Wegenwiki.nl

Forum voor de medewerkers aan het Wegenwiki-project

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7872
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Jackbauer1350 » vr 16 dec 2016, 9:40

Ik zag dat het artikel Provinciale weg op de wegenwiki herschreven is.

Alleen een kleine opmerking:
Nadien zijn kleinere aanpassingen doorgevoerd. Het meest in het oog springend was de overdracht van enkele rijkswegen naar de provincies die daarbij hun rijkswegnummer behielden, zoals de N34 en N46 in 2007 en de N62 en N69 in 2009.
De N62 is toch nooit rijksweg geweest? Deze is dan eigenlijk nog specialer. Een weg met tweecijferig nummer aangelegd door de provincie waarbij het wegnummer destijds is toegekend met een eventuele toekomstige overdracht naar het Rijk in het achterhoofd.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Lekkere Kwal » ma 19 dec 2016, 14:08

Kan het kloppen dat A34 (Duitsland) wat achterloopt? De lemma's over de B402 en B213 spreken namelijk wel over de concretere A34 die als PPS project 'in de markt' zou zijn gezet.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20522
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door waldo79 » di 20 dec 2016, 11:10

^^De laatste mutatie aan het artikel op de Wiki dateert van 30 mei 2014, het kan wat achterlopen.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door captain007 » do 22 dec 2016, 12:13

Via onze beheerdersmail van het wegenforum kwam het onderstaande bericht binnen over een foto waarvan het jaartal in het bijschrift niet zou kloppen:
Dag,
bij toeval stuit ik op deze foto met onderschrift:
https://www.wegenwiki.nl/Bestand:N90.jpg
de ami citroen die afgebeeld is werd pas in 1961 ontworpen door Flaminio
Bertoni. zie bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Flaminio_Bertoni

Verder niet spannend natuurlijk, maar het klopt eigenlijk niet wat u
schrijft.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Wouter N14 » do 22 dec 2016, 12:22

Daar heeft hij/zij zeker gelijk in. Kenteken lijkt te beginnen met HZ, dat is in 1964 uitgegeven.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Chris » do 22 dec 2016, 19:49

Ik heb het even aangepast naar de jaren 60. Veel historische foto's op de beeldbank van Rijkswaterstaat zijn ongedateerd.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Boerenkool » di 27 dec 2016, 21:16

Gister zocht ik naar Nieuwe Wegen, om te lezen over wat de nieuwe splinterpartij van Monasch voor ogen heeft. Wat zette google (bij mij) bovenaan? Jawel, een tabel uit wegenwiki.nl

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Wesso » za 31 dec 2016, 17:06

Ik zit eens te kijken naar pagina's over ecoducten en aquaducten. Het valt me op dat de infobox altijd bevat: Kruist xxxx, waarbij xxxx staat voor een natuurgebied of een waterweg.
Een ecoduct kruist niet zozeer een natuurgebied, maar het verbindt twee delen of twee natuurgebieden met elkaar.
Een aquaduct zorgt voor een ongelijkvloerse kruising van verkeersweg en waterweg.
Zou het voor ecoduct niet beter zijn om in plaats van Kruist te kiezen voor Natuurgebied(en)? Dat dekt de lading iets beter.
Bij een aquaduct is er altijd sprake van een Waterweg. Dat zou mijn voorkeur hebben.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Chris » za 31 dec 2016, 17:40

Dat komt omdat de artikelen over ecoducten het sjabloon van een tunnel gebruiken.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Wesso » za 31 dec 2016, 17:42

^^ Vandaar mijn opmerking ;). Er zou een aparte infobox voor aquaducten en ecoducten kunnen komen, als daar voldoende steun voor is.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Chris » za 31 dec 2016, 17:54

^^ Dat lijkt me inderdaad wel een goed idee. Het is niet zo moeilijk, je kan het bestaande sjabloon kopiëren en alleen een tekstuele aanpassing doorvoeren, dat scheelt veel werk om niet alle infoboxen van de artikelen inhoudelijk te hoeven aanpassen (alleen de naam wijzingen van infobox tunnel naar infobox ecoduct).

