[FOTO] A501-E42-R3-N5 La Louvière -> grens (F)

Foto- en videoreportages van Belgische autowegen

Moderator: Moderatoren

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

[FOTO] A501-E42-R3-N5 La Louvière -> grens (F)

Bericht door Frits » zo 04 okt 2009, 18:45

Deze fotoserie sluit aan op de vorige en loopt helemaal door tot de grens met Frankrijk. Helaas is een deel erg slecht i.v.m. tegenlicht.

Zip: http://asw.roadpics.net/pic/283/Serie283.zip
Album: http://asw.roadpics.net/pic/283
De autogordel: een band voor het leven.

Ditho
verkeersader
Berichten: 554
Lid geworden op: di 16 okt 2007, 19:34
Locatie: Bergen op Zoom

Re: [FOTO] A501-E42-R3-N5 La Louvière -> grens (F)

Bericht door Ditho » zo 04 okt 2009, 18:50

haha, een bekend stuk (snel) weg voor mij!
Rare borden bij E42xR3......

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO] A501-E42-R3-N5 La Louvière -> grens (F)

Bericht door Chris » zo 04 okt 2009, 18:56

Wat een drama die bewegwijzering rond Charleroi, als ze niet in de bosjes staan of een groene aanslag hebben, zijn ze wel ondergespoten met graffiti...

Zoals dit, dit kan toch echt niet?
Afbeelding

Het wegennet rond Charleroi is daarintegen in kwantiteit wel weer erg goed, veel snelwegen en 2x2. Volgens mij staan er ook nooit files daar.

Jeetje, mooi dat er 2x2 ligt, maar de uitvoering/onderhoud is dramatisch. Kenmerkend voor die regio.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [FOTO] A501-E42-R3-N5 La Louvière -> grens (F)

Bericht door Vinny » zo 04 okt 2009, 20:11

Het wegennet rond Charleroi is daarintegen in kwantiteit wel weer erg goed, veel snelwegen en 2x2. Volgens mij staan er ook nooit files daar.

Jeetje, mooi dat er 2x2 ligt, maar de uitvoering/onderhoud is dramatisch. Kenmerkend voor die regio.
Men heeft er geen geld voor.

Overigens zou ik denken dat hier wel een mooi werkgelegenheidsprojectje van te maken is. Alleen jammer dat de financiering hetzij uit Vlaanderen of uit Europa moet komen. En beiden hebben denk ik nu andere dingen aan hun hoofd...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [FOTO] A501-E42-R3-N5 La Louvière -> grens (F)

Bericht door Palance » zo 04 okt 2009, 20:20

Ik heb nog maar 1 keer de N5 bereden (een prachtige weg trouwens als je Charleroi hebt verlaten) en dat was op 11 augustus 1999 (hamvraag: Wat deed ik daar op die datum?)

Daarvan herinner me ik ook nog deze situaties:
Afbeelding

Leuke serie, Frits!
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO] A501-E42-R3-N5 La Louvière -> grens (F)

Bericht door Chris » zo 04 okt 2009, 20:21

Palance schreef:Ik heb nog maar 1 keer de N5 bereden (een prachtige weg trouwens als je Charleroi hebt verlaten) en dat was op 11 augustus 1999 (hamvraag: Wat deed ik daar op die datum?)
Zonsverduistering ;)

Ik was toen in Landsberg am Lech, Duitsland.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [FOTO] A501-E42-R3-N5 La Louvière -> grens (F)

Bericht door Palance » zo 04 okt 2009, 20:29

Chris gaat door voor de magnetron ;)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9082
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [FOTO] A501-E42-R3-N5 La Louvière -> grens (F)

Bericht door Ds79m » zo 04 okt 2009, 21:07

De nieuwe Waalse bewegwijzering lijkt nog slechter te zijn dan de oude.

