[VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door nickdh » ma 06 mar 2017, 18:55

Ze ging uiteindelijk wel aan de kant :D
Link

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14344
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Attietattie » ma 06 mar 2017, 20:06

Terecht dat je doorzet.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Wesso » ma 06 mar 2017, 20:07

^^ Dat onheilspellende muziekje erbij ook. :emo:

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door nickdh » ma 06 mar 2017, 21:01

^^ Radio 4 was het enige station zonder enorm geruis... als ik ergens niet tegen kan is het dat wel. Waarschijnlijk is gewoon m'n coax kabeltje wat losgeschoten, zal er eerdaags eens naar kijken.
Attietattie schreef:Terecht dat je doorzet.
Ik vond het stiekem toch wel jammer dat het niet zo'n versmalling was met deze dingen ertussen. :shutup:

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Snelwegfreak » ma 06 mar 2017, 21:06

Attietattie schreef:Terecht dat je doorzet.
Doorzetten kan toch gênante situaties opleveren. Voor de tegenpartij.
Link
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door duikgek89 » ma 06 mar 2017, 22:50

Als die enorm belangrijke, erg onmisbare en bijna heilige hoogwaardige mensachtigen*, van hun zelfsprekende recht tot voorkruipen gebruik maken omdat de "normale" mensen best even kunnen wachten op dergelijk hoogwaardige mensachtigen, dan kan het voor de normale mensen best leuk zijn om burgerlijk ongehoorzaam te zijn en deze hoogwaardige mensachtigen in dat recht te dwarsbomen. Met name de daarop volgende gezichtsuitdrukking is hoogst interessant om te zien.

*mensachtigen, want ik durf dergelijke fantastische wezens niet meer met gewone mensen te vergelijken. Ik betwijfel zelfs of ze nog wel met mes en vork eten of zoals gewone mensen soms een onaangename geur veroorzaken bij een bezoek aan het doorgaans kleinste kamertje in het huis.


Edit: Het bovenstaande maar aangepast, nu kan zelfs de meest gevoelige persoon zich niet meer onjuist bejegend voelen.

Niet dat ik snap wat er mis is met het woord "varken," dat lijkt me niet zo'n sterke uitdrukking...
Laatst gewijzigd door duikgek89 op di 07 mar 2017, 11:52, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door GuteFahrt » ma 06 mar 2017, 22:54

^^ Een beetje dimmen graag weer qua taalgebruik. Als het aan mij ligt.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door waldo79 » di 07 mar 2017, 7:51

@duikgek89: let op hoe je je uitdrukt.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14344
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Attietattie » di 07 mar 2017, 7:52

Ja! Varkens zijn onrein!
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door nickdh » wo 08 mar 2017, 18:57

Wat heb ik hier nou weer gemist :rofl2:

Anyways. Net geen hele chicane kunnen maken. :(
Link

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door nickdh » ma 13 mar 2017, 19:26

Hier kan ik nou zo pissig om worden!
Link

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door nickdh » zo 02 apr 2017, 12:31

BMW-meneer moest blijkbaar toch de A45 op.
Link
"Ik heb een Audi, dus ik hoef m'n spiegels toch niet te gebruiken. Ook niet in Duitsland."
Link

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Widejo » zo 02 apr 2017, 12:43

^^
Let wel op, in Duitsland gelden strenge regels omtrent het gebruik van "dashcams". De wetten omtrent het hebben er van zijn wellicht doorzichtig, maar het uploaden van bijvoorbeeld het eerste filmpje kan worden gezien als inbreuk in privésferen. Het blurren van kentekens lijkt mij verstandig.
Hamburg, meine Perle

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Jackbauer1350 » zo 02 apr 2017, 13:44

^^ Ik zat gisteravond weer eens dashcamfilmpjes op youtube te kijken. En daar zaten veel Duitse filmpjes tussen. Zelfs aardig wat Oostenrijkse (dashcams zijn verboden in Oostenrijk). Kentekens waren niet geblurt.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door duikgek89 » zo 02 apr 2017, 16:36

Dat doen sommigen ja, maar je kunt er lelijk mee in de problemen komen.

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door nickdh » zo 02 apr 2017, 16:43

Widejo schreef:^^
Let wel op...
Weet ik. :top:

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Wesso » zo 02 apr 2017, 17:45

Fahrerbewertung.de is een website waar kentekens kunnen worden geplaatst van bestuurders die wangedrag vertonen, en die is nog altijd in de lucht.
Meten met twee maten ?

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door duikgek89 » zo 02 apr 2017, 19:21

Geen idee hoe dat zit.