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Wesso » ma 02 jan 2017, 22:59

Bij deze.

Nu nog alle ecoduct- en aquaductartikelen aanpassen. Niet alleen de naam van de infobox, maar ook de regel "Kruist..." moet worden aangepast. Wie heeft er nog zin in vanavond? ;)

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7872
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Jackbauer1350 » di 03 jan 2017, 13:54

^^En waar "tunnelnaam = " staat moet "aquaductnaam =" of "ecoductnaam =" komen te staan. En de boel is hoofdlettergevoelig.

btw
Voor de tunnels die geen landtunnel zijn zou de aquaductinfobox ook toegepast kunnen worden.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door keokiracer » di 03 jan 2017, 14:46

https://www.wegenwiki.nl/Lijst_van_wege ... _Nederland
Er staan hier nog een aantal projecten met 2016 als einddatum. Nu weet ik van de N459 dat deze geopend is, maar hoe zit het met de reconstructie vna de N236 en de N381 rondom Oosterwolde? Afgerond of vertraging?
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Wesso » di 03 jan 2017, 15:24

Jackbauer1350 schreef:^^En waar "tunnelnaam = " staat moet "aquaductnaam =" of "ecoductnaam =" komen te staan. En de boel is hoofdlettergevoelig.

btw
Voor de tunnels die geen landtunnel zijn zou de aquaductinfobox ook toegepast kunnen worden.
Klopt, feitelijk zijn er dus drie infoboxelementen die aangepast moeten worden bij de eco- en aquaducten. Of het hoofdlettergevoelig is, weet niet. In de infobox bij de artikelen staan alle elementen in kleine letters.

Tunnels die geen landtunnel zijn... ? Je bedoelt zeker tunnels die onder een waterweg lopen. Daar kun je inderdaad de aquaduct-infobox voor gebruiken.
Ik zie trouwens ook de Roertunnel, dat is een landtunnel én onderwatertunnel in één.
Brengt mij meteen bij het volgende item voor landtunnels: kunnen we Kruist Bomenwijk vervangen door iets anders? Ik denk aan Loopt onder Bomenwijk.
Voor een combigeval als het eco-aquaduct Zweth en Slinksloot zou Loopt onder natuurgebied Midden-Delfland, Zweth en Slinksloot ook een goede oplossing zijn. ;)

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door keokiracer » di 03 jan 2017, 16:03

keokiracer schreef: https://www.wegenwiki.nl/Lijst_van_wege ... _Nederland
Er staan hier nog een aantal projecten met 2016 als einddatum. Nu weet ik van de N459 dat deze geopend is, maar hoe zit het met de reconstructie vna de N236 en de N381 rondom Oosterwolde? Afgerond of vertraging?
N456 (niet 459 :oops:) heb ik uit de lijst gehaald, N381 op 2017 gezet en N236 op 2018 (verwachte oplevering laatste deeltraject). De N638 bij Rucphen die op 2016-2020 stond heb ik aangepast naar 2017-2020.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Chris » di 03 jan 2017, 16:09

:top: mooi 8-)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Kaaiman » di 03 jan 2017, 16:40

keokiracer schreef:https://www.wegenwiki.nl/Lijst_van_wege ... _Nederland
Er staan hier nog een aantal projecten met 2016 als einddatum. Nu weet ik van de N459 dat deze geopend is, maar hoe zit het met de reconstructie vna de N236 en de N381 rondom Oosterwolde? Afgerond of vertraging?
Die lijst hou ik met enige regelmaat wel bij.

De rondweg Rucphen is een verhaal apart, aangezien het eigenlijk een gemeentelijk project is en daar een geheel nieuwe T-vormige infrastructuur wordt aangelegd. Feitelijk gaat het niet om een verlegging van de provinciale N638, maar wel om een nieuw tracé voor de route N638 - A58. Een en ander wordt in een aantal fasen aangelegd.

Zie ook hier: viewtopic.php?f=11&t=18153&p=926715#p926715 ; de delen 1 en 2 zijn de feitelijke verlegging van de N638, maar die komen pas vanaf 2020 aan bod. De delen 3, 4, 5 en 8 zijn te beschouwen als een doortrekking van de N638, al zou je ook de delen 6 en 7 als zodanig kunnen beschouwen, zij het dan in feite als een nieuw tracé volgens een nieuwe route.