Dit soort mini-borden komen steeds meer voor en zijn amper te lezen:

Afbeelding
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Pete
stadsweg
Berichten: 314
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 18:58
Locatie: Wetteren

Re: [FOTO] A501-E42-R3-N5 La Louvière -> grens (F)

Bericht door Pete » zo 04 okt 2009, 22:42

Palance schreef:Ik heb nog maar 1 keer de N5 bereden (een prachtige weg trouwens als je Charleroi hebt verlaten) en dat was op 11 augustus 1999 (hamvraag: Wat deed ik daar op die datum?)

Daarvan herinner me ik ook nog deze situaties:
<FOTO>

Leuke serie, Frits!
:arrow: By the way, heeft iemand trouwens een idee wat de betekenis is van dit aanwijzingsbord?
En, is dit voorzien in de Belgische wetgeving?...

:leep: :dyn_hyp:

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [FOTO] A501-E42-R3-N5 La Louvière -> grens (F)

Bericht door Wimpie24 » ma 05 okt 2009, 9:22

Zulke dingen komen in Tunesië ook wel voor. Je mag niet rechtstreeks links afslaan op het kruispunt.
Vinny schreef: Men heeft er geen geld voor.

Overigens zou ik denken dat hier wel een mooi werkgelegenheidsprojectje van te maken is. Alleen jammer dat de financiering hetzij uit Vlaanderen of uit Europa moet komen. En beiden hebben denk ik nu andere dingen aan hun hoofd...
Ja, de Westerlschelde :twisted:
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

denne007
autoweg
Berichten: 1358
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 19:48
Locatie: Oostende, België

Re: [FOTO] A501-E42-R3-N5 La Louvière -> grens (F)

Bericht door denne007 » ma 05 okt 2009, 14:33

http://asw.roadpics.net/pic/283/slides/008%20A501.html
Met die wegwijzers ben je ook enorm veel :?

http://asw.roadpics.net/pic/283/slides/046%20E42.html
Veel te kort op elkaar.

http://asw.roadpics.net/pic/283/slides/060%20R3.html
:rofl2:

http://asw.roadpics.net/pic/283/slides/085%20R3.html
Het zoveelste viaduct in wallonië waar ze aan het werken zijn.

http://asw.roadpics.net/pic/283/slides/105%20R3.html
Waarom hier dan het rechtervak niet mee laten draaien naar de A503

een ramp die N5 behalve rond foto 240 heel mooi gedaan daar.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7943
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [FOTO] A501-E42-R3-N5 La Louvière -> grens (F)

Bericht door Wesso » ma 05 okt 2009, 16:12

denne007 schreef:http://asw.roadpics.net/pic/283/slides/008%20A501.html
Met die wegwijzers ben je ook enorm veel :?
Ik zou niet eens op wegwijzers letten met zo'n wegdek...

Mooie serie. Ik wil nog eens deze alternatieve route naar Frankrijk nemen, denk dat ik het wel overleef.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [FOTO] A501-E42-R3-N5 La Louvière -> grens (F)

Bericht door vynkce » ma 05 okt 2009, 16:49

Mooie fotoreeks, hoewel de meerderheid van de foto's een West-Europees land onwaardig is...

Dit spiksplinternieuwe deel is de eerste stap in de realisatie van de ringweg rondom Couvin en de aansluiting op de Franse A34:
Afbeelding
Afbeelding


De brug op de achtergrond is voorlopig nog een GTI:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [FOTO] A501-E42-R3-N5 La Louvière -> grens (F)

Bericht door Palance » ma 05 okt 2009, 16:50

Pete schreef: :arrow: By the way, heeft iemand trouwens een idee wat de betekenis is van dit aanwijzingsbord?
Je mag hier op de N5 niet linksaf slaan, maar je moet eerst rechtsaf om zo via een lus uit de komen op de N5 die je over moet steken. Ik vind dat best een slim idee voor een druk tracé als dit. Het is vrijwel de enige plek in België of Nederland waar ik het ooit ben tegengekomen, maar het zal vast nog wel ergens bestaan. De enige andere vergelijkbare plek die ik ken is nabij een camping op de N61 ten westen van Terneuzen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [FOTO] A501-E42-R3-N5 La Louvière -> grens (F)

