[R002][FOTO][VIDEO] R2 Beveren - Zandvliet

Foto- en videoreportages van Belgische autowegen

Moderator: Moderatoren

denne007
autoweg
Berichten: 1358
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 19:48
Locatie: Oostende, België

Re: [FOTO] Beveren - Zandvliet: R2 - A12

Bericht door denne007 » do 13 jan 2011, 23:19

^^ in plaats van steeds te klagen over 1 tunnel waar je tol moet betalen kan je het ook aan de andere kant bekijken en blij zijn dat je niet zoals in frankrijk op bijna elke snelweg tol moet betalen. Tenslotte betaal je ook tol aan de tunnel onder de schelde door in zeeland.

Bartje
dorpsstraat
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 22 jan 2010, 23:28
Locatie: Zuiddorpe

Re: [FOTO] Beveren - Zandvliet: R2 - A12

Bericht door Bartje » vr 14 jan 2011, 0:09

^^
Jouw opmerking slaat echt kan nog wal. We zijn hier toch niet in Frankrijk?
Ik kan me best voorstellen dat het zeer frustrerend is voor een inwoner van Zeeuws-Vlaanderen dat er van de 3 alternatieven om naar de rest van Nederland te komen, 2 tolopties zijn. Ik woon er namelijk ook, zit gelukkig niet al te vaak op drukke tijdstippen op de weg dus ik pak dan vaak de R1. Maar voor iemand die voor zijn werk afhankelijk is van deze tunnels, is het pure geldklopperij!

Overigens laat ik het hierbij. De discussie over het tolvrij krijgen van 1 van de tunnels is al vaker gevoerd en dat zal de eerst komende jaren helaas nog niet gebeuren! :(

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10296
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [FOTO] Beveren - Zandvliet: R2 - A12

Bericht door Alfa » vr 14 jan 2011, 11:54

sirdanilot schreef:
Eigenlijk hadden we een tolvrije Liefkenshoektunnel moeten eisen toen de Westerschelde moest worden uitgediept... gemiste kans!
Nederland is verplicht de Westerschelde te verdiepen. Daar kan het geen compensaties voor vragen behalve een deel van de kostprijs.
Onderweg schreef:^^ De liefkenshoektunnel is NIET van de staat, daarom tolbetaling. Een duur project wil je dus niet terug krijgen :nuts: ?
In 1996 heeft de Vlaamse overheid alle aandelen overgekocht van de NV Tunnel Liefkenshoek omdat zoals bekend de tunnel extreem verlieslatend bleek (gezien de al even extreme prijzen hoeft dat niet te verwonderen).

Met de creatie van het Masterplan Antwerpen werd een nieuwe overheidsinstantie opgericht (NV BAM) waar in 2004 alle aandelen van de NV Tunnel Liefkenshoek in ondergebracht zijn.

De overheid heeft dus onrechtstreeks alle touwtjes en handen en kan probleemloos de tol verlagen of zelfs afschaffen. Het feit dat ze dit niet doen bewijst dat ze deze tunnel eigenlijk enkel als melkkoe bezien.
Laatst gewijzigd door Alfa op vr 14 jan 2011, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22819
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [FOTO] Beveren - Zandvliet: R2 - A12

Bericht door harry » vr 14 jan 2011, 12:06

Alfa schreef:Het feit dat ze dit niet dom
Freudiaanse verschrijving? :D
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [R002][FOTO][VIDEO] R2 Beveren - Zandvliet

Bericht door Davy » ma 25 jun 2012, 11:11

Een video van de R2, van Beveren naar Stabroek:
Link

Bartje
dorpsstraat
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 22 jan 2010, 23:28
Locatie: Zuiddorpe

Re: [R002][FOTO][VIDEO] R2 Beveren - Zandvliet

Bericht door Bartje » ma 25 jun 2012, 15:25

Die tijdelijke afslag op 2:54 blijft verwarrend. Ik ben er vorige week vrijdag nog gepasseerd maar als je niet oplet, ga je zo weer naar Antwerpen i.p.v. Bergen op Zoom!

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10296
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R002][FOTO][VIDEO] R2 Beveren - Zandvliet

Bericht door Alfa » ma 25 jun 2012, 15:45

Eigenlijk is het een ontzettend korte tunnel. Zeker geen Westerscheldetunnel. Dat er zoveel tolgeld voor moet betaald worden is gewoon onrechtvaardig.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10296
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R002][FOTO][VIDEO] R2 Beveren - Zandvliet

Bericht door Alfa » ma 25 jun 2012, 16:01

Bartje schreef:Die tijdelijke afslag op 2:54 blijft verwarrend. Ik ben er vorige week vrijdag nog gepasseerd maar als je niet oplet, ga je zo weer naar Antwerpen i.p.v. Bergen op Zoom!
Haha, ik heb het een tijdje geleden eens voorgehad. Eens je mis bent moet je een serieuze omweg van bijna 20 km maken: kan maar keren aan de Noorderlaan nabij Ekeren. En om dat te doen moet je nog een serieus manoeuvre uitvoeren: je moet hier onmiddellijk naar links en daardoor dus afhankelijk waar je staat twee tot drie vakken oversteken. Geen sinecure als je weet dat het er vol vrachtwagens rijdt.

Plaats reactie