[VIDEO] Filmpjes Wesso

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Wesso

Bericht door Wesso » do 23 mar 2017, 16:23

Vers van de pers! Ik was vanmiddag onderweg naar een belangrijk gesprek en kreeg dit geval er nog even bij.
Toen ik het vertelde was de eerste reactie "Sommige mensen kunnen beter hun rijbewijs inleveren"...

Héél soms heb je medeweggebruikers die het bloed onder je nagels vandaan halen. Zoals deze. Eerst snijdt meneer mij af bij het verlaten van de rotonde terwijl er niet voor niets een strook aan de linkerzijde ligt. Wordt er met de vinger op het voorhoofd getikt. Dan kan het niet harder dan 60 km/h en bij het invoegen op de snelweg wordt er geen snelheid gemaakt. Het is fout, maar ik word dan wel erg getriggerd om een onhandige manoeuvre te maken (zie auto die mij links inhaalt).
Link

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [VIDEO] Filmpjes Wesso

Bericht door duikgek89 » do 23 mar 2017, 16:28

Waarom zet je bij (net na) het afrijden van de rotonde niet even door?

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18030
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Wesso

Bericht door Snelwegfreak » do 23 mar 2017, 16:30

^^ Inderdaad. Waarschijnlijk was ik er daar al voorbij gegaan. Toedels!
Ik vind overigens dat je wel netjes rijdt en keurig je afstand houdt...
Wesso schreef:bij het invoegen op de snelweg wordt er geen snelheid gemaakt
...ik had dus er een stuk dichter bovenop gezeten en had hem na het rechtsaf draaien de snelweg op daar ingehaald waar je (kort) twee rijstroken hebt. Achter zulke treuzelaars en slaaprijders wil je niet te lang blijven hangen.
Wesso schreef:Het is fout, maar ik word dan wel erg getriggerd om een onhandige manoeuvre te maken
Hier had ik gewoon lekker op mijn rijstrook gebleven. Laat die prutser het maar uitzoeken :geenlach:
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Wesso

Bericht door Wesso » do 23 mar 2017, 16:37

^^ Ja, ik hield me inderdaad in want ik wilde geen extra 'schade' oplopen...

Terwijl een beetje extra lakschade op mijn voorbumper (bij de rotonde) heel welkom was. Dan had de verzekering van meneer mooi kunnen betalen voor die lelijke plek. Maar ja, dat soort dingen heb ik niet altijd in mijn hoofd. :dyn_hyp:

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [VIDEO] Filmpjes Wesso

Bericht door Rein » do 23 mar 2017, 16:55

Ik snap wel dat hij boos was bij de rotonde. Hij reed al op de rotonde en jij geeft hem geen voorrang maar rijdt gewoon op terwijl hij in de binnenbocht zit. Ook bij twee rijstroken op de rotonde hoor jij gewoon voorrang te verlenen. Hetzelfde zouden fietsers moeten doen die een rotonde oprijden waar je zelf al oprijdt. Van de week had ik er ook weer eentje flink weggetoeterd.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Wesso

Bericht door Wesso » do 23 mar 2017, 17:07

^^ Ik kon niet weten of meneer de rotonde zou blijven volgen of rechtsaf zou slaan. Bij twijfel altijd oprijden is het devies bij deze rotonde, anders kom je er nooit tussen.

Bovendien maakt meneer een zijdelingse verplaatsing en let daarbij niet op mij.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [VIDEO] Filmpjes Wesso

Bericht door Rein » do 23 mar 2017, 17:11

Wesso schreef:Bij twijfel altijd oprijden is het devies bij deze rotonde.
Maar dat is niet conform de regels. Dus dan moet je in mijn ogen verontwaardigd doen als anderen dat niet verwachten en de rotonde afsturen alsof er geen 'nieuw' verkeer rijdt.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [VIDEO] Filmpjes Wesso

Bericht door duikgek89 » do 23 mar 2017, 17:13

Als meneer gewoon de linkerstrook neemt loopt het prima en soepel.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Wesso

Bericht door Wesso » do 23 mar 2017, 17:19

En dat lijken maar weinigen te beseffen, net als de aanwezigheid van spiegels.
Afijn, over een paar jaar zal dit wel een VRI-kruising zijn en wacht ik geduldig op groen licht. :nothanks:

Of nog beter: een ongelijkvloerse aansluiting. :worship:
TOEVOEGING
Even teruggekeken op de beelden: meneer knipperde naar links vlak voordat ik de rotonde opreed. Dan moet je niet boos worden op mij als je in een oogwenk naar rechts gaat en mij tegenkomt.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Wesso

Bericht door Jackbauer1350 » do 23 mar 2017, 20:56

Rein schreef:Ik snap wel dat hij boos was bij de rotonde. Hij reed al op de rotonde en jij geeft hem geen voorrang maar rijdt gewoon op terwijl hij in de binnenbocht zit. Ook bij twee rijstroken op de rotonde hoor jij gewoon voorrang te verlenen. Hetzelfde zouden fietsers moeten doen die een rotonde oprijden waar je zelf al oprijdt. Van de week had ik er ook weer eentje flink weggetoeterd.
Waar blijft dan de extra capaciteit van zo'n dubbelstrooks rotonde. Wanneer men gaat wachten met oprijden op een auto die in de binnenbocht rijdt en de buitenstrook is vrij dan is dat zonde van de capaciteit. Het lijkt mij juist de bedoeling dat je kan oprijden naar de buitenstrook terwijl er verkeer rijdt op de binnenste.

