[VIDEO] Robonus' dashcamsels

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: [VIDEO] Robonus' dashcamsels

Bericht door Robonus » ma 04 jun 2018, 9:49

Op 31 mei was er op de A9 tussen Haarlem en Beverwijk een auto geplet tussen een vrachtwagen en de geleiderail. Op die rijbaan waren alle 3 rijstroken dicht. Door brokstukken en tevens aanrijdingen op de andere rijbaan waren daar 2 rijstroken van de 3 dicht. Dit is een compilatie hoe men mooi aan de kant gaat voor de hulpdiensten die geen vluchtstrook hebben. Helaas rijden er 2 busjes op een afgekruisde rijstrook zodat 1 WIS even gehinderd wordt. Later rijdt 1 van die busjes weer onder het laatste rode kruis door.

Link

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: [VIDEO] Robonus' dashcamsels

Bericht door Robonus » di 05 jun 2018, 7:06

Er waaide een bumper of soortgelijk stuk kunststof over de A6 bij Almere en mist op een haar na een vrachtwagen. Bij mij waaide die netjes aan de kant en achter me kon een kraanwagen en bestelbus de bumper ook op een haar na ontwijken.

Aangezien die toch aan de kant waaide maar niet gebeld, het probleem leek zichzelf op te lossen.

Link

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: [VIDEO] Robonus' dashcamsels

Bericht door Robonus » do 21 jun 2018, 14:46

Vorige week reed ik op de A2 bij Vucht en daar lag opeens een fiets op R3 (van 3)
Enkele auto's die voor en achter me reden konden de fiets maar net ontwijken.

Geen idee of de stilstaande auto op de vluchtstrook daarachter de eigenaar van de fiets is, of iemand die de fiets wil verwijderen. Maar als een aankomende auto rechts de vluchtstrook op uitwijkt omdat die niet links kan uitwijken, kan het erg mis gaan.

Wel gelijk 112 gebeld, duurde nog vrij lang voor ik doorverbonden was (2,5 minuut). Er waren al eerdere meldingen binnengekomen dus het voegde uiteindelijk niet veel toe.
Ik heb het idee dat als je RWS belt je sneller aan de lijn bent.

Link

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Robonus' dashcamsels

Bericht door Snelwegfreak » do 21 jun 2018, 16:46

Jij maakt wat mee hè? ;)
Robonus schreef: do 21 jun 2018, 14:46Ik heb het idee dat als je RWS belt je sneller aan de lijn bent
Dat is helaas geen garantie, weet ik uit ervaring. Heb bij RWS al een aantal keer opgehangen omdat ik na 5 minuten nog niemand aan de lijn had. Tja, dan niet. Bij de drie keren 112 tot nu toe altijd binnen 30 seconden iemand aan de lijn gehad.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: [VIDEO] Robonus' dashcamsels

Bericht door Robonus » di 26 jun 2018, 17:06

Een dag met flink wat ongevallen. Zo ook op de A9 bij Beverwijk. De hele Wijkertunnel was zelfs afgesloten.
Eenmaal door de Velsertunnel terug bij knooppunt Beverwijk zag ik nog net een ambulance spookrijdend terug richting de Wijkertunnel rijden.
Ik vraag me af hoe die nou gekeerd is, lijkt me een lastige manoeuvre daar bij het samenvoegpunt.
Het viel me daarbij ook op dat er alsnog een auto met enige gang de ambulance passeerde in de juiste rijrichting.

Link

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Robonus' dashcamsels

Bericht door Snelwegfreak » di 26 jun 2018, 17:14

Ik ben ook net thuis: tussen Raasdorp en Velsen-Noord 45 minuten vertraging. In de andere richting op de A22 ook nog 3x blauw blauw.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14343
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Robonus' dashcamsels

Bericht door Attietattie » di 26 jun 2018, 19:16

Robonus schreef: di 26 jun 2018, 17:06Ik vraag me af hoe die nou gekeerd is, lijkt me een lastige manoeuvre daar bij het samenvoegpunt.
Zoiets denk ik. Is trouwens nog op bijna dezelfde plek ook. ;)
Link
Of zo.
Link
Robonus schreef: di 26 jun 2018, 17:06Het viel me daarbij ook op dat er alsnog een auto met enige gang de ambulance passeerde in de juiste rijrichting.
Mja, dat vind ik toch een bepalende factor. Ik heb zelf het vermoeden (aanname) dat dat niet de bedoeling was. Mét verkeer zou ik zo ook niet durven keren, maar dat lijkt me vanzelfsprekend.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [VIDEO] Robonus' dashcamsels

Bericht door Rein » di 26 jun 2018, 22:53

Het kan best zijn dat de ambulance vanaf de A22 kwam en net gekeerd is en zich hierbij niet had gerealiseerd dat verkeer vanaf de oprit Beverwijk Oost gewoon nog op dat stuk A9 zou kunnen rijden.

