[VIDEO] Filmpjes Piles

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

[VIDEO] Filmpjes Piles

Bericht door Piles » za 24 jun 2017, 17:47

Alvast excuses voor de belabberde kwaliteit van mijn dashcam (nieuwe staat nog op het verlanglijstje) :surrender:


Helaas geen achter-dashcam, daar was op te zien dat er een prachtig gat achter mij was. Desondanks besloot meneer om mij toch nog maar in te gaan halen. Maar bij ritsen niet 1, niet 2, maar 3 auto's voor laten gaat mij te ver:
Link
Soms gaat het nét goed:
Link

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Piles

Bericht door Piles » vr 14 jul 2017, 21:14

Mooie schijnbeweging! Handig punt om dit te doen ook. (En nee, ik kon niet eerder de spitsstrook op, zat een vrachtwagen naast me)
Link
Normaal gesproken een druk punt, maar nu gelukkig even niet. Meer maatregelen vond men niet nodig blijkbaar, je schuift de paaltjes gewoon wat verder de rijbaan op :roll:
Link

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Piles

Bericht door Piles » vr 15 sep 2017, 22:11

Eerste beelden met de nieuwe dashcam 8-)

Niet helemaal te zien, maar ik kreeg een 'doe eens kalm'-handje, met daarin, jawel: een telefoon. Als je dat ding nou weglegt en oplet...
Link

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Piles

Bericht door Piles » vr 20 okt 2017, 20:53

Link
In plaats van rechts rijden: terugtoeteren en seinen (en buiten de lijntjes kleuren)...

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Piles

Bericht door Piles » vr 20 okt 2017, 20:56

Link
Was dit iets te vlot? :dyn_hyp:

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Piles

Bericht door Piles » do 30 nov 2017, 17:19


Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14342
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes Piles

Bericht door Attietattie » za 02 dec 2017, 2:18

Piles schreef: vr 15 sep 2017, 22:11Niet helemaal te zien, maar ik kreeg een 'doe eens kalm'-handje, met daarin, jawel: een telefoon. Als je dat ding nou weglegt en oplet...
Punt is natuurlijk dat ie zijn rem al loslaat als jij een seconde later toetert.
Piles schreef: vr 20 okt 2017, 20:53In plaats van rechts rijden: terugtoeteren en seinen (en buiten de lijntjes kleuren)...
Enorme kneus! Die vrachtwagenchauffeur dus he.
Piles schreef: vr 20 okt 2017, 20:56Was dit iets te vlot? :dyn_hyp:
Yep, te vlot, maar alleen omdat je op je beurt moet weachten. Maar beter dit dan getreuzel.
Piles schreef: do 30 nov 2017, 17:19 :ongeduldig:
:rofl2:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Piles

Bericht door Snelwegfreak » za 02 dec 2017, 7:45

Attietattie schreef:Yep, te vlot, maar alleen omdat je op je beurt moet weachten. Maar beter dit dan getreuzel.
Toch vind ik dit gewoon asociaal. Typisch voorbeeld van "ik heb meer haast dan de rest." Ik had er gisteren twee tijdens het wachten bij het tankstation. In plaats van in je rij blijven wachten snel doorsteken als er iemand in de andere rij wegrijdt :nothanks:
Enne gojje mins blieft altied leave.

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Piles

Bericht door Piles » za 02 dec 2017, 10:52

^^ snap ik
Maar dit was ook een beetje "dit gebeurt me bjjna wekelijks, en ik weet een mooie oplossing".

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [VIDEO] Filmpjes Piles

Bericht door duikgek89 » za 02 dec 2017, 14:29

Attietattie schreef: za 02 dec 2017, 2:18
Piles schreef: vr 20 okt 2017, 20:53In plaats van rechts rijden: terugtoeteren en seinen (en buiten de lijntjes kleuren)...
Enorme kneus! Die vrachtwagenchauffeur dus he.
Als iedereen er rechts langs blijft rommelen dan kan die enorme kneus zijn foutje bijna niet oplossen waardoor hij nog een veel grotere enorme kneus lijkt. Maar misschien zitten de echte kneuzen wel in de auto's die rechts inhalen?

Snelwegfreak schreef: za 02 dec 2017, 7:45
Attietattie schreef:Yep, te vlot, maar alleen omdat je op je beurt moet weachten. Maar beter dit dan getreuzel.
Toch vind ik dit gewoon asociaal. Typisch voorbeeld van "ik heb meer haast dan de rest." Ik had er gisteren twee tijdens het wachten bij het tankstation. In plaats van in je rij blijven wachten snel doorsteken als er iemand in de andere rij wegrijdt :nothanks:
Maar waarom ga je dan zo staan dat je aan één rij vast zit? Je kunt toch beter iets verder weg gaan staan en dan de eerste vrije pomp pakken?

Overigens heb ik vrijdagavond, toen bij de pompen die rechts van de auto staan veel verkeer stond, maar bij de andere niet, gewoon een slinger gemaakt en ben ik achteruit in de rij aangesloten. Ik wist toen al vrijwel zeker dat ik die rij moest hebben want toen ik kwam aanrijden hing mijn voorganger net het pistool terug.