Iemand die op de rotonde vanuit de binnenbocht afslaat zou eigenlijk gewoon uit moeten komen op de linkerstrook van de aftakkende weg.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [VIDEO] Filmpjes Wesso

Bericht door Rein » do 23 mar 2017, 22:49

Jackbauer1350 schreef:
Rein schreef:Ik snap wel dat hij boos was bij de rotonde. Hij reed al op de rotonde en jij geeft hem geen voorrang maar rijdt gewoon op terwijl hij in de binnenbocht zit. Ook bij twee rijstroken op de rotonde hoor jij gewoon voorrang te verlenen. Hetzelfde zouden fietsers moeten doen die een rotonde oprijden waar je zelf al oprijdt. Van de week had ik er ook weer eentje flink weggetoeterd.
Waar blijft dan de extra capaciteit van zo'n dubbelstrooks rotonde. Wanneer men gaat wachten met oprijden op een auto die in de binnenbocht rijdt en de buitenstrook is vrij dan is dat zonde van de capaciteit. Het lijkt mij juist de bedoeling dat je kan oprijden naar de buitenstrook terwijl er verkeer rijdt op de binnenste.
Nee dat lijkt me niet de bedoeling. De betekenis van bord B6 lijkt me duidelijk: Verleen voorrang aan bestuurders op de kruisende weg.

En of het voertuig op de kruisende weg, in dit geval een rotonde, nu op de ene of op de andere rijstrook rijdt maakt voor de betekenis van het bord en de uitleg hiervan niets uit natuurlijk. Op een punt als dit ga je toch ook niet alvast linksaf oprijden als er vanaf rechts een auto op de rechterrijstrook rijdt (en dan verbolgen zijn als die auto op het moment dat je oprijdt van rijstrook wisselt)?

Als het tot een aanrijding was gekomen, was Wesso volledig aansprakelijk geweest lijkt me zo.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Wesso

Bericht door Wesso » do 23 mar 2017, 23:56

Ik meen dat er eerder discussie over meerstrooksrotondes als deze is geweest, maar kan het even niet vinden.
Rein schreef:Nee dat lijkt me niet de bedoeling. De betekenis van bord B6 lijkt me duidelijk: Verleen voorrang aan bestuurders op de kruisende weg.

En of het voertuig op de kruisende weg, in dit geval een rotonde, nu op de ene of op de andere rijstrook rijdt maakt voor de betekenis van het bord en de uitleg hiervan niets uit natuurlijk.
Stop je dan ook voor voertuigen op de binnenste rijstrook van een turborotonde? Want daar maakt bord B6 geen onderscheid in.

Maar goed, hier komen we niet verder mee. De C3-rijder gaat vrij abrupt naar rechts (al dan niet linksknipperend, rechtsknipperend heb ik niet op beeld) en lijkt haast wel op zoek te zijn naar een botsing, terwijl dat volstrekt onnodig is. Hiervan uitgaande maakt hij twee fouten:
- Geen richting aangeven bij verlaten rotonde
- Zijdelings verplaatsen zonder rekening te houden met ander verkeer (even los van de voorrang).

En klemrijden is volgens mij ook niet erg toegestaan.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Wesso

Bericht door Wesso » zo 09 apr 2017, 21:24

Degene voor mij heeft veel haast, en denkt een rijtje wachtenden te kunnen passeren. Lukt niet helemaal...
Link
De Focus naast mij kan de plotselinge inhaalactie van een vrachtwagen niet echt waarderen. Toeteren helpt.
Link

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Wesso

Bericht door keokiracer » zo 09 apr 2017, 21:28

Die laatste kan ik nou niet echt een inhaalactie noemen, wat wilde ie inhalen dan? De lucht voor hem?
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Wesso

Bericht door Wesso » zo 09 apr 2017, 21:31

^^ Daar kwam ik ook niet echt achter. Misschien was het uitwijken voor iets op de vluchtstrook...