Overigens vind ik die site altijd al een beetje raar. BO groen en DO rood? Goed, bestuurders uit DO zijn vaak verschrikkelijk, maar ik heb nu niet het idee dat de bestuurders uit BO, GE of E zo enorm veel beter zijn.

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Widejo » zo 02 apr 2017, 20:59

^^
Zoals ik al aangaf zijn wetten nog doorzichtig. Maar als de desbetreffende persoon een flinke zak geld heeft en met het filmpje naar de rechter stapt, en ook nog is bewijzen kan dat het inbreuk op privacy is. Dan staat daar een schadevergoeding tot 3 ton tegenover.
Hamburg, meine Perle

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door duikgek89 » ma 03 apr 2017, 3:55

Dat laatste is me bekend. Waarom dat op zo'n site wel mag, ik ben er nooit ingedoken want het interesseert me niet.

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door nickdh » di 04 apr 2017, 20:37

Het paste net :top: Aka, een van de voordelen van een kleinere auto (206).
Link
Deze zat niet op te letten. Nah ja, wél op zijn mobiel te letten. Toen ie over de middenstreep ging toch maar eventjes geseind.
Link

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Widejo » wo 05 apr 2017, 17:33

Wesso schreef:Fahrerbewertung.de is een website waar kentekens kunnen worden geplaatst van bestuurders die wangedrag vertonen, en die is nog altijd in de lucht. Meten met twee maten ?
duikgek89 schreef:Dat laatste is me bekend. Waarom dat op zo'n site wel mag, ik ben er nooit ingedoken want het interesseert me niet.
Ik heb mij even de voorwaarden van de website doorgenomen alsmede het doel van de website. De website is geen 'ordinaire' entertainment machine waarbij negatieve verkeersdeelnemers aan een schandpaal worden genageld. De website maakt de desbetreffende kentekenhouder alert op een situatie die door een bezoeker is gemeld en geeft tips om dat in het vervolg te voorkomen. Daarnaast verzamelt de website statistieken en biedt het ook mogelijkheid om positieve beoordelingen af te geven, beide zijden van het mes dus. Als ik de logo's van het journaille van A tot Z onderaan de website zie denk ik dat men zich ook schuilt achter het 'onderzoeksgehalte' van het onderwerp. Het is informerend en draagt bij aan de veiligheid van het Duitse verkeer, zeker in combinatie met de statistische verzameling die men opbouwt en de links die de website aanbiedt naar bijvoorbeeld Duitse wetten. Daarnaast is het ook mogelijk om buitenlandse kentekens van beoordeling te voorzien. Dus ook de 'oneerlijke' beargumentatie kan niet gebruikt worden.
Hamburg, meine Perle

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door nickdh » wo 05 apr 2017, 22:11

Nou.. een uniek filmpje! Ik hoop dat ik de weg een stukje veiliger heb gemaakt. Ten eerste geef ik toe, sommige dingen die ik deed waren ook behoorlijk onveilig, zoals het niet handsfree bellen. :shutup: Dus dat wordt binnenkort maar 'ns kijken voor een carkit.

Goed, deze reed me dus voorbij op de N3 > A15, heftig bumperklevend achter iedereen waar ie ook maar achter kwam. Maakte zich nogal zichtbaar door abrupt van baan te wisselen, rare manoeuvres uit te halen en wanneer ie de kans kreeg met extreem hoge snelheden te rijden. Vanaf Papendrecht tot Gorinchem heeft 'ie t.o.v. mij zelfs tijd verloren. Goed gedaan, daar kun je mee thuis komen! :top:

Ik heb besloten de politie te bellen toen ie ging inhalen over het voorsorteervak. Ik moest de zeilen echt flink bijzetten (we hebben het hier over 130+ op het N216-gedeelte en 80 bibeko), wilde ik hem in het zicht houden. Hij nam echt flink risico door hier in te gaan halen, maar uiteindelijk reed 'ie zich vast omdat het spitsuur was. Hieronder het filmpje.
Link

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Wesso » wo 05 apr 2017, 22:38

Heftig, maar ben je hem nu speciaal gevolgd vanaf afrit Gorinchem? Met die snelheden was ik al eerder gestopt met volgen, je neemt hier een groot risico en deze meneer had waarschijnlijk ook wel door dat jij hem de hele tijd achtervolgde.