Men keek wel een beetje raar want het paste misschien niet helemaal in het wereldbeeld van de aldaar aanwezigen, maar het werkte wel.
Bij andere pompstations waar je makkelijker met de slang langs de wagen op kan, staan ze ook telkens dom te kijken als ik bij een linkse pomp ga staan en de slang om de kont van de auto heen trek...

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Piles

Bericht door Snelwegfreak » za 02 dec 2017, 15:00

duikgek89 schreef:Maar waarom ga je dan zo staan dat je aan één rij vast zit? Je kunt toch beter iets verder weg gaan staan en dan de eerste vrije pomp pakken?

Overigens heb ik vrijdagavond, toen bij de pompen die rechts van de auto staan veel verkeer stond, maar bij de andere niet, gewoon een slinger gemaakt en ben ik achteruit in de rij aangesloten. Ik wist toen al vrijwel zeker dat ik die rij moest hebben want toen ik kwam aanrijden hing mijn voorganger net het pistool terug.

Men keek wel een beetje raar want het paste misschien niet helemaal in het wereldbeeld van de aldaar aanwezigen, maar het werkte wel.
Bij andere pompstations waar je makkelijker met de slang langs de wagen op kan, staan ze ook telkens dom te kijken als ik bij een linkse pomp ga staan en de slang om de kont van de auto heen trek...
Het is daar (Fieten, Krommenie) gebruikelijk dat er zich twee a drie rijen vormen. Als er dan voor rechts een rij mensen staat te wachten en jij staat als tweede in de linker rij (dus direct achter iemand die staat te tanken) en je steekt snel even door naar rechts voor, dan ben je gewoon enorm asociaal bezig.

https://www.google.nl/maps/@52.5020682, ... 312!8i6656

Die auto stond dus achter de witte auto voor pomp 2. Bij pomp 6 (rechtsvoor) kwam een plekje vrij en in plaats van mensen uit de rij rechts kans te geven netjes op te schuiven, pleurt die hem dus daar in. Tot twee maal toe. Ja, dan staat de rechter rij ineens erg lang te wachten... Als iemand zoiets normaal vindt heb ik medelijden met diegene.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [VIDEO] Filmpjes Piles

Bericht door duikgek89 » za 02 dec 2017, 23:51

^^ Zulke acties slaan inderdaad nergens op. Erg triest.

Ik doelde op iets heel anders, in plaats van voor één pomp in de rij te gaan staan, kun je bij het binnen rijden wachten om te kijken welke pomp eerst vrij komt. Bij veel drukte is dat echter niet altijd mogelijk.

Edit: nog een keer voor de zekerheid, voor mij betekent vrij dat niet iemand die eerder kwam staat te wachten.

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Piles

Bericht door Piles » vr 26 jan 2018, 12:55

Eerst remmen, en dan toch inhalen. Af en toe snap ik het niet...
Link

Soms kan mijn ochtendhumeur iets minder hebben.
Link

Ik dacht eerst: pech op dit plek is niet zo fijn. Maar er bleek meer aan de hand. Toch maar 112 gebeld, maar die hadden de betrokkene al gesproken. Hoe hij hier zó terecht is gekomen is mij een raadsel.
Link

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Piles

Bericht door Piles » zo 29 jul 2018, 15:31

Flinke klapper, was blijkbaar net gebeurd:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Piles

Bericht door Snelwegfreak » zo 29 jul 2018, 16:08

Ik kwam eerder vanmiddag over de A2 richting Amsterdam en zag politie bovenop de kruising staan en file op de afrit. Dit verklaart het wel. Ik vermoedde al een aanrijding...
Enne gojje mins blieft altied leave.

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Piles

Bericht door Piles » do 09 aug 2018, 18:30

Op de eerste niet-tropische dag hebben toch nog wat mensen last van de warmte:
Link
Let vooral ook op de situatie bij de invoegstrook, krijgt dat busje nog een Renault voor z'n neus gedrukt... Gelukkig besluit die anders, anders had ik wellicht het busje in de zijkant gehad.
Link

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Piles

Bericht door Piles » wo 13 mar 2019, 20:30


Gebruikersavatar
NWH
verkeersader
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 13 feb 2019, 21:51

Re: [VIDEO] Filmpjes Piles

Bericht door NWH » wo 13 mar 2019, 22:22

Holy shit...! Veel schade?
- De shortlist..? Die wordt alleen maar langer -

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: [VIDEO] Filmpjes Piles

Bericht door Piles » do 14 mar 2019, 7:49

^^ lijkt mee te vallen. Vooral de voorruit, stuk of 5 pitten in het glas.
Motorkap e.d. moet ik na een wasbeurt eens goed inspecteren.

Gebruikersavatar
Tarzan
woonerf
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 11 mei 2008, 3:37
Locatie: EU
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Piles

Bericht door Tarzan » di 19 mar 2019, 13:04

Welke Dashcams gebruiken jullie hiervoor en zijn jullie er tevreden over?
...

Plaats reactie