[FOTO] [I] Varese

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5474
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

[FOTO] [I] Varese

Bericht door marcel » zo 27 jul 2008, 20:08

Foto's van vandaag, rond Varese:

Diversen
http://picasaweb.google.com/monterie.roads/ItalyVarese

A8
http://picasaweb.google.com/monterie.roads/ItalyA8

SS342
http://picasaweb.google.com/monterie.roads/ItalyVarese

SP3
http://picasaweb.google.com/monterie.roads/ItalySP3

SP57
http://picasaweb.google.com/monterie.ro ... lySP57West

Gereden route:
SP3 zuid - SS342 west - Tangenziale - SP57 west - A8 zuid - A8 noord - Racc. Gazzada-Varese - SS342 oost - SP3 noord

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Re: [FOTO] [I] Varese

Bericht door Frits » zo 27 jul 2008, 20:31

http://picasaweb.google.com/monterie.ro ... 0480576514
http://picasaweb.google.com/monterie.ro ... 8616453074
^Zelfs van zo dichtbij zijn de wegnummers nog vrijwel onleesbaar.

http://picasaweb.google.com/monterie.ro ... 4811741202
^Wegnummer ontbreekt.

http://picasaweb.google.com/monterie.ro ... 8073480770
^Ook hier weer alleen E62 en geen A8.

http://picasaweb.google.com/monterie.ro ... 5911251522
^ :nooo:

http://picasaweb.google.com/monterie.ro ... 5110850994
^De indirecte bewegwijzering naar de snelwegen doen ze op het OWN wel goed.

Mooie foto's weer Marcel.
De autogordel: een band voor het leven.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [FOTO] [I] Varese

Bericht door Vinny » zo 27 jul 2008, 20:42

Ondertiteling:
Welkom in Italië.
Dit bord informeert u over de maximumsnelheid in ons mooie land, deze is namelijk afhankelijk van de cilinderinhoud.
Daarnaast maken wij onderscheid in blauwe en groene autosnelwegen. Blauwe autosnelwegen herkent u aan het blauwe uiterlijk van de bewegwijzering en groene autosnelwegen aan de groene. Wij maken u er op attent dat gedurende regenval van meer dan 10 mm per uur de maximumsnelheid beperkt wordt met 20 km/h; hetzelfde geldt voor de zater- zon- en feestdagen, alsmede elke tweede donderdag van de maand en op woensdag 6 augustus. Eveneens kunnen bij wegwerkzaamheden of in tunnels afwijkende maximumsnelheden voorkomen. Heeft u een vracht- of aanhangwagen, en volgt er een nadere snelheidsbepaling voor auto's die niet op dit bord staan? Dan kunt u met bijgevoegde formule eenvoudigweg de voor u geldende maximumsnelheid berekenen:
Vmax kwadraat gedeeld door 100 - 20. Mocht u nog vragen hebben; belt u met de wegendienst op nummer 0900 ROUTEINFO.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [FOTO] [I] Varese

Bericht door Vinny » zo 27 jul 2008, 20:43

Dat vind ik nou weer wel duidelijk. Je kunt gewoon alle niet-chevronborden negeren...; op veel andere plaatsen staan de reclame- en bewegwijzeringsbordjes door elkaar...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [FOTO] [I] Varese

Bericht door Coen Tunnel » zo 27 jul 2008, 20:44

Jammer dat het te lang is voor het onderschrift van de week! :lol:

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [FOTO] [I] Varese

Bericht door vynkce » zo 27 jul 2008, 21:40

Vinny schreef:Ondertiteling:
Welkom in Italië.
Dit bord informeert u over de maximumsnelheid in ons mooie land, deze is namelijk afhankelijk van de cilinderinhoud.
Daarnaast maken wij onderscheid in blauwe en groene autosnelwegen. Blauwe autosnelwegen herkent u aan het blauwe uiterlijk van de bewegwijzering en groene autosnelwegen aan de groene. Wij maken u er op attent dat gedurende regenval van meer dan 10 mm per uur de maximumsnelheid beperkt wordt met 20 km/h; hetzelfde geldt voor de zater- zon- en feestdagen, alsmede elke tweede donderdag van de maand en op woensdag 6 augustus. Eveneens kunnen bij wegwerkzaamheden of in tunnels afwijkende maximumsnelheden voorkomen. Heeft u een vracht- of aanhangwagen, en volgt er een nadere snelheidsbepaling voor auto's die niet op dit bord staan? Dan kunt u met bijgevoegde formule eenvoudigweg de voor u geldende maximumsnelheid berekenen:
Vmax kwadraat gedeeld door 100 - 20. Mocht u nog vragen hebben; belt u met de wegendienst op nummer 0900 ROUTEINFO.
Al bij al leek het op mijn reis dat geen enkele Italiaan zich om het even waar nog niet aan een snelheid hield...