Het is goed dat je je burgerplicht hebt gedaan. Maar de volgende keer zou ik toch iets terughoudender zijn en misschien iets verstandiger.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Jackbauer1350 » wo 05 apr 2017, 22:58

Zulke dingen kun je eigenlijk beter laten. Voor het zelfde geld denkt die Twingobestuurder dat je een spelletje met m aan het spelen bent. Hij inhalen dan jij hem weer inhalen. Misschien voerde hij zijn snelheid op de N216 wel express zover op omdat hij dacht; wie is dat figuur achter mij.
Verder snapt het overige verkeer niet wat jij aan het doen bent hoe nobel bedoeld ook. Voor hetzelfde geld krijg jij weer iemand achter je die zich aan jou ergert.
Ik ga er niet vanuit dat je omdat je een cam hebt dit deed maar als een (dash)cam merkbaar de aanleiding gaat vormen om op deze manier 'politieagentje' te spelen bestaat natuurlijk wel het risico dat ze een keer verboden worden.

Die grijze bak op 6m10 maakt daar ook een lompe aktie trouwens.

O ja ik weet nu weer waarom ik geen navigatiesysteem in mijn auto heb. Ik had het na 5 minuten al het zwijgen opgelegd desnoods met geweld. :dyn_hyp:

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Wesso » wo 05 apr 2017, 23:26

Jackbauer1350 schreef: Die grijze bak op 6m10 maakt daar ook een lompe aktie trouwens.
Dat viel mij ook op. Het verkeer rijdt nogal schichtig daar op de A15 en het lijkt erop dat mensen elkaar aansteken...

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Jackbauer1350 » wo 05 apr 2017, 23:27

^^ Als ik dit zo zie lijkt dat stuk A15 echt een rotsnelweg op de dag door de weeks.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door duikgek89 » do 06 apr 2017, 13:03

Ik ben nu waar je besloot de politie te bellen. Ik vind dat jij je tot dat punt niks beter gedraagt. Alleen hoek jij niet zo. Daarnaast is het niet onredelijk dat hij denkt dat jij achter hem aan zit of hem bewust aan het kl*ten bent. Je vliegt van hot naar her, haalt hem in, laat je door hem weer inhalen en dan doe je ook nog iets wat als poging om rechts in te halen geïnterpreteerd kan worden.

Met deze realisatie kijk ik met andere ogen naar het volgende stuk.

En op de rest: Waar hij wat hard door groen gaat, ga jij minstens zo hard door net rood, de rest zit je te bellen... :down:


Lekker bezig joh, iemand kl*ten en volgen om vervolgens te gaan klikken. Misselijk word ik ervan.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Rene » do 06 apr 2017, 13:45

duikgek89 schreef:En op de rest: Waar hij wat hard door groen gaat, ga jij minstens zo hard door net rood, de rest zit je te bellen... :down:
Lekker bezig joh, iemand kl*ten en volgen om vervolgens te gaan klikken. Misselijk word ik ervan.
Inderdaad. Ik kan klikkers zoals jou niet waarderen die zelf nog grotere overtredingen maken om maar op youtube te kunnen scoren. :neenee:

Laat handhaven aan de politie over.

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Robonus » do 06 apr 2017, 14:05

Dat die gozer in z'n gouden twingo een randdebiel is staat vast, maar daar kom je er wekelijks meerdere van tegen. Van de week stond in het AD nog een artikel over de opkomende markt van dashcams:
Eigen rechter

Verkeersofficier Damen juicht die ontwikkeling toe, zolang mensen geen eigen rechter gaan spelen. ,,We zien soms dat de filmer ook op jacht is geweest naar iemand die een overtreding heeft gemaakt. Dat is iets wat we absoluut niet willen.’’
Precieze cijfers heeft hij nog niet, maar er is onmiskenbaar een stijgende lijn. ,,Zeker bij verkeersovertredingen waarbij de filmers geen enkele rol spelen, maar slechts registreren wat er gebeurt, is dat heel bruikbaar bewijs.’’

Voorwaarde is wel dat de filmer zelf de originele beelden afstaat en een verklaring aflegt. ,,Anders moeten we er beducht op zijn dat beelden gemanipuleerd zouden kunnen zijn.’’ Ingewikkelder zijn ook de zaken waarbij de filmers zelf een rol spelen in de vastgelegde verkeerssituatie. ,,Dan kan er al snel discussie ontstaan wie wat heeft veroorzaakt.’’
Zo ook een voorbeeld dat een vrachtwagenchauffeur een "hufter" klemreed die via de vluchtstrook een file inhaalde. Nou bleek dat een onopvallende video auto van de politie te zijn. Nou zullen die niet zo snel in een gouden twingo rijden, maar toch je weet nooit met wie je te maken hebt.

Plaats reactie