[Foto] A77-BAB 57 KP. Rijkevoort - Goch

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20522
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

[Foto] A77-BAB 57 KP. Rijkevoort - Goch

Bericht door waldo79 » di 28 aug 2007, 12:50

http://picasaweb.google.com/waldog8/A77BAB57

Uit dezelfde rit als de A73. De A77 is zo goed als verlaten in vergelijking met de drukke A73.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [Foto] A77-BAB 57 KP. Rijkevoort - Goch

Bericht door Wesso » di 28 aug 2007, 14:15

Mooie (wolken)foto's ;)
waldo79 schreef: Waarom linksaf B67 en rechtsaf B9? Afrit #4 Uedem verwijst nl. ook naar de B67 in richting Kalkar
Ik denk dat er een aanleg van de B67 gepland stond tussen Weeze-Uedem-Kalkar. De L5 volgt grotendeels het traject van de "nog aan te leggen" B67. Deze is (nog) niet doorgegaan en wordt via Goch gestuurd. Ten zuiden van Kalkar zie je nog een restant van een verlengde B67 (afritachtig).

Blijft het schildje B67 bij afrit 4 een wegweiser.

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Re: [Foto] A77-BAB 57 KP. Rijkevoort - Goch

Bericht door Frits » di 28 aug 2007, 17:58

Inderdaad opvallend dat deze parkeerplaats geen naam heeft. Bij de A1 en de A7 hebben ze wel een naam.
http://picasaweb.google.com/waldog8/A77 ... 8220597122
De autogordel: een band voor het leven.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [Foto] A77-BAB 57 KP. Rijkevoort - Goch

Bericht door Willem » di 28 aug 2007, 20:48

De parkeerplaats stelt ook erg weinig voor, dus er is niet zoveel noodzaak om de parkeerplaats een naam te geven. Langs de A1 en A7 zijn veel meer voorzieningen aanwezig.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [Foto] A77-BAB 57 KP. Rijkevoort - Goch

Bericht door Wouter N14 » di 28 aug 2007, 21:17

http://picasaweb.google.com/waldog8/A77 ... 6810531730
Ook in Duitsland worden er toch geen rijrichtingsgeboden geplaatst bij opritten? :?
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [Foto] A77-BAB 57 KP. Rijkevoort - Goch

Bericht door Pino » wo 29 aug 2007, 16:25

Willem schreef:De parkeerplaats stelt ook erg weinig voor, dus er is niet zoveel noodzaak om de parkeerplaats een naam te geven. Langs de A1 en A7 zijn veel meer voorzieningen aanwezig.
De voorzieningen bepalen niet of een verzorgingsplaats een naam krijgt. De aanwezigheid van een parkeerplaats is bepalend. In Nederland zie je dat parkeerplaatsen altijd een naam hebben; heeft een tankstation geen parkeerplaats, dan is er ook geen naam. Onder meer te zien bij de inmiddels verdwenen pomp op de A4 vlak ten noorden van de brug over de Oude Rijn.

In Duitsland is het echter omgekeerd. Daar hebben bewirtschaftete Rastanlagen altijd een naam, en unbewirtschaftete Rastanlagen vaak niet. Misschien maakt dat dan ook mede het verschil; er wordt voor Duits systeem gekozen, dus zónder een op de borden verschijnende naam.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6388
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [Foto] A77-BAB 57 KP. Rijkevoort - Goch

Bericht door Jeroen » wo 29 aug 2007, 17:38

In dit geval is het natuurlijk ook geen gewone parkeerplaats. De snelweg is nog ruim voor het Schengen-verdrag aangelegd, dus heeft nog enige tijd wel een belangrijke functie gehad. Tegenwoordig is het inderdaad een uitgestorven boel.

Afbeelding

Afbeelding

In tegengestelde richting (ri NL dus) zijn dacht ik wel wat meer voorzieningen.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [Foto] A77-BAB 57 KP. Rijkevoort - Goch

Bericht door Pino » wo 29 aug 2007, 18:12

Da's natuurlijk ook een mogelijke reden dat de verzorgingsplaats geen naam heeft. Het was bij aanleg helemaal geen verzorgingsplaats en heeft als zodanig dus ook nooit een naam gekregen. Maar wat mij betreft wel rijp voor een inhaalslag.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [Foto] A77-BAB 57 KP. Rijkevoort - Goch

Bericht door Wouter N14 » wo 29 aug 2007, 18:15

In m'n eigen bewegwijzeringssystemen heb ik de namen De Looi en Op de Belt bedacht voor respectievelijk de noordelijke en zuidelijke VZP. Zijn de namen van twee nabijgelegen gehuchten.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6388
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [Foto] A77-BAB 57 KP. Rijkevoort - Goch

Bericht door Jeroen » wo 29 aug 2007, 18:26

WouterN14 schreef:Zijn de namen van twee nabijgelegen gehuchten.
Dan weet jij meer dan ik. ;) De Looi bestaat soieso niet, dat is overigens wel een lokaal pseudoniem voor de zuidelijker gelegen plaats Wellerlooi ("de Lòj"). Met "op de Belt" bedoelen ze enkel een paar (echt niet meer) boerderijen aan de Beltweg, de nabijgelegen weg tussen Siebengewald en Gennep, net zoiets als "Op de Vrij". Op papier bestaan die niet eens (je ziet ook geen (semi-) komborden staan of zo). Ik weet dat aan de Nederlandse kant de bewoners officieel daar Heijen of Siebengewald als woonplaats hebben.

