[VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

nickdh
autoweg
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door nickdh » zo 28 mei 2017, 14:40

Ambulancemeneer neemt het niet zo nauw en gaat dwars door rood.
Link
Ik moet binnenkort voor de APK, maar ik hoef me geen zorgen te maken over de werking van de claxon.
Link

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Naturist » zo 28 mei 2017, 14:51

^^ Wat nou tuuuuut? Het ging toch? :PP:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

nickdh
autoweg
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door nickdh » vr 02 jun 2017, 20:35

^^ Uiteindelijk wel.

Als je nou een beetje afstand houdt zodat je die tegenliggers goed kunt zien, en een goeie timing hebt, kun je er in één keer vier inhalen.
Link
Welk formaat oogkleppen heeft u op? :booooos:
Link
Mettmanner is blijkbaar boos nadat 'ie hem er zelf voorgooit waardoor ik hem wel rechts voorbij moet manouvreren. Wees toch blij dat je toeter nog door de TUV komt.
Link

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7887
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Jackbauer1350 » vr 02 jun 2017, 22:02

Bij die vier op een rij wilde de tweede auto uit de rij ook naar links, terwijl jij er net aan kwam.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door captain007 » vr 02 jun 2017, 22:31

^^ Dat was linke soep inderdaad. Beetje defensiever rijden zou mijn inziens niet kwaad kunnen. Gaat je hoop frustratie en ellende schelen. Ik rij zelf ook niet altijd even netjes, maar soms is die korte tijdwinst het risico niet waard en kun je beter iets relaxter in de auto stappen.

Edit: Nog een toevoeging. Probeer beter te anticiperen op het gedrag van overige weggebruikers. Naar mate je meer kilometers maakt kun je op gevoel vaak al bepaalde gedragingen aan zien komen voordat ze plaatsvinden. Dat maakt het vaak ook een stuk gemakkelijker potentieel problematische situaties te voorkomen of ernaar te kunnen handelen.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20586
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door waldo79 » vr 02 jun 2017, 22:43

+1, overigens zie ik niet wat er zo bijzonder is aan dat filmpje in Duitsland.

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Hengelo
Contacteer:

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door sven_engelen » vr 02 jun 2017, 23:02

nickdh schreef: Ik moet binnenkort voor de APK, maar ik hoef me geen zorgen te maken over de werking van de claxon.
Link
Man man man, voor zo'n klein scheetje hoef je niet te claxonneren hoor :wijsvinger:
Svenlo

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Snelwegfreak » vr 02 jun 2017, 23:07

Een cursus agressiebeheersing kan wellicht geen kwaad. Waarom reageer je zo onnodig fel? Laat gaan man. Het lijkt vaak wel alsof je extra gas geeft om er maar voor te zorgen dat uiteindelijk iemand jou hindert en je een filmpje op YouTube kunt zetten. Zal niet zo zijn hoop ik, maar zo komt het op mij over. Dat vind ik erg jammer: houd je rustig. We willen allemaal veilig thuis komen, denk aan elkaar en wees wat geduldiger. Je komt écht wel op je bestemming aan.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2870
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Robbert297 » za 03 jun 2017, 11:24

^^ Dit.
nickdh schreef:Mettmanner is blijkbaar boos nadat 'ie hem er zelf voorgooit waardoor ik hem wel rechts voorbij moet manouvreren. Wees toch blij dat je toeter nog door de TUV komt.
Link
Waarom ga jij hier eerst weer naar rechts als je toch ziet dat je een veel hogere snelheid hebt dan je voorganger op de rechterrijstrook?
Слава Україні

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14382
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Attietattie » za 03 jun 2017, 12:25

Waarom niet?
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2870
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Robbert297 » za 03 jun 2017, 12:36

^^ Het is geen slalom-parcours... :nothanks:
En als hij nou op de linkerrijstrook bleef, had hij dit dus ook niet gehad.
Слава Україні

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14382
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Attietattie » za 03 jun 2017, 12:58

Het is ook geen linksrijparcours.

