We gaan de Nederlandse tour op: alles moet "idiotproof" zijn ipv de verantwoordelijkheid aan de bestuurder zelf over te laten.
Moderator: Moderatoren
Ik, en vele anderen halen landbouwvoertuigen wel in hoor over een gearceerde middenstrookAlfa schreef:Als er een trage tractor voor je rijdt kan je nu tenminste nog voorbijsteken.
Hoeveel keer rijdt er daar een trage tractor?Alfa schreef:Ik weet nog zo niet of het geen files zal veroorzaken. Als er een trage tractor voor je rijdt kan je nu tenminste nog voorbijsteken.
Ik weet niet of die vergelijking zo'n positief nieuws is...Volgens statistieken gebeuren er daar trouwens niet beduidend meer ongevallen dan elders op de N9.
Werken N9 beginnen op 28 maart
maandag 28 februari 2011, 19u19
Auteur: Olivier Scheir
LOVENDEGEM - Vanaf 28 maart wordt gewerkt aan de N9. Hierbij zal de betonverharding overlaagd worden met asfalt.
Vorig jaar nog kreeg de Grote Baan een nieuwe toplaag op het grondgebied van Waarschoot en een deel van Lovendegem. Dit stuk wordt nu doorgetrokken tot aan het kruispunt met de Bredestraat Kouter. Dit laatst vernoemde kruispunt valt buiten de werken.
- de straten die aansluiten op de N9 zullen tijdelijk worden afgesloten.
- de bushaltes aan Binnenslag, Kort Eindeken, Bredestraat en Meienbroek worden tijdelijk verplaatst.
De werken omvatten 4 fasen. Per rijstrook wordt het wegdek afgefreesd en vervolgens per rijstrook overlaagd. Als er gewerkt wordt aan de zijde richting Gent wordt het links afslaand verkeer (richting Binnenslag) verboden, er zal geen afslagstrook aanwezig zijn.
Daarnaast zullen er drie stroken worden gevormd door middel van signalisatiebakens: nl. dubbelrichtingsfietspad en 2 x 1 rijstrook. Deze bakens zullen dagelijks gecontroleerd worden door de aannemer.
De nieuwe brug wordt al sinds mei dit jaar onder de bestaande gebouwd. Ze wordt dus iets lager dan de huidige (die wel zeer hoog was voor het kleine beekje waar het over loopt). Maar nu moet dus ook de bestaande N9 deels onderbroken worden om de nieuwe brug op de huidige wegenis te kunnen aansluiten.Geen hinder verwacht tijdens renovatie N9
19 september 2015 | osw
Vanaf maandag wordt de brug (N9) over de Lieve in Waarschoot gerenoveerd. Tegelijkertijd gaan op 28 september onderhoudswerkzaamheden van start op de N9 in Lovendegem, amper zes kilometer verderop. Toch vreest AWV niet voor een verkeersinfarct tijdens de spits.
"De brug is geleidelijk aan het wegzakken", zegt schepen van Mobiliteit Kim Martens (CD&V). "Dat is geen probleem voor de veiligheid van de automobilisten, maar de bouw van een volledig nieuwe brug is wel noodzakelijk. Er wordt samen met het Agentschap Wegen en Verkeer geprobeerd om de hinder zo minimaal mogelijk te houden. Zo wordt er gewerkt met twee versmalde rijstroken, zodat tijdens het gros van de werken doorgaand verkeer mogelijk blijft.
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-eekl ... -a2460795/
Dat beton was al versleten in de jaren 80, zoals zowat overal met die oude betonplaten, die zijn al decennia in absurd slechte staat. Dat het vernieuwd wordt naar (misschien) minder slijtagevast asfalt betekent dat we toch enkele jaren van een normale weg kunnen genieten.Alfa schreef:Ik stel me toch vragen bij de duurzaamheid. Die nieuwe asfaltlaag is uiteraard fantastisch vergeleken met de oude betonplaten, maar zal dat over 5 jaar nog steeds gelden? M.i. had men de weg structureel moeten heraanleggen, liefst met modern beton.