[B][FOTO] Diversen foto's (Zo. 5 Aug)

Foto- en videoreportages van Belgische autowegen

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

[B][FOTO] Diversen foto's (Zo. 5 Aug)

Bericht door Mandelsoft » zo 12 aug 2012, 19:36

Afgelopen zondag ben ik terug gekomen van vakantie (trekken door Duitsland en Zwitserland en terug via Luxemburg). De laatste rit leidde door België en ik heb daar wat wegenfoto's weten te maken.

De route: https://maps.google.nl/maps?saddr=Nomme ... ia=1,2&z=8

De foto's: http://www.majhost.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=266166

Opmerkingen:'
SPOILER: TOON

Nieuw wegdek op de N62. Heerlijk rijden! (want dit was een rotweg)
Afbeelding

Afbeelding

Ter vergelijking: het oude wegdek:"
Afbeelding

Dit bord heb ik nog nooit eerder gezien. Volgens mij betekend dit "wandel-, fiets- en ruiterpad":
Afbeelding

Nieuw waals servicebord:
Afbeelding

In de Ardennen kom je wel vaker plekken tegen zonder wegverlichting op de snelweg. Ook opvallend: nieuw wegdek! :woop:
Afbeelding

Deze borden suggereren dat alleen voor de volgende voertuigen een steile helling geldt. Jaja...
Afbeelding

Hier wordt gewerkt aan Viaduc de Polleur.
Afbeelding

Afbeelding

Hé! Mijn avatarafbeelding :p
Afbeelding

Aparte uitsmijter:
Afbeelding

Redundantie: de twee linker twee borden zijn precies hetzelfde. Ach ja, dit komt ook regelmatig in Zwitserland voor, dus ik was wel wat gewend.
Afbeelding

Nieuwe wegverlichting op de E40 bij Hevre tot Cheratte:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze wegwijzer bij Cheratte is gloednieuw. Zo te zien een nieuw Waals design:
Afbeelding

Nog steeds een bingokaart, maar wat wil je anders met drie-dubbelnummering? Wat dat betreft is dit nog best overzichtelijk
Afbeelding

Afbeelding

Bij Boirs is het noordelijke viaduct helemaal weg. Er staan al wel kolommen. Helaas kon ik dit niet goed op de foto krijgen...
Afbeelding

Nieuwe wegwijzers en (gedrochten van) verlichting op KP Lummen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kijkend over de E314:
Afbeelding

Verscheidenende lichtbakken zijn vervangen door dit soort reflecterende uitsmijters:
Afbeelding

Tja, af en toe komt er wel een aparte wagen langs, zoals deze roze Mini:
Afbeelding

Zenuwenbelijning. Man, ik vind dit drie keer niks, alleen hartstikke druk:
Afbeelding

Ook mottoborden langs de Belgische snelweg. Deze vond ik wel mooi gevonden:
Afbeelding

Om nog eens aan te tonen hoe inconsistent de belgische bewegwijzering is: de linker vorkpijl is veel steiler dan de rechter:
Afbeelding

Nieuwe wegverlichting bij Herenthals:
Afbeelding

Afbeelding

... en geheel ontbrekende wegverlichting bij Grobbendonk!
Afbeelding

Afbeelding

Zo kan je het ook aanpakken met dubbelnummering op vorkborden:
Afbeelding

Tja, als je wegwijzers vervangt, moet je het wel aan beide kanten van de weg doen. Nu geven ze beide verschillende informatie.
Afbeelding

Hé! Ring richting 2 is weg!
Afbeelding

Nieuwe wegverlichting bij KP Antwerpen-Oost. De vorige keer dat ik hier langs kwam stonden alleen de palen.
Afbeelding