Er is niks mis met het feit dat hij naar rechts gaat. Net als dat er niets mis mee zou zijn als ie in dit geval links was gebleven.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2870
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Robbert297 » za 03 jun 2017, 13:31

^^ Dat ben ik met je eens, maar wat ik duidelijk probeer te maken is dat het een logischer keuze was geweest om in dit geval links te blijven rijden, gezien het relatief grote snelheidsverschil met z'n voorganger op de rechterrijstrook. Nick zat geen bestuurder achter hem te hinderen.
Слава Україні

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door duikgek89 » zo 04 jun 2017, 12:02

Jackbauer1350 schreef:Bij die vier op een rij wilde de tweede auto uit de rij ook naar links, terwijl jij er net aan kwam.
Wat wil je dan? Dat ieder op zijn beurt inhaalt? Is altijd leuk, want de meesten zijn daar te bang voor en dan hobbel je de hele tijd achter een tractor.
Daarnaast is het vreemd dat iedereen dat in zo'n situatie een enorm probleem lijkt te vinden, maar dat men zonder blikken of blozen op de snelweg met 130km/h aan auto's die achter vrachtwagens zitten met 85km/h voorbij gaat. Dat is een vergelijkbaar snelheidsverschil...

Je moet er uiteraard wel verdomd goed op letten en de inhaalactie niet inzetten als men al te kennen heeft gegeven te willen gaan inhalen. Maar dat sommige anderen af en toe misschien ook willen gaan inhalen, vind ik geen reden om maar niet in te halen.
nickdh schreef:Mettmanner is blijkbaar boos nadat 'ie hem er zelf voorgooit waardoor ik hem wel rechts voorbij moet manouvreren. Wees toch blij dat je toeter nog door de TUV komt.
Link
De regel zegt:
StVO schreef: (5) In allen Fällen darf ein Fahrstreifen nur gewechselt werden, wenn eine Gefährdung anderer Verkehrsteilnehmer ausgeschlossen ist. Jeder Fahrstreifenwechsel ist rechtzeitig und deutlich anzukündigen; dabei sind die Fahrtrichtungsanzeiger zu benutzen.
Laten we nu de situatie eens rustig analyseren:

De Mettmanner zet zijn beweging naar de linkerrijstrook in op het moment dat jij nog pakweg 100 meter achter hem zit (op basis van de reflectorpalen). Jij zat op het moment van zijn beslissing in de rechter rijstrook. Hij kon dus uitsluiten dat de actie voor jouw gevaarlijk was, sterker nog, hij gaf je meer ruimte op de rijstrook waar je al was.

Jij neemt op dat moment OOK de beslissing om naar links te gaan, daarmee kon jij deze Mettmanner in gevaar brengen vanwege de hoge snelheid, echter kon je ook gewoon remmen en zo de gevaarzetting uitsluiten.

Daarom denk ik dat naar de letter der wet beide wisselingen naar links legaal waren. Maar waren jullie acties handig?

Hij had echter gezien jouw snelheid beter kunnen wachten met wisselen tot jij erlangs was geweest, maar het is niet ondenkbaar dat hij jouw snelheid verkeerd inschatte. Dat jij naar rechts ging, kan bij hem ook een verkeerde verwachting opgewekt hebben. Gezien zijn hoekige stuurbeweging om van rijstrook te wisselen heb ik de indruk dat we hier met een onervaren en/of met een onoplettende bestuurder te maken hebben, wat mij sterkt in het idee dat hij het verkeerd inschatte waardoor hij tot de minder handige oplossing kwam. Het kan natuurlijk ook zijn dat hij geen zin had achter een gele plaat te rijden en dat hij beter een OAL kenteken had kunnen hebben.

Nu kijken we naar jouw acties: Ik had niet de indruk dat er iemand achter je zat en je was veel sneller dan de ME. Als je links was gebleven had hij niet kunnen wisselen zonder jouw in gevaar te brengen en had dus rechts moeten blijven rijden. Toen hij eenmaal ging, had je echter ook al veel eerder wat af kunnen remmen, heel problematisch was dat niet, bovendien zat verderop toch al ander langzamer verkeer links. Ik heb de indruk dat je ERG laat en ERG agressief reageert, juist daardoor kom je zo in de knoei. En de manier waarop je er toch nog even gauw rechts langs knalt verdient natuurlijk ook niet de schoonheidsprijs. Als hij naar rechts gaat omdat hij zich realiseert dat hij jou nog voor kan laten, op het moment dat jij naar rechts stuurt, dan is dat bijna onvermijdelijk een beste klapper. Als je hem al kan ontwijken gaat het je niet meevallen je wagen op de weg te houden in die situatie.



