[VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door nickdh » zo 16 apr 2017, 20:04

Zit al vanaf het tankstation op de linkerbaan om de A12 ri. Oberhausen te volgen. Als je te lang onnodig links rijdt gooi ik hem maar rechts langs.
Link
De Duitse A3 bij Rees ri. Arnhem. Stel voor dat je achter iemand met 'Gelbe Platten' komt te zitten! Zwakke 'Ausbremsversuche'.
Link
"Ik geef richting aan, dus daarom duw ik je bijna op de redresseerstrook."
Link
Voorgooier op grote schaal waardoor de auto voor de Golf echt hard in de ankers moest. Snelheid was rond de 150-160 aan het begin van't filmpje.
Link
Lastig te zien, maar de 207 voor me moest zo hard remmen dat de alarmlichten begonnen te knipperen.
Link

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door duikgek89 » ma 17 apr 2017, 1:50

Die uit Essen is wel weer typisch. Overigens had ik doorgezet als reactie op zijn knipper, hij had wel ingebonden. Bovendien gebruiken veel Duitsers de knipper ook vaak als "Ik wil zo" en niet het Nederlandse "ik ga nu."

Buschauffeurtje... Daarom heb ik zo'n hekel aan touringcars op de weg, dit gedrag zie je veel te vaak.

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door nickdh » vr 21 apr 2017, 11:29

^^ Die chauffeur van die touringcar was een Slowaak volgens mij. Maar inderdaad, knipperen en gaan.

Tijd voor een periodiek herexamen voor mensen op leeftijd? Als je goed kijkt zie je dat 'ie nog een gebaar maakt dat ik uit m'n doppen moet kijken.. Zet je bril eens recht!
Link

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door waldo79 » vr 21 apr 2017, 11:50

Dat soort gedrag zie je vaker ongeacht de leeftijd van de bestuurder. Maar het leek erop alsof je met nog een behoorlijk tempo eraan kwam. Vind het link om zo'n drainagevoertuig met een hoger tempo dan zeg 20 te passeren. Je weet niet of er plotseling iemand achter vandaan kan komen.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Rene » vr 21 apr 2017, 12:08

waldo79 schreef:Maar het leek erop alsof je met nog een behoorlijk tempo eraan kwam.
Doet niet terzake, de andere kant had gewoon voorrang moeten verlenen. Obstakel was aan zijn/haar kant.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door waldo79 » vr 21 apr 2017, 12:18

Helemaal mee eens, maar ik ben er inmiddels op beducht dat dit geen vanzelfsprekendheid is :)

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door nickdh » vr 21 apr 2017, 12:24

waldo79 schreef:Maar het leek erop alsof je met nog een behoorlijk tempo eraan kwam.
Ik reed 32 mph (geen idee waarom ie in mijlen stond), ofwel 50 km/u waar 60 is toegestaan. En geloof me, da's flink hard als je hier langs elkaar moet.

Afbeelding

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door waldo79 » vr 21 apr 2017, 12:43

Die nerveuze onderbroken kantstreep maakt dat het lijkt alsof je harder gaat dan je daadwerkelijk doet :mrgreen:

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door nickdh » vr 21 apr 2017, 20:08

Het krioelt vandaag met oude mensen of zo.
Link
Volgens mij kom ik hier gewoon van rechts.
Link
Vrijdagmiddag, 't is druk, en men wilt naar huis. Nou, dan ga je toch gewoon half over de vluchtheuvel, ram je bijna een verkeersbord en rij je half over het verdrijvingsvlak?
Link

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door nickdh » za 22 apr 2017, 12:51

Een Seat-"bestuurder" die blijkbaar vond dat ik te lang links zat nadat ie op pakweg een meter of 2 zat te bumperkleven. Prima, maar geef me dan nog de kans om naar rechts te gaan in plaats van deze idiote capriolen uit te halen.

Is dit Artikel 5 WVW waard? Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Link

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Wouter N14 » za 22 apr 2017, 13:02

Ik denk niet dat daar veel discussie voor nodig is :nahzeg:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door nickdh » di 25 apr 2017, 18:04

Nee Attie, ik heb geen pech. Ik probeer het maanlandschap te vermijden. (Deze is nu wéér gerepareerd)
Link
Mensen die de spitsstrook gebruiken. Ze zien het licht!
Link

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door verfmeer95 » vr 28 apr 2017, 0:14

Ligt het aan mij of zijn al je video's versneld. Dat is voor deze video's echt niet nodig.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Wesso » vr 28 apr 2017, 0:24

Deze filmpjes zijn niet versneld, het is de werkelijkheid.