Gezien de planning zou ik gewoon 2016-2020 laten staan, want dat is het tijdsbestek van het hele project. 2017-2020 komt wat raar over, ik zou dan eerder nog gewoon alleen 2020 laten staan.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door keokiracer » di 03 jan 2017, 16:43

^^ De N638 was de enige waar ik echt over twijfelde omdat ik eigenlijk niets over het project wist. ik heb 2016-2020 teruggezet met een extra 'aantekening' dat het om verschillende deeltrajecten gaat. :top:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7872
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Jackbauer1350 » di 03 jan 2017, 18:20

Ik heb inmiddels een aantal Nederlandse aquaducten aangepast.

Is het Aquaduct Lemmer overigens tijdelijk van de baan of definitief? Ik kon zo snel niet meer info hier over vinden. Wellicht dat iemand anders meer weet.
Wesso schreef: Tunnels die geen landtunnel zijn... ? Je bedoelt zeker tunnels die onder een waterweg lopen. Daar kun je inderdaad de aquaduct-infobox voor gebruiken.
Ik zie net dat er ook een infobox "tunnel met categorie" bestaat, dus mijn idee gaat in deze niet helemaal op.
Ik zie trouwens ook de Roertunnel, dat is een landtunnel én onderwatertunnel in één.
Brengt mij meteen bij het volgende item voor landtunnels: kunnen we Kruist Bomenwijk vervangen door iets anders? Ik denk aan Loopt onder Bomenwijk.
Voor een combigeval als het eco-aquaduct Zweth en Slinksloot zou Loopt onder natuurgebied Midden-Delfland, Zweth en Slinksloot ook een goede oplossing zijn. ;)
Zweth- en Slinksloot is in hoofdfunctie een ecoduct. Ik heb deze net het ecoduct infobox gegeven met tussen haakjes als extra de waterwegen. De naam van het gebied ontbrak nog in het arikel, dit is Midden-Delfland. Zo wordt het gebied genoemd op de site van Natuurmonumenten.

De Roertunnel is gezien de lengte en de afmeting van het riviertje denk ik wel een landtunnel te noemen voor de hoofdfunctie. Met name ook omdat de tunnel toch dient om de overlast van de A73 voor de inwoners van Roermond te beperken.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Chris » di 03 jan 2017, 18:47

Jackbauer1350 schreef:Is het Aquaduct Lemmer overigens tijdelijk van de baan of definitief? Ik kon zo snel niet meer info hier over vinden. Wellicht dat iemand anders meer weet.
Het aquaduct in Lemmer zal voorlopig niet aangelegd worden. 'definitief' is altijd een wat lastig begrip in verkeersplanning. De kijk op verkeersprojecten kan in de loop der tijd veranderen.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Wesso » di 03 jan 2017, 20:01

Jackbauer1350 schreef:Zweth- en Slinksloot is in hoofdfunctie een ecoduct. Ik heb deze net het ecoduct infobox gegeven met tussen haakjes als extra de waterwegen. De naam van het gebied ontbrak nog in het arikel, dit is Midden-Delfland. Zo wordt het gebied genoemd op de site van Natuurmonumenten.
Inderdaad, laten we het op een ecoduct houden. Ik heb toch een beetje gesnoeid; de waterwegen staan in het artikel en hoeven niet in de ecoduct-infobox. De foto uit 2015 die hinderlijk tussen de tekst stond heb ik eraf gehaald. In de infobox staat eigenlijk de meest relevante foto, namelijk van het zo-goed-als-klare eco-aquaduct in 2015.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Chris » za 07 jan 2017, 12:50

Ik ben al een paar weken bezig om de artikelen over China te verbeteren, en dan met name de geschiedenissecties. Voorheen waren die betrekkelijk summier, grotendeels gebaseerd op satellietbeelden die echter voor 2010 maar sporadisch beschikbaar zijn in veel gebieden. Sinds 2012 worden de openstellingen van Chinese expressways bijgehouden, maar daarvoor was van maar een klein aantal trajecten een openingsdatum bekend.

