[I][A002] A2 Salerno - Reggio Calabria

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [I][A003] Napoli - Reggio Calabria

Bericht door Chris » wo 27 jul 2016, 14:44

Gisteren is de renovatie van een 20 kilometer lang traject van Laino Borgo tot Campotenese afgerond, inclusief de vervanging van het brugdek van de Viadotto Italia. Hiermee is het voor het eerst in decennia geen wegwerkzaamheden tussen Salerno en Reggio Calabria.

De modernisatie van de A3 tussen Salerno en Reggio Calabria (443 kilometer) heeft in totaal 19 jaar geduurd. De werkzaamheden begonnen in 1997, en verliepen in eerste instantie traag. Vanaf 2009 zijn de werkzaamheden versneld.

Alhoewel er nu geen wegwerkzaamheden meer zijn, worden vanaf september nog afrondende werkzaamheden uitgevoerd tot het einde van het jaar, op enkele delen is nog niet het definitieve asfalt.

Het gisteren opengestelde deel is Macrolotto 3.2 en was het laatste grote renovatieproject van de A3. Het omvat het Viadotto Italia, dat 1.120 meter lang en 260 meter hoog is. Van dit viaduct is het brugdek compleet vervangen (feitelijk is de hele brug behalve de pijlers gesloopt en nieuw gebouwd). De nieuwe liggers zijn van staal in plaats van beton en zijn daardoor lichter van gewicht. De kosten van Macrolotto 3.2 lagen op € 680 miljoen.

Op het Skyscrapercity-forum wordt overigens geklaagd over de kwaliteit van het asfalt. Het zou niet even zijn en voegovergangen te breed.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [I][A003] Napoli - Reggio Calabria

Bericht door Coen Tunnel » wo 27 jul 2016, 15:57

^^ Zijn er nu overal weer 2x2 rijstroken beschikbaar? Er was toch een deel waar meer dan 10 jaar lang het verkeer over één rijbaan werd geleid met feitelijk 1x2 rijstroken?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [I][A003] Napoli - Reggio Calabria

Bericht door Chris » wo 27 jul 2016, 16:08

Men noemt dat de gehele route van Salerno tot Reggio Calabria nu 2x2 / 2x3 rijstroken heeft.

Er zijn dus nog wel delen waar het definitieve asfalt aangebracht moet worden. Dit zie je in Italië wel vaker, van die langdurige situaties met gele markeringen.

olaf
dorpsstraat
Berichten: 126
Lid geworden op: do 18 okt 2012, 10:09
Locatie: Assen

Re: [I][A003] Napoli - Reggio Calabria

Bericht door olaf » di 25 okt 2016, 21:35

Klopt. De weg is zo goed als klaar. We hebben hem uitgereden tot aan Via San Giovanni (boot naar Messina) Er zijn in een paar tunnels nog werkzaamheden waardoor je nog door één tunnelbuis gaat. Ik geloof nog een stuk of 4/5 heb ze niet geteld :s
Zitten erg mooie stukken tussen in de bergen(streek Bascilicata). De weg is in zijn geheel tolvrij en barst van de tunnels.
Is dit omdat ze het wat toegankelijker willen maken voor toerisme of zoiets. Het toerisme bestaat vooral uit mensen die in zuid-italie wonen heb ik me laten vertellen en er wordt zeer weinig Engels gesproken. Toch is de streek zeer de moeite waard

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21912
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [I][A003] Napoli - Reggio Calabria

Bericht door Pino » di 25 okt 2016, 21:45

^^ De A3 is indertijd tolvrij aangelegd niet omwille van het toerisme, maar omwille van de economische ontsluiting van Basilicata, Calabria en eindelijk ook Sicilië. Men dacht dat een tolweg op dat punt eerder averechts zou werken. De grote herbouw van de A3 zou je kunnen zien als tweede poging om deze regio's uit het slop te trekken. De eerste snelweg was immers een weg geworden die die naam nauwelijks waard was. Als dat niet kwam door zaken als zeer scherpe bochten, dan wel door de lage kwaliteit van bouwen met sterke betrokkenheid van de onderwereld.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [I][A003] Napoli - Reggio Calabria

Bericht door Willem » wo 26 okt 2016, 12:06

De maffia zal vast ook wel bij de bouw van de nieuwe A3 betrokken zijn geweest.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21912
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [I][A003] Napoli - Reggio Calabria

Bericht door Pino » wo 26 okt 2016, 12:56

^^ Voor wat het waard is: het is eerder de 'Ndrangheta die de naam heeft behoorlijk actief te zijn in de bouwwereld, minder de (Siciliaanse) maffia. En aangezien de A3 grotendeels ligt in Calabria, de thuisbasis van de 'Ndrangheta, kun je het verder wel raden.

