[VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8710
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door captain007 » do 07 sep 2017, 14:22

Dit is gewoon een gevalletje hinderlijk rijgedrag. Zeker dat vreemde gedrag bij het naar rechts gaan.

petervdveen
autoweg
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 11:17
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door petervdveen » do 07 sep 2017, 16:55

Rene schreef:Maar dan heeft hij links helemaal niets te zoeken. Zeker niet langdurig.
:lol: haha
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door duikgek89 » do 07 sep 2017, 17:57

petervdveen schreef: Helemaal eens dat het irritant is, maar deze beste meneer moet natuurlijk helemaal niet zoveel.. ;)
Deze meneer moet zich, ook als hij in een extra veel te dure Skoda onderweg is, gewoon aan de regels houden. En die zeggen dat je voorrang moet verlenen en geen hinder mag veroorzaken. Dat laatste doet hij wel door zo idioot langzaam te rijden en dan ook nog eens niet zo vlot als mogelijk plaats te maken.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Coen Tunnel » ma 11 sep 2017, 17:09

petervdveen schreef:
Snelwegfreak schreef:maar aan de andere kant: als je op een 130 km/h-weg met nog geen 100 km/h op de linker rijstrook blijft hangen terwijl er sneller verkeer achter je aan komt, ben je al niet lekker bezig.
"Ja, van de week had ik er weer één. Ik was gewoon rustig onderweg naar huis en toen kwam er weer één met de maximumsnelheid aanrijden."

Het hangt maar helemaal van je uitgangspunt af.
duikgek89 schreef:moeten
Snelwegfreak schreef:moet
Helemaal eens dat het irritant is, maar deze beste meneer moet natuurlijk helemaal niet zoveel.. ;)
Zonder reden meer dan 30 km/u onder de Vmax rijden en het overige verkeer hinderen is vrij asociaal. Zoveel moeite is het niet om even wat gas bij te geven tijdens de inhaalactie, zeker als je op de meest linker strook zit is dat niet meer dan netjes. Hij kan bovendien in zijn achteruitkijkspiegel zien dat er een snellere verkeersdeelnemer aankomt. En hij had eerder naar rechts kunnen gaan, voor mijn gevoel bleef hij iets te lang links hangen.

Het is misschien allemaal net niet zwaar genoeg om meneer hiervoor te bestraffen (artikel 5 WvW voor dit gaat wellicht wat ver), maar het is natuurlijk wel vervelend rijgedrag en hinderlijk voor het overige verkeer.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » di 12 sep 2017, 17:19

De spitsstrook is open! Of toch niet? Als ik in de verte allemaal groene pijlen zie, ga ik de spitsstrook op (officieel te vroeg: mag pas na de C231). Echter, na één portaal met groene pijlen hangt er ineens een rood kruis op de spitsstrook. Omdat ik al vermoed dat het een technisch mankement is, negeer ik hem. Dat blijkt terecht: de portalen erna tonen gewoon groene pijlen. Het gaat wel vaker fout met de opening van spitsstroken en signalering.
Link
Op knooppunt Raasdorp gebruik ik de taperuitvoeger op mijn cruise controlsnelheid om een treintje tragere voertuigen in te halen. Aan het eind van de taper komt er een sneller iemand achter me aan dus geef ik gas en ga ik naar rechts om hem erlangs te laten. En precies wat ik al vreesde gebeurde: hij remt af voor de bocht en blijft half naast me rijden en rijdt me vervolgens ''klem'' B( Irritatiepuntje één. Kan gebeuren, niks aan de hand. Vervolgens een linksplakker in de bocht waar de groene auto achter blijft hangen. Dat was irritatiepuntje twee direct na de eerste en de druppel...
Link
Enne gojje mins blieft altied leave.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14344
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Attietattie » di 12 sep 2017, 17:58

Snelwegfreak schreef:Dat was irritatiepuntje twee direct na de eerste en de druppel...
Zo komt ie niet door de APK he.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » di 12 sep 2017, 18:17

Gelukkig hoeft hij in januari pas weer ;)
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » ma 18 sep 2017, 18:19

