[B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Foto- en videoreportages van Belgische autowegen

Moderator: Moderatoren

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door Davy » ma 26 sep 2011, 22:36

Ik heb weer wat nieuw videomateriaal:

1. De kleine ring van Charleroi, de R9. Een unieke eenrichtingssnelweg!
Route in Gmaps
Link
2. De N97 "Route Charlemagne" van Dinant tot Ciney (aansluiting N4), dit is het expressweggedeelte. Het gedeelte bij Ciney zelf is 2x1, maar er lijkt plek te zijn voor 2x2 en uitgezonderd die ene rotonde is ook dat deel ongelijkvloers. Het wegdek van het 2x2 gedeelte is niet meer al te best.
Route in Gmaps
Link
3. De E42 vanaf grensovergang Steinebruck (D-B, Ourtalbrucke) tot Verviers (Battice) in 2 delen gefilmd. Het stuk Malmedy - Francorchamps is ertussenuit geknipt, door werkzaamheden en file.
Route in Gmaps
Link
Link

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door vynkce » di 27 sep 2011, 14:22

Het aantal rijstroken op de R9 volstaat zo te zien ruimschoots!

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door Wouter N14 » di 27 sep 2011, 14:36

Die compleet afgeplakte rechtdoorpanelen op de R9 bij 1:40 vind ik zo raar, daar zijn toch wel bestemmingen voor te bedenken? :dontknow:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76294
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door Chris » di 27 sep 2011, 16:43

vynkce schreef:Het aantal rijstroken op de R9 volstaat zo te zien ruimschoots!
Op basis van de potentiële verkeersbehoefte (betere economische omstandigheden) is de ring niet overgedimensioneerd. Verkeer moet meer omrijden omdat het maar in één richting te berijden is, waardoor de snelweg hier ook op gedimensioneerd moet worden. In Japan zijn ook twee éénrichtingsringen (in Nagoya en Osaka) en deze hebben derhalve ook een hogere capaciteit dan standaard (1x3 / 1x4 ipv 2x2).

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door Davy » di 27 sep 2011, 18:21

Wouter N14 schreef:Die compleet afgeplakte rechtdoorpanelen op de R9 bij 1:40 vind ik zo raar, daar zijn toch wel bestemmingen voor te bedenken? :dontknow:
Dat is niet afgeplakt, maar een niet meer werkende lichtbak, het is eigenlijk een soort eenvoudige dynamische bewegwijzering. In mei heb ik deze foto genomen, toen werkte het systeem nog half:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door Wouter N14 » di 27 sep 2011, 18:29

^^ Aha, dat verklaart een hoop. Wel ontzettend slecht dat ze het niet oplossen, desnoods met losse borden :down:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door Davy » do 29 sep 2011, 20:58

Ik heb deze nog in de aanbieding, dinsdag gefilmd tijdens een ritje Zaventem: E40 vanaf Aalter tot Brussel (Groot-Bijgaarden).
Route in Gmaps
Link

Mikhail
expressweg
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door Mikhail » za 01 okt 2011, 16:46

Ik bemerk dat de RSS portieken nog niet in gebruik zijn? Normaal gingen ze vanaf deze maandag 26 september in gebruik zijn...
****

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door Davy » za 01 okt 2011, 20:51

En vanmorgen werkten ze nog steeds niet...

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door Davy » vr 07 okt 2011, 13:18

Zo de 2 laatste video's van mijn tripje van vorig weekend zijn ook klaar.

1. De A28-N81 van Aubange tot de aansluiting met de E25-E411. De A28 blijft een bijzonder snelwegstukje van slechts een drietal kilometer lang, geen idee of deze ooit nog eens volledig zal gebouwd worden, op de E25 zijn in elk geval grondwerken en bruggehoofden aangelegd indertijd voor het knooppunt van de A28.
Link
2. Een korte video van de N4 in Martelange, waar de weg een stuk langs de Luxemburgse grens loopt met de bijbehorende tankstations.
Link

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door keokiracer » vr 07 okt 2011, 13:45

^^ 12 tankstations binnen 1 kilometer. Keus genoeg :)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door Davy » za 15 okt 2011, 23:16

De E19 vanaf Kleine Bareel (met de werkzaamheden) tot de grensovergang Hazeldonk. Een erg lange file richting Antwerpen, op 2.08 zie je zelfs een busje die via de middenberm wil keren:
Link