Bericht door Wimpie24 » ma 05 okt 2009, 18:43

^^
Het is zoals ik al zei, die dingen zijn in Tunesië gemeengoed. Je neemt een uitvoegen waardoor je tegenover de richting komt te staan waarheen je wilt afslaan.
Zo vermijdt je dat bij groen licht de linksdraaiende richtingen een hele tijd op het kruispunt moeten wachten omdat ze voorrang moeten geven aan de anderen.

Er is mij trouwens nog iets opgevallen, sinds wanneer mag men in Wallonië van een "Phériphérique" spreken in plaats van een "Ring"?
Dat is onnodig moeilijk doen aangezien "Ring" 3 keer zo weinig plaats nodig heeft en evengoed begrijpbaar is.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Pete
stadsweg
Berichten: 314
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 18:58
Locatie: Wetteren

Re: [FOTO] A501-E42-R3-N5 La Louvière -> grens (F)

Bericht door Pete » ma 05 okt 2009, 21:39

Palance, het bord dat je hebt gefotografeerd was voorzien in onze wegcode als 'voorwegwijzer die een bijzonder voorschrift aanduidt, opgelegd door tekens op het wegdek, die verplichten links af te slaan na eerst naar rechts uitgeweken te zijn'.

Wat ik wil zeggen is dat het bord ooit voorzien was in de wegcode, doch dit reeds jàren definitief werd geschrapt daar men blijkbaar van mening was dat dit rijgedrag al bij al niet zo veilig bleek te zijn.

Met andere woorden: deze borden mogen dus al jaren niet meer gebruikt worden en dienen dus reeds lang verwijderd te zijn van de openbare weg.

Ik kan me als kleine spruit nog herinneren dat een dergelijke signalisatie was aangebracht op de N43 in Sint-Denijs-Westrem, alwaar men komende van Gent rechts diende te houden om vervolgens links te kunnen afslaan om de parking van een warenhuis te kunnen bereiken.
Dat bord werd door de schrapping waarvan sprake verwijderd en is toen vervangen geweest door een voorwegwijzer F27.
Laatst gewijzigd door Pete op ma 05 okt 2009, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [FOTO] A501-E42-R3-N5 La Louvière -> grens (F)

Bericht door Vinny » ma 05 okt 2009, 21:41

. Het is vrijwel de enige plek in België of Nederland waar ik het ooit ben tegengekomen, maar het zal vast nog wel ergens bestaan.
Vroeger (?) had je dit systeem ook op de N 48 voor zover ik me kan herinneren. Verder zie je het in Frankrijk op sommige N wegen...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [FOTO] A501-E42-R3-N5 La Louvière -> grens (F)

Bericht door Davy » di 06 okt 2009, 1:32

Palance schreef:...Het is vrijwel de enige plek in België of Nederland waar ik het ooit ben tegengekomen, maar het zal vast nog wel ergens bestaan. De enige andere vergelijkbare plek die ik ken is nabij een camping op de N61 ten westen van Terneuzen.

Klopt bij Terneuzen, langs de N61 thv de Braakman komt zoiets voor.

het kruispunt met de expressweg N31 te Brugge met de Bevrijdingslaan (N351) heeft ook dergelijke constructie als je van de richting kust komt en naar Brugge wil afslaan. die lus staat in de streek trouwens bekend als de "Francorchamps-bocht" :lol:

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10948
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [FOTO] A501-E42-R3-N5 La Louvière -> grens (F)