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: [VIDEO] Robonus' dashcamsels

Bericht door Robonus » wo 27 jun 2018, 7:02

Wat betreft die auto, het zou ook een getuige van het ongeval kunnen zijn die na het doorgeven van gegevens mocht doorrijden van de politie. Het ongeval was nabij 55.3 Dat is onder de fly over van de A22. Op de beelden zag je vlak na het kunstwerk nog het tipje van het dak van een gele vrachtwagen o.i.d. stilstaan.

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: [VIDEO] Robonus' dashcamsels

Bericht door Robonus » wo 09 jan 2019, 14:41

Had nog een paar oude video's op stal staan.

1: Duitser met caravan blijft in de beruchte boog A2->A9 half links/midden rijden met érg lage snelheid. Bijzonder irritant als je het mij vraagt.

Link

2: Hier gebeuren een paar dingen. Op 0:06 wijzigt een Caddy van opstelstrook waardoor een grijze Nissan die vrij enthousiast aankomt over het verdrijvingsvlak wordt gedwongen. Daarna rijdt de groene vrachtwagen wel behoorlijk door rood licht.

Link

3: Kraanwagen wil ik inhalen, ik besef me te laat dat de bocht vrij scherp is en de kraanwagen ziet mij te laat en snijdt de bocht dus af.
Geen handige actie van mij (geef ik eerlijk toe) maar ook niet echt handig van de machinist:

Link

4: De welbekende rijstrook opschuiver bij een toerit. Let op de Volvo die in de achteruitkijkspiegel het al ziet aankomen en alert kan remmen. Kan me voorstellen dat ie behoorlijk aan het vloeken is.

Link

5: Rood licht geldt niet voor rode containerwagens:
Link

6: Oké, later is het de bedoeling om over de vluchtstrook te rijden ivm 3 rode kruizen maar sommige komen wel heel vroeg en enthousiast aan.

Link

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Robonus' dashcamsels

Bericht door Snelwegfreak » wo 09 jan 2019, 15:46

1. Daar was ik al vijf keer sneller rechts voorbij gegaan. Irritante bocht is het door dit soort mensen :shutup:
2. Dat was een flinke klapper geweest.
3. Geen handige plek om in te halen, nee ;)
4. Volvomeneer houdt zich nog heel erg in, zo te zien.
5. Hmm. Dan ga je je toch afvragen wat er was gebeurd als jij drie seconden later de rijbaan overstak...
6. Tja, bij de verdrijfpijl mag je gaan.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] Robonus' dashcamsels

Bericht door Wesso » wo 09 jan 2019, 17:01

Robonus schreef:3: Kraanwagen wil ik inhalen, ik besef me te laat dat de bocht vrij scherp is en de kraanwagen ziet mij te laat en snijdt de bocht dus af.
Afsnijden gebeurt mij ook vaak bij de tweestrooksrotonde, terwijl het juist mijn bedoeling is om vlot driekwart rond te gaan. Soms moet ik op het laatste moment remmen voor zo'n joekel die over het midden slingert.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18189
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [VIDEO] Robonus' dashcamsels

Bericht door mavas » do 10 jan 2019, 12:42

5: Die vrachtwagen heeft al iets van 5, 6 seconden rood licht!!! Ik vind dat echt verbazingwekkend.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: [VIDEO] Robonus' dashcamsels

Bericht door Piles » do 10 jan 2019, 12:53

mavas schreef: do 10 jan 2019, 12:42 5: Die vrachtwagen heeft al iets van 5, 6 seconden rood licht!!! Ik vind dat echt verbazingwekkend.
Of het was een 'bewussie': zien dat er niks aan komt en doorrijden.
Er zijn verkeerslichten waar ik ook in de verleiding kom...

