[B][FOTO][R000] Viaduct van Vilvoorde

Foto- en videoreportages van Belgische autowegen

Moderator: Moderatoren

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

[B][FOTO][R000] Viaduct van Vilvoorde

Bericht door Davy » zo 05 jun 2011, 19:07

Een fotoreeks van het viaduct van Vilvoorde van onderen gezien. Het was wel wat zoeken naar een plek waar je wat vrij uitzicht hebt op het viaduct...
Ik moet zeggen, het ziet er toch wel imposant uit als je er onder rijdt/staat. Vermoedelijk heb ik ook het werkterrein gepasseerd voor de wegenwerken die er over een week of 2 beginnen...

Klik voor foto's in Picasa-album.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [B][FOTO][R000] Viaduct van Vilvoorde

Bericht door Wimpie24 » zo 05 jun 2011, 23:42

Het viaduct ziet er goed onderhouden uit.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B][FOTO][R000] Viaduct van Vilvoorde

Bericht door Davy » ma 06 jun 2011, 8:23

Er is ook een kort filmpje, om een impressie te geven van het geluid dat je hoort van het verkeer dat over de uitzetvoeg rijdt:
Link

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [B][FOTO][R000] Viaduct van Vilvoorde

Bericht door Wimpie24 » ma 06 jun 2011, 10:47

Van alle brugvoegen die ik ken, maken die van Vilvoorde het coolste geluid. Ik heb ook een filmpje gevonden van een rit over de brug zelf:
Link
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Tommy
autoweg
Berichten: 1980
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
Locatie: Merchtem (B)
Contacteer:

Re: [B][FOTO][R000] Viaduct van Vilvoorde

Bericht door Tommy » ma 06 jun 2011, 14:07

“Vermijd deze zomer de Brusselse Ring”

ma 06/06/2011 - 12:05 “Deze zomer vermijd je beter de Brusselse Ring (R0).” In een opmerkelijke reclamecampagne waarschuwt het Agentschap Wegen en Verkeer voor grote verkeershinder door onderhoudswerken aan het Viaduct van Vilvoorde.

“Bij de werken op de Antwerpse ring in 2005 hebben we een gelijkaardige campagne gestart”, aldus Anton De Coster van het Agentschap Wegen en Verkeer. “Die heeft toen het gewenste ontradende effect gehad. Wij hopen dat mensen die niet noodzakelijk de Brusselse Ring moeten gebruiken, die zullen mijden.”

Tussen 18 juni en 7 september moet alle verkeer op het Viaduct van Vilvoorde over versmalde rijstroken. De afrit van de E19 naar de buitenring wordt elke dag afgesloten van 14 tot 21 uur. Wie van Antwerpen naar Brussel moet, neemt het best de A12. De reistijden van Antwerpen naar Brussel (E19 en A12) en op de Brusselse Ring (R0) kunnen oplopen tot 45 minuten extra in de spits.

Het Vlaams Verkeerscentrum verwacht vooral hinder van 20 juni tot en met 8 juli en na 14 augustus tot 7 september. Eind juni en begin juli wordt de hinder beïnvloed door de vakantie-uittocht en Rock Werchter.

Meer informatie vindt u op http://www.viaductvilvoorde.be
Bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/b ... nVilvoorde
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: [B][FOTO][R000] Viaduct van Vilvoorde

Bericht door Jump » ma 06 jun 2011, 20:16

Wimpie24 schreef:Van alle brugvoegen die ik ken, maken die van Vilvoorde het coolste geluid.

Inderdaad, beter dan *kadoenk kadoenk* zoals in Gentbruggen.


