[B][E40][E42][E313] Verviers - Tessenderlo

Foto- en videoreportages van Belgische autowegen

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

[B][E40][E42][E313] Verviers - Tessenderlo

Bericht door Mandelsoft » wo 31 aug 2011, 19:07

Fotoserie E40-E42-E313 Verviers - Tessenderlo:
http://picasaweb.google.com/10239142586 ... Tesserdelo

Een selectie
SPOILER: TOON

Steile vorkpijl
Afbeelding

Een exemplaar van "NBA Wallonië"
Afbeelding

En nog een paar!
Afbeelding

Afbeelding

Wat volgbordjes bij KP Cheratte:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Provisorisch ruiteren. En maar liefst vier wegnummers in de rechtdoorrichting :nothanks:
Afbeelding

Geen nieuwe borden met lange vallende pijlen in België? Deze zijn gloedje nieuw!
Afbeelding

Ook hier weer provisorisch ruiteren. Waarom is niet gewoon het hele bord vervangen?
Afbeelding

Anvers en Hasselt staan hier tegen de kant gedrukt:
Afbeelding

Anvers is hier overgeplakt. Wat stond er eigenlijk eerst?
Afbeelding

De A601 vanuit het achterraam:
Afbeelding

Verderop het viaduct Boirs:
Afbeelding

Bij Tongeren stond de wegverlichting aan:
Afbeelding

Afbeelding

Dit verlichingsarmatuur komt Nederlanders bekend voor...
Afbeelding

Gloednieuw vorkbord bij Hasselt. De pijlen en gebruikte materialen zijn gelijk anders. Let ook op het onnodig gebruik van Engschrift.
Afbeelding

Slecht nieuws voor mensen die naar Gent willen:
Afbeelding

Gele tijdelijke borden, nieuw in België:
Afbeelding

Afbeelding
Groeten,
Maarten
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [B][E40][E42][E313] Verviers - Tesserdelo

Bericht door keokiracer » wo 31 aug 2011, 19:12

Direction - Suivre - Direction. Foto's 5-6-7
Graag bij één term houden :roll:
Mooie foto's :top:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B][E40][E42][E313] Verviers - Tesserderlo

Bericht door Davy » wo 31 aug 2011, 19:18

Dat overgeplakte "Anvers" vind ik inderdaad raar, ik zou niet zometeen kunnen bedenken wat er eerst stond...

En die "Waalse NBA-borden" op de E40 moeten gloednieuw zijn, ik kan me niet herinneren ze gezien te hebben, hoewel het nu al een tijdje geleden is dat ik er gepasseerd ben...

PS: Het is Tessenderlo, geen Tessendelo, heb daarom dit even verbeterd in je openingszin en topictitel. ;)

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [B][E40][E42][E313] Verviers - Tesserderlo

Bericht door waldo79 » wo 31 aug 2011, 19:26

daviedoff schreef:Dat overgeplakte "Anvers" vind ik inderdaad raar, ik zou niet zometeen kunnen bedenken wat er eerst stond...
Tongres wellicht?

Mikhail
expressweg
Berichten: 3257
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: [B][E40][E42][E313] Verviers - Tesserderlo

Bericht door Mikhail » wo 31 aug 2011, 20:20

Ik wist niet dat men op de VMS borden nu ook al route advies gave met file info in kilometers... spijtig genoeg is er geen plek meer voor de extra reistijd vermeld... anders kon je inschatten om via Antwerpen of Brussel te rijden.

het kan ook anders bv.
Gent via:
Antwerpen 100min
Brussel 75min

DAt nieuwe 800m bord in de buurt van Hasselt vind ik niet schoon afgewerkt, ander gebruik van pijlen en inderdaad Engschrift waar het niet nodig is...
****

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [B][E40][E42][E313] Verviers - Tesserderlo

Bericht door Vinny » wo 31 aug 2011, 20:27

daviedoff schreef:Dat overgeplakte "Anvers" vind ik inderdaad raar, ik zou niet zometeen kunnen bedenken wat er eerst stond...

En die "Waalse NBA-borden" op de E40 moeten gloednieuw zijn, ik kan me niet herinneren ze gezien te hebben, hoewel het nu al een tijdje geleden is dat ik er gepasseerd ben...

