Wegenwiki.nl

Forum voor de medewerkers aan het Wegenwiki-project

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Luuk22
dorpsstraat
Berichten: 130
Lid geworden op: di 30 aug 2016, 9:02
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Luuk22 » di 06 dec 2016, 20:02

captain007 schreef: Er zijn gewoon extensies voor de wiki software waarmee je gewoon andere styling kan inladen die zorgt voor een mobiele weergave. Een app bouwen is veel meer gedoe qua onderhoud en support dan de website aanpassen aan mobiele apparaten.
Onderhoud en support is bij elke nieuwe Android SDK (1 à 2 keer per jaar) even je project bijwerken en het nieuwe .apk-bestand verspreiden nadat je app is "uitontwikkeld".
Wikipedia maakt gebruik van de MobileFrontend-extensie en dat ziet er wel netjes uit. Misschien ook iets voor de Wegenwiki?
https://www.mediawiki.org/wiki/Extension:MobileFrontend

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Jackbauer1350 » wo 07 dec 2016, 11:39

mavas schreef: Ik ben benieuwd wat de anderen vinden van een goede indeling van dit soort pagina's met 1 wegnummer?
Is het wel of niet wenselijk om de oude en nieuwe route in de infobox te plaatsen?
Etc
Bij het artikel over de S107 in Den Haag had ik twee infoboxen geplaatst. Eentje met toekomstige route en één met de huidige. Maar dit had ik eigenlijk gedaan omdat ik bij het maken van het artikel niet zeker wist of de huidige route officieel al opgeheven was. (wegnummer was in ieder geval niet meer overal aangegeven)
Als de onvoltooide schilderijtunnel eenmaal is opengesteld is het mooier de oude route te omschrijven onder het kopje geschiedenis.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Chris » wo 07 dec 2016, 11:47

De gebruiker 'Rkoster' heeft de A256 verwijderd uit het sjabloon van de Nederlandse snelwegen: https://www.wegenwiki.nl/Overleg_sjabloon:Nederland_A

Is dat terecht, of bestaat de A256 nog? Volgens mij moet eigenlijk de A261 er uit.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Mark » wo 07 dec 2016, 12:06

Er is vrij recent nieuwe bewegwijzering geplaatst met A256 op de borden. De A261 kan er wel uit inderdaad.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door mavas » wo 07 dec 2016, 14:45

^^ In dat geval zouden de A3 en A80 er ook uit moeten.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8710
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door captain007 » wo 07 dec 2016, 14:55

^^ Ik denk dat die er ook beter uit kunnen. Ik zou er alleen bestaande wegen in zetten en niet die nooit zijn aangelegd.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Chris » wo 07 dec 2016, 15:02

Er is inderdaad een nogal grijs gebied binnen de 'wegen die nooit zijn aangelegd', variërend van wegen die wel zijn aangelegd, maar weer gesloopt, wegen waarvan alleen enkele voorbereidingen zijn aangelegd, wegen met alleen een ruimtereservering en wegen waar helemaal niks van is uitgevoerd. Ik zou er voor kiezen ze niet te vermelden in het sjabloon.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door mavas » wo 07 dec 2016, 15:05

^^ In de provinciale wegnummerboxen, onderaan de pagina van elke genummerde weg, staan schuingedrukt de wegen die wel bewegwijzerd zijn geweest in het routenummerplan van 1982 of 1992, maar niet meer aangeduid worden. Zoiets kun je ook doen voor de autosnelwegen. Geen rood schildje meer maar de weg schuingedrukt weergeven. Dan zouden de A57, A261, A280 enzo er wel in moeten.

Dan hou je alleen nog een grijs gebied over wegen die wel zijn aangelegd en een nummer hebben gehad, maar het nu niet meer hebben. Het gaat er dan om welk routenummerplan je als uitgangspunt neemt.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Coen Tunnel » wo 07 dec 2016, 17:19

^^ En ex-autosnelwegen die nu geen snelwegstatus meer hebben en nooit een nummer hebben gehad, zoals het Hubertusviaduct en de Catharijnebaan (al waren die beide nog autosnelweg toen het begrip autoweg en het bord :G3: wellicht nog niet bestond en een :G1: simpelweg 'autoweg met gescheiden rijbanen en ongelijkvloerse kruisingen' betekende).