Hier is een filmpje te vinden van aan de voegen zelf: http://www.viaductvilvoorde.be/nl/faq/wanneer-hoe-vaak
En er passeren ook veel auto's die zich niet aan de 90 houden daar :P

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [B][FOTO][R000] Viaduct van Vilvoorde

Bericht door Wimpie24 » ma 06 jun 2011, 20:18

Dat is wel duidelijk in het filmpje :p
Trouwens dat bord met dat inhaalverbod voor vrachtwagens klopt toch niet, inhalen voor dat type voertuigen is zowiezo niet toegestaan tenzij aangegeven?
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [B][FOTO][R000] Viaduct van Vilvoorde

Bericht door captain007 » ma 06 jun 2011, 20:19

Dat bekende geluid hoor je ook bij de Waalbrug bij Ewijk als je eronder staat (voornamelijk bij grote vrachtwagens). Omdat die brug van staal is zie je em zelfs op en neer gaan als je goed kijkt :p. Dat heb je hier dan weer niet.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [B][FOTO][R000] Viaduct van Vilvoorde

Bericht door Wimpie24 » ma 06 jun 2011, 20:22

Ja ziet de camera wel schudden als er vrachtwagens passeren (de brug heeft ook een stalen ondervlak) maar opvallend is het niet, nee.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B][FOTO][R000] Viaduct van Vilvoorde

Bericht door Davy » ma 06 jun 2011, 23:44

Dat geluid als je over die uitzetvoegen rijdt op het viaduct van Vilvoorde is inderdaad echt apart en het klinkt wel mooi eigenlijk :p . Als je die zo van dichtbij bekijkt zijn die best wel groot... Hoeveel zou dergelijke constructie kunnen krimpen/uitzetten?

Van dat "kadoenk kadoenk" op de E17 bij Gentbrugge heb ik hier ook nog ooit eens een video neergepoot:
Link

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: [B][FOTO][R000] Viaduct van Vilvoorde

Bericht door Jump » di 07 jun 2011, 0:25

^^ Ik had onlangs ergens gelezen/gehoord tot 80 cm bij warm weer.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [B][FOTO][R000] Viaduct van Vilvoorde

Bericht door sirdanilot » do 09 jun 2011, 12:50

Herkenbaar ja, dat kedoenk kedoenk. Altijd weer zoiets typisch voor Belgische wegen. In Nederland ken ik geen weg die zo slecht is...

Afbeelding
Een vluchtstrook uitgevoerd in klinkers, is dat niet erg ouderwets?

Afbeelding
Amai je zou hier maar wonen...

Ik vind dit viaduct van vilvoorde nog indrukwekkender dan het viaduct in aanbouw bij Amsterdam (A5 westrandweg).

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [B][FOTO][R000] Viaduct van Vilvoorde

Bericht door Wimpie24 » do 09 jun 2011, 13:29

Dat doenk-doenk is in dit geval geen kwestie van slecht wegdek maar van zware brugvoegen. De laatste twee jaren is de kwaliteit van onze Vlaamse wegen er sterk op vooruit gegaan en liggen de meeste snelwegen er prima bij. Ik kan wel een paar snelwegen in Nederland opnoemen waar het wegdek er schandalig golvend bijligt en dat vind ik veel gevaarlijker dan een paar zware brugvoegen ;)
Die vluchtstrook waar jij het over hebt is trouwens geen pechstrook maar gewoon een parkeergelegenheid.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [B][FOTO][R000] Viaduct van Vilvoorde

Bericht door vynkce » do 09 jun 2011, 14:24

Persbericht AWV 09-06-2011 schreef:Uitnodiging bezoek viaduct Vilvoorde 10 juni

Het Agentschap Wegen en Verkeer nodigt u uit om op 10 juni, een week voor de start van de werken aan het viaduct van Vilvoorde (17 juni), het viaduct te bezoeken. Wij willen u graag de kans geven om met eigen ogen te ontdekken wat voor een bijzondere constructie het viaduct is. Via een pijler zullen we naar boven gaan en een van de kokers van het viaduct betreden. Via die weg kunnen we op een veilige manier het brugdek bereiken en de uitzettingsvoegen van het viaduct van naderbij bekijken.
We spreken af om 14:00 aan de werfkeet. Die staat onder het viaduct, en kan bereikt worden via de Kerklaan en de Ritwegerlaan in Vilvoorde (zie liggingsplan).
Gelieve comfortabel schoeisel te dragen. Vergeet ook geen fluo hesje mee te nemen.
Meer informatie over de werken op het viaduct kunt u alvast vinden op http://www.wegenenverkeer.be (klik op de homepage door naar viaduct Vilvoorde).

