infoboxen met afbeeldingen?

Forum voor de medewerkers aan het Wegenwiki-project

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: infoboxen met afbeeldingen?

Bericht door mavas » ma 09 aug 2010, 22:24

Die zou ik persoonlijk dan weer wel toevoegen hehe. Het is dan ook een iets belangrijker wegnummer dan de N506 ;)
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21916
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: infoboxen met afbeeldingen?

Bericht door Wouter N14 » ma 09 aug 2010, 23:17

Wat ik ook nog niet snap: waarom hebben de rijks-N-wegen een mooier symbool dan de overige N-wegen?
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: infoboxen met afbeeldingen?

Bericht door Kaaiman » di 10 aug 2010, 0:17

Omdat ik de 3-cijferige N-wegen (op de Drentse en enkele N-wegen die ook een A-nummer hebben na) nog niet heb gemaakt. ;)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21916
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: infoboxen met afbeeldingen?

Bericht door Wouter N14 » di 10 aug 2010, 9:14

^^ Dacht ik al. Zal wel het nodige werk kosten ;)
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: infoboxen met afbeeldingen?

Bericht door mavas » di 10 aug 2010, 9:35

Kaaiman schreef:Omdat ik de 3-cijferige N-wegen (op de Drentse en enkele N-wegen die ook een A-nummer hebben na) nog niet heb gemaakt. ;)
Voor Noord-Holland zijn er al aardig wat N-wegen-beschrijvingen. hint hint :PP:
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21916
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: infoboxen met afbeeldingen?

Bericht door Wouter N14 » di 10 aug 2010, 10:16

Ik zag ook dat vzp Lonnekermeer is opgenomen in de routelijst. Is dit een uitzondering? Want als we ze allemaal opnemen wordt het wel erg lang...
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: infoboxen met afbeeldingen?

Bericht door Chris » di 10 aug 2010, 10:17

Dat was een experiment van mij.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21916
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: infoboxen met afbeeldingen?

Bericht door Wouter N14 » di 10 aug 2010, 10:25

^^ En wat zijn de eerste resultaten van het experiment :mrgreen:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: infoboxen met afbeeldingen?

Bericht door Kaaiman » di 10 aug 2010, 10:32

Wouter N14 schreef:^^ Dacht ik al. Zal wel het nodige werk kosten ;)
Wat heet... :geenlach:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: infoboxen met afbeeldingen?

Bericht door Chris » di 10 aug 2010, 10:39

Kunnen we niet zo'n boxje maken waarbij je alleen het nummer hoeft in te vullen? Dat zou veel tijd schelen.

Ik heb zo eentje ook gemaakt voor Rusland. Ik hoef dan alleen het nummer in te voeren:
http://www.wegenwiki.nl/Sjabloon:Infobox_Rusland

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: infoboxen met afbeeldingen?

Bericht door Kaaiman » di 10 aug 2010, 11:03

Praktischer en minder werk is het zeker. :)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: infoboxen met afbeeldingen?

Bericht door Chris » di 10 aug 2010, 17:09

Ik heb even lopen stunten.

dit artikel heeft de nieuwe infobox met het N-nummer.

Wat moet je doen? Alleen de eerste twee regels van de infobox vervangen (kopiëren).

Zie afbeelding:
Afbeelding

Ik ben er nog niet uit hoe ik dat nummer gecentreerd krijg. Als iemand dat weet, graag even aanpassen.

Ik heb ook de regel voor het routekaartje eruit gehaald, die werd toch nog niet gebruikt voor provinciale wegen.

Als iedereen tevreden is kunnen we deze wel op grote schaal invoeren. Voorlopig geldt dat voornamelijk provinciale wegen uit Drenthe, Overijssel en Noord-Holland nu artikelen hebben.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: infoboxen met afbeeldingen?