Bericht door Willem » di 06 okt 2009, 9:28

Wimpie24 schreef:^^
Er is mij trouwens nog iets opgevallen, sinds wanneer mag men in Wallonië van een "Phériphérique" spreken in plaats van een "Ring"?
In Frankrijk worden ringwegen meestal Périphérique genoemd. En aangezien Wallonie zich spiegelt aan de Fransen, is dat woord overgenomen.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [FOTO] A501-E42-R3-N5 La Louvière -> grens (F)

Bericht door Wimpie24 » di 06 okt 2009, 10:49

Inderdaad, ze nemen niet enkel benamingen maar ook de bewegwijzering over;

Afbeelding
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [FOTO] A501-E42-R3-N5 La Louvière -> grens (F)

Bericht door Vinny » di 06 okt 2009, 18:49

Ik denk eerder dat het een doorzichtige poging is om Charleroi wat meer allure te geven. Vroeger stond er trouwens helemaal niets dacht ik (alleen het wegnummer), maar ik laat me hierbij graag corrigeren door mensen die vaker dan één keer in die streek zijn geweest... ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [FOTO] A501-E42-R3-N5 La Louvière -> grens (F)

Bericht door Palance » di 06 okt 2009, 18:51

Pete schreef:Palance, het bord dat je hebt gefotografeerd.
Ehm... het zijn niet mijn foto's ;)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [FOTO] A501-E42-R3-N5 La Louvière -> grens (F)

Bericht door Wimpie24 » di 06 okt 2009, 23:05

Vinny schreef:Ik denk eerder dat het een doorzichtige poging is om Charleroi wat meer allure te geven. Vroeger stond er trouwens helemaal niets dacht ik (alleen het wegnummer), maar ik laat me hierbij graag corrigeren door mensen die vaker dan één keer in die streek zijn geweest... ;)
Overigens klopt er wel geen bal meer aan die nieuwe wegwijzers. De wegnummers staan bijvoorbeeld nooit meer op de pijl waardoor het lijkt dat je niet op bv de R3 aan het rijden bent maar dat je er naartoe gaat. Valse indirecte bewegwijzering dus.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Rien
verkeersader
Berichten: 943
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:40
Locatie: Brussel & Sint-Truiden
Contacteer:

Re: [FOTO] A501-E42-R3-N5 La Louvière -> grens (F)

Bericht door Rien » di 06 okt 2009, 23:08

Ds79m schreef:De nieuwe Waalse bewegwijzering lijkt nog slechter te zijn dan de oude.
Wij merkten op deze rit op dat er op vele plekken langs de E42 en R3 grote palen geplaatst waren die overduidelijk zullen dienen voor grote voorwegwijzers (zonder inwendige verlichting).

Voorbeeld: http://asw.roadpics.net/pic/283/slides/090%20R3.html .
(Meestal zagen we deze op 1500 m vóór de afrit.)

Wordt vervolgd!

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [FOTO] A501-E42-R3-N5 La Louvière -> grens (F)

Bericht door Wimpie24 » wo 07 okt 2009, 10:24

^^

Ja, zulke palen staan ook al 4 maanden in de bermen langs de Vlaamse snelwegen hoor.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [FOTO] A501-E42-R3-N5 La Louvière -> grens (F)

Bericht door Pino » wo 07 okt 2009, 10:57

Wimpie24 schreef:Overigens klopt er wel geen bal meer aan die nieuwe wegwijzers. De wegnummers staan bijvoorbeeld nooit meer op de pijl waardoor het lijkt dat je niet op bv de R3 aan het rijden bent maar dat je er naartoe gaat. Valse indirecte bewegwijzering dus.
Da's ook maar een perceptiekwestie. In het oude Belgische systeem was het inderdaad zo dat het wegnummer waarop je rijdt c.q. wat je kruist staat geïntegreerd in de pijil. In de meeste andere landen staat datzelfde wegnummer gewoon los vermeld, ergens boven of naast de pijl. Ik heb in Wallonië nog geen andere van dit soort vorkborden gezien (de nieuwe Waalse snelwegbewegwijzering die ik tot nu toe heb zien verschijnen geeft alleen maar regelborden), maar het is goed mogelijk dat men in Wallonië is afgestapt van het oude Belgische systeem en dus niet langer wegnummers in de pijlen integreert. Wat mij betreft volkomen terecht, want nummerschildjes integreren in de pijlen vind ik niet heel goed voor de leesbaarheid van de borden.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [FOTO] A501-E42-R3-N5 La Louvière -> grens (F)