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door Davy » di 01 nov 2011, 9:56

De E313 vanaf Antwerpen-Oost tot het knooppunt in Lummen:
Link

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door vynkce » di 01 nov 2011, 10:09

Zeer bekende weg voor mij. Bij Knooppunt Ranst wist iemand blijkbaar niet goed welke kant hij nu op moest... Op een doordeweekse dag moet je op de rechterrijstrook nog wel een muur vrachtwagens er bij denken. :p

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door Davy » di 01 nov 2011, 10:15

^^ Bij de splitsing in Ranst stond deze Fransoos (waarom verbaast mij dat trouwens niet :p ) inderdaad gewoon stil op het puntstuk, blijkbaar op zijn gemakje de wegwijzer aan het bekijken.
Voor de rest: een snelweg die zeker een strookje extra kan gebruiken!

Mikhail
expressweg
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door Mikhail » di 01 nov 2011, 17:32

Op 0:27 --> is hier nog een VMS of RVMS paneel in opbouw in de middenberm in de richting van Ranst?

Worden er vanaf deze maand (november) maximumsnelheden vertoont op de RSS portieken?
****

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door keokiracer » di 01 nov 2011, 18:17

Mooie kwaliteit video, mooie omgeving en lekkere muziek op de achtergrond, helemaal :top:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Peter2
dorpsstraat
Berichten: 126
Lid geworden op: vr 07 okt 2011, 22:11
Locatie: Vlaanderen

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door Peter2 » di 01 nov 2011, 20:37

Mooie video.

Leuk dat in het begin een Ford Mustang links voor jou rijdt. Na de splitsing E34 en E313 haal je hem in. Deze prachtige wagen werd volgens wikipedia slechts 2 jaar gebouwd, in 1967 en 1968. 8-)

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door Davy » di 08 nov 2011, 10:36

De volgende video's in het rijtje:

De kleine Antwerpse ring R1, vanaf St-Anna-Linkeroever tot Antwerpen-Noord. Er was blijkbaar iets te doen in het Sportpaleis, getuige de afritfile daar...
Link
De grote Antwerpse ring R2, met de Liefkenshoektunnel. Door het wat donkere grijze weer en de opeenvolging van tunnels is deze qua beeldkwaliteit iets minder (af en toe had de camera problemen met scherpstelling).
Link
Er volgt ook nog een video van de A12(B) en A4(NL) vanaf Antwerpen-Noord tot Markiezaat, maar om een of andere reden wil Youtube de video niet uploaden. Vanavond nog eens proberen...

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door keokiracer » di 08 nov 2011, 16:53

Mooie video's, de R1 kon ik vreemd genoeg helemaal niet terug. Leuk om te zien :top:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door Davy » di 08 nov 2011, 19:00

^^ Deze zin moet je me toch eens uitleggen, ik snap ze niet helemaal...

Mikhail
expressweg
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door Mikhail » di 08 nov 2011, 19:23

Leuk om te zien dat de VMS borden nuttig gebruikt worden met vermeldingen van de reistijd, hoe wordt dit in de spitsuren gecombineerd aangezien hier vroeger de fileplaats/plaats van het ongeval op vermeld werd?

Wel raar dat er een VMS bord ontbreekt op de R1 voor KP Antwerpen-Zuid richting de E19 Brussel.

Zijn de flitspalen thv de kennedytunnel en posthofbrug trouwens automatisch aangepast aan de variabele snelheden (die overigens blijkbaar goed hun werk doen).

Sinds wanneer is de uitsmijter aan het Sportpaleis verandert? Nu staat er enkel nog maar Deurne op en niet meer Sportpaleis? Is het de bedoeling om het verkeer af te leiden naar de afrit Merksem achter het viaduct van Merksem, om de P&R aan de Kinepolis aan te moedigen?
Laatst gewijzigd door Mikhail op di 08 nov 2011, 20:38, 3 keer totaal gewijzigd.
****

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door keokiracer » di 08 nov 2011, 19:25

daviedoff schreef:^^ Deze zin moet je me toch eens uitleggen, ik snap ze niet helemaal...
De R1 herkende ik om een of andere reden niet meer, ook al ben ik er 1 jaar geleden voor het laatst geweest. Omdat ik de weg niet meer herkende was de video extra leuk om te bekijken. (Maar een video van bijv. de A4 bij Halsteren die ik minstens 3x in de week rij, vind ik ook leuk om te zien hoor ;)) De video van de R2 was ook leuk om te zien aangezien ik daar nog nooit had gereden, met de scherpte problemen valt het wel mee trouwens, erg helder allemaal :top:. Hoe gaat het trouwens met de A12-video?