Bericht door mavas » di 10 aug 2010, 19:42

Hoe zou dat toch komen :puh2:

Wel goed zo lijkt me, zolang we geen routekaarten en schildjes hebben.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21916
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: infoboxen met afbeeldingen?

Bericht door Wouter N14 » di 10 aug 2010, 20:55

Ik heb nu bij een aantal snelwegen de kruisende N-wegen toegevoegd, met daarbij de belangrijkste doelen van die N-wegen. Aan dat laatste twijfel ik nu weer, omdat ik zie dat anderen dat niet doen. Het maakt de routelijst ook wel druk, al is het nuttige info.

Hierdoor vraag ik mij ook af: afritten zonder kruisend N-nummer kunnen ook naar een belangrijk doel leiden. Moeten we die dan ook noemen? Bijvoorbeeld
[3. Muiden, Weesp]

Verder: is het handig om ook alle ecoducten op te nemen? Ik was daar wel mee begonnen maar zie nu bij de A1 dat het dan wel een lange lijst gaat worden...
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: infoboxen met afbeeldingen?

Bericht door Chris » di 10 aug 2010, 21:02

Wouter N14 schreef:Ik heb nu bij een aantal snelwegen de kruisende N-wegen toegevoegd, met daarbij de belangrijkste doelen van die N-wegen. Aan dat laatste twijfel ik nu weer, omdat ik zie dat anderen dat niet doen. Het maakt de routelijst ook wel druk, al is het nuttige info.
Het maakt het infobox wel erg druk. Ik ben het met je eens dat het nuttige info is, maar misschien is dit niet zo handig bij de infobox.

Zelf heb ik er wel eens over lopen te denken om op termijn ook een artikel per aansluiting te maken. Op de Britse SABRE wiki hebben ze dat ook.
Verder: is het handig om ook alle ecoducten op te nemen? Ik was daar wel mee begonnen maar zie nu bij de A1 dat het dan wel een lange lijst gaat worden...
Ik wil nog wel eens een ecoduct-sjabloon maken.

Daarnaast denk ik dat op termijn ook iets als een bruggensjabloon en tunnelsjabloon komt. Een aquaductsjabloon is er al. Misschien ook wel een VZP-sjabloon per autosnelweg. Op die manier wordt de wiki zeer compleet, maar het is wel een wat langer-termijnproject. Ik denk dat de prioriteit nu bij de provinciale wegen moet liggen.

On a side note;

Europa is nu bijna af. Het enigste land met snelwegen dat nog volledig ontbreekt is Italië en ook aan Frankrijk moet ook een en ander gesleuteld worden. Momenteel ben ik bezig met wat Oost-Europa. (Rusland).

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21916
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: infoboxen met afbeeldingen?

Bericht door Wouter N14 » di 10 aug 2010, 21:12

Er is juist al een brug- en tunnelsymbool, een aquaduct ontbreekt nog ;) Ik haal constant sjabloon en symbool door elkaar :wall:

Ik houd voorlopig even op met de N-wegen.
Laatst gewijzigd door Wouter N14 op di 10 aug 2010, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: infoboxen met afbeeldingen?

Bericht door Chris » di 10 aug 2010, 21:16


Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: infoboxen met afbeeldingen?

Bericht door Chris » wo 29 dec 2010, 17:18

Ik heb de laatste tijd van wat Europese wegartikelen de infoboxen wat vereenvoudigd door de pijl met kruisende bestemmingen weg te halen. Met knooppuntnamen erbij worden de infoboxen veel te breed en m.i. zijn ze ook niet echt nodig, door op het nummerschildje te klikken kom je nu automatisch op de betreffende pagina terecht.

Dat gaat zo;

[[Afbeelding:BAB30.png|30px|link=A30 (Duitsland)]]

Wat je dan krijgt is de afbeelding waarop je kan klikken automatisch op de pagina van de A30 in Duitsland komt. Op die manier zijn de infoboxen overzichtelijker.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: infoboxen met afbeeldingen?