PS: Het is Tessenderlo, geen Tessendelo, heb daarom dit even verbeterd in je openingszin en topictitel. ;)
De Waalse NBA borden staan er volgens mij al minstens twee jaar. Verder vermoed ik dat de ruiters met "Luxembourg" gemaakt zijn in de tijd dat Luik nog een Oostelijke Ringweg zou krijgen, dat plan is pas recentelijk in de prullenbak verdwenen.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6382
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: [B][E40][E42][E313] Verviers - Tesserderlo

Bericht door Seat Ibiza » wo 31 aug 2011, 20:48

Vinny schreef:Verder vermoed ik dat de ruiters met "Luxembourg" gemaakt zijn in de tijd dat Luik nog een Oostelijke Ringweg zou krijgen
Nee, die zijn geplaatst toen het westelijk deel van de ring geopend werd. Voor die tijd was richting Luxemburg bij knooppunt Cheratte immers nog 'linksaf' via de weg langs de Derivation door het centrum van Luik. Men heeft enkel RING en Luxemburg toegevoegd aan de oude borden op de E40.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [B][E40][E42][E313] Verviers - Tesserderlo

Bericht door Vinny » wo 31 aug 2011, 20:53

Toen bestond het plan voor de oostelijke ringweg toch ook allang?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6382
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: [B][E40][E42][E313] Verviers - Tesserderlo

Bericht door Seat Ibiza » wo 31 aug 2011, 20:58

^^
Ja, maar jouw suggestie dat men ruiters vooruitdenkend plaatst, omdat er in de toekomst ook misschien nog eens een ring aan de oostzijde komt, zodat de ruiters dan weer snel verwijderd kunnen worden, is dus niet juist. Men heeft gewoon de oude borden aangevuld en aangepast aan de nieuwe situatie. Ofwel: die borden zijn geplaatst vanwege de nieuwe westelijke ring en niet vanwege een al dan niet ooit aan te leggen oostelijke ring.

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: [B][E40][E42][E313] Verviers - Tesserderlo

Bericht door Jump » wo 31 aug 2011, 21:08

Moet het niet Tessenderlo zijn? ;)

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [B][E40][E42][E313] Verviers - Tesserderlo

Bericht door Vinny » wo 31 aug 2011, 21:12

Seat Ibiza schreef:^^
Ja, maar jouw suggestie dat men ruiters vooruitdenkend plaatst, omdat er in de toekomst ook misschien nog eens een ring aan de oostzijde komt, zodat de ruiters dan weer snel verwijderd kunnen worden, is dus niet juist. Men heeft gewoon de oude borden aangevuld en aangepast aan de nieuwe situatie. Ofwel: die borden zijn geplaatst vanwege de nieuwe westelijke ring en niet vanwege een al dan niet ooit aan te leggen oostelijke ring.
Nou ik denk dat men toen dacht: laten we de bewegwijzering niet (opnieuw?) vernieuwen maar met ruiters werken omdat Luxemburg tijdelijk via de Westring loopt. Maar goed, ik kan geen gedachten lezen en zeker niet die van Waalse wegbeheerders...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6382
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: [B][E40][E42][E313] Verviers - Tessenderlo

Bericht door Seat Ibiza » wo 31 aug 2011, 21:13

Jump schreef:Moet het niet Tessenderlo zijn? ;)
Inderdaad. Ik denk dat er iets fout ging bij corrigeren... ;-)
daviedoff schreef:PS: Het is Tessenderlo, geen Tessendelo, heb daarom dit even verbeterd in je openingszin en topictitel. ;)
Laatst gewijzigd door Seat Ibiza op wo 31 aug 2011, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B][E40][E42][E313] Verviers - Tesserderlo

Bericht door Davy » wo 31 aug 2011, 21:13

Goed gezien, daar had ik ook over gekeken dus... Zal het even aanpassen ;) .

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [B][E40][E42][E313] Verviers - Tesserderlo

Bericht door Pino » wo 31 aug 2011, 21:15

Vinny schreef:laten we de bewegwijzering niet (opnieuw?) vernieuwen maar met ruiters werken omdat Luxemburg tijdelijk via de Westring loopt.
Hoe verder je op de E40 naar het westen komt, hoe definitiever de verwijzing naar Luxembourg via de westring is. En ook daar is hij geruiterd. Op Cheratte zie je daarentegen een bord langskomen mét Luxembourg geïntegreerd op de normale wijze. Ik kan maar één conclusie trekken: hier is geruiterd tot het moment dat er een volwaardig nieuw bord zal worden geplaatst. Wat in Wallonië nog wel eens even wil duren...