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [VIDEO] Robonus' dashcamsels

Bericht door nickdh » za 12 jan 2019, 22:20

^^ ik heb dat ook bij een VRI in Papendrecht. Ding springt midden in de nacht op rood als je als enige in de wijde omgeving aan komt rijden. Zelfs mijn toenmalige rijinstructeur gaf toe daar 's avonds laat gewoon door te rijden.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [VIDEO] Robonus' dashcamsels

Bericht door GuteFahrt » za 12 jan 2019, 22:58

Wachtstand rood...ja, dat kan schijnveiligheid zijn. Ook al is het juist om de veiligheid te vergroten. Soms misschien toch beter geelfase knipperstand.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: [VIDEO] Robonus' dashcamsels

Bericht door Robonus » ma 28 jan 2019, 7:58

Afgelopen vrijdagmiddag best wat vervelends meegemaakt. Ik reed door een woonwijk in De Meern waar niet gestrooid was en de wegen een ijsbaan waren. Daar trof ik op straat een fietsster aan die compleet bewusteloos was. Achteraf kon ik op de dashcam zien dat ze ca 45 seconden eerder uitgegleden was maar dat wist ik toen nog niet. Aangezien ik de enige was heb ik haar hoofd stabiel gehouden en een omwonende geroepen. Zij heeft direct de ambulance gebeld. Even later kwam ze half bij maar bleef niet aanspreekbaar. ca 10 minuten later kwamen 2 ambulances en 2 politiewagens en hebben het over genomen.

Wat me daar terplekke niet is opgevallen maar wat ik achteraf kon terugzien op de dashcam dat er toch nog best veel auto's eigenlijk vlak achter me langs bleven rijden terwijl het spekglas was. Zelfs de aankomende ambulance kwam slippend tot stilstand. Het toeval wilde dat er vlak na de valpartij een gemeentewagentje langskwam waarbij de medewerkers met de hand gingen strooien. Zie je het voor je, ik hou daar iemand stabiel en een man in een oranje jas staat met de hand daarnaast zout te strooien terwijl die ook bijna op z'n smoel ging. Uit privacy overwegen plaats ik die beelden maar niet.

Wat ik wel kan plaatsen gebeurde toen de dame al op de brancard lag. Ik heb net m'n auto naar een parkeervak verplaatst en sta met een collega te bellen dat ik iets later ben. Ik zie een BMW de bocht om rijden (want rechtdoor is versperd door politie). Hij neemt de bocht te hard en slipt met een best gangetje tegen een geparkeerde auto aan. Het frappante is dat hij hierna besluit door te rijden. Ik ben gelijk erachteraan gerend en heb het kenteken doorgegeven aan de politie die iets verder stond. Die zijn er gelijk achteraan gegaan. De BMW bestuurder heeft het denk ik in de gaten gehad want die kwam een minuut later toch teruggereden. Die mompelde iets van "ik moest toch even keren"

Link

De volgende dag reed ik op de A9 een bakwagen voorbij. Ik vond 'm al wat slingeren dus was blij dat ik 'm voorbij was. Zie ik even later in m'n achteruitkijkspiegel dat ie begint te slingeren en vol de geleiderail in rijdt en daar volgens mij nog een andere auto bij aantikt. Het gebeurde toch een stukje achter me en er reden ook nog auto's achter me dus ben maar niet gestopt.

Link

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14343
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Robonus' dashcamsels

Bericht door Attietattie » ma 28 jan 2019, 23:59

Goed dat je gestopt bent bij dat ongeval! :worship:

Goed dat je achter die doorrijder aan bent gerend! :worship:

Zo hoort het. Je bent niet alleen op de wereld. Top gehandeld.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: [VIDEO] Robonus' dashcamsels

Bericht door Robonus » do 31 jan 2019, 13:24

Vanmorgen was ik toevallig op straat toen er een lichte aanrijding plaats vond. Gelukkig zijn alle inzittenden met de schrik vrijgekomen. De voorruit is niet gebarsten maar dat is een ijslaag wat je op die foto ziet zitten. Ik heb hiervoor zelfs nog een een deel van de ruit vrij gekrabt om te kijken of de inzittend O.K. was. De persoon gaf een duimpje omhoog en lag met de zijkant op de zij-airbag. Zo zie je maar weer wat voor risico je neemt als je ongekrabt de weg op gaat. :facepalm:

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Robonus' dashcamsels

Bericht door Snelwegfreak » do 31 jan 2019, 15:50

Je maakt een hoop mee de laatste tijd :o

Over het voorval in Utrecht: fantastisch gedaan :top:
Enne gojje mins blieft altied leave.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14343
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Robonus' dashcamsels

Bericht door Attietattie » do 31 jan 2019, 20:06

Dit is toch een rotonde? Hoe krijg je dit dan voor elkaar??

