 2015, 16:24

Rene schreef:
boe! schreef:Heel veel commentaar op het rode autootje (en terecht), maar jouw vader was natuurlijk ook te laat met remmen. Anders eindig je niet op de vluchtstrook.
De beste stuurlui staan vaak aan wal.
Oh, ik weet niet hoe ik in deze situatie gereageerd zou hebben. Misschien had ik ook wel moeten uitwijken naar de vluchtstrook. Maar dan heb ik een fout gemaakt omdat ik niet goed heb opgelet en niet goed heb geanticipeerd op de situatie. Dat is een andere reactie dan met je dikke vinger naar de ander wijzen (iets wat in het verkeer veel te vaak voorkomt).

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10245
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Mark » zo 11 okt 2015, 16:30

Het blijft lastig beoordelen vanaf een filmpje maar ik heb het idee dat de bestuurder (Snelwegfreak zijn pa dus) vrijwel niet kon zien dat het verkeer daar verderop stilstond. Bovendien lijkt uitwijken naar de vluchtstrook in deze situaties sowieso het beste, omdat je de achterliggers wat meer tijd gunt om te stoppen. Als je hier zou remmen plotseling is de kans vrij groot dat diegene die achter je zit weer op jou knalt etc.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7943
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Wesso » zo 11 okt 2015, 16:38

What's going on, what's going on...

(Marvin Gaye op de radio)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » zo 11 okt 2015, 16:41

Ook een leuke toevalligheid ja. Je zou bijna denken dat het allemaal in scène is gezet :lol:
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door keokiracer » zo 11 okt 2015, 20:36

Radio werkt wel vaker mooi mee, bijvoorbeeld in Attie's heb-je-een-nieuwe-bumper-nodig-filmpje wordt er net voor de impact getoeterd op de radio. In een filmpje uit mijn nieuwe compilatie bij een slingerende aanhanger (die uiteindelijk kantelt) hoor je net voor alles kantelt 'Als dat maar goed gaat' op de radio. :yes:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » vr 16 okt 2015, 23:42

Mijn tweede Geen Licht Nerd, ditmaal in Heerhugowaard. Twee oudjes in een Renaultje. Ondanks knipperen met groot licht bleven ze stug doorrijden en kwam er geen reactie. Ik zag ze in mijn binnenspiegel aan het einde nog afslaan. Zonder licht.
Link
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18216
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door mavas » za 17 okt 2015, 10:32

Snelwegfreak gaat steeds meer opvoedkundig werken :)
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » za 17 okt 2015, 10:38

Ik dacht er pas later aan, maar eigenlijk moest ik omdraaien en die gasten achterna om het ze duidelijk te maken. Zo gevaarlijk, in het donker zonder licht.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » za 14 nov 2015, 16:33

Om-en-omregeling op de N242 bij de Zandhorst vanwege snoeiwerkzaamheden aan de bomen.
Link
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » za 14 nov 2015, 16:53

Ik zat al een tijdje in deze sliert auto's en achter de zilveren Mercedes. De bestuurder/bestuurster was totaal niet met autorijden bezig, wat zich uitte in slingeren (soms over de middenstreep), plots remmen als de voorganger langzamer ging en zeer wisselende snelheid. Toen ik de kans kreeg, greep ik hem ook: hier wilde ik niet graag achter blijven rijden.
Link
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » za 14 nov 2015, 17:07

Deze verkeerslichten op de N9 bij de kruising met de N245 staan slechts 7 seconden op groen, dat is vrij weinig. Ze gaan naar rood om vervolgens, zonder een conflicterende signaalgroep groen te geven, weer naar groen. Foutje in de regeling..?
Link
Enne gojje mins blieft altied leave.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door RSK » za 14 nov 2015, 17:13

Nette inhaalmanoeuvre. Voor wat betreft die VRI-regeling: dat was ook al zo toen ik een maand of twee geleden een keer die kant op ging.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14383
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Attietattie » za 14 nov 2015, 17:23

Snelwegfreak schreef:Toen ik de kans kreeg, greep ik hem ook: hier wilde ik niet graag achter blijven rijden.
Je hebt zo'n slaperd liever achter je? Iemand die niet met autorijden bezig is, zit gegarandeerd in je nek bij een noodstop. Ik hou de regie liever zelf. Dan maar een paar meter meer afstand.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » za 14 nov 2015, 17:24

Tja. Het is een keuze. Kan ook dat hij frontaal op iemand klapt waardoor ik daar weer op klap. Keuzes...
Enne gojje mins blieft altied leave.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14383
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Attietattie » za 14 nov 2015, 17:31

Snelwegfreak schreef:Kan ook dat hij frontaal op iemand klapt waardoor ik daar weer op klap.
Ja, maar daar heb je zelf nog enige invloed op. Als ie achterin duikt is het gewoon klaar.

Beetje hetzelfde als tussen twee vrachtwagens in rijden. Doe je ook niet geheel vrijwillig.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » za 14 nov 2015, 17:38

Dat kan, zeker. Maar bij een VRI kan je ook rekening houden met zo iemand achter je. Eerder afremmen, even knipperen met je remlichten en ruimte tot je voorligger houden zodat je zelf nog weg kunt komen als je hem in je binnenspiegel ziet naderen. Uiteindelijk heeft 'ie ook nooit dicht achter me gezeten. Doordat zijn snelheid lager was en zeer wisselde liep ik aardig op hem uit.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Plaats reactie