Overigens staan er in de serie wat leuke voorbeelden "Waals NBA". Ik ben zo vrij om die even te crossposten naar de draad over die nieuwe bewegwijzering.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6382
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: [B][E40][E42][E313] Verviers - Tessenderlo

Bericht door Seat Ibiza » wo 31 aug 2011, 21:15

Vinny schreef:Nou ik denk dat men toen dacht: laten we de bewegwijzering niet (opnieuw?) vernieuwen maar met ruiters werken omdat Luxemburg tijdelijk via de Westring loopt. Maar goed, ik kan geen gedachten lezen en zeker niet die van Waalse wegbeheerders...
Nee ok, dat kan uiteraard, maar ik heb wegbeheerders zelden kunnen betrappen op ver vooruit denken als het borden betreft... ;)

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [B][E40][E42][E313] Verviers - Tessenderlo

Bericht door nederland24 » wo 31 aug 2011, 23:01

Bestaat er geen exoniem voor Hasselt?

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [B][E40][E42][E313] Verviers - Tesserderlo

Bericht door Wimpie24 » wo 31 aug 2011, 23:33

^^
Nee, daar kunnen ze zelfs in Wallonië niets op verzinnen :p
Mikhail schreef:
DAt nieuwe 800m bord in de buurt van Hasselt vind ik niet schoon afgewerkt, ander gebruik van pijlen en inderdaad Engschrift waar het niet nodig is...
Aha maar daar is een uitleg voor, dit bord stond vroeger in rechterberm voordat die geluidsmuur gebouwd is. Het is een stijl waar enkele borden in Limburg in verschenen zijn maar ook snel weer afgevoerd is. Ook aan knooppunt Lummen waren deze te vinden. ;)
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: [B][E40][E42][E313] Verviers - Tessenderlo

Bericht door Mandelsoft » do 01 sep 2011, 0:07

^^ Ah. Het lijkt erop dat hier hetzelfde het geval is als die wegwijzers die tegenwoordig in Zoetermeer langs de wegen verschijnen, met als verschil dat die in Zoetermeer steeds meer gaan verschijnen in plaats van minder :duck:
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [B][E40][E42][E313] Verviers - Tessenderlo

Bericht door Alfa » do 01 sep 2011, 19:35

Vinny schreef:
Seat Ibiza schreef:^^
Ja, maar jouw suggestie dat men ruiters vooruitdenkend plaatst, omdat er in de toekomst ook misschien nog eens een ring aan de oostzijde komt, zodat de ruiters dan weer snel verwijderd kunnen worden, is dus niet juist. Men heeft gewoon de oude borden aangevuld en aangepast aan de nieuwe situatie. Ofwel: die borden zijn geplaatst vanwege de nieuwe westelijke ring en niet vanwege een al dan niet ooit aan te leggen oostelijke ring.
Nou ik denk dat men toen dacht: laten we de bewegwijzering niet (opnieuw?) vernieuwen maar met ruiters werken omdat Luxemburg tijdelijk via de Westring loopt. Maar goed, ik kan geen gedachten lezen en zeker niet die van Waalse wegbeheerders...
Tsja, wat is tijdelijk. Zoals het er nu naar uitziet zal verkeer naar Luxemburg nog lange tijd via de westelijke ring moeten. Die R7 zal er binnen de 10 jaar niet liggen. Tegen dan moet de bewegwijzering weer vervangen worden.
Wimpie24 schreef:^^
Nee, daar kunnen ze zelfs in Wallonië niets op verzinnen :p

Maar ze spreken het wel uit alsof het een exoniem is. Het klinkt als Assèlt. :p

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [B][E40][E42][E313] Verviers - Tessenderlo

Bericht door Willem » do 01 sep 2011, 19:40

Axelles. ;)

denne007
autoweg
Berichten: 1358
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 19:48
Locatie: Oostende, België

Re: [B][E40][E42][E313] Verviers - Tessenderlo

Bericht door denne007 » do 01 sep 2011, 22:19

http://picasaweb.google.com/10239142586 ... 7963023442
Aan de truckers onder ons :p gelieve hier eens op te mikken :woop: Laatst de E313 afgereden komende van luik. Geen verkeer voor je dus doe je geen 50 tot je dit rotding ziet staan.

Rien
verkeersader
Berichten: 943
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:40
Locatie: Brussel & Sint-Truiden
Contacteer:

Re: [B][E40][E42][E313] Verviers - Tesserderlo

Bericht door Rien » zo 04 sep 2011, 0:30

waldo79 schreef:
daviedoff schreef:Dat overgeplakte "Anvers" vind ik inderdaad raar, ik zou niet zometeen kunnen bedenken wat er eerst stond...
Tongres wellicht?
Hier heeft Antwerpen gestaan. Ik heb tijdens mijn onderzoek een opmerking hierover gelezen in een parlementair document uit die periode. Ik herinner me niet meer of het een 'experiment' betrof, dan wel een fout van de aannemer die de wetgeving hieromtrent over het hoofd had gezien. Begin jaren 1970 werden de noordelijke omleiding van Luik en de in het westen aansluitende snelwegen E40 en E42 in dienst genomen.

