[FOTO][VIDEO] Snarf's luchtopnamen van Nederland

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

[FOTO][VIDEO] Snarf's luchtopnamen van Nederland

Bericht door SnarfFlevoland » wo 27 sep 2017, 23:39

Na aanleiding van het topic met luchtfoto's uit Duitsland, leek me het een goed plan om voor Nederland een apart topic in het daarvoor bedoelde subforum te openen. Nu kom ik in Nederland natuurlijk niet zo super vaak, maar bij gelegenheid zal ik dit topic zo af en toe met wat nieuw materiaal voeden. Misschien neem ik (of beter een passagier) dan ook nog een keer een spiegelreflexcamera mee voor nog wat betere foto's.

Van m'n vlucht van/naar Maastricht van afgelopen vrijdag heb ik volgende foto's gemaakt:

Afbeelding
Scharbergbrug (E314) over de Maas met zicht richting België.

Afbeelding
Knooppunt Kerensheide met A76 en A2 met het dorp Stein.

Afbeelding
A2 met afrit Urmond en het bedrijf Chemelot.

Afbeelding
Uitzicht over het smalste stukje van Nederland boven industrieterrein Holtum-Noord.

Afbeelding
A2 en A73 met knooppunt Het Vonderen en op de achtergrond de Maasplassen.

Afbeelding
Roermond met Roertunnel en op de achtergrond de Maasplassen.

Afbeelding
Zoom op Roermond en het gebied boven de Roertunnel.

Afbeelding
Foto gemaakt boven Duits grondgebied. Op de voorgrond is de plaats Kaldenkirchen en de A61 met afrit Kaldenkirchen-Süd te zien; op de achtergrond Venlo, Maas, A73 en A74.

Een video van de betreffende vlucht kan in het topic van luchtopnames in Duitsland bekeken worden.
Laatst gewijzigd door SnarfFlevoland op wo 15 nov 2017, 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [FOTO] Snarf's luchtfoto's van Nederland

Bericht door Rene » do 28 sep 2017, 14:18

Leuk om te zien.

Luchtfoto's worden overigens doorgaans wel een stuk mooier als je ze eerst even digitaal afstoft voordat je ze plaatst. :idea:

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [FOTO] Snarf's luchtfoto's van Nederland

Bericht door Wesso » do 28 sep 2017, 15:36

Prachtige foto´s. Afstoffen of (nog) meer contrast toevoegen is hier wat mij betreft niet nodig, het is geen fotowedstrijd.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [FOTO] Snarf's luchtfoto's van Nederland

Bericht door SnarfFlevoland » do 28 sep 2017, 17:03

Heb de foto's even door een standaard-correctie gegooid, zodat het er nu misschien net iets beter uitziet. :) Uiteindelijk zijn het natuurlijk maar foto's van een smartphone en niet van een spiegelreflexcamera. Dat wil ik op een later moment nog wel een keer doen.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [VIDEO] Snarf's luchtfoto's van Nederland

Bericht door SnarfFlevoland » wo 15 nov 2017, 23:35

Ruim een maand geleden was ik opnieuw met het vliegtuig in Nederland. Daarvan had ik zowel voor vrienden/kenissen even een samengevatte video in elkaar geflanst als ook een paar foto's met m'n telefoon. Op de video is redelijk goed te zien dat vanaf de grens (11:18) knooppunt Hattemerbroek direct aangevlogen wordt, aangezien boven het knooppunt ook een soort van "knooppunt" voor luchtverkeer is ingesteld. Daarbij kom je min of meer direct langs Haaksbergen, Goor, Raalte, Zwolle. Op m'n vliegplan had ik deze aangegeven om zo het militairische luchtruim boven de Veluwe (dat doordeweeks actief is) te vermijden. Een kleine omweg, maar dat kost maar 3 minuten extra.

In de video zijn tevens de werkzaamheden aan de landingsbaan van vliegveld Lelystad (22:50) vrij goed te herkennen. Ten tijde van de opnames goldt bouwfase 5, waardoor er aparte procedures van kracht waren. Lelystad blijft echter nog tot april 2019 een ongecontroleerd vliegveld. Dit betekend dat de plaatselijke 'toren' alleen informatie verstrekt en geen vrijgaven.

Tijdens de trip was ik overigens op een bepaalde manier vrij nerveus. Dat valt op aan een aantal schoonheidsfoutjes, maar ach... Het was enorm leerzaam. In totaal duurde de reis ruim een uur. Met de auto heb je er met een gemiddelde rijstijl een kleine 3 uur voor nodig, zonder files. Als je het gas diep in de late uurtjes intrapt lukt het ook binnen de 2,5 uur, maar dan nog is het natuurlijk geen concurrentie voor het vliegtuig.
Link
Foto's:
SPOILER: TOON

Afbeelding
Goor

Afbeelding
A1 met afrit Markelo en verzorgingsplaats Bolder bij Holten

Afbeelding
Raalte

Afbeelding
Zwolle met IJssel

Afbeelding
Zwolle met IJssel

Afbeelding
Kampen, N50, Hanzelijn en de IJssel
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [FOTO][VIDEO] Snarf's luchtopnamen van Nederland

Bericht door Rene » do 16 nov 2017, 1:21

Leuk filmpje

Plaats reactie