Wegenwiki.nl

Forum voor de medewerkers aan het Wegenwiki-project

Moderator: Moderatoren

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20586
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door waldo79 » wo 28 jan 2015, 18:55

^^Ik zie dat gebruiker Si404 een hoop Asian Highways heeft toegevoegd, maar ik zie hem de artikelen niet vullen omdat hij onze taal niet machtig is.
Wat is daar de strategie, m.i. gaat de Wegenwiki dan teveel op een kopie van Wikipedia lijken :nothanks:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Chris » wo 28 jan 2015, 19:31

Ik zie de Asian Highways vooral net zoals de E-wegen, een kort overzicht met de echte inhoud op de pagina's van de nationale wegen.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20586
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door waldo79 » wo 28 jan 2015, 19:48

^^Oké, dan loopt het op rolletjes :)<>:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Chris » vr 30 jan 2015, 20:50

Een overzicht van de voortgang;

* Albanië: alle A-wegen, enkele SH-wegen
* Andorra: alle CG-wegen
* België: alle E-wegen, tal van N-wegen (lang nog niet alles)
* Bosnië-Herzegovina: alle M-wegen, alle R-wegen
* Bulgarije: alle A-wegen, alle I + II-klasse wegen
* Denemarken: alle E-wegen, alle PR-wegen, vrijwel geen SR-wegen
* Duitsland: alle A-wegen, alle B-wegen
* Estland: alle hoofdwegen
* Finland: alle hoofdwegen (vt + kt)
* Frankrijk: alle A-wegen, alle N-wegen, vrijwel geen D-wegen
* Griekenland: alle A-wegen, tweederde van EO-wegen
* Hongarije: alle M-wegen, een derde van de overige hoofdwegen
* Ierland: alle M-wegen, enkele N-wegen
* Italië: alle A-wegen, enkele SS-wegen
* Kosovo: alle R-wegen, alle M-wegen
* Kroatië: alle A-wegen, alle D-wegen
* Letland: alle A-wegen, 1 P-weg
* Litouwen: alle A-wegen
* Luxemburg: alle A-wegen, een derde van de N-wegen
* Macedonië: alle A-wegen
* Moldavië: alle M-wegen
* Montenegro: alle M-wegen, alle R-wegen
* Nederland: alle A-wegen, alle N-wegen, S-wegen, geen R-wegen
* Noorwegen: alle E-wegen, alle RV-wegen, geen Fylkesveier
* Oekraïne: alle M-wegen, alle N-wegen, deel van de R-wegen
* Oostenrijk: alle A-wegen, alle S-wegen, eerste 26 B-wegen
* Polen: alle A-wegen, alle S-wegen, alle DK-wegen
* Portugal: alle A-wegen, geen N-wegen
* Roemenië: alle A-wegen, alle DN-wegen, een deel van de DN-suffix wegen
* Rusland: alle M-wegen, alle A-wegen, alle R-wegen
* Servië: alle A-wegen, alle IB-wegen
* Slovenië: alle A-wegen, alle H-wegen, alle G-wegen, een deel van de R-wegen.
* Slowakije: alle D-wegen, alle R-wegen, alle I-wegen
* Spanje: alle A-wegen, alle N-wegen
* Tsjechië: alle D-wegen, alle R-wegen, alle I-wegen
* Turkije: alle O-wegen, een aantal D-wegen
* Verenigd Koninkrijk: alle M-wegen, een redelijk aantal A-wegen
* Wit-Rusland: alle M-wegen, R-wegen t/m 35
* Zweden: alle E-wegen, alle RV-wegen
* Zwitserland: alle A-wegen, tweederde van de H-wegen

Je ziet dat de autosnelwegen van alle landen een artikel hebben. In vrij veel landen is ook de eerste wegnummerlaag gevuld, in sommige landen ook de tweede wegnummerlaag, en incidenteel ook de derde (met dank aan palance). De vraag is echter of we van alle landen wel artikelen van secundaire wegen kúnnen maken. Een artikel met alleen een routebeschrijving is m.i. niet zo heel interessant, vooral als dit er heel veel zijn. Ik denk dan bijvoorbeeld aan de departementale wegen in Frankrijk, of driecijferige A-wegen in het Verenigd Koninkrijk. Hoe secundairder de wegen, hoe minder geschiedenis & projecten er zijn. Wegnummergeschiedenis is soms nog voorhanden, maar aanleggeschiedenis is dan helemaal lastig te achterhalen (terwijl dit eigenlijk vaak interessanter is).

Belangrijkere landen waarvan de eerste onderliggende wegnummerlaag (grotendeels) nog niet gevuld is zijn; Ierland, Italië, Oostenrijk, Portugal, Turkije & Verenigd Koninkrijk. Landen als Griekenland en Zwitserland zijn grotendeels af. België is redelijk gevorderd maar is nog een mammoettaak om af te krijgen.