En er zijn natuurlijk ook nog gevallen als de N221 bij Amersfoort. Ooit deel van de A28, maar inmiddels gedegradeerd en onderdeel van een andere weg.

En in sommige gevallen is het onduidelijk of een weg ooit als autosnelweg aangegeven heeft gestaan. Van de A33 bij Assen-Zuid, de A57 over de Haringvlietdam, de A60 Perkpolder-Kloosterzande, de A281 bij Heerlen en de E10 Leeuwarden-Swarteweisein is hier op het forum meermaals beweerd dat die wegen ook als autosnelweg waren aangegeven, maar fotografisch bewijs heb ik in de meer dan 10 jaar dat dit forum bestaat nog nooit gezien. En of het nummer A280 ook echt heeft bestaan is ook niet helemaal duidelijk. A41 wel, maar de enige foto's die zijn opgedoken van dat nummer tonen een afgeplakt nummer.

Ik heb op een kaart uit begin jaren '80 ook wel eens de A21 aangegeven zien staan; de huidige A38, destijds nog rijksweg 21. Maar ik vraag me af of het nummer A21 ooit echt voorzien was voor een snelwegverbinding.

Maar wellicht is het goed dit wel allemaal te vermelden als historisch naslagwerk.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Rene » wo 07 dec 2016, 18:49

Chris schreef:Er is inderdaad een nogal grijs gebied binnen de 'wegen die nooit zijn aangelegd', variërend van wegen die wel zijn aangelegd, maar weer gesloopt, wegen waarvan alleen enkele voorbereidingen zijn aangelegd, wegen met alleen een ruimtereservering en wegen waar helemaal niks van is uitgevoerd. Ik zou er voor kiezen ze niet te vermelden in het sjabloon.
De A3 is wat mij betreft een uitzondering. Daar zijn altijd veel vragen over en dan is het handig het artikel snel te kunnen vinden waarom de A3 nooit is aangelegd.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Coen Tunnel » wo 07 dec 2016, 19:22

^^ Die vragen zijn er puur en alleen omdat het nummer A3 het enige ééncijferige A-nummer is dat ontbreekt in Nederland.

Het maakt mij niet uit of dat soort wegen wel of niet in het sjabloon worden vermeld, maar voor de Wegenwiki-gebruiker (en ik ben zelf ook meer een gebruiker dan een bijdrager) zou het wel fijn zijn als dat consequent gebeurt.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Palance » wo 07 dec 2016, 20:05

Mee eens: Of alleen bestaande wegen, of alle niet-aangelegde wegen. Aan tussenoplossingen heb je niet veel, dat schept onduidelijkheid. Met de zoekmachine of desnoods een artikel over alle niet-aangelegde wegen is ook een A3 goed terug te vinden.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Wesso » wo 07 dec 2016, 20:22

Coen Tunnel schreef:En in sommige gevallen is het onduidelijk of een weg ooit als autosnelweg aangegeven heeft gestaan. Van de A33 bij Assen-Zuid, de A57 over de Haringvlietdam, de A60 Perkpolder-Kloosterzande, de A281 bij Heerlen en de E10 Leeuwarden-Swarteweisein is hier op het forum meermaals beweerd dat die wegen ook als autosnelweg waren aangegeven, maar fotografisch bewijs heb ik in de meer dan 10 jaar dat dit forum bestaat nog nooit gezien. En of het nummer A280 ook echt heeft bestaan is ook niet helemaal duidelijk. A41 wel, maar de enige foto's die zijn opgedoken van dat nummer tonen een afgeplakt nummer.
Misschien is deze kaart uit het boekje Nederland van de weg af gezien (1979) al eens voorbijgekomen. Hier staat een aantal buiten gebruik gestelde A-nummers op (niet de A21). Lijkt mij een goed plan om deze nummers te benoemen in een lijst of een sjabloon. De vraag is of je hierbij als voorwaarde moet stellen dat het nummer bewegwijzerd is geweest of dat officiële bronnen het nummer noemen.
SPOILER: TOON

Afbeelding
De A19 bij Putte staat trouwens ook op het kaartje, maar die is nooit aangelegd.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Chris » wo 07 dec 2016, 21:05

Ik heb de afgelopen dagen alle artikelen van Duitse Autobahnen een update gegeven.