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door nickdh » za 29 apr 2017, 12:07

^^ Klopt. Niks is versneld aan filmpjes met het originele geluid, tenzij ze wat langer zijn.

Pleur hem er maar voor hoor, met je Mercedes B[osaaap]-Klasse
Link

Gebruikersavatar
Pascal1998
stadsweg
Berichten: 394
Lid geworden op: vr 25 nov 2016, 13:45
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Pascal1998 » za 29 apr 2017, 19:23

^^ Aaargh, kunnen mensen niet kijken ofzo, indien je voorrang moet verlenen omdat iemand op het 'verkeersplein' zit (zo heet een rotonde in formele taal0 doe je dat, en ga je niet je zwarte bak ervoor knallen om dat je 'haast' hebt. Oh daar is ook nog een spreekwoord voor: Haastige spoed is zelden goed

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door GuteFahrt » za 29 apr 2017, 21:59

Volgens mij is dat toch echt een A klasse.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door keokiracer » za 29 apr 2017, 22:02

Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Wesso » za 29 apr 2017, 22:15

GuteFahrt schreef:Volgens mij is dat toch echt een A klasse.
Armeluisklasse ja.

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door nickdh » wo 03 mei 2017, 13:50

Hier wil je absoluut niet met pech staan. Geen vluchtstrook, net na een korte invoeger, op de linkerbaan en net voor de brug.
Link

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door nickdh » vr 05 mei 2017, 22:01

Mooie worp van m'n parkeerschijf, al zeg ik het zelf. :)
Link

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Wesso » vr 05 mei 2017, 22:30

Ik weet niet wat Attietattie gaat vinden van dit kopieergedrag... :nothanks:

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door nickdh » di 16 mei 2017, 9:44

Tijdens het opruimen van m'n harde schijf kwam ik deze nog tegen.

Rechtsfahrgebot geldt niet voor Nur Linkserlanders.
Link

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Jackbauer1350 » wo 17 mei 2017, 0:37

Chauffeur van het busje had in dit geval het gaspedaal wat dieper mogen in trappen of idd terug naar rechts. Ik had daar ook links gebleven met een treintje vrachtwagens maar wel met hogere snelheid.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Hajo » wo 17 mei 2017, 14:54

nickdh schreef:Een Seat-"bestuurder" die blijkbaar vond dat ik te lang links zat nadat ie op pakweg een meter of 2 zat te bumperkleven. Prima, maar geef me dan nog de kans om naar rechts te gaan in plaats van deze idiote capriolen uit te halen.
Is dit Artikel 5 WVW waard? Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Link
Nee, geen artikel 5, hoewel op het randje. Twee bekeuringen: rechts inhalen en wisselen van rijstrook met gevaar / hinder = 2 x 230 euro ex administratiekosten. Kleven heb ik op het filmpje niet kunnen constateren, indien wel, dan artikel 5. Bestuurder kroop na jou ingehaald te hebben, ook weer dicht op volgend voertuig. Bestuurder observeren: indien er nog meer overtredingen met ernstige gevaarzetting volgen, kun je ook aan een EMG gaan denken.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14341
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Attietattie » wo 17 mei 2017, 23:06

nickdh schreef:Hier wil je absoluut niet met pech staan.
Beter dan net ná de brug. Maar verder heb je gelijk, hier wil je niet staan.
Wesso schreef:Ik weet niet wat Attietattie gaat vinden van dit kopieergedrag... :nothanks:
Vindt Attietattie wel prima hoor. :top:

Alleen de opname is ruk. Ik zie geen blauwe kaart, slechts een weerspiegeling ervan. En hij ligt scheef. :wijsvinger:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14341
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Attietattie » wo 17 mei 2017, 23:17

Hajo schreef:Kleven heb ik op het filmpje niet kunnen constateren, indien wel, dan artikel 5.
Waarom niet gewoon een mS 005*??

* Feitcode voor bumperkleven.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Hajo » do 18 mei 2017, 18:56

Attietattie schreef:
Hajo schreef:Kleven heb ik op het filmpje niet kunnen constateren, indien wel, dan artikel 5.
Waarom niet gewoon een mS 005*??