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [B][FOTO][R000] Viaduct van Vilvoorde

Bericht door Alfa » do 09 jun 2011, 14:45

sirdanilot schreef: Een vluchtstrook uitgevoerd in klinkers, is dat niet erg ouderwets?
Dat is ongetwijfeld ouderwets. Maar dat soort bekleding gaat erg lang mee en voor parkeerplaatsen of vluchtstroken afdoende. Dit soort kasseistroken kan je over heel Vlaanderen vinden.

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B][FOTO][R000] Viaduct van Vilvoorde

Bericht door Davy » do 09 jun 2011, 15:28

sirdanilot schreef: Amai je zou hier maar wonen...
De omgeving daar is inderdaad niet van de mooiste (industriezone), maar van het viaduct zelf hoor je enkel die "kedoeng" van de uitzetvoeg, het verkeer zelf hoor je amper.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [B][FOTO][R000] Viaduct van Vilvoorde

Bericht door Wimpie24 » do 09 jun 2011, 15:50

Ha het kan zijn dat ik morgen eens naar het viaduct ga kijken om 14u :)
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B][FOTO][R000] Viaduct van Vilvoorde

Bericht door Davy » do 09 jun 2011, 15:56

^^Wil je dan foto's nemen? Ik kan zelf namelijk niet (had ik het eerder geweten, ik had wel een weekje gewacht dan voor mijn fotoreeks en een vroege werkshift geregeld), hoewel ik het graag ook eens van echt dichtbij had willen zien. Lijkt me een mooie zeldzame kans zoiets te zien van zo dichtbij ;) .

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18212
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [B][FOTO][R000] Viaduct van Vilvoorde

Bericht door mavas » do 09 jun 2011, 20:33

Wimpie24 schreef:Dat doenk-doenk is in dit geval geen kwestie van slecht wegdek maar van zware brugvoegen. De laatste twee jaren is de kwaliteit van onze Vlaamse wegen er sterk op vooruit gegaan en liggen de meeste snelwegen er prima bij. Ik kan wel een paar snelwegen in Nederland opnoemen waar het wegdek er schandalig golvend bijligt en dat vind ik veel gevaarlijker dan een paar zware brugvoegen ;)
De Nederlandse ondergrond is dan ook 10x zo slap als de Vlaamse. Vlaanderen ligt natuurlijk wel even wat hoger dan grote delen van Nederland, waar vele snelwegen onder zeeniveau liggen. Door de lage ligging, liggen deze wegen op voornamelijk klei en veen, en dat is nou niet echt de meest stevige ondergrond. Diverse wegen en spoorwegen in de Randstad kampen met deze problemen wat een berg aan onderhoud kost. Je kunt als het ware wel blijven onderhouden, het houdt nooit op.

Misschien dat je nu beter begrijpt waarom dit veel voorkomt in NL.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5542
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [B][FOTO][R000] Viaduct van Vilvoorde

Bericht door nederland24 » do 09 jun 2011, 20:54

^^Wie heeft er dan ook bedacht om daar mensen te laten wonen. :twisted:

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [B][FOTO][R000] Viaduct van Vilvoorde

Bericht door Alfa » do 09 jun 2011, 22:05

^^Ik weet heel goed wat je bedoeld. Bij Infrabel hebben we ook altijd dubbel zoveel onderhoudswerk aan de spoorwegen gelegen in het poldergebied in noordwest-Vlaanderen (de driehoek Brugge-Oostende-Knokke). Ook daar is veenoxidatie een enorm probleem.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [B][FOTO][R000] Viaduct van Vilvoorde

Bericht door Wimpie24 » do 09 jun 2011, 23:09

mavas schreef:De Nederlandse ondergrond is dan ook 10x zo slap als de Vlaamse. Vlaanderen ligt natuurlijk wel even wat hoger dan grote delen van Nederland, waar vele snelwegen onder zeeniveau liggen. Door de lage ligging, liggen deze wegen op voornamelijk klei en veen, en dat is nou niet echt de meest stevige ondergrond. Diverse wegen en spoorwegen in de Randstad kampen met deze problemen wat een berg aan onderhoud kost. Je kunt als het ware wel blijven onderhouden, het houdt nooit op.