Bericht door mavas » do 30 dec 2010, 10:52

Helder en begrijpelijke uitleg. Ik kan er mee instemmen.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: infoboxen met afbeeldingen?

Bericht door Chris » zo 23 jan 2011, 18:13

Ik vind de vele provinciale wegnummers wel erg overheersend in de routeboxen eerlijk gezegd. Ze zijn echter op een manier gemaakt die niet makkelijk kleiner te maken is. Het wegnummer is groter dan de overige tekst.

http://www.wegenwiki.nl/Sjabloon:NL_N

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21916
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: infoboxen met afbeeldingen?

Bericht door Wouter N14 » zo 23 jan 2011, 18:26

^^ Kunnen we ze dan niet beter zonder kleurenschildje doen, maar gewoon platte tekst als link? Dus [[N225 (Nederland)|N225]] in plaats van {{NL N|225}}. Edit: voorbeeld http://www.wegenwiki.nl/A28_%28Nederland%29
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: infoboxen met afbeeldingen?

Bericht door Chris » ma 24 jan 2011, 19:37

Nog een tip;

Wanneer er in de infobox een afbeelding gevraagd wordt die er (nog) niet is, gebruik dan Blank.png

Op die manier worden niet-ingevulde afbeeldingvelden wit in plaats van een tekst met [[Afbeelding:{{{map}}}|300px]]

Blank.png is een klein 300px breed witvlak. In de normale infoboxen zie je die dus niet, maar je vermijdt de tekst.

Afbeelding

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: infoboxen met afbeeldingen?

Bericht door mavas » ma 24 jan 2011, 20:00

^^ Goede tip!
Wouter N14 schreef:^^ Kunnen we ze dan niet beter zonder kleurenschildje doen, maar gewoon platte tekst als link? Dus [[N225 (Nederland)|N225]] in plaats van {{NL N|225}}. Edit: voorbeeld http://www.wegenwiki.nl/A28_%28Nederland%29
Vind ik persoonlijk inderdaad wel mooier.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21916
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: infoboxen met afbeeldingen?

Bericht door Wouter N14 » ma 24 jan 2011, 21:50

^^ Inmiddels doorgevoerd op de A6, A7, A28 en N206 ;)
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: infoboxen met afbeeldingen?

Bericht door mavas » zo 15 jan 2012, 14:30

Dit kan hier wel bij.

Ik heb het sjabloon "infobox tunnel" aangepast. Het stoorde mij enigszins dat bij pagina's over tunnels het wegnummer levensgroot werd afgebeeld, en je daardoor neigde om het wegnummer aan te klikken om naar die bewuste pagina te gaan. Maar als je daar op klikte kwam je bij de afbeeldign van het wegnummer terecht, niet op de pagina over het wegnummer. Na enig gedoe heb ik het zo aangepast dat als je nu op de pagina de volgende regel tussen
"| wegnummer =" en
"| afbeelding =" toevoegt:
"| nummer = "
dan kun je dus zorgen dat die afbeelding ook naar die pagina doorverwijst.

Als iemand een nog makkelijkere manier weet, gaarne aanpassen dan ;)
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: infoboxen met afbeeldingen?

Bericht door mavas » zo 05 aug 2012, 23:32

Nu we grif bezig zijn met voor elke aansluiting een beschrijving toe te voegen lijkt het me wel tijd voor een sjabloon voor aansluitingen in infoboxen. We hebben immers ook sjablonen voor knooppunten, dus waarom niet voor aansluitingen? Dat scheelt ook weer dubbel typen, en zo kun je de afritschildjes intergreren in het sjabloon zodat ze ook aanklikbaar zijn.
Het volgende hebben we nu voor knooppunten (als voorbeeld): {{knooppunt|Rijkevoort}}. Voor aansluitingen denk ik aan iets soortgelijks, ik weet alleen niet hoe je het wegnummer en het afritnummer er snel en makkelijk in het sjabloon krijgt.