Antwerpen moet hier oorspronkelijk in dezelfde lettergrootte als Hasselt hebben gestaan; dat verklaart de grote sticker. Wat verder naar het westen, in het knooppunt Loncin, staan portalen met stickers die Louvain aangeven (i.p.v. oorspronkelijk Leuven). Deze Luikse exemplaren zijn naar mijn weten de enige van dit genre die vandaag de dag nog terug te vinden zijn op het Belgisch wegennet.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [B][E40][E42][E313] Verviers - Tessenderlo

Bericht door Palance » zo 04 sep 2011, 10:01

Op de e411 heeft bij de n29 ook heel lang 1 bord gestaan met Tienen (komende vanuit Namen). Intussen staat er, net als op de rest van de borden, Tirlemont. Dit soort 'foutjes' komt blijkbaar dus vaker voor.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: [B][E40][E42][E313] Verviers - Tessenderlo

Bericht door Mandelsoft » zo 04 sep 2011, 14:09

Naar mijn mening had men het niet hoeven corrigeren ;)
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [B][E40][E42][E313] Verviers - Tessenderlo

Bericht door Alfa » zo 04 sep 2011, 15:32

^^Beter is consequent te zijn. Als er op 1 bord Tienen staat en een bord verder plots Tirlemont zonder je een grens oversteekt is dat zeer verwarrend. In het huidige systeem wisselen de namen enkel als je de taalgrens oversteekt.

In Vlaanderen heeft er op het Leonardkruispunt lange tijd Luxembourg gestaan. Later heeft men dan op zeer provisionele wijze de 'o' van Luxemburg afgedekt.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [B][E40][E42][E313] Verviers - Tessenderlo

Bericht door Wimpie24 » zo 04 sep 2011, 15:34

^^
Die fout is begrijpbaar, dat kruispunt ligt vlak bij de grenzen van de drie gewesten.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [B][E40][E42][E313] Verviers - Tessenderlo

Bericht door Vinny » zo 04 sep 2011, 15:46

Volgens een document dat ik heb gelezen zal dat knooppunt tweetalige bewegwijzering gaan krijgen. Dat hebben Vlaanderen en Wallonie afgesproken.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [B][E40][E42][E313] Verviers - Tessenderlo

Bericht door Wimpie24 » zo 04 sep 2011, 15:50

Ja, de gewestgrens loopt daar midden door de weg dus is tweetaligheid niet de correcte maar de menselijke oplossing.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [B][E40][E42][E313] Verviers - Tessenderlo

Bericht door Alfa » zo 04 sep 2011, 16:46

Vinny schreef:Volgens een document dat ik heb gelezen zal dat knooppunt tweetalige bewegwijzering gaan krijgen. Dat hebben Vlaanderen en Wallonie afgesproken.
Zou het dan niet meer een afspraak tussen Vlaanderen en Brussel zijn? Dat zou me gezien de grenzen ter plaatse logischer klinken. Ten zuiden van dit knooppunt ligt namelijk nog het Vlaamse Hoeilaart.

Verder vraag ik me af dit voornemen stand houdt. Er moet maar 1 iemand klagen wegens het overtreden van de Taalwet en het zal weer afgevoerd worden. Gegarandeerd.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [B][E40][E42][E313] Verviers - Tessenderlo

Bericht door Vinny » zo 04 sep 2011, 19:57

Wikipedia schreef:le carrefour Léonard est géré par la Région flamande. Elle assure le bilinguisme de la signalisation routière visible sur la route du Mont Saint-Jean en provenance de Waterloo, qui se trouve, elle, entièrement sur le territoire de Bruxelles-Capitale lorsqu'elle arrive au carrefour Léonard.
Het kruispunt wordt beheerd door het Vlaams Gewest. Zij verzekert de tweetaligheid van de bewegwijzering die te zien is op routes (Sint Jansberg-Waterloo) die behalve op het Leonardskruispunt voeren over het grondgebied van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
Zie ook hier:
http://www.weblex.irisnet.be/Data/crb/B ... images.pdf

Heb dit document enige tijd geleden helemaal uit zitten pluizen, kennelijk was mijn geheugen niet super fotografisch: het is dus een afspraak tussen Brussel en Vlaanderen ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Plaats reactie