Daarom sluit ik me ook aan bij de anderen hier: Een beetje minder agressief kan geen kwaad.
Al weet ik ook donders goed dat sommige bestuurders je het bloed onder de nagels vandaan kunnen halen met hun onoplettende, domme en asociale acties.

edit: Gezien wat andere van je filmpjes betwijfel ik of het wel een goed idee is dat je in Duitsland ver boven Richtgeschwindigkeit gaat rijden. Ik denk dat je daarvoor nog niet voldoende rijervaring hebt, uitgezonderd compleet uitgestorven wegen misschien.
Laatst gewijzigd door duikgek89 op zo 04 jun 2017, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Snelwegfreak » zo 04 jun 2017, 15:45

duikgek89 schreef:(op basis van de Leitpfosten waarvan ik alweer niet op de Nederlandse naam kan komen)
Reflectorpalen ;)
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door duikgek89 » zo 04 jun 2017, 17:47

^^
Dankjewel. Ik heb het aangepast.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Naturist » ma 05 jun 2017, 11:16

En daarbij ben je mogelijk ook niet verzekerd als jij als - minder ervaren - bestuurder in Duitsland ver boven die Richtgeschwindigkeit schade maakt.
De kans is dus groot dat - als uit nader onderzoek blijkt- jij veel harder hebt gereden dan de adviessnelheid, jij de dan uitgekeerde schade alsnog moet afrekenen.
Speelt ook nog mee dat jij als jeugdige automobilist waarschijnlijk nog in de onsterfelijkheidsmodus staat en daardoor nog meer risico durft te nemen, en gezien je filmpjes ook neemt.

Aan die modus kun je op korte termijn weinig doen anders dan van ons aan te nemen dat jouw rijgedrag niet helemaal het voorbeeld is van hoe je in het dagelijks verkeer te gedragen.

Een dagje karten of racen op een circuit geeft jouw testosteron een goede plek en maakt de weg weer veilig voor al die andere bestuurders. :top:

En buiten het circuit geldt nog steeds het adagio: Wees een heer in het verkeer
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Hengelo
Contacteer:

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door sven_engelen » wo 14 jun 2017, 0:59

Ik heb jouw andere filmpjes op youtube bekeken en ik zeg je 1 ding. Doe een EMG cursus of rij een keer normaal. Je rijdt veel te ongeduldig en het lijkt alsof je bij sommihe situaties totaal niet nadenkt wat er kan gebeuren. Het gaat echt niet lang duren of je hebt een ongeluk te pakken. De weg is geen racebaan komop zeg!
Svenlo

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Widejo » wo 14 jun 2017, 17:46

duikgek89 schreef: Daarnaast is het vreemd dat iedereen dat in zo'n situatie een enorm probleem lijkt te vinden, maar dat men zonder blikken of blozen op de snelweg met 130km/h aan auto's die achter vrachtwagens zitten met 85km/h voorbij gaat. Dat is een vergelijkbaar snelheidsverschil...
Ja, maar dan weet je dat er verkeer links van je voorbij komt, met een hogere - tot veel - hogere snelheid. En alvorens je gaat inhalen moet spiegelen/kijken naar achteropkomend verkeer. Zit je op zo'n weg als in het filmpje achter een tractor of graafmachine, ben je voornamelijk bezig met verkeer wat naar je toe komt in de andere rijrichting, alvorens je een blik naar achter werpt. Dat de '2de' in de rij gaat voor dat jij in de eerste in rij er langs gaat komt zeker voor, en daar hou je ook rekening mee. Ook met degene daar weer achter, of als er een auto van verder weg achteropkomend is, dat die hem er alvast naast zet. Maar we zitten nu in auto 4, die al een tijd in dezelfde snelheid mee rijdt met de 3 auto's voor hem, op het moment dat Nick naar links gaat had nummer 1 ook naar links kunnen gaan, waardoor niet alleen een remactie nodig is maar ook het zicht opnieuw beperkt is. Bijvoorbeeld, een t-splitsing verderop met iemand die denkt voor de tractor op te kunnen rijden ziet drie auto's achter de tractor, maar niet dat Nick naast auto 3 rijdt, het vervolg valt te raden.

Wachten tot je aan de beurt bent is wellicht wat overdreven, maar als vierde in de rij er langs is wat onnodig en gevaarlijk naar mijn mening.

