[B][FOTO][VIDEO][E025] E25 Neufchâteau - Luik

Foto- en videoreportages van Belgische autowegen

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4088
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: [FOTO] E25 Houffalize tot Luik

Bericht door paolie » vr 15 okt 2010, 13:41

^^ Of waar ze zo oud zijn dat ze weer bijna monumentale waarde krijgen :mrgreen:

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [FOTO] E25 Houffalize tot Luik

Bericht door Wimpie24 » vr 15 okt 2010, 15:06

^^
Inderdaad, sommigen hebben echt een historische waarde. Daarom dat er een man in Wallonië een museum heeft geopend waarin hij al het oud wegmateriaal in verzamelt en gecatalogiseerd heeft. Gaande van verkeerskegels uit 1963 tot 2-kleurige verkeerslichten uit de jaren 40 of verkeersborden die de provincie "Brabant" aankondigen. En de Waalse wegbeheerders zijn des te blijer dat ze een plek hebben waar ze kostenloos hun rommel kunnen dumpen.
paolie schreef:
Wimpie24 schreef:Oud bord --> nutteloos gezeur.
Nee, geen gezeur, maar gewoon een constatering. Wallonië loopt dus inderdaad voorop, men heeft daar alle oude borden al vervangen.
Zoals Vinny al aangeeft gaat het maar over een paar borden. En ik heb liever oude en onderhouden borden die nog goed leesbaar zijn dan de museumstukken die je soms in Wallonië vind. Maarja, dat heeft ook wee zijn charmes en er zijn elementen uit de Waalse bewegwijzering die ik ook graag in Vlaanderen zou zien en dat gaat het bijvoorbeeld over de bevestigingsarmen. Portaalbewegwijzering bij OWN-kruispunten is een gewoonte in Wallonië en in Vlaanderen helemaal niet (toch niet buiten de grote steden).
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4088
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: [FOTO] E25 Houffalize tot Luik

Bericht door paolie » vr 15 okt 2010, 15:12

Even :offtopic: , maar omdat we het nu toch over museumstukken hebben, en jij in een andere draad het over wegreflectoren had: beschik jij over foto's van die oude Belgische betonnen paaltjes voor de wegreflectoren, waar destijds nog hele dikke glazen reflectoren inzaten? In mijn jeugd stonden die dingen veel in de omgeving van Bouillon, maar ik vermoed overal wel in België. Goede herinneringen aan.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [FOTO] E25 Houffalize tot Luik

Bericht door Wimpie24 » vr 15 okt 2010, 15:54

^^
Die dingen bestaan nog altijd en in veel gevallen werken die reflectoren nog altijd. Ik heb er foto's van.
Ik weet er nog tientallen staan op verschillende plaatsen, alleen het probleem is dat ik die plaatsen niet van buiten ken, bij zo'n zaken laat mijn geheugen mij in de steek :?
In Aarschot stonden ze alleszins bij bosjes maar sinds het gemeentebestuur de schatkist aan het einde van de regenboog te pakken heeft gekregen, zijn ze samen met de helft van het historische wegmeubilair verdwenen.
Hier zie je ze nieuw
Afbeelding

En hier de oude

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B][FOTO][VIDEO][E025] E25 Neufchateau - Luik

Bericht door Davy » wo 05 sep 2012, 22:38

Ik heb enkele dagen geleden de E25 vanaf het knooppunt E25/E411 bij Neufchâteau tot het knooppunt Loncin (Luik) op video gezet.
Hier is alvast deel 1: Neufchâteau tot Baraque de Fraiture, het hoogste snelwegpunt van Belgie:
Link
Deel 2 ben ik nog niet aan toegekomen te bewerken, dit volgt later ;)

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10302
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [B][FOTO][VIDEO][E025] E25 Neufchâteau - Luik

Bericht door vynkce » do 06 sep 2012, 10:38

Die linkerrijstrook is de eerste kilometers wel in zeer slechte staat... Van net voor afrit 53 verbetert het gelukkig!

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B][FOTO][VIDEO][E025] E25 Neufchâteau - Luik

Bericht door Davy » vr 21 sep 2012, 22:33

Met wat vertraging hier ook deel 2, vanaf Baraque de Fraiture tot het knooppunt Loncin:
Link

Plaats reactie