Hoe zit dat trouwens met die 150km/h op de snelwegen?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO] [I] Varese

Bericht door Chris » zo 27 jul 2008, 21:44

Hoe zit dat trouwens met die 150km/h op de snelwegen?
Ik heb daar nog nooit een bewijs van gezien.

Urban legend?

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [FOTO] [I] Varese

Bericht door Vinny » zo 27 jul 2008, 21:50

Berlusconi had dat destijds voorgesteld om op een populistische manier kiezers te trekken. Zoals gebruikelijk hoor je na de verkiezingen nooit meer van zo'n voorstel. In Oostenrijk is wel een experimentele maximumsnelheid van 160 km/h ingesteld. Ik vind dat een dwaling; omdat de infrastructuur niet is ontworpen voor dergelijke snelheden. Ongelukken die worden veroorzaakt doordat mensen met bijv. 150 rijden zijn dan geheel op conto van de wegbeheerder te schrijven. Het is niet voor niets dat de Duiters een adviessnelheid hebben van 130 kilometer per uur; juist om in dergelijke situaties de verantwoordelijkheid bij de weggebruiker neer te kunnen leggen. Merk op dat een maximumsnelheid van 130 km/h geeft dat je 143 km/h kan rijden zonder bekeuring (op de snelheidsmeter rijden mensen dan zo'n 155 km/h). Ik vind dat hard genoeg ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [FOTO] [I] Varese

Bericht door Pino » ma 28 jul 2008, 8:44

Veel wegen zijn niet geschikt voor hun maximumsnelheid. Binnen de bebouwde kom zijn er straten waar je geen 50 km/h kunt / moet willen halen en op polderweggetjes buiten de bebouwde kom (en hun equivalenten in het buitenland) haal je de 80 km/h ook niet. Toch meen ik dat er op dit forum een brede concensus bestaat dat die omstandigheid niet moet leiden tot het plaatsen van allemaal specifieke snelheidsrestricties op die wegen. Van de weggebruiker wordt het inzicht verwacht dat hij niet met de algemene maximumsnelheid gaat rijden, wanneer de weg dat niet toelaat.

In Oostenrijk is het principe uiteindelijk hetzelfde: het feit dat je hier hard mag, wil nog niet zeggen dat het verstandig is om het te doen. De inschatting of en wanneer dat kan wordt bij de weggebruiker neergelegd. Je kunt daarbij alleen zeggen dat die snelheid van 160 boven de ontwerpsnelheid van alle Oostenrijkse snelwegen is, en het de genoemde inschatting dus nooit zo zou moeten uitvallen dat je daadwerkelijk wel 160 kunt rijden. In zoverre geef je toch wel iets van een verkeerd signaal af.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO] [I] Varese

Bericht door Chris » ma 28 jul 2008, 9:16

^^ Op een snelweg kun je denk ik wat minder goed inschatten of je 140 of 160 kan, gezien het wegontwerp kan je op rechte delen wel 300 als het rustig is. Bij een snelheid van 80 - 100km/h op een polderweg kun je die inschatting (vaak) wat beter maken.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31595
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [FOTO] [I] Varese

Bericht door Palance » ma 28 jul 2008, 9:23

De A1 van Bologna naar Milaan is lang, saai en kaarsrecht. Je zou denken dat je juist daar die 150km/h wel zou kunnen instellen, maar ik vrees dat de weg zo saai is dat je als hardrijder je aandacht verslapt. En dan kan gevaarlijk worden.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [FOTO] [I] Varese

Bericht door Rene » ma 28 jul 2008, 9:26

Pino schreef:Van de weggebruiker wordt het inzicht verwacht dat hij niet met de algemene maximumsnelheid gaat rijden, wanneer de weg dat niet toelaat.
Inderdaad, zou zou het wel horen. In Nederland denkt men daar onder leiding van SWOV en CROW helaas anders over - die geloven niet in de eigen verantwoordelijkheid van de weggebruiker en beperken daarom via het overheidsbeleid actief zijn mogelijkheden. Overal downgrading, overal te lage maximum-snelheden, en alles maar afdwingen met Spee's geautomatiseerde belastinggaarders. :shutup:

Wat dat betreft is het zo'n verademing om in Duitsland te rijden.
Veel meer verantwoordelijkheid bij de weggebruiker zèlf neergelegd.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [FOTO] [I] Varese

Bericht door Pino » ma 28 jul 2008, 10:41

Op de A1 tussen Milaan en Bologna is 150 zo ongeveer de gemiddelde snelheid op de middenbaan. Tenminste dat was zo op de zaterdagmiddag dat ik er ooit reed; kan me zo voorstellen dat het bij hogere verkeersintensiteiten langzamer gaat, ook omdat je op de rechterbaan dan vrachtverkeer hebt en verkeer dat een snelheid van 110 ook wel genoeg vindt dus naar de middenbaan uitwijkt.

Wat betreft het verslappen: het is ongetwijfeld "false sense of security", maar mijn gevoel is altijd dat juist langzaam rijden je doet verslappen. Als je 's nachts over een lege A4 nog keurig netjes 100 moet rijden is dat zo saai dat je achterover gaat leunen. Juist bij hogere snelheden ga je je vanzelf concentreren, omdat het rijden met hogere snelheid die aandacht vergt.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [FOTO] [I] Varese

Bericht door Vinny » ma 28 jul 2008, 11:11

Op een snelweg kun je denk ik wat minder goed inschatten of je 140 of 160 kan, gezien het wegontwerp kan je op rechte delen wel 300 als het rustig is. Bij een snelheid van 80 - 100km/h op een polderweg kun je die inschatting (vaak) wat beter maken.
Op een racecircuit kun je ook 300 km/h rijden (redelijk veilig). ;)
Het probleem is meerledig. Naarmate je harder rijdt neemt de reactie- en remafstand kwadratisch toe. Mensen zijn zich hier onvoldoende van bewust. Een ander probleem is dat naarmate je harder rijdt objecten minder (goed) zichtbaar zijn; zeker 's nachts en het is minder goed mogelijk om adequaat te reageren op onverwachte gebeurtenissen (noodstop, ongeluk, pech, overstekende konijnen). Verder is de impact van een botsing kwadratisch erger, en zijn veel infrastructuurelementen (vangrails ed) niet gebouwd op heel hoge snelheden.
Het vervelende is dat mensen liniair denken terwijl bovengenoemde zaken kwadratisch zijn in hun effect.

(Overigens is ook het brandstofverbruik en de emissies vanaf 130 km/h steeds hoger. Met 100-110 km/h kun je nog heel zuinig en milieuvriendelijk rijden).
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

reisgek
polderweggetje
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 14:14
Locatie: H.I.Ambacht

Re: [FOTO] [I] Varese

Bericht door reisgek » wo 03 sep 2008, 23:53

Pino schreef:Op de A1 tussen Milaan en Bologna is 150 zo ongeveer de gemiddelde snelheid op de middenbaan. Tenminste dat was zo op de zaterdagmiddag dat ik er ooit reed; kan me zo voorstellen dat het bij hogere verkeersintensiteiten langzamer gaat, ook omdat je op de rechterbaan dan vrachtverkeer hebt en verkeer dat een snelheid van 110 ook wel genoeg vindt dus naar de middenbaan uitwijkt.

Wat betreft het verslappen: het is ongetwijfeld "false sense of security", maar mijn gevoel is altijd dat juist langzaam rijden je doet verslappen. Als je 's nachts over een lege A4 nog keurig netjes 100 moet rijden is dat zo saai dat je achterover gaat leunen. Juist bij hogere snelheden ga je je vanzelf concentreren, omdat het rijden met hogere snelheid die aandacht vergt.

Volgens mij is op zo'n beetje elke snelweg in Italië de gemiddelde snelheid 150, Zelfs op de drukken stukken als Milano-Venezia word er stukken Harder gereden dan te toegestane 130, Ook op de Brenner werd achterlijk hard gereden, Vooral het stuk Verona-Modena leek wel een circuit. Met 140 waren we traag, ze reden je met 150-160 voorbij. De vrachtwagens rijden hier trouwens ook ver boven de 100. Er hangen boven de Brenner genoeg borden met controle, ook op het stuk van Milaan naar Verona, maar volgens mij is de controle in Italië ver te zoeken. Behalve de controle op het inhaalverbod voor auto's met aanhangers op de Brenner, Laten we is fijn vakantiegangers gaan pesten :shoot:

Plaats reactie