Vanwege een eerder pech-/ongeval staat er wat op de vluchtstrook, ver na de Ketheltunnel. Toch vindt men het nodig om direct na het knooppunt, inclusief de verbindingsweg vanaf de A20 (!) ook af te kruisen. Beetje onnodig als je het mij vraagt.
Link
Laat door geel of vroeg door rood? In ieder geval: het levert een bijna boem=ho op. Betrof een auto met exportkenteken met een, zo leek het, bestuurder uit Oost-Europa/Balkan. De auto die moet remmen doet keurig een APK-test :top:
Link
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door duikgek89 » ma 18 sep 2017, 20:03

Snelwegfreak schreef:
Beetje onnodig als je het mij vraagt.
Ik snap dan ook totaal niet dat sommige mensen zoiets hebben van "donder op met je onzin kruis".

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door boe! » ma 18 sep 2017, 20:19

Snelwegfreak schreef:Beetje onnodig als je het mij vraagt.
Een afkruizing begint nooit in een tunnel, dus ik zie op dit filmpje niets bijzonders.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » ma 18 sep 2017, 20:23

Als dat voor een (ogenschijnlijk) simpel pechgeval op de vluchtstrook zo'n afsluiting als gevolg heeft moet je m.i. extra vraagtekens zetten bij de vraag of dit beleid correct is.
Enne gojje mins blieft altied leave.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door boe! » ma 18 sep 2017, 20:30

Je zou de rechterrijstrook open kunnen houden met een lagere snelheid van bijv. 70 km/u. Maar zolang mensen de snelheid niet respecteren kan ik mij voorstellen dat ze uit veiligheidsoverwegingen die rechterrijstrook helemaal dichtgooien.

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door sven_engelen » ma 18 sep 2017, 22:16

Maar die worden tegenwoordig ook genegeerd dus een rood kruis is totaal onnodig :EE:
Svenlo

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » vr 06 okt 2017, 16:09

Heel slim om iedereen rechts voorbij te gaan omdat jij meer haast hebt dan anderen, maar niet zo slim om dan op de weg stil te gaan staan...
Link
Bruce zingt het al: dancing in the dark. Dat laat RWS zich geen twee keer zeggen :top:
Link
Vanmiddag: na het afdraaien van het Kralingseplein de A16 op ineens geen vermogen meer. Ik reed 70 km/h in zijn vijf en ineens reageert hij niet meer op het gaspedaal. Het is niet alsof er helemaal geen vermogen meer is, maar zeer weinig. De snelheid zakt dan ook terug en je hoort hem wat brommen. Ik schakel nog terug naar 4 en 3 met gas erop, maar er gebeurt vrij weinig. Dan ineens pakt hij hem weer. Waarschijnlijk weer iets EGR-gerelateerds :roll:
Link
Enne gojje mins blieft altied leave.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14344
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Attietattie » vr 06 okt 2017, 17:20

^^ Dat zijn de spannende momentjes in het leven... :p
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » vr 06 okt 2017, 18:05

Absoluut... In een flits ging er al een heel scenario door me heen met stoppen op de vluchtstrook, RWS erbij, berger, ellende... Gelukkig deed hij daarna normaal. Geen storing in beeld gezien ook.

Erg vervuild kan de EGR niet zijn, laatste tijd rijd ik aardig door en probeer ik hem vaker schoon te branden door flink op te trekken.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » di 10 okt 2017, 17:51

Ik had vanochtend niet echt patience met deze treuzelaars.
Link
Door dit soort acties haal je mij echt het bloed onder de nagels vandaan :booooos:
Link
Wat hij van plan was, weet niemand.
Link
Handige actie. Ter plaatse onbekend? Verkeerslicht rechts heeft een defecte rode lamp, maar de installatie draait nog. Opvallend.
Link
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » wo 11 okt 2017, 20:48

Wel op blijven letten hè? Astrameneer links reageert erg traag waardoor Fiatmevrouw een noodstop moet maken.
Link
Enne gojje mins blieft altied leave.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14344
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Attietattie » wo 11 okt 2017, 22:35

In die bocht van de 13 naar de 20 heb ik volgens mij nog nooit iemand naar rechts zien gaan. Daar is de capaciteit simpelweg gehalveerd doordat iedereen links rijdt. Verder was je bij die Polo veel te geduldig. Zo houd je het verkeer op, capaciteitsdief!