Het filmpje in Duitsland, tja, je weet dat Duitsers en ook Belgen over het algemeen eerder naar links gaan voor een inhaalactie als Nederlanders. Daarnaast kan de Duitser je beweging naar rechts geïnterpreteerd hebben als 'ga er nog maar voor'. Buiten dat, de afstand tussen de Duitser en zijn voorganger is kleiner op het moment dat zijn inhaalactie start dan dat de afstand tussen de Duitser en jou is. En hij kan op de hoogte zijn van de meerdere 'baustellen' die volgen.... één flitsinstallatie komt veel voor in en rondom 'baustellen', ook als er niemand werkt. Dit zorgt automatisch al dat er voorzichtiger gereden gaat worden, borden die duiden op verlaging maximum snelheid kunnen namelijk vergeten zijn. En als laatste, de beweging naar links was synchroon - hij verwacht jou nog rechts en niet achter hem.

Hou rekening met dat rechts inhalen, hier is het 'in de strijd tegen treintjes' langzaam aan het normaliseren. In Duitsland is het ronduit asociaal, maakt niet uit wat de reden is. Vandaar de toeter terug.
Hamburg, meine Perle

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door duikgek89 » wo 14 jun 2017, 18:10

Widejo schreef:
duikgek89 schreef: Daarnaast is het vreemd dat iedereen dat in zo'n situatie een enorm probleem lijkt te vinden, maar dat men zonder blikken of blozen op de snelweg met 130km/h aan auto's die achter vrachtwagens zitten met 85km/h voorbij gaat. Dat is een vergelijkbaar snelheidsverschil...
Ja, maar dan weet je dat er verkeer links van je voorbij komt, met een hogere - tot veel - hogere snelheid. En alvorens je gaat inhalen moet spiegelen/kijken naar achteropkomend verkeer. Zit je op zo'n weg als in het filmpje achter een tractor of graafmachine, ben je voornamelijk bezig met verkeer wat naar je toe komt in de andere rijrichting, alvorens je een blik naar achter werpt. Dat de '2de' in de rij gaat voor dat jij in de eerste in rij er langs gaat komt zeker voor, en daar hou je ook rekening mee. Ook met degene daar weer achter, of als er een auto van verder weg achteropkomend is, dat die hem er alvast naast zet. Maar we zitten nu in auto 4, die al een tijd in dezelfde snelheid mee rijdt met de 3 auto's voor hem, op het moment dat Nick naar links gaat had nummer 1 ook naar links kunnen gaan, waardoor niet alleen een remactie nodig is maar ook het zicht opnieuw beperkt is. Bijvoorbeeld, een t-splitsing verderop met iemand die denkt voor de tractor op te kunnen rijden ziet drie auto's achter de tractor, maar niet dat Nick naast auto 3 rijdt, het vervolg valt te raden.

Wachten tot je aan de beurt bent is wellicht wat overdreven, maar als vierde in de rij er langs is wat onnodig en gevaarlijk naar mijn mening.
De eerste had al iets eerder naar links gekunnen. Maar op een weg zonder inhaalverbod zou een inhalende auto geen verassing mogen zijn, zeker niet als je achter een tractor blijft plakken. Voordat je naar links gaat moet je dan ook spiegelen. Het gebrek aan uitwijkruimte en obstakelbeveiliging is een andere factor die je mee zou kunnen wegen.
De stelling dat je als zoveelste in de rij per definitie niet moet inhalen vind ik veel te ver gaan. Het is natuurlijk wel zo dat je niet zonder nadenken lomp voorbij moet stuiven.
Widejo schreef:Het filmpje in Duitsland, tja, je weet dat Duitsers en ook Belgen over het algemeen eerder naar links gaan voor een inhaalactie als Nederlanders. Daarnaast kan de Duitser je beweging naar rechts geïnterpreteerd hebben als 'ga er nog maar voor'.
Mee eens. Al merk ik dat eerder naar links in Duitsland minder dan in België. Dat "ga er nog maar voor" effect kan wel heel erg meegespeeld hebben.