Bericht door Wimpie24 » wo 07 okt 2009, 12:14

^^
Daar kan ik je helaas geen gelijk ingeven, onze pijlen lopen ver genoeg door en de wegnummers worden altijd groot genoeg op die pijl vermeld dat het niet minder duidelijk is als op een ander. Overigens zit het systeem nu eenmaal zo in elkaar en het feit dat Wallonië het zichzelf permeteert om zover van het Belgisch systeem af te wijken, geeft ook goed aan dat ze zich eigenlijk niets meer van enige vorm van consequentie aantrekken.

Overigens moet je niet te lang nadenken voordat je een paar (grote) moeilijkheden aan dat nieuwe "systeem" ontdekt.
Wat gaan ze doen wanneer ze dit moeten gaan neerzetten?

Afbeelding
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [FOTO] A501-E42-R3-N5 La Louvière -> grens (F)

Bericht door Pino » wo 07 okt 2009, 13:36

Dat E314-schildje op de foto is op zich duidelijk genoeg (met Belgische N- en A-schildjes is het alweer aanzienlijk slechter gesteld), maar de problematiek draait niet alleen om het onderscheidend vermogen van het schildje ten opzichte van de pijl. Die draait voor mij om het feit dat relevante gegevens op de Belgische vorkborden nogal kris-kris vermeld staan: doorgaande doelen helemaal bovenaan, doorgaand wegnummer ergens in de pijl, afslaand wegnummer weer ergens anders in de pijl en de afslaande doelen aan de rechterkant. Als je doorgaand wegnummer en doorgaande doelen groepeert, leest het bord veel makkelijker; idem dito voor afslaand wegnummer en afslaande doelen.

Wat betreft het door jou genoemde "probleemgeval", ik zou gewoon het E40-schildje weghalen. Overleeft best. En meer in het algemeen vind ik het nou niet gepast om hier naar Wallonië te wijzen voor het afwijken van de Belgische standaard. Als er namelijk één gewest helemaal los is gegaan in de autosnelwegbewegwijzering is het Vlaanderen met al haar witte borden. Dat heeft helemaal niets meer te maken met Belgische standaard.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [FOTO] A501-E42-R3-N5 La Louvière -> grens (F)

Bericht door Vinny » wo 07 okt 2009, 13:55

Er is geen Belgische standaard meer. Neem nou deze misbaksels, die de wegen van Wallonië veroveren...
Afbeelding
Afbeelding
:(
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Pete
stadsweg
Berichten: 314
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 18:58
Locatie: Wetteren

Re: [FOTO] A501-E42-R3-N5 La Louvière -> grens (F)

Bericht door Pete » wo 07 okt 2009, 13:56

Die witte borden zijn volgens mij totaal onnodig, véél te groot en een immense verkwisting van geld, dit terwijl de reeds bestaande signalisatie op de meeste plaatsen duidelijk aan vervanging toe is (om van een restyling nog maar te zwijgen).

Trouwens, in de media stond nergens gecommuniceerd wat die witte borden nu exact betekenen, met het gevolg dat de meesten niet eens de betekenis ervan kennen...
En vooral: in feite mogen die borden simpelweg verwijderd worden, want ze zijn nergens wettelijk bepaald!

Als de wegbeheerder dan toch per se de namen van elk complex wil aanduiden, dan had die beter de tijd genomen om de bestaande afritborden te gaan restylen + een oplossing te zoeken waar de nummer van de afrit met de naam perfect samengaan met de bestemmingen die erop zijn weergegeven.

Plaats reactie