Die foto's kunnen nog wel eens bewijsmateriaal zijn, als men zo slecht krabt.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [VIDEO] Robonus' dashcamsels

Bericht door GuteFahrt » do 31 jan 2019, 20:17

Nog zo'n geval vandaag in Vinkeveen: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1875305/
Attietattie schreef: do 31 jan 2019, 20:06 Dit is toch een rotonde?
Klopt: https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... -heemskerk

Volgens het Noord Hollands dagblad is de toedracht niet bekend. Het lijkt mij duidelijk.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: [VIDEO] Robonus' dashcamsels

Bericht door Robonus » vr 22 feb 2019, 8:30

Er stond gisteren een auto in de brand *Hoog stemmetje* Dikke BMW! op de verbindingsboog van de A2 naar de A9. Spuitgasten kwamen net terplekke om de zaak te blussen. Verkeer moest doorrijden en keren bij Breukelen. Die Afrit stond logischerwijs vast vanwege kerend verkeer.

Link

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/240831/a ... t-omrijden

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Robonus' dashcamsels

Bericht door Jackbauer1350 » vr 22 feb 2019, 9:24

Robonus schreef: vr 22 feb 2019, 8:30 Verkeer moest doorrijden en keren bij Breukelen. Die Afrit stond logischerwijs vast vanwege kerend verkeer.
Bij Abcoude bedoel je.
Anders maar door naar de N201.

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: [VIDEO] Robonus' dashcamsels

Bericht door Robonus » vr 22 feb 2019, 9:29

^^
Klopt, had me even vergist :top:

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [VIDEO] Robonus' dashcamsels

Bericht door Rein » vr 22 feb 2019, 10:07

Stond er voor KP Holendrecht wel iets over het incident op een DRIP op zo? Vanaf de Gaasperdammerweg had verkeer dan nog richting Amsterdam en de A10 kunnen gaan namelijk op bij Amstelveen / Badhoevedorp te komen.

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: [VIDEO] Robonus' dashcamsels

Bericht door Robonus » vr 22 feb 2019, 10:41

Toen ik er reed nog niet. Halverwege de 270 graden boog vanaf de Gaasperdammerweg tot waar de video begint begonnen de signaalgevers 70 en 50 aan te geven. De brandweer komt in de eerste paar seconden van het filmpje pas voorbij rijden over de vluchtstrook.

Ik zag op twitter later wel dat er weer kruisnegeerders staande werden gehouden op datzelfde wegvak, dus dan zal later wel de hele verbindingsboog naar de A2->Utrecht afgekruisd zijn geweest. Dan wordt je inderdaad richting de A10 gedwongen.

https://twitter.com/RWSverkeersinfo/sta ... 1358793728


Afbeelding

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: [VIDEO] Robonus' dashcamsels

Bericht door Robonus » wo 06 mar 2019, 11:33

Deze automobilist komt er te laat achter dat ie de parallelrijbaan moet hebben en besluit het puntstuk mee te pakken. Het lijkt bijna alsof ik 'm nog probeer af te snijden maar dat is niet bewust gedaan. Ze zeggen wel eens dat als je heel gefocust naar een object kijkt, er vanzelf naartoe stuurt. Dat speelt misschien mee, en dat ik eigenlijk thv. het puntstuk rechtdoor rij ipv met de hoek mee naar rechts doordat ik zo super gefocust was op de auto.
Ik kon in ieder geval in de ankers van 105 naar 65 km/h in 2 seconden :booooos:

Achter me bleef ie stil staan en een zwarte BMW kon 'm nog ontwijken. Blijft erg dom weggedrag. Vooral omdat ie ook redelijk wat passagiers mee had. Je ziet het aan de lage wielophanging, volgens mij had ie er 3 op de achterbank. Om dan dat soort risico's te nemen ben je echt van het padje af.

Link

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Robonus' dashcamsels

Bericht door Snelwegfreak » wo 06 mar 2019, 16:46

En zo krijg je grote klappers. Wat een debiel. Rijd gewoon door man. Waarom jezelf en (aannemelijk) drie anderen in levensgevaar brengen?
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] Robonus' dashcamsels

Bericht door Wesso » wo 06 mar 2019, 16:55

Als er drie passagiers achterin zaten, kan de bestuurder daar wel erg druk mee zijn geweest. Maar goed, dat is speculatie. En het neemt natuurlijk niet weg dat je dan juist het hoofd koel moet houden.

Plaats reactie