De Chinese Wikipedia is in veel provincies zeer summier, de Baike van Baidu is vaak veel uitgebreider, maar dit varieert per snelweg (soms heel veel info, soms bijna niks). Als aanvulling kan ik ook de nieuwe sentinel / landsat satellietbeelden in Google Earth gebruiken, die van elk jaar sinds 1984 beschikbaar zijn en dus de complete ontwikkeling van het Chinese snelwegennet omvat. Daarmee is ten minste een indicatie van openstelling te geven (hooguit een jaar er naast). Aangezien veel snelwegen in december worden opengesteld komt het nogal eens voor dat het jaartal er iets naast zit (bijvoorbeeld 'circa 2007' kan ook 31-12-2006 zijn).

Verder hebben de meeste provincies nu ook kaarten van alle expressways, wat met name een betere context geeft voor de provinciale expressways, waar de focus tegenwoordig meer op ligt in de Chinese wegenbouw.

Cruciaal trouwens is de fonetische functie op Google Translate. Als je alleen de tekst vertaald krijg je vaak andere woorden dan plaatsnamen (bijvoorbeeld dingen als 'longevity peach' in plaats van de plaatsnaam Changshou omdat de karakters hetzelfde betekenen).

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Rene » za 07 jan 2017, 14:08

Dus nu kun je een cursus 'Workarounds with Chinese internet statistics' geven ?

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Palance » za 07 jan 2017, 14:47

Kijk uit met wat je laat vertalen uit het Chinees :mrgreen:

Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Chris » za 07 jan 2017, 14:59

:mrgreen:

Alhoewel er giga veel Chinese karakters zijn, worden bepaalde klanken enorm veel gebruikt, dus plaatsnamen lijken na verloop van tijd allemaal op elkaar. Ook zijn er heel veel plaatsnamen waarbij de karakters alleen omgedraaid zijn. Bijvoorbeeld Pingnan en Nanping kunnen allebei als plaatsnaam. Of Xiangzhou of Zhouxiang.

En namen van provincies lijken ook nogal eens op elkaar... denk aan Shanxi/Shaanxi, Jiangxi/Jiangsu, Hunan/Henan en Hebei/Hubei. De betekenis is vaak ook gerelateerd. Bijvoorbeeld 'bei' betekent noord en 'nan' betekent zuid. Hubei = noordelijk van het meer, Hunan = zuidelijk van het meer (hu). En Hebei = noordelijk van de rivier (Huang He) en Henan = zuidelijk van de rivier.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Coen Tunnel » zo 08 jan 2017, 16:10

Ik las vandaag wat over de afrit Beverwijk op de Wegenwiki:

Deze aansluiting heeft vanuit het oosten gezien een dynamische kruispuntindeling, die afhankelijk van de drukte op de Parallelweg met 2 rijstroken de toerit richting A22-zuid kan voeden of 2 rijstroken richting de N197-west. Dit is de enige locatie in Nederland op een N-weg waar dynamische kruispuntindeling wordt toegepast.

Nu ben ik geen expert, maar is dit hier op de N344 bij De Snipperling in Deventer ook niet dynamische kruispuntindeling? Het zit er zeker al een paar jaar. Als dit inderdaad dynamische kruispuntindeling is, dan is de N197 dus niet de enige N-weg waar zoiets wordt toegepast.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door harry » zo 08 jan 2017, 17:44

^^ In Nieuwegein zit er ook nog zoiets (N408).
SPOILER: TOON

Afbeelding
Het is natuurlijk altijd gevaarlijk om teksten als "de enige" te schrijven...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door keokiracer » zo 08 jan 2017, 17:47

^^ Op de Europalaan in Utrecht ter hoogte van de A12 heb je ook zo'n situatie.
https://www.google.nl/maps/@52.0591951, ... 312!8i6656
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door RSK » zo 08 jan 2017, 18:19

^^ Afrit Bunnik op de A12 schiet mij zo te binnen.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Plaats reactie