Dashcam beelden

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Joopjr
woonerf
Berichten: 74
Lid geworden op: zo 06 dec 2009, 15:50

Dashcam beelden

Bericht door Joopjr » vr 27 nov 2015, 0:10

Ik ben wel benieuwd hoe jullie met je dashcam beelden omgaan. Bewaren jullie bijvoorbeeld alle ritten op een harde schijf voor het geval ze later nog nuttig blijken te zijn of zijn ze weg zodra ze overschreven worden door je dashcam? Verder ben ik wel nieuwsgierig naar hoe jullie onthouden/vastleggen welke moment het waardig zijn om geupload te worden. Gebruiken jullie de event knop? Onthouden jullie wat er gebeurd is of doorzoeken jullie handmatig (op hogere snelheid) altijd alle video's.

Ikzelf:
Ik bewaar nooit beelden van complete ritten. Ik probeer meestal te onthouden wat ik wel graag wil bewaren maar in de praktijk scrol ik meestal met enige vaart door de gehele ritten heen om te bekijken of er nog wat gebeurd.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7885
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Dashcam beelden

Bericht door Jackbauer1350 » vr 27 nov 2015, 1:01

De wegendocu's bewaar ik, inclusief alle ruwe opnames. Inmiddels een paar schijven vol.
In principe draait m'n dashcam bij alle ritten die ik rij maar haal alleen de clipjes er af waar iets in zit dat ik wil uploaden. De automatisch overschrijven optie van de dashcam staat aan. Dus de rest verdwijnt na enkele dagen.
Van beeldmateriaal voor de belevenissen op de weg knip ik het stukje eruit voor op youtube. Het bronmateriaal gaat de trash in na verloop van tijd. Overigens laat ik het uitgerenderde filmpje op youtube ook niet eeuwig beschikbaar staan.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14378
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Dashcam beelden

Bericht door Attietattie » vr 27 nov 2015, 7:43

Ik heb zowel vóór als achter een cam draaien. Achter overschrijft. Vóór sla ik iedere gereden meter op. Als ik iets interessants meemaak, probeer ik het op een kladblokje te schrijven en dan ga ik er eens in de zoveel tijd even voor zitten. Overigens werkt dat systeem niet feilloos, denken "Dit moment onthoud ik wel" is niet handig...

Ik heb nu zo'n 10 harde schijven liggen denk ik.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18215
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Dashcam beelden

Bericht door mavas » di 01 dec 2015, 10:29

Voor wegenvideo's bewaar ik altijd eerst de ruwe beelden. Als ik ze eenmaal op youtube heb staan, verwijder ik de originele opnames.

Voor de belevenissen-video's onthou ik meestal wel wanneer er iets gebeurd is en probeer ik het meestal dezelfde dag nog te uploaden. Maar soms ontbreekt mij de tijd en kom ik er een paar dagen later pas aan toe. Gevolg daarvan is dat de video soms al overschreven is, dus druk ik nu bij elk interessant moment op de "niet-verwijderen"-knop van mijn dashcam, zodat deze bewaard blijven.
Zodra ook deze video online staat, gaat het materiaal van mijn harde schijf af.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18065
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Dashcam beelden

Bericht door Snelwegfreak » di 01 dec 2015, 10:34

mavas schreef:Voor wegenvideo's bewaar ik altijd eerst de ruwe beelden. Als ik ze eenmaal op youtube heb staan, verwijder ik de originele opnames. Voor de belevenissen-video's onthou ik meestal wel wanneer er iets gebeurd is en probeer ik het meestal dezelfde dag nog te uploaden. Maar soms ontbreekt mij de tijd en kom ik er een paar dagen later pas aan toe. Gevolg daarvan is dat de video soms al overschreven is
Idem hier!
mavas schreef:dus druk ik nu bij elk interessant moment op de "niet-verwijderen"-knop van mijn dashcam, zodat deze bewaard blijven.
Zodra ook deze video online staat, gaat het materiaal van mijn harde schijf af.
Als dat bij onze dashcam ook kan ga ik mezelf een aantal keer voor mijn kop slaan...
Enne gojje mins blieft altied leave.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14378
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Dashcam beelden

Bericht door Attietattie » di 01 dec 2015, 10:43

Ze hebben bijna allemaal een eventknop.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Plaats reactie