Locatie reclamespotje

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Claus Plein
stadsweg
Berichten: 366
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 21:11

Locatie reclamespotje

Bericht door Claus Plein » ma 06 jul 2015, 20:20

Niet heel belangrijk, maar ben toch benieuwd. Kan iemand mij vertellen waar dit reclamespotje is opgenomen?
Link

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Locatie reclamespotje

Bericht door RSK » ma 06 jul 2015, 20:35

Een soort 'Waar is de foto genomen', maar dan anders dus. :)

Ik denk dat dit lijstje de oplossing wel bevat. Zal alleen even zoeken zijn:

http://www.wegenforum.nl/viewtopic.php? ... 53#p693675
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Locatie reclamespotje

Bericht door mavas » ma 06 jul 2015, 20:45

Ik heb het me ook wel eens afgevraagd.
2x2 weg, betonplaten, vluchtstrook, autosnelweg ( rood kader op hectometerbordje).

Volgens mij zijn dat niet veel keuzes. Ik gok op de A270.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
nielske1990
autoweg
Berichten: 1999
Lid geworden op: di 05 jul 2005, 19:54
Locatie: Helmond

Re: Locatie reclamespotje

Bericht door nielske1990 » ma 06 jul 2015, 20:46

Nee, de N269. Althans, het deel met dat viaduct erbij... ;)
La meccanica delle emozioni op A67/A270/N270/N279

Claus Plein
stadsweg
Berichten: 366
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 21:11

Re: Locatie reclamespotje

Bericht door Claus Plein » ma 06 jul 2015, 20:48

Aahhja, bedankt! Dat hectometerpaaltje met rood nummerschildje leidde me toch teveel af denk ik...

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Locatie reclamespotje

Bericht door Mark » di 07 jul 2015, 13:17

Ik heb sterk de indruk dat er aardig digitaal gesleuteld is aan de shots. Dit zal vermoedelijk te maken hebben met het budget voor het reclamefilmpje, medewerking van de wegbeheerder en het beschikking hebben over decor/props. In het oog springt natuurlijk de DRIP wat geen standaard Nederlands model is (oogt Amerikaans aan). Verder lijkt de locatie inderdaad de N269 bij dat viaduct te zijn. Helemaal 100% zeker weten kan ik het natuurlijk niet maar het lijk mij sterk dat daar nu hectometerpaaltjes staan met een rood wegnummerschildje. Vermoedelijk is dit achteraf ingepakt, wellicht om een snelweg te simuleren?

Afbeelding

Een ander iets is bijvoorbeeld de pionnen. Als we deze in detail bekijken dan valt mij namelijk iets op.

Afbeelding

Het shot is van schuin boven genomen. Je zou dan schuin van boven óp de pion moeten kijken. Echter in het filmpje kijk je er strak tegenaan op gelijke ooghoogte. Beetje als dit versus dit.

Afbeelding

Ook opvallend is het lekken van kleuren tussen de pijlwagen en wegwerkerswagen. Dit zou door een lens veroorzaakt kunnen zijn maar hier is ook enige vorm van nabewerking aan te pas geweest vermoedelijk.


Overigens is -als diverse dingen echt digitaal erin zijn gemonteerd- deze manier van werken niet slecht. Op een reclamefilmpje van 30 seconden zullen mensen het niet/nauwelijks merken en het kan een slimme besparing op het budget wezen. Ik kan mij voorstellen dat bijvoorbeeld het huren van een pijlwagen niet gratis is. Geeft wel een leuk inkijkje van hoe zoiets tot stand kan komen :).

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14342
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Locatie reclamespotje

Bericht door Attietattie » di 07 jul 2015, 13:24

Mark schreef:Ik kan mij voorstellen dat bijvoorbeeld het huren van een pijlwagen niet gratis is.
Heb je op zich gelijk in. Ware het niet dat het voor de leverancier vaak reclame is. En dan is er soms wel wat te regelen. ;)
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Locatie reclamespotje

Bericht door captain007 » di 07 jul 2015, 13:33

Mark schreef:Vermoedelijk is dit achteraf ingepakt, wellicht om een snelweg te simuleren?
Mooie analyse :). In het shot op 0:14 zie je overigens ook al duidelijk de borden voor de rotonde verderop in de andere rijrichting. Op basis daarvan was het al snel uit te sluiten dat het een echte snelweg betrof. Daar zie je nog zelfs vaag de einde autoweg borden in beeld. Het is dat het geen HD opname is, want anders had je die zeker beter kunnen herkennen.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Locatie reclamespotje

Bericht door Jackbauer1350 » di 07 jul 2015, 14:53

Opmerkelijke weg die N269. Dat deel heeft nog snelweguitstraling met die vluchtstroken maar het heeft nooit snelwegstatus gehad neem ik aan. Was het ooit de bedoeling de volledige route zo uit te voeren.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: Locatie reclamespotje

Bericht door Via » do 09 jul 2015, 17:13

^^
Volgens mij was dit inderdaad ooit voorzien als snelweg Tilburg-Reusel en door naar de huidige E34. Vorige week zijn er wat betonplaten geklapt en wordt de roep om onderhoud steeds sterker. Dan zie ik de vluchtstroken eerlijk gezegd nog wel sneuvelen... :(

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32133
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Locatie reclamespotje

Bericht door Coen Tunnel » do 09 jul 2015, 17:31

mavas schreef:Ik heb het me ook wel eens afgevraagd.
2x2 weg, betonplaten, vluchtstrook, autosnelweg ( rood kader op hectometerbordje).

Volgens mij zijn dat niet veel keuzes. Ik gok op de A270.
De A270 heeft op het autosnelwegdeel asfalt, dus die kon het sowieso niet zijn. ;)

JB81
autoweg
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr 30 mar 2007, 11:25
Locatie: Breda / Utrecht

Re: Locatie reclamespotje

Bericht door JB81 » do 09 jul 2015, 17:55

Via schreef:^^
Volgens mij was dit inderdaad ooit voorzien als snelweg Tilburg-Reusel en door naar de huidige E34. Vorige week zijn er wat betonplaten geklapt en wordt de roep om onderhoud steeds sterker. Dan zie ik de vluchtstroken eerlijk gezegd nog wel sneuvelen... :(
Of een complete rijbaan... (zie N262).

Plaats reactie