Nieuw viaduct voor de Ring Brecht:
Afbeelding

Een stel nieuwe windmolens die niet helemaal af zijn:
Afbeelding

(Die verroeste paal links staat er nog steeds! En ik rij er al zes jaar langs! Belgisch onderhoud aan wegverlichting, foei!)
Afbeelding
Groeten,
Maarten
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [B][FOTO] Diversen foto's (Zo. 5 Aug)

Bericht door Palance » zo 12 aug 2012, 19:49

Mandelsoft schreef: Nog steeds een bingokaart, maar wat wil je anders met drie-dubbelnummering? Wat dat betreft is dit nog best overzichtelijk
Afbeelding
Een verkeersongeval (met file erachter), en een remmende Nederlander, vast omdat die even wat ellende wil zien.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36648
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [B][FOTO] Diversen foto's (Zo. 5 Aug)

Bericht door Rene » zo 12 aug 2012, 19:52

Mandelsoft schreef:Ook mottoborden langs de Belgische snelweg. Deze vond ik wel mooi gevonden:
Afbeelding
Ik weet er nog een. "Langzaamkachelaars zullen nooit als volwassenen met risico's leren omgaan."
Daar kan die Jasmine het wat mij betreft mee doen. :nothanks:

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [B][FOTO] Diversen foto's (Zo. 5 Aug)

Bericht door Vinny » zo 12 aug 2012, 20:05

Wallonië moderniseert haar wegennet. Leuk om te zien. Zouden ze toch nog ergens een geldpotje hebben gevonden?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [B][FOTO] Diversen foto's (Zo. 5 Aug)

Bericht door Coen Tunnel » zo 12 aug 2012, 21:13

^^ Ja, dat gaat in rap tempo. De N62 is enkele maanden geleden aangepakt en nu een fijne weg, de E40 tussen Battice en Cheratte is nu blijkbaar ook klaar (dat was een maand geleden nog niet het geval) en ook op de E42 door de Ardennen zijn ze al flink bezig (geweest). Vrijwel alle verzorgingsplaatsen met tankstation en wegrestaurant zijn sinds SOFICO dat beheert ook gemoderniseerd, daar waar je in Vlaanderen nog wel eens oude troep vindt is het in Wallonië qua verzorgingsplaatsen vaak toch moderner en meer verzorgd. Wat dat betreft gaat het in Wallonië de goede kant op.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20492
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [B][FOTO] Diversen foto's (Zo. 5 Aug)

Bericht door waldo79 » zo 12 aug 2012, 21:52

Niets dan lof over de verbeteringen aan het Waalse wegennet. Battice - Cheratte lag er op 22 juli ook al zo bij. Keurig :top:
Alleen zou ik er niet voor kiezen via Antwerpen te rijden naar de westelijke Randstad. Mij lijkt via de E25 en A2 makkelijker :dontknow:

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18221
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [B][FOTO] Diversen foto's (Zo. 5 Aug)

Bericht door boe! » zo 12 aug 2012, 21:57

In theorie is de route via Antwerpen iets korter en sneller dan via de A2. Afsluitingen en werkzaamheden zullen in de praktijk het verschil maken.

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B][FOTO] Diversen foto's (Zo. 5 Aug)

Bericht door Davy » zo 12 aug 2012, 22:01

@Coen tunnel: Dat laatste was hoognodig ook, want ik herinner me nog levendig wat toestanden op bepaalde VZP's enige jaren geleden :p , ook in Vlaanderen zijn de laatste tijd aardig wat parkeerplaatsen vernieuwd of zijn ze er nu mee bezig, hoewel er inderdaad hier en daar nog wat verouderde toestanden zijn (E40 Drongen, E34 Beerse). Feit is inderdaad wel dat veel Waalse snelwegen de laatste tijd netjes vernieuwd zijn, hoewel ik ergens durf te betwijfelen of het ook duurzaam onderhoud is op sommige stukken, de E42 rond Malmedy bijvoorbeeld is gewoon een niet zo dikke asfaltoverlaging op het oude beton (zelf vastgesteld)... Hoe ziet zoiets er na een jaar of 5 uit?