Tobias98
dorpsstraat
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 13 mei 2013, 15:19
Locatie: Friesland

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Tobias98 » vr 30 jan 2015, 21:53

^^ Ik ben het helemaal met je eens, Chris. Ik heb me ooit beziggehouden met het beschrijven van een paar Hauptstrassen in Zwitserland en ik moet zeggen dat er van die wegen wel veel geschiedkundige informatie beschikbaar was. De mate van (geschiedkundige) informatie hangt dus volgens mij ook heel erg veel af van het land. Zo valt mij op dat er van de geschiedenis van Belgische wegen, knooppunten en kunstwerken weinig te vinden is, afgezien van wat jaartallen. In tegenstelling tot landen zoals Zwitserland waar veel meer informatie te vinden over te vinden is.

We zullen on dus moeten afvragen of een artikel nog wel zinvol is zonder fatsoenlijke geschiedenis of moeilijk te achterhalen informatie. :dontknow:

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22895
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door harry » vr 30 jan 2015, 22:12

Tobias98 schreef:We zullen on dus moeten afvragen of een artikel nog wel zinvol is zonder fatsoenlijke geschiedenis of moeilijk te achterhalen informatie.
Voor mij als wegnummerfotoverzamelaar is het al nuttig om überhaupt te weten welke wegen er bestaan in een land. Het zou leuk zijn als de Wegenwiki complete lijsten van genummerde wegen per land had. Hoewel ik weet dat het bijna onmogelijk is zulke lijsten te maken en up-to-date te houden...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31587
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Palance » za 31 jan 2015, 19:13

Chris schreef: * Kosovo: alle R-wegen, alle M-wegen
Ik heb nog nergens een officieel document van Kosovaarse wegnummering gezien en zover ik weet hanteren die verder nog de oude Joegoslavische. Daar zit een behoorlijk groot aantal Rxxx-nummers tussen. Jij doelt denk ik op de R6 en R7, maar er zijn er dus nog veel meer.
Chris schreef:incidenteel ook de derde (met dank aan palance)
Wat bedoel je precies? Slovenië?
Chris schreef:Een artikel met alleen een routebeschrijving is m.i. niet zo heel interessant,
Dat kun je niet zomaar stellen. Niet iedereen is in (wegnummer)geschiedenis geïnteresseerd, maar wil wel wat meer weten over een weg.
En als er bv van een bepaalde A-weg wel achtergrondinformatie bstaat, maar van en ander niet, dan is het ook niet consequent en netjes om die laatstgenoemde categorie maar te laten liggen, dan creëer je ogenschijnlijk willekeurig pagina's en dus willekeurig niet
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Chris » za 31 jan 2015, 19:50

Dat ben ik wel met je eens, om een compleet overzicht te geven. Probleem is wel dat bijvoorbeeld in Zweden er enkele artikelen zijn over provinciale wegen (länsväg) omdat die als snelweg zijn uitgebouwd. Maar om nou van alle LV-wegen artikelen te maken... over de meesten is niet zo veel te vertellen.

Zelf vind ik qua geschiedenis de aanleggeschiedenis het meest interessant. Dus hoe is een weg tot stand gekomen, wanneer zijn rondwegen aangelegd, bruggen, tunnels, aansluitingen, etcetera. Van sommige landen is dat soort informatie moeilijk te achterhalen. Maar heel veel wegen zijn niet meer dan verbindingen van A naar B die niet bijzonder zijn uitgebouwd. Daar kan je dan niet zo veel over vertellen, tenzij ze bijvoorbeeld vroeger een belangrijke functie hebben gehad voordat een snellere / betere route gereed kwam.

Wegnummergeschiedenis kan interessant zijn, maar ik zie bijvoorbeeld op de Engelse Wikipedia dat soms enorme lappen tekst over de voormalige wegnummers gaan en weinig over de feitelijke geschiedenis van de weg zelf.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Chris » za 31 jan 2015, 22:29

Ik heb wat kaarten gemaakt voor de Maleisische expressways. Met alleen nummers en plaatsen krijg je vaak toch niet echt een goed beeld bij de route en positie in het netwerk.

Voorbeeld: http://www.wegenwiki.nl/E8_%28Maleisi%C3%AB%29

Alleen rond Kuala Lumpur liggen zoveel expressways dat ik moest generaliseren; alleen de belangrijkste expressways erop, anders wordt het één oranje massa. Misschien dat ik voor Kuala Lumpur nog eens een wat gedetailleerdere kaart kan maken. Het snelwegennet van die stad is één van de meest complexe ter wereld. Ze hebben ruim 700 kilometer snelweg op 40 x 40 km.