Zin verduidelijkt om 22:23
Laatst gewijzigd door keokiracer op di 08 nov 2011, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Mikhail
expressweg
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door Mikhail » di 08 nov 2011, 20:43

De R2 laat wel het tegenovergestelde zien van wat de R1 is. De R2 heeft last van achterstallig onderhoud en de bebording mag ook wel eens vernieuwd worden op verschillende plaatsen. Voor een toltunnel te zijn mag de LHT-tunnel toch wel beter onderhouden worden...
****

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door Davy » di 08 nov 2011, 20:47

keokiracer schreef:Hoe gaat het trouwens met de A12-video?
Nulukte het wel om hem online te zetten, na de naam te veranderen van de video:
Link

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door keokiracer » di 08 nov 2011, 20:54

^^ Nog een mooie video :top:
Dacht even dat je mijn buurman op video had, maar het was een ander nummerbord ;). De rijstijl klopte ook niet, mijn buurman had je waarschijnlijk met 160 voorbij geknald ;)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door Davy » di 08 nov 2011, 21:58

Mikhail schreef:Leuk om te zien dat de VMS borden nuttig gebruikt worden met vermeldingen van de reistijd, hoe wordt dit in de spitsuren gecombineerd aangezien hier vroeger de fileplaats/plaats van het ongeval op vermeld werd?
...
Zijn de flitspalen thv de kennedytunnel en posthofbrug trouwens automatisch aangepast aan de variabele snelheden (die overigens blijkbaar goed hun werk doen).
Indien er bijzondere calamiteiten (file, ongeval, werken,...) zijn word dit ook op hetzelfde bord vermeld op de regel boven de reistijden, toen ik van plan was om de video te maken van de opening van de spitsstrook stond er bij "Antwerpen-Noord" vermeld "+1u.".

Wat die flitspalen betreft vraag ik me dat ook wel eens af inderdaad, ook sinds kort bijvoorbeeld op de E40 bij Zwijnaarde en Merelbeke waar nu richting Brussel ook signalisatie is met flitspalen...
Mikhail schreef:De R2 laat wel het tegenovergestelde zien van wat de R1 is. De R2 heeft last van achterstallig onderhoud en de bebording mag ook wel eens vernieuwd worden op verschillende plaatsen. Voor een toltunnel te zijn mag de LHT-tunnel toch wel beter onderhouden worden...
De Liefkenshoektunnel zelf zag er wel goed uit hoor, weinig op aan te merken. De Tijsmanstunnel was ook in orde, maar de Beverentunnel was een stuk minder, vooral de verlichting kan wel een opsmukbeurt gebruiken.

Onderweg
dorpsstraat
Berichten: 149
Lid geworden op: ma 01 nov 2010, 23:09
Locatie: Herent (Vlaams-Brabant)

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door Onderweg » zo 13 nov 2011, 11:53

Daviedoff, in de film van de R1 had je een fout gemaakt :lol:

R1xA12 moest R1xA112 zijn :top:
Een weg bevat veel plezier :D

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door Davy » zo 13 nov 2011, 12:04

^^ Klopt inderdaad, bij nader inzien heb je gelijk... Ik verwar die soms wel eens met elkaar, net zoals ik bij Luik de A60* - snelwegen ook wel eens durf te verwarren.

Er is trouwens weer vers beeldmateriaal op komst, de E17 Gent - Antwerpen (staat al online) en de N16 Puurs - St.-Niklaas (is bezig). Van zodra de audioswap in orde is zal ik ze dan hier plaatsen zoals gewoonlijk.

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B] [VIDEO] Videos van wegen in België

Bericht door Davy » zo 13 nov 2011, 17:34

Zoals beloofd:

1. De E17 vanaf knooppunt Zwijnaarde (E40xE17) tot Antwerpen (Kennedytunnel):
Link
2. N16 vanaf Puurs (aansluiting A12) tot in Sint-Niklaas. In het begin vergeten in te zoomen, daarom wat reflectie van het dashboard. De linkerrijstrook die ineens een busstrook wordt heeft me aardig verrast:
Link

Plaats reactie