Widejo schreef:Buiten dat, de afstand tussen de Duitser en zijn voorganger is kleiner op het moment dat zijn inhaalactie start dan dat de afstand tussen de Duitser en jou is.
Met "afstand" maak je mijns inziens een denkfout. Een fout die overigens velen maken. Het is niet de afstand in lengte die hier belangrijk is maar de onderlinge afstanden gemeten in tijd. En als je op basis van tijd kijkt had Nick makkelijk voor die Duitser gepast.
Widejo schreef:En hij kan op de hoogte zijn van de meerdere 'baustellen' die volgen.... één flitsinstallatie komt veel voor in en rondom 'baustellen', ook als er niemand werkt. Dit zorgt automatisch al dat er voorzichtiger gereden gaat worden, borden die duiden op verlaging maximum snelheid kunnen namelijk vergeten zijn.
Ik vind niet dat het aantal Flitsers in Baustellen zo hoog is. Sterker nog, ze hebben volgens mij niet genoeg flitsers om een aanzienlijk deel van de achterlijke hoeveelheid werkzaamheden te voorzien van zo'n ding. :mrgreen:
Los daarvan: Van vergeten borden kun je je natuurlijk niks aantrekken. En dat er een eind verderop iets is, is geen reden om nog maar gauw jezelf voor een ander te gooien. Tenzij je zeker weet dat er een camera staat en je iemand voor een bon wil behoeden, dat heb ik ook al weleens gedaan.
Widejo schreef:Hou rekening met dat rechts inhalen, hier is het 'in de strijd tegen treintjes' langzaam aan het normaliseren. In Duitsland is het ronduit asociaal, maakt niet uit wat de reden is. Vandaar de toeter terug.
Bij treintjes zie je het in Duitsland ook wel. Zeker rond de spitstijden als de snelheid nog maar rond de 90 ofzo ligt en erg veel mensen links plakken.

Maar deze actie was gewoon gevaarlijk en was in Nederland hoogstwaarschijnlijk ook asociaal gevonden. Er zijn best wat Duitsers die nog even terug naar rechts gaan om een snellere bestuurder er nog even snel langs te laten. Als deze bestuurder dat gedaan had op het moment dat je de de beweging naar rechts inzette dan had dat heel erg slecht af kunnen lopen.

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Widejo » wo 14 jun 2017, 18:31

duikgek89 schreef:En als je op basis van tijd kijkt had Nick makkelijk voor die Duitser gepast.
Nee, want de Duitser ging naar links. Was de Duitser niet naar links gegaan, had Nick zijn gas los moeten laten voor de daaropvolgende voorganger precies daar of net nadat hij de Duitser links voorbij was gegaan. Het was dus compleet onnodig. Dit in combinatie met het naar rechts gaan van Nick - wat een 'lagere' snelheid indiceert dan wellicht sprake van was beïnvloedde de Duitser om naar links gaan. Hij was Nick daarna kwijt aangezien er synchroon werd gewisseld van rijbaan door beide auto's. Dan komt Nick rechts voorbij inclusief toeter, terwijl men wellicht de eerdere beweging naar rechts interpreteert als 'ga er nog maar voor'.

En ja, koos de Duitser er voor om terug naar rechts te schieten, wat inderdaad vaak voorkomt had het naar af kunnen lopen.
Het redelijk vloeiend naar links gaan van de Duitser (op lagere snelheid) kan ook betekenen dat het hier misschien ging om een zondagsrijder.
Hamburg, meine Perle

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door duikgek89 » wo 14 jun 2017, 18:52