* Feitcode voor bumperkleven.
Als een agent dat kleven constateert, kan daar zeker ook voor geschreven worden. In dit geval dus drie bekeuringen.

Bekeuren op Artikel 5 kan als de verkeersveiligheid in ernstige mate in gevaar wordt gebracht. Meestal is er dan sprake van een opeenvolging van ernstige overtredingen, waarbij ook de gevaarzetting een rol speelt.

Een overtreding van Artikel 5 kan worden bestraft met een geldboete van maximaal €4.100 en twee maanden onvoorwaardelijke celstraf. Je moet het dus wel heel bont maken om op artikel 5 bekeurd te worden. Dat is een heel zwaar middel.

Als "compromis" kan de agent voor de overtreder een EMG (Educatieve Maatregel Gedrag) bij het CBR aanvragen. Minder zwaar dan artikel 5, maar nog steeds een heftige en kostbare aangelegenheid.

Bij een EMG gaat het als volgt: staande houding, confrontatie met gedrag, uitschrijven bekeuring of bekeuringen en aanzegging dat je bij het CBR zult worden aangemeld voor een EMG. Je rijbewijs kan ook ter plekke ingevorderd worden, maar dat hoeft niet. Het is aan het CBR of je daadwerkelijk voor een EMG wordt opgeroepen. Ervaring leert dat dit vrijwel altijd gebeurt.

Je ontvangt post van het CJIB met betrekking tot de bekeuring(en) en het CBR. Die laatste stuurt je eerst een rekening voor iets meer dan 1.100 euro. Dat bedrag komt bovenop eventuele boetes van de bekeuringen. Het CBR bedrag moet je in 1 keer betalen, een betalingsregeling is niet mogelijk. Na ontvangst betaling krijg je de oproep om op drie verschillende dagen (de cursus duurt in totaal drie dagen) te verschijnen om de cursus te volgen. Je bent verplicht daar gehoor aan te geven.

Niet, niet op tijd of niet helemaal betalen, alsmede niet verschijnen of niet serieus mee doen, resulteert in ongeldig verklaring rijbewijs.

Kortom: ook bij een EMG ben je zwaar de pineut.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14341
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Attietattie » do 18 mei 2017, 20:00

Dat is een lang verhaal. Maar het antwoord is dus: 'als je het heel bont hebt gemaakt. '

Dus daar zit een bepaalde mate van subjectiviteit in. En dan komen de andere overtredingen te vervallen begrijp ik? Of wordt het (bijvoorbeeld) kleven, max snelheid én een artikel 5?
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Hajo » do 18 mei 2017, 20:32

^^ Gekeken wordt naar wat het meeste gevaar oplevert. Laten we ervan uitgaan dat kleven ook is geconstateerd. In dat geval kan ik mij bekeuringen voorstellen voor kleven en rechts inhalen. Waarschuwing voor gevaarlijk rijstrook wisselen.

Deze bestuurder heeft duidelijk een gehaaste rijstijl. Je kunt dan ook voor observatie kiezen. Wat gaat hij nog meer doen? Deze bestuurder zal misschien nog meer overtredingen gaan plegen. Goede kans dat hij, zodra hij vrij baan heeft, ook de maximum snelheid flink zal overschrijden.

Het gaat dus om het totaal plaatje. Aan de hand daarvan volgt een afweging waarvoor de overtreder een bekeuring of bekeuringen gaat krijgen.

Als het echt te gek wordt, kan allereerst aan een EMG gedacht worden. Als uiterste mogelijkheid eventueel ook een bekeuring op basis van Artikel 5, als er een overtreding wordt gepleegd die daarvoor in aanmerking komt.

Voorbeeld voor bekeuring op basis van Artikel 5: gevaarlijk inhalen, zelfs al is inhalen ter plekke toegestaan. Denk aan een actie waarbij de inhaler rakelings tussen het voertuig dat hij inhaalt en een tegenligger door schiet. Alleen omdat de tegenligger voldoende uitwijkt naar rechts, kan een frontale aanrijding worden voorkomen.

In het boven omschreven geval volgt bij staande houding een onmiddellijke invordering van het rijbewijs en daarbij een bekeuring op basis van Artikel 5. Afhankelijk van de situatie (wel of niet in een bocht bijvoorbeeld) kan ook een EMG worden opgelegd.

Plaats reactie