vandaag in de geschiedenis

Forum voor de medewerkers aan het Wegenwiki-project

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

vandaag in de geschiedenis

Bericht door Chris » zo 03 jul 2011, 13:01

Een nieuwe feature op de wegenwiki: vandaag in de geschiedenis.

Te vinden op de hoofdpagina > http://www.wegenwiki.nl/Hoofdpagina

Van elke datum is een overzicht met feiten door de jaren heen (veelal wegopeningen, maar dat kunnen we op termijn nog diverser maken).

Het lijkt meer werk dan het is, ik hoef enkel de database van de wegenwiki te doorzoeken op "14 juni", "14-07" of "14-7" om alle feiten te vinden.
Vooralsnog geldt wel dat niet alle landen even goed gedocumenteerd zijn, in Europa schitteren met name Duitsland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk door afwezigheid omdat daar veelal alleen de openingsjaren van bekend zijn, en niet de exacte data.

Vooralsnog heb ik alleen juli en augustus gemaakt, maar dat moet op termijn het gehele jaar worden.

Reminder: elke eerste dag van de maand moet het sjabloon aangepast worden op de nieuwe maand.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: vandaag in de geschiedenis

Bericht door Chris » zo 22 apr 2012, 15:05

Nu na 9 maanden heb ik dit project afgerond. Alle dagen van het jaar hebben nu een artikel. Zo kan je elke dag zien wat er die dag in de geschiedenis is gebeurd. Het aantal feiten varieert van 2 tot 15, soms 30 per artikel.

Opvallend is dat sommige landen echt een patroon van wegopeningen hebben. Zo stelt Japan bijzonder vaak in oktober/november/maart wat open, en Frankrijk heel veel in juni/juli. Van wat ik zo gezien heb zijn juni en december toch wel de topmaanden qua wegopeningen.

Plaats reactie