[Foto] [I] Lamporecchio Tot Florence & Siena

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
reisgek
polderweggetje
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 14:14
Locatie: H.I.Ambacht

[Foto] [I] Lamporecchio Tot Florence & Siena

Bericht door reisgek » zo 11 okt 2009, 15:17

Goede middag alle,

Hierbij zal ik mijn gemaakte foto's plaatsen van onze zon overgoten Vakantie in het Prachtige Toscana! Hier moet je echt een keer geweest zijn in je leven, Prachitge omgeving, Super aardige mensen en een geweldige cultuur!
Ik heb aardig wat foto's geschoten van de E35/A1 aangezien hier bijna geen foto's van te vinden waren.


De eerste foto's zijn vanaf onze camping in Lamporecchio Tot Florence
http://picasaweb.google.nl/reisgek/Lamp ... otFlorence#
Je voelt je in Florence trouwens in de auto enorm onveilig. Aan elke kant schieten scooters voorbij. Wij zijn die dag 7 uur in Florence geweest en hebben 4 scooters aangereden zien worden. Trouwens wel het bezoeken waard, Werkelijk de mooiste stad die ik ooit heb gezien. Helaas in 1 dag niet te bezoeken en daarom gaan we zeker nog een keer terug voor een heel weekend!

Edit:
De foto's van Florence Tot Siena staan er nu ook op:
http://picasaweb.google.nl/reisgek/FlorenceTotSiena#
De rest van de foto's komt later
Laatst gewijzigd door reisgek op zo 11 okt 2009, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [Foto] [I] Lamporecchio Tot Florence & Siena

Bericht door vynkce » zo 11 okt 2009, 15:27

Mooie foto's. De A11 blijft wel een smalle snelweg, verder naar de kust zijn er ook grote stukken zonder pechstrook. Verder vond ik Firenze en de ruime regio er rond ook heel mooi. Inderdaad een aanrader!

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [Foto] [I] Lamporecchio Tot Florence & Siena

Bericht door Palance » zo 11 okt 2009, 15:28

Ik heb het één keer gewaagd om dóór (ipv om ) Florence heen te rijden. Het was een zondag, en geldt de ZTL niet (althans, toen niet).
Beetje jammer: Die dag bleek de marathon te zijn. En in tegenstelling tot in Rotterdam (of welke stad dan ook), wordt de looproute niet afgezet en bevonden we ons dus ineens tussen de hardlopers. Die voor ons opzij moesten springen.
We zaten in de buurt van Florence, die stad hebben we verder bezocht door de auto in Pontesieve te parkeren en daar per terin naar Florence verder te reizen. Dat was een hele goede (en vooral: goedekope) beslissing.

Van de Toscaanse steden staan Florence en Sienna me het meesta aan. Pisa, daar was niks aan.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

reisgek
polderweggetje
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 14:14
Locatie: H.I.Ambacht

Re: [Foto] [I] Lamporecchio Tot Florence & Siena

Bericht door reisgek » zo 11 okt 2009, 15:37

Wij hoorde ook dat Pisa het bezoeken niet waard was en hebben het daarom ook niet gedaan. Je merkt trouwens wel dat Toscane het moet hebben van de toerisme. Rij maar is een willekeurig onbekend dorpje in. Wat een armoe! Het verschil tussen rijk en arm in Italië ligt dichterbij elkaar dan dat ik vermoedde.

Trouwens de E wegen zijn daar prima, maar Zodra je op een SS of een SP of iets dergelijks komt is het onderhoud vaak slecht of niet eens aanwezig. Wat straks trouwens duidelijk zichtbaar is op de komende foto reeks.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5474
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [Foto] [I] Lamporecchio Tot Florence & Siena

Bericht door marcel » zo 11 okt 2009, 16:59

Interessant dat de Strada di grande comunicazione Firenze-Pisa-Livorno hier eens niet als FI-PI-LI, maar als SGC aangeduid wordt:
http://picasaweb.google.nl/reisgek/Lamp ... 6549598530

en hier met een rechthoek binnen een rechthoek:
http://picasaweb.google.nl/reisgek/Flor ... 2167063378

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20587
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [Foto] [I] Lamporecchio Tot Florence & Siena

Bericht door waldo79 » ma 12 okt 2009, 11:10

Trouwens de E wegen zijn daar prima, maar Zodra je op een SS of een SP of iets dergelijks komt is het onderhoud vaak slecht of niet eens aanwezig. Wat straks trouwens duidelijk zichtbaar is op de komende foto reeks.
De verbindingsweg Florence-Siena is werkelijk beroerd :shutup:

poller1
stadsweg
Berichten: 279
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 16:22

Re: [Foto] [I] Lamporecchio Tot Florence & Siena

Bericht door poller1 » ma 12 okt 2009, 11:59

reisgek schreef:Wij hoorde ook dat Pisa het bezoeken niet waard was en hebben het daarom ook niet gedaan. Je merkt trouwens wel dat Toscane het moet hebben van de toerisme. Rij maar is een willekeurig onbekend dorpje in. Wat een armoe! Het verschil tussen rijk en arm in Italië ligt dichterbij elkaar dan dat ik vermoedde.

Trouwens de E wegen zijn daar prima, maar Zodra je op een SS of een SP of iets dergelijks komt is het onderhoud vaak slecht of niet eens aanwezig. Wat straks trouwens duidelijk zichtbaar is op de komende foto reeks.
Toscane is, met of zonder toerisme, nochtans een behoorlijk rijke regio.
Wel is het zo dat in veel dorpjes de jeugd nu eenmaal is weggetrokken, maar dit fenomeen zie je in heel Zuid-Europa (lees: ten zuiden van de Loire).

Plaats reactie