Op veel wegenkaarten staan een of meerdere van plaatsen als Hommersum, Goch, Heijen, Gennep, of zelfs SIebengewald aangeduidt bij de overgang van A77 naar AB57. Die plaatsen doen veel meer recht aan de directe omgeving. (iets als 'Hommersumse heide' bv., ik noem maar wat)
Laatst gewijzigd door Jeroen op wo 29 aug 2007, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [Foto] A77-BAB 57 KP. Rijkevoort - Goch

Bericht door Wouter N14 » wo 29 aug 2007, 18:34

:lol: Waarschijnlijk weet de ANWB-atlas dan meer, want daar staan ze genoemd, ik ken die streek totaal niet! Zie kaart 91, F4 en G5.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [Foto] A77-BAB 57 KP. Rijkevoort - Goch

Bericht door Palance » wo 29 aug 2007, 19:00

Vanuit Duitsland heeft de VZP wel een naam:

Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Re: [Foto] A77-BAB 57 KP. Rijkevoort - Goch

Bericht door Frits » wo 29 aug 2007, 19:05

Pino schreef:Daar hebben bewirtschaftete Rastanlagen altijd een naam, en unbewirtschaftete Rastanlagen vaak niet.
Langs de Duitse Autobahnen heeft toch elke parkeerplaats een naam?
De autogordel: een band voor het leven.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [Foto] A77-BAB 57 KP. Rijkevoort - Goch

Bericht door Pino » wo 29 aug 2007, 19:16

In ieder geval staat hij niet altijd op de borden. Vroeger stond er alleen een P-symbool met afstand, tegenwoordig zie je steeds vaker ook de naam op de borden vermeld. Als ik het goed heb, is vermelding in de Duitse richtlijnen optioneel. Het is dus een keuze die iedere deelstaat voor zichzelf moet maken. Sommige deelstaten geven al heel lang de namen van parkeerplaatsen aan, maar anderen nog niet.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [Foto] A77-BAB 57 KP. Rijkevoort - Goch

Bericht door Palance » wo 29 aug 2007, 19:21

Nee hoor, zeker niet die kleine parkeerplaatsjes zonder enige faciliteiten. Zelfs als er alleen een toiletgebouw is vind je vaak alleen een "P" als aanduiding.

De enige foto die ik zelf heb is deze aan de A544.
Laat je niet afleiden door het andere P-bord net iets verderop, dat was een tijdelijk bord voor een één of ander sportevenement in Aken (dacht iets met paarden)
Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Re: [Foto] A77-BAB 57 KP. Rijkevoort - Goch

Bericht door Frits » wo 29 aug 2007, 19:24

Inderdaad een naamloze parkeerplaats op de A544. Ik zal er de komende tijd eens op letten of het vaker voor komt.
De autogordel: een band voor het leven.

Queue
autoweg
Berichten: 1454
Lid geworden op: di 08 aug 2006, 18:57
Locatie: Eindhoven-Noord

Re: [Foto] A77-BAB 57 KP. Rijkevoort - Goch

Bericht door Queue » wo 29 aug 2007, 19:46

Jeroen schreef:Dan weet jij meer dan ik. ;) De Looi bestaat soieso niet, dat is overigens wel een lokaal pseudoniem voor de zuidelijker gelegen plaats Wellerlooi ("de Lòj"). Met "op de Belt" bedoelen ze enkel een paar (echt niet meer) boerderijen aan de Beltweg, de nabijgelegen weg tussen Siebengewald en Gennep, net zoiets als "Op de Vrij". Op papier bestaan die niet eens (je ziet ook geen (semi-) komborden staan of zo). Ik weet dat aan de Nederlandse kant de bewoners officieel daar Heijen of Siebengewald als woonplaats hebben.
Op mijn Falkplan-kaart staan ook De Looi en Op de Belt allebei als buurtschappen vermeld, op de weg tussen Ottersum en Siebengewald. Bij Falkplan-kaarten hebben in de regel de "echte" woonplaatsen een stip binnen het rondje en de buurtschappen niet, dus Afferden, Well en Wellerlooi hebben een stip, Knikkerdorp en 't Leuken niet. Aijen ten onrechte niet want volgens mij zijn daarvan wel komborden en het heeft ook een verwijzing vanuit de N271.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6388
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [Foto] A77-BAB 57 KP. Rijkevoort - Goch

Bericht door Jeroen » wo 29 aug 2007, 20:35

Frits schreef:Inderdaad een naamloze parkeerplaats op de A544. Ik zal er de komende tijd eens op letten of het vaker voor komt.
Volgens mij zit er ook nog een naamloze parkeerplaats op de A553, tussen Kreuz Bliesheim en AS Brühl-Süd.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6388
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [Foto] A77-BAB 57 KP. Rijkevoort - Goch

