[BIH] Wikiproject Bosnië-Herzegovina

Forum voor de medewerkers aan het Wegenwiki-project

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76275
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

[BIH] Wikiproject Bosnië-Herzegovina

Bericht door Chris » ma 20 okt 2014, 20:22

Palance en ik zijn de voornaamste editors van Bosnische artikelen. Palance heeft van alle R-wegen een artikel gemaakt, maar nu zit er in november een totale hernummering aan te komen. Er moeten daar voor nog wegnummerschildjes gemaakt worden, alleen is niet heel duidelijk hoe ze eruit zien.

Ik heb wel alvast het volgende gevonden:

http://bs.wikipedia.org/wiki/Spisak_mag ... ercegovine

Overzicht van de Bosnische Wikipedia met daarop de nieuwe en oude M-nummers.

Een schild van een nieuw M-nummer (allen 3-cijferig)
Afbeelding
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... 34-BIH.svg

Helaas gaat het alleen om dit wegnummerschild. De rest moet nog gemaakt worden, maar dit is een goede template.

Kaart met de nieuwe wegnummers (alleen FBiH)
http://www.vladatk.kim.ba/Ministarstva/ ... 1_2013.pdf

Lijst van alle nieuwe R- en M-wegen:
http://www.kladanj.ba/assets/files/Odlu ... estama.pdf

De R-wegen zijn er wel heel veel, het gaat tot zelfs enkele 4-cijferige wegnummers. Het lijkt erop dat bijna elk weggetje een wegnummer krijgt.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [BIH] Wikiproject Bosnië-Herzegovina

Bericht door Palance » ma 20 okt 2014, 21:25

Ik ben er ondertussen al wel achter dat die kaart niet altijd klopt (het was een voorstel), de lijst is wel de juiste.

En de Bosnische wikipedia gebruikt voornamelijk de wegenwiki als bron. Helaas heb ik nog nergens officieel kunnen vinden hoe de nieuwe schildjes eeruit gaan zien. Als ze al op de borden komen zal het, het land kennende, nog wel een tijd duren en eenvoudig van aard zijn.

De hernummering is alleen in de Federatie BiH, en ik ben offline al hard bezig met het maken van de nieuwe artikelen en sjablonen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76275
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [BIH] Wikiproject Bosnië-Herzegovina

Bericht door Chris » ma 20 okt 2014, 21:40


Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76275
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [BIH] Wikiproject Bosnië-Herzegovina

Bericht door Chris » zo 09 nov 2014, 14:15

palance is flink bezig met BIH zie ik ;) Ongeveer 400 bewerkingen.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [BIH] Wikiproject Bosnië-Herzegovina

Bericht door Palance » zo 09 nov 2014, 15:22

Klopt :) Ik ben nog niet helemaal klaar, maar dat komt de komende dagen wel.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [BIH] Wikiproject Bosnië-Herzegovina

Bericht door Palance » za 15 nov 2014, 21:10

Leuk :ziek: Eergisteren heeft de regering van de Federatie BiH besloten dat de hercategorisatie - en dus de hernummeringen - uitgesteld wordt. Dit zou plaatsvinden op 15 november 2014 - vandaag dus - maar 'al' op 13 november 2014 is besloten om dit pas in te laten aan op 15 maart 2018 :schrikreactie: De hoofdreden is dat men er nu ineens achter komt dat de overdracht van wegen naar de Federale regering meer geld gaat kosten in onderhoud, en dat moet nog allemaal worden uitgezocht.

Ik denk dat ik binnenkort maar eens een 'paar' wijzigingen terug ga draaien (al weet ik nog wel wat en waar ik heb zitten aan te passen, dus dat komt wel goed). :evil: Even de media in de gaten houden de komende tijd.

http://www.fbihvlada.gov.ba/hrvatski/sj ... _saopcenje
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [BIH] Wikiproject Bosnië-Herzegovina

Bericht door Palance » di 18 nov 2014, 16:37

Zo, het was weer even een paar uurtjes werk, maar de boel staat weer zo'n beetje goed. Begin 2018 ga ik weer verder :yes:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [BIH] Wikiproject Bosnië-Herzegovina

Bericht door Mark » di 18 nov 2014, 16:54

Zou dan een weekje wachten, voordat ze opeens weer de besluiten terugdraaien ;).

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [BIH] Wikiproject Bosnië-Herzegovina

Bericht door Palance » di 18 nov 2014, 17:02

Daar zie ik ze daar wel voor aan, ja. Maar goed, dat is een kwestie van wat bewerkingen ongedaan maken. Op de Balkan weet je het maar nooit. De volgende keer wacht ik eerst een half jaar :)

Dat had ik hier trouwens ook al overwogen, maar ik wil gewoon dat de wegenwiki zo actueel mogelijk is, en een half jaar wachten op de grillen van een Balkanland, dat zag ik niet zo zitten :)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Plaats reactie