Tobias98
dorpsstraat
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 13 mei 2013, 15:19
Locatie: Friesland

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Tobias98 » vr 06 feb 2015, 20:35

Ik heb me de afgelopen weken onder andere beziggehouden met het verder 'categoriseren' van Europa. België, Luxemburg en (sinds vandaag ook) Duitsland hebben grotendeels de paginalayout (met de kunstwerken niet in allemaal in de infobox, maar onder een apart kopje) die eerder besproken is. Verder heeft elke snelweg van de eerdergenoemde landen nu een afzonderlijke categorie. Iets wat bij Nederlandse snelwegen al langer het geval was.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door keokiracer » za 07 feb 2015, 23:36

Ik wist niet dat er geen vrachtwagens in de staat New York mochten komen?
http://www.wegenwiki.nl/Maximumsnelhede ... achtwagens
(New York staat niet in de tabel van vrachtwagenmaximumsnelheden)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door keokiracer » vr 13 feb 2015, 12:12

Ik zie nu net dat op elke 404-pagina onderin beeld

</div>

staat. Iets niet helemaal goed gegaan met de opmaak?
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door captain007 » vr 13 feb 2015, 12:46

Lijkt inderdaad een tag op de verkeerde plek te staan ofzo. Ik kan het helaas niet fixen, omdat ik daarvoor niet de rechten heb.

Gebruikersavatar
doorn
verkeersader
Berichten: 733
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 10:36
Locatie: Amersfoort

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door doorn » zo 15 feb 2015, 11:54

Ik heb even snel gekeken naar de betreffende pagina, maar kan zo geen div vinden die niet afgesloten is. Zou kunnen dat die in het sjabloon niet goed afgesloten wordt, of dat het in de software zelf zit.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22895
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door harry » zo 15 feb 2015, 19:22

doorn schreef:kan zo geen div vinden die niet afgesloten is.
Het gaat juist om een div-afsluiting die niet geopend is!
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
doorn
verkeersader
Berichten: 733
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 10:36
Locatie: Amersfoort

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door doorn » ma 16 feb 2015, 21:13

Euh, dat bedoel ik ja... Al vond ik in die sjablonen geen enkele div, dus ik kon zo niet vinden waar het vandaan kwam.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6137
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door mhkamp » ma 16 feb 2015, 21:24

Ik heb de wiki pagina over de Roode Til (A7 -> Groningen) bijgewerkt. Dit is nu een onbemande pomp. Er is een aparte shop, maar los van het tankstation, en dat heb ik onderbouwd met een artikel van RTV Noord.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22895
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door harry » ma 16 feb 2015, 23:07

^^
Afgaande op topografische kaarten is de verzorgingsplaats vermoedelijk begin jaren 90 aangelegd, mogelijk tegelijkertijd met de aanleg van de A7
Dat klopt, de vzp's zaten er vanaf de aanleg van de A7. Of er vanaf het begin al een tankstation zat is me niet bekend.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Tobias98
dorpsstraat
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 13 mei 2013, 15:19
Locatie: Friesland

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Tobias98 » vr 20 feb 2015, 19:56

Zonet maar eens de Groninger N-Wegenartikelen voorzien van verkeersintensiteiten. Het viel me trouwens op dat van een paar Groninger N3xx wegen nog geen geschiedenis hebben. Was dat al bekend? Aangezien ik daar vrij weinig vanaf weet zou iemand anders dat misschien kunnen aanvullen. ;)
TOEVOEGING
20:20:
Het 17.000ste artikel!

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22895
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door harry » vr 20 feb 2015, 20:54

Tobias98 schreef:Het viel me trouwens op dat van een paar Groninger N3xx wegen nog geen geschiedenis hebben. Was dat al bekend?
Ik heb maar eens de pagina van de N360 bekeken. Het viel me op dat sommige informatie op wikipedia beter en uitgebreider was dan op de wegenwiki! Dat kan toch eigenlijk niet? :)

Edit: On the fly zojuist ook de teksten voor N361, N362 en N370 aangepast en uitgebreid.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7887
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Jackbauer1350 » za 21 feb 2015, 15:06

^^Je hebt bij de N370 als aanlegperiode begin jaren 80 neergezet. Ik vond op SV bij het spoorgedeelte van viaduct Hoendiep de datum 1978. En ik had ook enkele foto's gezien van de aanleg van de Friesestraatweg uit eind jaren 70. Op watwaswaar missen helaas kaartjes uit de 70-er jaren. Wel eentje uit 1982 waar de N370 toen nog N46 helemaal af is.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18216
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door mavas » za 21 feb 2015, 16:30

^^ Ik zou even kijken op https://originals.dotkadata.com/ daar kun je ook van tussenliggende jaren luchtfoto's opvragen.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22895
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door harry » za 21 feb 2015, 19:31

Jackbauer1350 schreef:het spoorgedeelte van viaduct Hoendiep
Welk viaduct is dat?
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7887
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Jackbauer1350 » za 21 feb 2015, 20:05

^^ Dat is op deze locatie.
Voor het maken van de artikelen over de aansluitingen van de N370 en het betreffende viaduct zat ik naar data te zoeken en toen vond ik die. Eigenlijk jammer dat ze niet standaard bij het bouwen van viaducten de datum erin graveren.