Die klemrijders zou je inderdaad het liefst klemrijden om ze even uit te leggen wat ze zojuist nou eigenlijk deden...
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » do 12 okt 2017, 6:47

Attietattie schreef:Verder was je bij die Polo veel te geduldig. Zo houd je het verkeer op, capaciteitsdief!
Weet je, dan komt toch mijn aardige kant naar boven...
Attietattie schreef:Die klemrijders zou je inderdaad het liefst klemrijden om ze even uit te leggen wat ze zojuist nou eigenlijk deden...
Precies ja... Hetzelfde geldt voor mensen die geen dimlicht voeren als het nodig is of die mensen die spitsstroken nooit gebruiken... B(
Enne gojje mins blieft altied leave.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Rein » do 12 okt 2017, 6:56

Of mensen die van rijstrook 3 naar 2 gaan om iemand in te halen, terwijl precies op dat moment rijstrook 1 eindigt en verkeer daarvan dus naar rijstrook 2 zal moeten. Gebeurt vaak bij verkeerslichten.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door duikgek89 » do 12 okt 2017, 21:29

Snelwegfreak schreef:
Wel op blijven letten hè? Astrameneer links reageert erg traag waardoor Fiatmevrouw een noodstop moet maken.
Astrakneus en Fiatwijf moeten beide leren verder te kijken dan hun motorkap lang is.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » zo 22 okt 2017, 17:49

Kom mar efkes wisselen, jongen.
Link
Ik zag hem niet aan komen en schrok best even. Gelukkig (wederom) geen schade aan de voorruit, die lijkt alles te overleven... De klap was in het echt een stuk harder en doffer dan hier op camera.
Link
Ter plaatse onbekend. Voegt uit de invoegstrook voor lijnbussen (die nooit gebruikt wordt) op. Teveel geluisterd naar het navigatiesysteem?
Link
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
jdb2
verkeersader
Berichten: 998
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 0:25
Locatie: BE

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door jdb2 » zo 22 okt 2017, 18:35

Ter plaatse onbekend. Voegt uit de invoegstrook voor lijnbussen (die nooit gebruikt wordt) op. Teveel geluisterd naar het navigatiesysteem
Ik moet bekennen dat ik dit als "domme Belg" ook een paar keer heb gedaan (zonder navigatie). Het ging om situaties waarbij er een afritaankondiging stond naast een extreem lange invoegstrook. Ik ging er verkeerdelijk van uit dat het een weefstrook zou zijn. Het verschil tussen invoegstrook/uitvoegstrook is voor mij als niet-dagelijkse chauffer in Nederland soms moeilijk te onderscheiden. Misschien zou het helpen om verdrijvingspijltjes toe te passen bij invoegstroken waarvan het einde niet meteen in zicht is, of gewoon :L5: (in spiegelbeeld :p)

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door boe! » zo 22 okt 2017, 18:39

jdb2 schreef:Misschien zou het helpen om verdrijvingspijltjes toe te passen bij invoegstroken waarvan het einde niet meteen in zicht is.
Op een enkele locatie gebeurt dat ook, maar het zijn uitzonderingen.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » zo 22 okt 2017, 18:41

Is België niet zo'n beetje het enige land in Europa dat de invoegstroken op een andere manier markeert dan de uitvoegstroken?
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
jdb2
verkeersader
Berichten: 998
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 0:25
Locatie: BE

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door jdb2 » zo 22 okt 2017, 19:03

Spanje doet het op deze manier: https://goo.gl/maps/W1LuZjJSWsr
In Frankrijk staat er bij een invoegstrook een :B6: [cedez le passage]

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14344
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Attietattie » zo 22 okt 2017, 21:30

Snelwegfreak schreef:Kom mar efkes wisselen, jongen.
Met zulke mensen gaat het niet goed komen. Gewoon nooit!
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Snelwegfreak » ma 30 okt 2017, 16:40

Ik zie een paar auto's voor me dat men een noodstop maakt en zie een auto uitwijken. Ik weet niet waarom, maar in plaats van vol op de rem besluit mijn onderbewuste naar links te sturen en daar rustig uit te remmen.
Link
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [VIDEO] Filmpjes Snelwegfreak

Bericht door Naturist » ma 30 okt 2017, 17:34

^^ Maar je zat er ook tekort op. :duck:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Plaats reactie