Maar de tijden zijn wel veranderd. Maffia-bouwen oude stijl was het afraffelen van het werk met ondermaats spul, je niet houden aan bouwvoorschriften enzovoort. De desastreuze gevolgen daarvan heb je onder meer gezien bij de aardbeving van L'Aquila enkele jaren terug. Ik geloof wel oprecht dat de controle daarop is verbeterd in de afgelopen decennia. Dat zag je bijvoorbeeld aan het ingrijpen bij een paar projecten in het noorden, waar de bouw van twee snelwegen een tijd stil heeft gelegen vanwege verdenkingen dat men vervuilde grond gebruikte voor de aanleg. Het moderne onderwereld-bouwbedrijf is eerder een grote witwas-operatie, waarin crimineel geld wordt geïnvesteerd en vervolgens als dividend terugkomt.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [I][A003] Napoli - Reggio Calabria

Bericht door Chris » do 22 dec 2016, 20:16

Een groot deel van de A3 is nu omgenummerd tot de A2 'Autostrada del Mediterraneo', een 436 kilometer lang traject van Fisciano (Salerno) tot Villa San Giovanni (Reggio Calabria).

http://www.stradeanas.it/news/dettaglio/id/7052

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [I][A003] Napoli - Reggio Calabria

Bericht door Coen Tunnel » do 22 dec 2016, 20:24

Fisciano-Salerno is nu deel van de A30. Dan zou het ook wel logisch zijn de hele A30 om te nummeren tot A2. De bewegwijzerde route Rome-Reggio Calabria loopt nu immers ook over de A1-A30-A3, ruim om Napels heen.

Vraag is hoe het gaat met de nummering van de resterende delen Napels-Salerno en Villa San Giovanni-Reggio Calabria. Ongetwijfeld zijn er straks niet twee delen A3 die ver van elkaar verwijderd liggen...

Ik ben benieuwd waarom men kiest voor een omnummering van zo'n lang stuk. Ik zie het nut nog niet echt in.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21912
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [I][A003] Napoli - Reggio Calabria

Bericht door Pino » do 22 dec 2016, 21:10

Coen Tunnel schreef:Fisciano-Salerno is nu deel van de A30. Dan zou het ook wel logisch zijn de hele A30 om te nummeren tot A2. De bewegwijzerde route Rome-Reggio Calabria loopt nu immers ook over de A1-A30-A3, ruim om Napels heen.
Fisciano-Salerno is onderdeel van de RA2 toch? Het nummer A30 (dus van de A1 tot aan Salerno) opofferen lijkt mij wel een goed idee, maar volgens Anas percipieert men het als verschillende snelwegen. Persoonlijk denk ik dat dit eerder een eenzijdige Anas-move was. Had je de A30 willen meenemen, dan had je medewerking van Autostrade per l'Italia nodig gehad.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [I][A003] Napoli - Reggio Calabria

Bericht door Chris » do 22 dec 2016, 21:13

Coen Tunnel schreef:Ik ben benieuwd waarom men kiest voor een omnummering van zo'n lang stuk. Ik zie het nut nog niet echt in.
Ik denk vanwege het stigma van corruptie en maffia dat aan het nummer A3 kleeft.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21912
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [I][A003] Napoli - Reggio Calabria

Bericht door Pino » do 22 dec 2016, 21:20

^^ Dat staat inderdaad met zoveel woorden in het persbericht. De weg was een negatief symbool en we hebben hard gewerkt om er weer iets positiefs van te maken.

Ik begrijp trouwens dat ze het laatste stukje "A3" bij Reggio Calabria, na het einde van deze A2, onderdeel zullen maken van de Tangenziale aldaar. Dus RA4. De A3 blijft aldus beperkt tot Napoli-Salerno.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [I][A003] Napoli - Reggio Calabria

Bericht door Chris » do 22 dec 2016, 21:37

Bij Villa San Giovanni zou dan die brug naar Messina moeten komen.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [I][A003] Napoli - Reggio Calabria

Bericht door marcel » za 24 dec 2016, 18:36

Daarmee is de A2 'opgeschoven' van Roma - Napoli naar Salerno - Reggio.
En hier staat nog steed een bord met A2:
https://www.google.nl/maps/@40.8430823, ... 312!8i6656

Het zou mij niet verbazen als er over 30 jaar hier en daar nog borden met A3 i.p.v. A2 staan.