Misschien dat je nu beter begrijpt waarom dit veel voorkomt in NL.
Ik begrijp al veel langer de oorzaak van het probleem, ik kaart het tegenwoordig gewoon graag aan omdat ik de resultaten ervan zelf aan den lijve ondervonden heb. ;)
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [B][FOTO][R000] Viaduct van Vilvoorde

Bericht door vynkce » za 11 jun 2011, 10:28

Een fotoshow van het viaduct in aanbouw staat hier:
http://www.viaductvilvoorde.be/nl/faq/geschiedenis

Nog wat gegevens:
Het viaduct van Vilvoorde of Viaduct Zeekanaal Brussel-Schelde, maakt deel uit van de Brusselse Ring R0. Komend van Grimbergen overspant de brug achtereenvolgens de Brusselsesteenweg, het Zeekanaal Brussel-Schelde, de Harensesteenweg, de Zenne, de Schaarbeeklei, de voormalige fabriek van Renault Vilvoorde, de spoorlijnen 25 en 27 (Brussel-Antwerpen), de Ritwegerlaan en de Woluwelaan.
De werken aan de 1700 meter lange viaduct werden aangevat op 1 april 1974. Het viaduct was het laatste stukje autoweg van de noordelijke helft van de Brusselse Ring dat nog moest afgewerkt worden.
De brug bestaat uit een plaat van gewapend beton en veiligheidsstootbanden, rustend op een metalen structuur die geschraagd wordt door betonnen pijlers.
De brug werd voltooid in 1977 en de buitenring werd ingehuldigd op 29 december van datzelfde jaar, door Guy Mathot, nog maar een paar maanden minister van openbare werken. Het viaduct werd opengesteld voor het verkeer op 1 juli 1978 en de Brusselse Ring werd in zijn geheel ingehuldigd op 21 november 1978.
- lengte : 1700 m
- hoogte : 35 m (gemiddeld)
- breedte : 20 m per rijrichting: 68.925 m2
- pijlers : 2 landhoofden en 22 rijen pijlers
- overspanning : 162 m (langste)
- tracé : cirkelboog met 700 m straal
- bovenbouw : aanloopstukken in beton - middenstuk (879 m) in staal
- opengesteld voor het verkeer : 1 juli 1978
- kostprijs: 62.449.535 EUR of 2.519.208.000 BEF
- verkeersintensiteiten: 172500 voertuigpassages (gemiddelden voor werkdagen - 2009)
- binnenring 89000 voertuigpassages (meting 2009)
- buitenring 83500 voertuigpassages (meting 2009)
- saturatiepunt: 180.000 voertuigen
Begin der werken: 1 april 1974.
De proefbelastingen van het kunstwerk had plaats op 22, 23 en 24 november 1977 voor de halve viaduct noord en op 24 en 25 mei 1978 voor de halve viaduct zuid.

De halve viaduct noord werd voor het verkeer opengesteld op 29 december 1977. De volledige viaduct werd opengesteld op 1 juli 1978.
De bouw van de viaduct werd toegewezen aan de Tijdelijke Vereniging NOBELS-PEELMAN-SOTRAHY-S.B.B.M

De viaduct met een totale lengte van ongeveer 1700 m bevat 23 overspanningen, waarvan de grootste een draagwijdte heeft van 163 m en ligt bijna volledig in bocht. Het volledige tracé bestaat uit twee cirkelbogen met een straal van 700 m; deze beide cirkelbogen zijn verbonden door middel van twee overgangsbogen met een heel kort recht vak van 15 m lengte.

Eens het tracé bepaald, werd het lengteprofiel vastgelegd, rekening houdend met de eis dat een vrije doorvaarthoogte van 35 m boven het waterpeil van het Zeekanaal Brussel-Rupel diende in acht te worden genomen ten einde nadelige gevolgen voor de Brusselse haven te vermijden.
De maximale langshelling bedraagt 3,3%.


Elke viaduct bevat volgende elementen:

Deel A (vanaf landhoofd L1 tot pijler P6)
Hoogte van de bovenbouw: 3,50 m
Lengte van een overspanning: 57,60 m
Aantal overspanningen: 5
Totale lengte: 288,00 m
Gewicht van het staal gebruikt voor de bovenbouw: 2.300 ton.