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [VIDEO] Filmpjes Wesso

Bericht door boe! » zo 09 apr 2017, 21:50

^^ Hij schuift een rijstrook op omdat hij verderop de A12 wil blijven volgen.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Wesso

Bericht door Wesso » zo 09 apr 2017, 22:19

Natuurlijk; meteen bij het eerste knooppuntbordje de wagen naar links gooien. :nuts:

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Wesso

Bericht door Wesso » zo 23 apr 2017, 20:57

Deze Volvobestuurder bedenkt zich op het állerlaatste moment dat hij/zij toch de A12 wil blijven volgen. Dat kan alleen via een enkeltje vluchtstrook.
Link
Een Duitser rijdt gemoedelijk naar huis op 2e Paasdag. Ik maak van de gelegenheid gebruik om hem rustig rechts te passeren.
Link
Het lijkt erop dat deze fietsende vader weinig om zichzelf geeft. Gewoon tussen de auto's oversteken...
Link

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Wesso

Bericht door Wesso » vr 12 mei 2017, 17:17

Het vergt wat lef en goede wegligging om zo uit te voegen.
Link
Deze maniak wil zo snel mogelijk de rotonde over. Ik had deze keer geen zin om te toeteren, maar reageer op geheel eigen wijze.
Link
Zo ziet het dagelijkse weefprobleem op de tweestrooksrotonde eruit. Ik kom vaak in dezelfde situatie als het busje. De Peugeot kan niet inschatten of het busje de rotonde wil verlaten en rijdt de rotonde op (geen voorrang verlenend dus). Tja...
Link

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [VIDEO] Filmpjes Wesso

Bericht door verfmeer95 » vr 12 mei 2017, 17:45

Waarom bouwen ze die tweestrooksrotonde niet om naar een turborotonde?

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Wesso

Bericht door Wesso » vr 12 mei 2017, 17:56

Goeie vraag. Een tweestrooksrotonde in dezelfde N233 bij Rhenen is wel omgebouwd.
Bij de rotonde in het filmpje is de werkdagintensiteit echter meer dan 30.000 voertuigen per uur etmaal en een turborotonde zal niet voldoende capaciteit bieden. Nu rijdt het al langzaam in de spits. Het is wachten op de provincie die hierover een besluit moet nemen: VRI of ongelijkvloerse kruising óf een nieuw tracé...
Laatst gewijzigd door Wesso op vr 12 mei 2017, 18:38, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Wesso

Bericht door keokiracer » vr 12 mei 2017, 18:11

30.000 per dag bedoel je? Of ook 3.000 per uur?
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Wesso

Bericht door Wesso » vr 12 mei 2017, 18:39

^^ Per dag bedoel ik ja.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [VIDEO] Filmpjes Wesso

Bericht door verfmeer95 » vr 12 mei 2017, 19:22

Wesso schreef:Goeie vraag. Een tweestrooksrotonde in dezelfde N233 bij Rhenen is wel omgebouwd.
Bij de rotonde in het filmpje is de werkdagintensiteit echter meer dan 30.000 voertuigen per uur etmaal en een turborotonde zal niet voldoende capaciteit bieden. Nu rijdt het al langzaam in de spits. Het is wachten op de provincie die hierover een besluit moet nemen: VRI of ongelijkvloerse kruising óf een nieuw tracé...
Zo'n tweestrooksrotonde heeft toch geen hogere capaciteit dan een turborotonde?

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Wesso

Bericht door Wesso » ma 15 mei 2017, 17:14

^^ Ik heb begrepen dat een turborotonde iets meer capaciteit heeft vanwege de veilige rijstrookscheiding. De exacte getallen heb ik niet paraat.

Intussen maar eens mijn achterdashcam geprobeerd. Het is geen originele Viofo, maar met € 35,35 (incl. verzending) heeft ie een prima prijs-kwaliteitsverhouding. ;)
Link

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14342
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes Wesso

Bericht door Attietattie » ma 15 mei 2017, 17:50

Kwaliteit lijkt prima. En in het donker?
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: [VIDEO] Filmpjes Wesso

Bericht door Robonus » di 16 mei 2017, 10:08

Kwaliteit ziet er prima uit ja, welk merk/type is dit?

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Wesso

Bericht door Wesso » di 16 mei 2017, 10:16

^^ A118C / B40C afkomstig van Gearbest. Het is een aftreksel van de Viofo A118C waar veel gebruikers van zijn.

Er zit een EV-optie voor belichtingscompensatie op, die werkt volgens sommigen niet. Bij mij wel. Verder zijn niet alle opties beschikbaar in de ingebouwde firmware en bij contact uit gaat de dashcam uit.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Wesso

Bericht door Wesso » zo 02 jul 2017, 15:42

Mercedes wil uitvoegen, maar dat valt niet mee tussen het voorsorterende en inhalende verkeer. En dan besluit ik toch maar naar rechts te gaan omdat ik er bij de volgende afrit af moet. Komt allemaal wat onrustig over... A12/A50, knooppunt Waterberg.
Link
Focusrijder wil erlangs, of misschien nog liever dwars erdoorheen.
Link
De vakantie is begonnen. Middenplakkers worden soepel gepasseerd.
Link

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [VIDEO] Filmpjes Wesso

Bericht door nickdh » zo 02 jul 2017, 18:05

^^ Die Picanto. Zulk volk leert het absoluut nooit. Eigenlijk zou je gewoon een matrixbord achter de achterruit moeten plaatsen met een verdrijfpijl naar rechts.

Plaats reactie