Begrippenlijst

Forum voor de medewerkers aan het Wegenwiki-project

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Juerd
expressweg
Berichten: 3362
Lid geworden op: di 25 apr 2006, 11:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Begrippenlijst

Bericht door Juerd » do 03 jan 2008, 22:50

Om de oude niet-dynamische begrippenlijstpagina weg te kunnen gooien, is nu een botje van mij bezig met pagina's aanmaken voor begrippen die nog geen pagina hebben.

Deze worden meteen ook in de categorie "begrippen zonder uitleg" gezet, zodat daar een schitterende to-do-lijst komt te staan.

Ik hou nu categorienaam "begrippen" (meervoud) aan, omdat "begrip" een fout van mij was toen ik niet al te helder was. Ik zal mijn botje straks de bestaande pagina's laten bewerken.

Verzoek aan sysops: gelieve de gebruiker "Juerds botje" in de gebruikersgroep "bots" te zetten, zodat 'ie alleen op verzoek in beeld komt bij de recente wijzigingen. Het is nogal een waterval aan regels anders :)

En terwijl ik dit typ is het botje alweer bij de letter V. Bijna klaar!

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Begrippenlijst

Bericht door Chris » do 03 jan 2008, 22:54

Ik zag het. Het aantal artikelen is ook "geskyrocketed" :)

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Begrippenlijst

Bericht door Rene » vr 04 jan 2008, 0:48

De hoofdpagina is heel netjes geworden :blauweduim:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Begrippenlijst

Bericht door Chris » wo 29 dec 2010, 17:19

Er zijn nog veel begrippen zonder beschrijving, die mij persoonlijk te technisch zijn om een artikel van te maken, en domweg info kopiëren van Wikipedia ben ik geen voorstander van. Nog vrijwilligers om deze TO DO aan te vullen?

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Begrippenlijst

Bericht door mavas » do 30 dec 2010, 10:51

Voor mij geldt hetzelfde. Ik heb maar op enkele terreinen technische kennis, en die terreinen zal ik langzamerhand aanvullen. Voor andere terreinen zoals bewegwijzering is er al lang niets aangevuld, dat vind ik jammer. En inderdaad, kopieren van wikipedia heeft geen nut, het moeten echt artikelen zijn die helemaal uit het niets worden opgebouwd.
En dat is het grote probleem, het kost namelijk veel tijd en veel kennis, en die combinatie is schaars op de wiki. Het is ook het gevolg van het restrictieve gebruikersbeleid wat we hebben.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Begrippenlijst

Bericht door waldo79 » do 30 dec 2010, 17:49

^^Ik kan alleen maar helpen met het vertalen van begrippen. Voor de rest ben ik te weinig ingevoerd in de materie om ergens een gedegen stuk af te leveren 8-)

Plaats reactie