Deel B (vanaf pijler P6 tot pijler P13)
Dit deel is 888,00 m lang voor de halve viaduct noord en 869,80 m voor de halve viaduct zuid.
Het heeft 7 overspanningen waarvan de lengten schommelen tussen 90 en 163 m.
Het gewicht van het staal gebruikt voor deze sectie B is 14.000 ton.

Deel C (vanaf pijler P13 tot pijler P20)
Het ontwerp van dit deel is hetzelfde als voor het deel A. 
De totale lengte bedraagt 388,80 m voor de halve viaduct noord (6 overspanningen van 57,60 m en één overspanning van 43,20 m)
en 403,20 m voor de halve viaduct zuid (7 overspanningen van 57,60 m).
Gewicht van het staal verwerkt in de bovenbouw: 3.300 ton.

Deel D (vanaf pijler P20 tot aan het landhoofd L24)
Lengte: 122,50 m voor de halve viaduct noord en 130,70 m voor de halve viaduct zuid.
In totaal bedraagt de lengte van het kunstwerk:
- voor de halve viaduct noord: 1.687,30 m
- voor de halve viaduct zuid: 1.691,70 m.

Dwarsprofiel
Het kunstwerk is 40 m breed (2 x 20 m) uitgezonderd aan het oostelijk uiteinde waar de breedte meer dan 50 m bereikt (ter hoogte van de Woluwelaan).
Elke halve brug bevat 3 rijstroken met elk een breedte van 3,75 m dus in totaal 11,25 m, en een veiligheidsstrook van 3 m breedte.

Pete
stadsweg
Berichten: 314
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 18:58
Locatie: Wetteren

Re: [B][FOTO][R000] Viaduct van Vilvoorde

Bericht door Pete » zo 12 jun 2011, 10:42

Schitterende foto's en duizelingwekkende cijfers (en dat voor eind de jaren '70)...

Zulke werken zijn in Vlaanderen jammer genoeg financieel én praktisch gewoonweg onmogelijk geworden.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [B][FOTO][R000] Viaduct van Vilvoorde

Bericht door Wimpie24 » zo 12 jun 2011, 12:48

Grappig dat aanvankelijk maar 1 zijde van de brug gebruikt werd met 2x2 rijstroken.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

JayBeeke
stadsweg
Berichten: 268
Lid geworden op: ma 21 mei 2007, 19:47
Locatie: Brabant, BE

Re: [B][FOTO][R000] Viaduct van Vilvoorde

Bericht door JayBeeke » ma 20 jun 2011, 11:51

Even ter aanvulling: het brugdek geeft weldegelijk wat mee bij zware belasting. Dat mocht ik tijdens vroegere werken ondervinden waarbij - zoals nu - al het verkeer naar één viaducthelft werd omgeleid. Terwijl wij in onze richting in de file stonden verliep het verkeer in de andere richting vlot, en kon je de langsrijdende vrachtwagens erg goed 'voelen'.

mvg,
JJN

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [B][FOTO][R000] Viaduct van Vilvoorde

Bericht door Wimpie24 » ma 20 jun 2011, 12:47

Wat foto's van de werken
SPOILER: TOON

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Unda
zandpaadje
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 08 sep 2010, 18:31
Locatie: Belgie ( Provincie Antwerpen )

Re: [B][FOTO][R000] Viaduct van Vilvoorde

Bericht door Unda » ma 20 jun 2011, 12:52

Leuke mobiele signalisatiearm op de 2de foto.
Worden die veel gebruikt ? nog niet vaak gezien .

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [B][FOTO][R000] Viaduct van Vilvoorde

Bericht door Wimpie24 » ma 20 jun 2011, 12:55

Mobiele portalen worden tegenwoordig veel gebruikt, zeker in deze regio. Op de E313 gebruikt men bijvoorbeeld tijdelijke portaalbewegwijzering. Even groot en leesbaar als de gewone maar wel in het geel, speciaal zicht.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [B][FOTO][R000] Viaduct van Vilvoorde

Bericht door boe! » ma 20 jun 2011, 15:08

Unda schreef:Leuke mobiele signalisatiearm op de 2de foto. Worden die veel gebruikt ? nog niet vaak gezien .
In Nederland worden ze al langer gebruikt.

Plaats reactie