Widejo schreef:
duikgek89 schreef:En als je op basis van tijd kijkt had Nick makkelijk voor die Duitser gepast.
Nee, want de Duitser ging naar links. Was de Duitser niet naar links gegaan, had Nick zijn gas los moeten laten voor de daaropvolgende voorganger precies daar of net nadat hij de Duitser links voorbij was gegaan.
Als de Duitser rechts was gebleven natuurlijk... Dat hij er niet doorheen kan is mij ook duidelijk.
Daarnaast hoeft Nick niet net naast die Duitser zijn gas los te laten, maar zelfs als hij dat doet dan is hij nog niet meteen op de snelheid van die Duitser. Dat had best gepast. Misschien was het als dank naar die Duitser dan wel passend geweest om iets later te beginnen met het verliezen van snelheid en eventueel ook iets te remmen in plaats van alleen gas los te laten.
TOEVOEGING
Ik had het filmpje iets anders in gedachten. Na terugkijken zat de Duitser inderdaad nets iets dichter op zijn voorligger dan ik in herinnering had. Volgens mij had het overigens nog steeds best gepast (maar ik ben niet zo sterk in het inschatten op basis van filmpjes).
Widejo schreef:Het was dus compleet onnodig.
Je bedoelt het inhalen van die Duitser? Ik kan me in de bewoording "compleet onnodig" niet vinden. Het had niet heel veel zin om er nog met alle macht voorbij te gaan, maar het was ook zeker geen probleem en het was iets soepeler geweest dan dit. Die Duitser had daar ook absoluut geen hinder van gehad.
Widejo schreef:Dit in combinatie met het naar rechts gaan van Nick - wat een 'lagere' snelheid indiceert dan wellicht sprake van was beïnvloedde de Duitser om naar links gaan.
Dat ben ik met je eens (maar dat wisten we al).
Widejo schreef:Hij was Nick daarna kwijt
Dat is naar mijn mening een fout. Hij moet blijven spiegelen. Het Nederlandse "spiegeltje kijken en gaan" om daarna niet meer te kijken, is wat mij betreft fout.
Widejo schreef:aangezien er synchroon werd gewisseld van rijbaan door beide auto's.
Dat kwam inderdaad wat ongelukkig uit.
Widejo schreef:Dan komt Nick rechts voorbij inclusief toeter, terwijl men wellicht de eerdere beweging naar rechts interpreteert als 'ga er nog maar voor'.
Zeker mogelijk. En zo'n toeter slaat natuurlijk nergens op.
Widejo schreef:En ja, koos de Duitser er voor om terug naar rechts te schieten, wat inderdaad vaak voorkomt had het naar af kunnen lopen.
Het redelijk vloeiend naar links gaan van de Duitser (op lagere snelheid) kan ook betekenen dat het hier misschien ging om een zondagsrijder.
Vloeiend vond ik die stuurbeweging allerminst. Verder zijn we het denk ik eens dat het een nogal gevaarlijke manier van rechts inhalen was.

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Widejo » wo 14 jun 2017, 19:09

^^
Vloeiend doelde ik op de manier hoe de Duitser naar links gaat - hij neemt veel meters ruimte om volledig met zijn auto links te zijn, synchroon aan Nick. Dat Nick dat op hoge snelheid doet, snap ik. Is ook veiliger. Maar de Duitser doet het op een lage snelheid - vandaar de kans dat het een zondagrijder was.

En ja, dat zijn we met elkaar eens.
[einde] gezamenlijke analyse [/einde]
Hamburg, meine Perle

nickdh
autoweg
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door nickdh » vr 14 jul 2017, 21:25

sven_engelen schreef:Ik heb jouw andere filmpjes op youtube bekeken en ik zeg je 1 ding. Doe een EMG cursus of rij een keer normaal.
Oh als-je-buh-lieft zeg. Alsof ik altijd zo rij. :nothanks:

Ik rij de motor anders altijd heel rustig warm, en ja, daarna rij- ik race niet - ik gewoon flink door. Zo simpel is het.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2870
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Robbert297 » za 15 jul 2017, 10:53

nickdh schreef:daarna rij- ik race niet - ik gewoon flink door. Zo simpel is het.
Dat is te zien ja.
Слава Україні

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Naturist » zo 16 jul 2017, 0:40

nickdh schreef:Zo simpel is het.
Als iedereen hier jou verteld dat je rijstijl niet helemaal "je dat" is, zou het dan misschien, heel misschien ook zo kunnen zijn?

Mijn laatste rijleraar - die van E achter B - leerde mij breed te kijken, voor je het weet, mis je iets. Met stevig doorrijden mis je heel veel.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20586
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door waldo79 » zo 16 jul 2017, 9:40

Het lijkt me niet nodig om de boodschap erin te rammen. Met zo nu en dan stevig rijden is niks mis, maar wel op een respectvolle manier voor andere weggebruikers.

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Hengelo
Contacteer:

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door sven_engelen » zo 16 jul 2017, 13:57

^^ En dat mis ik bij het rijgedrag van Nick :shutup:
Svenlo

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20586
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door waldo79 » zo 16 jul 2017, 14:02

Tja, en wat wil je daar aan doen? Hier heel belerend reageren haalt weinig uit :s

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6137
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door mhkamp » zo 16 jul 2017, 16:15

^^ De enige manier is om het topic uit je volgen lijst halen en verder er niet meer naar omkijken. Scheelt je een hoop irritatie.

Het reageren er op kan natuurlijk ook een sneeuwbaleffect hebben. Dat is het laatste wat je hebben wil.

Mocht te erg worden kan de moderator er natuurlijk al dan niet tijdelijk een :lock: op gooien.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Plaats reactie