Goede fotoreeks voor de rest trouwens 8-) . Op zich is het commentaar bij de foto's wel correct, maar wel duidelijk "wegennerdproof" zeg maar (niet slecht bedoeld trouwens), want de gewone weggebruiker ligt dus echt niet wakker dat op het ene bord de pijl wat meer omhoog wijst dan op het andere bord om maar een voorbeeld te noemen, hoewel je dus op zich wel gelijk hebt... ;)

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22819
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [B][FOTO] Diversen foto's (Zo. 5 Aug)

Bericht door harry » zo 12 aug 2012, 22:04

daviedoff schreef:de gewone weggebruiker ligt dus echt niet wakker dat op het ene bord de pijl wat meer omhoog wijst dan op het andere bord
Volgens mij draagt het wel onbewust bij aan een gevoel van lelijkheid (wegens gebrek aan symmetrie).
Dit zou een menswetenschapper eens moeten onderzoeken...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: [B][FOTO] Diversen foto's (Zo. 5 Aug)

Bericht door Mandelsoft » ma 13 aug 2012, 10:53

waldo79 schreef:Alleen zou ik er niet voor kiezen via Antwerpen te rijden naar de westelijke Randstad. Mij lijkt via de E25 en A2 makkelijker :dontknow:
Nou ja, dan moet je door Maasstricht over de N2 en via Eindhoven. Dat zijn ook niet de prettigste punten. Vanuit daar kan je richting Breda of Utrecht, maar dat zijn beide drukke routes. Daarom gaan wij al jaren over Antwerpen.
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18178
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [B][FOTO] Diversen foto's (Zo. 5 Aug)

Bericht door mavas » ma 13 aug 2012, 11:18

Zouden de foto's wat kleiner kunnen? Ik zie echt de helft van de foto's maar heb ik het idee.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10302
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [B][FOTO] Diversen foto's (Zo. 5 Aug)

Bericht door vynkce » ma 13 aug 2012, 11:31

Mandelsoft schreef:Dit bord heb ik nog nooit eerder gezien. Volgens mij betekend dit "wandel-, fiets- en ruiterpad"
Dat bord zie je in Vlaanderen ook maar zelden.
Hier wordt gewerkt aan Viaduc de Polleur.
Dat was zo te zien nodig ook :p
Verscheidenende lichtbakken zijn vervangen door dit soort reflecterende uitsmijters:
Ik vind ze anders niet mis!
Zenuwenbelijning. Man, ik vind dit drie keer niks, alleen hartstikke druk:
Afgekeken van het Franse systeem, enkel aanwezig bij de afritten op de Antwerpse gedeelte van de E313.
... en geheel ontbrekende wegverlichting bij Grobbendonk!
Die wordt momenteel vervangen net zoals het wegdek (tot eind oktober) in de richting van Antwerpen. Pechstrook is hierna breed genoeg om als derde rijstrook te dienen, dus plannen zijn er wel degelijk.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [B][FOTO] Diversen foto's (Zo. 5 Aug)

Bericht door Coen Tunnel » ma 13 aug 2012, 12:40

Mandelsoft schreef:Nou ja, dan moet je door Maasstricht over de N2 en via Eindhoven. Dat zijn ook niet de prettigste punten. Vanuit daar kan je richting Breda of Utrecht, maar dat zijn beide drukke routes. Daarom gaan wij al jaren over Antwerpen.
Eindhoven is nu niet echt een probleempunt meer. De N2 door Maastricht natuurlijk wel.
vynkce schreef:
Hier wordt gewerkt aan Viaduc de Polleur.
Dat was zo te zien nodig ook :p
Ja, het wegdek daar was aardig hobbelig en veel verkeer reed daar harder dan 120, omdat de hellingen aan beide zijden van het viaduct vrij steil zijn. Ze zijn er nu een paar maanden bezig.

Plaats reactie