Dan nog iets anders mbt de aansluitingenpagina's. Ik begrijp dat er pagina's worden aangemaakt die de plaatsnamen laten doorverwijzen naar de pagina met het toevoegsel "aansluiting", maar dat heeft wel tot gevolg dat als je op een interne link klikt, dat je altijd op een doorverwijspagina terechtkomt. De functie van een doorverwijspagina is een hele andere dan die nu wordt gebruikt, namelijk dat als een paginanaam is veranderd dat je dan automatisch goed terechtkomt. Het is bij dit soort veranderingen van paginanaam de bedoeling dat de originele link wordt aangepast aan de juiste paginanaam. Het is niet de bedoeling dat dit standaard wordt gebruikt voor interne links om maar makkelijke en/of korte linkjes in de infobox te maken.
De laatste opmerking laat ook zien dat een sjabloon van pas komt.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: infoboxen met afbeeldingen?

Bericht door Rene » zo 05 aug 2012, 23:38

Gaat er nu van elke aansluiting zo'n lelijk OSM-plaatje ingevoegd worden ? :geenlach:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: infoboxen met afbeeldingen?

Bericht door Chris » zo 05 aug 2012, 23:40

mavas schreef:Dan nog iets anders mbt de aansluitingenpagina's. Ik begrijp dat er pagina's worden aangemaakt die de plaatsnamen laten doorverwijzen naar de pagina met het toevoegsel "aansluiting", maar dat heeft wel tot gevolg dat als je op een interne link klikt, dat je altijd op een doorverwijspagina terechtkomt. De functie van een doorverwijspagina is een hele andere dan die nu wordt gebruikt, namelijk dat als een paginanaam is veranderd dat je dan automatisch goed terechtkomt. Het is bij dit soort veranderingen van paginanaam de bedoeling dat de originele link wordt aangepast aan de juiste paginanaam. Het is niet de bedoeling dat dit standaard wordt gebruikt voor interne links om maar makkelijke en/of korte linkjes in de infobox te maken.
De laatste opmerking laat ook zien dat een sjabloon van pas komt.
Hoe dat sjabloon gemaakt wordt weet ik niet precies, maar als ik op "Leusden" klik, dan gaat hij bij mij toch automatisch naar de aansluiting Leusden, en niet naar de doorverwijspagina. Alleen bij de situatie waarbij meerdere aansluitingen dezelfde naam hebben moet je volledig doorlinken. Naast dat de doorverwijzingen ook handig zijn in de infoboxen, komen ze ook van pas in de tekstuele stukken. Bijvoorbeeld "tussen de knooppunten [[Leenderheide]] en [[Zaarderheiken]]" schrijft veel sneller dan "tussen de knooppunten [[knooppunt Leenderheide|Leenderheide]] en [[knooppunt Zaarderheiken|Zaarderheiken]]". Zo werkt dat ook met aansluitingen. Ik zou dat laatste overigens alleen doen als er twee knooppunten / aansluitingen / begrippen met dezelfde naam zijn (zoals knooppunt / aansluiting Everdingen of Hoogeveen).

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: infoboxen met afbeeldingen?

Bericht door Chris » zo 05 aug 2012, 23:41

Rene schreef:Gaat er nu van elke aansluiting zo'n lelijk OSM-plaatje ingevoegd worden ? :geenlach:
Ja. Bij gebrek aan alternatieven. Ik ben zelf ook niet zo kapot van de OSM mapping, maar er zijn geen vrije alternatieven en een afbeelding zegt meer dan duizend woorden.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: infoboxen met afbeeldingen?

Bericht door Rene » zo 05 aug 2012, 23:45

Zouden we niet op zijn minst een poging moeten wagen om via Marcel Google te benaderen in die zin dat Maps bruikbaar is ?

Plaats reactie