* alle artikelen hebben nu de juiste infobox-format (afritnummer na het symbool ipv ervoor)
* alle artikelen van de 3-cijferige Autobahnen hebben nu ook een kaartje
* alle plannen van het nieuwe Bundesverkehrswegeplan is er in verwerkt
* inhoudelijk geüpdate waar nodig (viel mee)
* alle tabellen hebben een standaard code gekregen (dat verklaart alle artikelen waar inhoud is verwijderd, scheelt circa 600 tekens per artikel)

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door harry » do 08 dec 2016, 1:26

Jackbauer1350 schreef:Bij het artikel over de S107 in Den Haag had ik twee infoboxen geplaatst. Eentje met toekomstige route en één met de huidige. Maar dit had ik eigenlijk gedaan omdat ik bij het maken van het artikel niet zeker wist of de huidige route officieel al opgeheven was. (wegnummer was in ieder geval niet meer overal aangegeven)
Als de onvoltooide schilderijtunnel eenmaal is opengesteld is het mooier de oude route te omschrijven onder het kopje geschiedenis.
De s107 wordt nergens meer aangegeven. Hij is echt nu al verdwenen, dus ruim voordat de veelteduremuseumaankooptunnel wordt opengesteld.
Laatst gewijzigd door harry op do 08 dec 2016, 1:31, 1 keer totaal gewijzigd.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door harry » do 08 dec 2016, 1:30

Coen Tunnel schreef:En in sommige gevallen is het onduidelijk of een weg ooit als autosnelweg aangegeven heeft gestaan. Van de A33 bij Assen-Zuid (...) is hier op het forum meermaals beweerd dat die wegen ook als autosnelweg waren aangegeven, maar fotografisch bewijs heb ik in de meer dan 10 jaar dat dit forum bestaat nog nooit gezien.
Als puber had ik geen digitaal fototoestel (en waren analoge foto's te duur), maar ik wil best nogmaals bevestigen dat de A33 op wegwijzers is aangegeven.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Peter » do 08 dec 2016, 5:15

harry schreef:Als puber had ik geen digitaal fototoestel (en waren analoge foto's te duur), maar ik wil best nogmaals bevestigen dat de A33 op wegwijzers is aangegeven.
Jammer, dat je wel een fotografisch geheugen hebt, maar nooit ontwikkeld bent. :rofl2:
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Coen Tunnel » do 08 dec 2016, 7:29

harry schreef:
Coen Tunnel schreef:En in sommige gevallen is het onduidelijk of een weg ooit als autosnelweg aangegeven heeft gestaan. Van de A33 bij Assen-Zuid (...) is hier op het forum meermaals beweerd dat die wegen ook als autosnelweg waren aangegeven, maar fotografisch bewijs heb ik in de meer dan 10 jaar dat dit forum bestaat nog nooit gezien.
Als puber had ik geen digitaal fototoestel (en waren analoge foto's te duur), maar ik wil best nogmaals bevestigen dat de A33 op wegwijzers is aangegeven.
Het was maar een voorbeeld, ik wil daarmee niet zeggen dat ik twijfel aan jouw verklaring. ;)

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Mark » do 08 dec 2016, 10:02