Bericht door Jeroen » wo 29 aug 2007, 20:42

Queue schreef:Op mijn Falkplan-kaart staan ook De Looi en Op de Belt allebei als buurtschappen vermeld, op de weg tussen Ottersum en Siebengewald. Bij Falkplan-kaarten hebben in de regel de "echte" woonplaatsen een stip binnen het rondje en de buurtschappen niet, dus Afferden, Well en Wellerlooi hebben een stip, Knikkerdorp en 't Leuken niet. Aijen ten onrechte niet want volgens mij zijn daarvan wel komborden en het heeft ook een verwijzing vanuit de N271.
Tsja, erg leuk dat het er op staat allemaal, maar het voegt verder niets toe. Dat zijn namen die sommige locals nog niet eens kennen. :? Ik heb ook wel eens kaarten gezien waarop zogenaamd de buurtschappen 'Groote Horst', 'Koekoek', 'Lakei', 'Bleijenbeek, 'Beekheuvel' etc. Beetje grootheidswaanzin als je het mij vraagt.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [Foto] A77-BAB 57 KP. Rijkevoort - Goch

Bericht door Wouter N14 » wo 29 aug 2007, 20:47

^^ des te leuker om ze dan als VZP-namen te gebruiken :P
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [Foto] A77-BAB 57 KP. Rijkevoort - Goch

Bericht door Pino » wo 29 aug 2007, 20:52

Eerder teveel behoefte om een aardrijkskundig detail op de kaart te zetten dat helemaal geen toegevoegde waarde heeft voor de kaartlezer. Ik ga er in ieder geval vanuit dat de bewoners die al dan niet een buurtschap vormen er niet voor hebben zitten pushen dat hun verzameling huizen op de kaarten komt.

Nog over de situatie in Duitsland: op grond van de Duitse richtlijnen moet wel degelijk de naam van een parkeerplaats worden aangegeven.
RWBA 2000 schreef:Auf unbewirtschaftete Rastanlagen wird mit Zeichen 314 StVO "Parkplatz" und der namentlichen Bezeichnung der Rastanlage hingewiesen. Als Bezeichnung ist ein landschafstbezogener Name der näheren Umgebung zu wählen.
Maar goed, het gaat om een relatief nieuw voorschrift. Vroegâh stond er alleen het genoemde P-symbool, eventueel met WC-symbool, en dat was het dan wel.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [Foto] A77-BAB 57 KP. Rijkevoort - Goch

Bericht door marcel » zo 02 sep 2007, 15:58

Jeroen schreef:
Queue schreef:Op mijn Falkplan-kaart staan ook De Looi en Op de Belt allebei als buurtschappen vermeld, op de weg tussen Ottersum en Siebengewald. Bij Falkplan-kaarten hebben in de regel de "echte" woonplaatsen een stip binnen het rondje en de buurtschappen niet, dus Afferden, Well en Wellerlooi hebben een stip, Knikkerdorp en 't Leuken niet. Aijen ten onrechte niet want volgens mij zijn daarvan wel komborden en het heeft ook een verwijzing vanuit de N271.
Tsja, erg leuk dat het er op staat allemaal, maar het voegt verder niets toe. Dat zijn namen die sommige locals nog niet eens kennen. :? Ik heb ook wel eens kaarten gezien waarop zogenaamd de buurtschappen 'Groote Horst', 'Koekoek', 'Lakei', 'Bleijenbeek, 'Beekheuvel' etc. Beetje grootheidswaanzin als je het mij vraagt.
Ook op de Generalkarte 1:200000 staan ze allebei.
Dit is een veel voorkomend verschijnsel: er staan heel veel plaatsnamen op kaarten waarvan mensen die er wonen zeggen dat ze niet bestaan (in Nederland). Ik vermoed dat het vooral in onbruik geraakte namen zijn.

Queue
autoweg
Berichten: 1454
Lid geworden op: di 08 aug 2006, 18:57
Locatie: Eindhoven-Noord

Re: [Foto] A77-BAB 57 KP. Rijkevoort - Goch

Bericht door Queue » zo 02 sep 2007, 16:09

Ik ben al blij dat moderne kaarten het onderscheid maken. Op kaarten van een paar decennia geleden moest je plaatsen met minder dan pakweg 2000 inwoners zoeken tussen al die "andere plaatsjes" die zo onbeduidend zijn dat zelfs een local ze niet kent, omdat hetzelfde lettertype en symbool ervoor werd gebruikt.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [Foto] A77-BAB 57 KP. Rijkevoort - Goch

Bericht door harry » ma 03 sep 2007, 11:43

Pino schreef:op grond van de Duitse richtlijnen moet wel degelijk de naam van een parkeerplaats worden aangegeven.
Maar goed, het gaat om een relatief nieuw voorschrift.
Inderdaad. Ik herinner me nog de tijd dat alle Duitse P-plaatsen Bitte sauberhalten heetten.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Plaats reactie