[VIDEO] Dashcam van DiNozzo

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
dinozzo
zandpaadje
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 25 jan 2016, 20:15

[VIDEO] Dashcam van DiNozzo

Bericht door dinozzo » zo 03 apr 2016, 10:09

Aan het einde van een onoverzichtelijke bocht kan je best even rustig met je aanhangwagen gaan parkeren toch? :shutup:
Link

dinozzo
zandpaadje
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 25 jan 2016, 20:15

Re: [VIDEO] Dashcam van DiNozzo

Bericht door dinozzo » zo 03 apr 2016, 10:26

Om vervolgens 500 meter verder iemand tegen te komen die op zijn dooie gemak de aanhangwagen aan het afkoppelen is, plus iemand die de eenrichting in de weg vergeet.
Link

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14378
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Dashcam van DiNozzo

Bericht door Attietattie » zo 03 apr 2016, 11:02

Met wat voor camera film je? Is geen dashcam vermoed ik? En je rijdt iets hoogs?

Inhoudelijk: die tegenrichtingrijder is lomp. De aanhangerdudes vind ik weinig fout doen. Wel prima muziekjes gemonteerd. :top:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

dinozzo
zandpaadje
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 25 jan 2016, 20:15

Re: [VIDEO] Dashcam van DiNozzo

Bericht door dinozzo » zo 03 apr 2016, 11:58

Ik heb kort geleden deze gekocht voor 13 dollar: http://www.gearbest.com/car-dvr/pp_289080.html Voldoet totaal niet aan de beloftes dus geklaagd en nog 5 dollar terug gekregen ook :rofl2: . Het is geen groothoek zoals beloofd en de beeldkwaliteit is matig. Ik hou hem even aan om te kijken of ik gebruik blijf maken voor een dashcam. Zo ja, dan tel ik wat meer neer voor kwaliteit ;).

Ik rij een reguliere 7 persoons MPV. Daardoor inderdaad iets hoger dan de Fiesta voor mij.

De 'aanhangerdudes': De eerste doet dat vlak na een onoverzichtelijke bocht. Als hij op mij gewacht had, had hij daarna alle ruimte. Het is niet heel goed te zien maar ik moest best wel remmen. De tweede had beter zijn auto strak langs de stoep kunnen parkeren. Van daaruit de aanhangwagen even het parkeervak induwen. Dat scheelt een hoop oponthoud voor de rest.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7676
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [VIDEO] Dashcam van DiNozzo

Bericht door duikgek89 » zo 03 apr 2016, 23:14

dinozzo schreef:De 'aanhangerdudes': De eerste doet dat vlak na een onoverzichtelijke bocht. Als hij op mij gewacht had, had hij daarna alle ruimte. Het is niet heel goed te zien maar ik moest best wel remmen.
Uh, is het niet zo dat hij je door de bocht niet kan zien komen? Lastig te zien op je filmpje. Dan kun je hem niet verwijten dat jij misschien te hard door de bocht komt ondanks dat je geen overzicht had.
dinozzo schreef:De tweede had beter zijn auto strak langs de stoep kunnen parkeren. Van daaruit de aanhangwagen even het parkeervak induwen. Dat scheelt een hoop oponthoud voor de rest.
Had hij misschien anders kunnen doen, maar aanhangers duwen doen we niet. Bovendien weet je niet of die aanhager leeg is of niet, aan een geladen aanhanger gaan lopen trekken is ook niet alles. Het is onhandig maar soms gaat het nu eenmaal niet anders en dan moet je ook maar gewoon een beetje geduld hebben.

dinozzo
zandpaadje
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 25 jan 2016, 20:15

Re: [VIDEO] Dashcam van DiNozzo

Bericht door dinozzo » di 05 apr 2016, 8:10

duikgek89 schreef:
dinozzo schreef:De 'aanhangerdudes': De eerste doet dat vlak na een onoverzichtelijke bocht. Als hij op mij gewacht had, had hij daarna alle ruimte. Het is niet heel goed te zien maar ik moest best wel remmen.
Uh, is het niet zo dat hij je door de bocht niet kan zien komen? Lastig te zien op je filmpje. Dan kun je hem niet verwijten dat jij misschien te hard door de bocht komt ondanks dat je geen overzicht had.
Ik weet de exacte snelheid niet maar ik rij daar altijd wat rustiger, juist omdat de bocht zo onoverzichtelijk is. Ik had hem al in het zicht toen hij nog stil stond in de andere rijrichting, maar toen stak hij ineens over. Dat had ik niet verwacht. Het was voor hem veel handiger geweest om even verderop te keren op de kruising en dan in de juiste rijrichting terug te rijden.
duikgek89 schreef: Had hij misschien anders kunnen doen, maar aanhangers duwen doen we niet. Bovendien weet je niet of die aanhager leeg is of niet, aan een geladen aanhanger gaan lopen trekken is ook niet alles. Het is onhandig maar soms gaat het nu eenmaal niet anders en dan moet je ook maar gewoon een beetje geduld hebben.
Aan het geduld zal het niet liggen, maar handig is het niet. Hij stak hem er eerst half in en daarna duwde hij hem alsnog het parkeervak in. Duw dan vanaf het begin.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7676
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [VIDEO] Dashcam van DiNozzo

Bericht door duikgek89 » di 05 apr 2016, 8:55

Bedankt voor de opheldering.
dinozzo schreef:Ik weet de exacte snelheid niet maar ik rij daar altijd wat rustiger, juist omdat de bocht zo onoverzichtelijk is. Ik had hem al in het zicht toen hij nog stil stond in de andere rijrichting, maar toen stak hij ineens over. Dat had ik niet verwacht. Het was voor hem veel handiger geweest om even verderop te keren op de kruising en dan in de juiste rijrichting terug te rijden.
Dat kon ik op het filmpje dus niet zien. Ik zie hem wat bewegen, maar niet zodanig dat ik daar een conclusie uit kan trekken. Verder kan ik niet oordelen of keren en terugrijden wel handiger was geweest, als hij net buiten de camera achteruit moest, is op deze manier misschien beter aan te rijden. Linksom achteruit is namelijk makkelijker dan rechtsom.
dinozzo schreef:Aan het geduld zal het niet liggen, maar handig is het niet. Hij stak hem er eerst half in en daarna duwde hij hem alsnog het parkeervak in. Duw dan vanaf het begin.
Ook daar ontbreken op het filmpje de details. Je ziet hem wel bij de trekhaak wat rommelen, maar niet zeker dat hij afkoppelt en gaat duwen.

dinozzo
zandpaadje
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 25 jan 2016, 20:15

Re: [VIDEO] Dashcam van DiNozzo

Bericht door dinozzo » di 05 apr 2016, 20:33

Excuses, dat zit dan in mijn hoofd en ik had niet door dat het in het filmpje niet te zien is. :nuts:

dinozzo
zandpaadje
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 25 jan 2016, 20:15

Re: [VIDEO] Dashcam van DiNozzo

Bericht door dinozzo » di 26 apr 2016, 20:41

Lekker druk in gesprek en dan bijna de verkeerde afslag pakken. Ik kon nog net op tijd terug maar het zal er voor de net ingehaalde wagens wel asociaal uit gezien hebben.
Link

Plaats reactie