Ik vond verder op deze site een lijst met beweegbare bruggen. De Plataanbrug is volgens die lijst in 1978 gebouwd.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Chris » za 21 feb 2015, 20:33

Zuid-Amerika is inmiddels goed gevuld op de Wegenwiki. Alle equivalenten van A+N wegen hebben nu artikelen, de laatste hand moet nog gelegd worden aan Brazilië en Uruguay. Zuid-Amerika is het enige continent waar van alle landen van de snelwegen en het hoofdwegennet artikelen zijn.

De diepgang is middelmatig. De meeste artikelen zijn zo uitgebreid als het kan, maar van veel wegen is weinig historie te vinden. Van recente historie kan vaak nog één en ander van de historische beelden op Google Earth gehaald worden. Gelukkig zijn de wegen nog enigszins te researchen op het internet, aangezien Spaans en Portugees leesbare talen voor mij zijn (ik snap het niet van woord tot woord, maar wel op hoofdlijnen, en anders helpt Google Translate).

Het voornaamste doel voor de toekomst is om met name meer diepgang te bieden in de hoofdartikelen over de landen, en waar nodig nieuwe informatie bij de weg-artikelen toe te voegen. De informatie over Suriname en Guyana is vrij summier (hier zijn ook geen genummerde wegen).

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22895
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door harry » zo 22 feb 2015, 12:10

Jackbauer1350 schreef:^^ Dat is op deze locatie.
Dat is niet het Hoendiepviaduct. :)
Het viaduct is pas jaren later verlengd, de kruising met het Hoendiep was oorspronkelijk gelijkvloers.

Dat het lange viaduct over de Peizerweg uit 1978 stamt kan wel kloppen. Er zaten wat jaartjes tussen aanleg en opening.

Mijn vader heeft destijds het beton geleverd voor de aanleg. Dat was een gigantische klus, er moest in korte tijd veel beton aangevoerd worden. Misschien heb ik nog wel ergens oude krantenknipsels liggen...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Chris » wo 25 feb 2015, 15:10

Ik ben de Spaanse artikelen verder aan het aanvullen met historische data. Van de autovías die na 2000 zijn geopend, had ik 2 jaar geleden al bijna alle openingsdata achterhaald. Ik ben nu bezig om de openingsdata van de eerste generatie autovías uit eind jaren '80 en de jaren '90 te achterhalen. Dat is best veel werk overigens, maar El País en ABC hebben uitgebreide archieven die met Google goed doorzoekbaar zijn als je maar de juiste zoektermen gebruikt. De informatie op de Spaanse Wikipedia is soms een goed beginpunt, maar is vaak niet gedetailleerd.

Ook goed om mijn Spaans te verbeteren. Die ingescande PDFjes van ABC kan je namelijk niet met vertaalmachines vertalen.

Het valt wel op hoe het item wegenaanleg in Spanje altijd belangrijk is gevonden door de media. Ik ben al tal van infographics, kaarten en uitgebreide artikelen van 25 jaar geleden tegengekomen.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20586
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door waldo79 » wo 25 feb 2015, 15:19

Profiteer ervan zou ik zeggen :D

JB81
autoweg
Berichten: 1543
Lid geworden op: vr 30 mar 2007, 11:25
Locatie: Breda / Utrecht

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door JB81 » vr 27 feb 2015, 13:21

Van de NHTV-pagina op de wegenwiki:
Er zijn daarom ook overal cadeaus van 4e-jaarsstudenten te vinden met leuzen zoals "The VAT who shagged me", "VATventure", enz.
VATventure was geen vierdejaarscadeau maar een jaarlijks georganiseerd weekend, doorgaans in de Ardennen, met sportieve activiteiten als mountainbiken, klimmen, vlot bouwen en bier drinken. Ik ben zelf in 2004 als deelnemer meegeweest en zat in de organisatie van de voor zover ik weet laatste editie in 2005.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20586
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door waldo79 » vr 27 feb 2015, 16:56

Eerlijk gezegd vind ik dat niet wiki-waardig.

Plaats reactie