Coen Tunnel schreef:En in sommige gevallen is het onduidelijk of een weg ooit als autosnelweg aangegeven heeft gestaan. Van de A33 bij Assen-Zuid, de A57 over de Haringvlietdam, de A60 Perkpolder-Kloosterzande, de A281 bij Heerlen en de E10 Leeuwarden-Swarteweisein is hier op het forum meermaals beweerd dat die wegen ook als autosnelweg waren aangegeven, maar fotografisch bewijs heb ik in de meer dan 10 jaar dat dit forum bestaat nog nooit gezien. En of het nummer A280 ook echt heeft bestaan is ook niet helemaal duidelijk. A41 wel, maar de enige foto's die zijn opgedoken van dat nummer tonen een afgeplakt nummer.
Zo af en toe duik ik in de regionale/nationale beeldbanken op zoek naar foto's van oude A- en N-nummers. Van sommigen zoals de A48 en A52 zijn diverse foto's te vinden. Maar de gevallen die jij opnoemt zijn ook precies diegene waarvan elk spoor ontbreekt...

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Jackbauer1350 » do 08 dec 2016, 14:51

Een foto met het wegnummer A68 (en ook N68) heb ik wel eens voorbij zien komen, Weet alleen niet meer waar al zou dat best wel op dit forum kunnen zijn geweest. Op de site van Harry in ieder geval een handwegwijzer met A68 tussen haakjes.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Coen Tunnel » vr 09 dec 2016, 0:34

^^
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Jackbauer1350 » vr 09 dec 2016, 10:10

^^ Ja die foto was het inderdaad. :)

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door GuteFahrt » za 10 dec 2016, 9:54

De N28 op foto, hebben jullie dat weleens gezien?
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Chris » za 10 dec 2016, 9:55


Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door GuteFahrt » za 10 dec 2016, 10:00

^^ Ach so... Ik doelde eigenlijk op deze...

https://goo.gl/maps/y3i69Jo4Prz

:hap: :p
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Jackbauer1350 » za 10 dec 2016, 11:06

Het stuk tussen Julianaplein en Europaplein had dus een N7/N28 dubbelnummering, wellicht ook op de portaalbebording?


Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Lekkere Kwal » za 10 dec 2016, 16:28

Coen Tunnel schreef: En in sommige gevallen is het onduidelijk of een weg ooit als autosnelweg aangegeven heeft gestaan. Van de A33 bij Assen-Zuid, de A57 over de Haringvlietdam, de A60 Perkpolder-Kloosterzande, [...]
Ik heb vandaag is eens de verschillende krantenbanken en archieven doorgekeken, en ik heb 0,0 melding van het wegnummer A60 kunnen vinden in die hoedanigheid van een bestaande weg. Perkpolder-Kloosterzande wordt in de kranten besproken als 'het dubbelbanige deel van RW60', of met veel meer berichten, als 'rondweg Kloosterzande'. Geen woord over een snelweg. Wel heb ik andere klaagberichten gevonden over de gevaarlijke kruisingen verderop in de RW60 en daar was op een foto van een kruising (dus niet het 2x2 deel) een :G3: te zien. Ik kan me dus niet voorstellen dat men de weg indertijd als snelweg heeft gezien, laat staan als A60 heeft bewegwijzerd.

De A60 wordt trouwens wel benoemd in artikelen over de mogelijke snelweg als nieuw trace door de regio, allemaal in navolging van het SVV die de weg toen voorstelde. Ik krijg daarom ook het idee dat het veelbesproken kaartje uit '76 een beetje enthousiast de toekomstige snelwegnummers heeft toegepast op bestaande uitgebouwde wegen.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door harry » za 10 dec 2016, 21:05

Jackbauer1350 schreef:Het stuk tussen Julianaplein en Europaplein had dus een N7/N28 dubbelnummering, wellicht ook op de portaalbebording?
Zoveel portalen waren er niet, maar de dubbelnummering stond inderdaad op alle wegwijzers.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Coen Tunnel » za 10 dec 2016, 23:54

^^ Ik kwam van 1992 t/m 1998 vaak met de bus over de Verlengde Hereweg, en aldaar stonden bij de aansluiting met de ringweg ook beide wegnummers vermeld. Op een gegeven moment is de N28 daar wel verdwenen.

Plaats reactie