Ze hadden beter de A30 en A3 samen tot A1 kunnen omnummeren.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [I][A003] Napoli - Reggio Calabria

Bericht door Vinny » za 24 dec 2016, 19:47

Dat is een relatief nieuw bord, dus dat lijkt me gewoon een foutje van de wegbeheerder. Oude database geraadpleegd... :shutup:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [I][A003] Napoli - Reggio Calabria

Bericht door marcel » za 24 dec 2016, 19:50

Inderdaad, in streetview van 2015 zie je nog het oude bord.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [I][A003] Napoli - Reggio Calabria

Bericht door Coen Tunnel » za 24 dec 2016, 20:00

marcel schreef:Ze hadden beter de A30 en A3 samen tot A1 kunnen omnummeren.
Inderdaad, dan heb je één grote noord-zuidroute door Italië. Feitelijk is de oude A3 (nu de A2) immers al het verlengde van de A1.

Eventueel zou je zelfs de A9 er dan bij kunnen betrekken, dan heb je een A1 van Como tot Reggio Calabria. Of als er een brug naar Sicilië komt van Como tot Palermo of zelfs Trapani. 8-)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [I][A002] A2 Napoli - Reggio Calabria

Bericht door Chris » vr 10 apr 2020, 21:36

Ik heb de geografische situatie rond de A2 nader bestudeerd.

Het idee is vaak blijven hangen dat de A2 een hopeloos compromis was tussen een route langs de kust, west of oost, waardoor uiteindelijk een route door het midden is gekozen.

Geografisch gezien was een snelweg langs de westkust zeer lastig geweest. Grote delen van dit traject waar de SS18 verloopt hebben steil uit zee oprijzende bergen. Een snelweg in dat gebied zou betekenen dat lange stukken ondertunneld moesten worden of op viaducten moeten lopen. Bovendien zijn er in deze kuststreek geen grotere plaatsen waar je zo'n lastig tracé voor zou kunnen rechtvaardigen. Wat ook meespeelt is dat je in het binnenland de mogelijkheid hebt om met een bocht om lastige stukken heen te gaan. Langs de kust kan dat niet, want daar heb je of bergen of zee.

Een route via de oostkust (SS106 corridor) zou geografisch veel makkelijker zijn geweest dan via de westkust. De oostkust is veel minder bergachtig en de kustvlakte is breder, terwijl die aan de westkust bijna niet bestaat. Echter het nadeel is dat dit een veel langere route is, én dat hij vanuit de rest van Italië minder goed aan te rijden is.

En bovendien gaat lang niet de hele A2 door het binnenland door 'onmogelijk terrein'. Een best groot deel in de provincie Cosenza voert bijvoorbeeld door betrekkelijk vlak terrein. Het is vooral een circa 70-80 kilometer lang traject tussen het zuiden van Campania en het noorden van Cosenza dat door echt lastig terrein loopt. Een route langs de westkust in de SS18 corridor had een zeker 3 keer zo lang traject betekend met onmogelijk terrein.

De rest is nog wel te overzien in complexiteit, behalve dan het laatste deel tussen Palmi en Reggio Calabria, dat ook een lastig traject volgt, qua complexiteit wellicht wel een voorproefje voor wat een route helemaal in de SS18 corridor had betekend. De spoorlijn verloopt daar wel langs de kust en die is voor aanzienlijke afstanden ondertunneld en elders ligt het in het enige vlakke deel van de kust, een snelweg had niet op datzelfde tracé gekund, maar had zoals in Ligurië waarschijnlijk hoger op / in de hellingen gebouwd moeten worden. Je ziet dat de weinige upgrades van de SS18 al dat karakter hebben.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [I][A002] A2 Napoli - Reggio Calabria

Bericht door waldo79 » za 11 apr 2020, 9:06

Mooi stukje op de wegenwiki over de ss18 :wow:

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21912
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [I][A002] A2 Napoli - Reggio Calabria

Bericht door Pino » za 11 apr 2020, 11:15

Chris schreef: vr 10 apr 2020, 21:36Het idee is vaak blijven hangen dat de A2 een hopeloos compromis was tussen een route langs de kust, west of oost, waardoor uiteindelijk een route door het midden is gekozen.
Het kan zeker zijn dat ik zelf ook wel eens zoiets heb gezegd, maar het behoeft wel enige nuance. Laat ik het erop houden dat er nu meer online-bronnen beschikbaar zijn over het verleden.

Vanaf Salerno stond het buiten kijf dat de snelweg eerst richting (regionale hoofdstad) Potenza zou gaan en vanaf de afslag daarheen de vrij brede vallei richting Lagonegro zou volgen. Betekent dat in Basilicata geen sprake was van een route over de westkust. Voor het deel Lagonegro-Reggio Calabria lagen drie varianten op tafel: de huidige variant door het midden langs Cosenza, een route langs de Tyrreense kust en een oostelijke variant.

Als ik zo naar het landschap kijk, denk ik dat er in Calabria (in tegenstelling tot Basilicata) meestal genoeg kustvlakte ligt om daar een snelweg aan te leggen. Er lagen in eerste instantie ook echt wel plannen die daar met een redelijke mate van detail vanuit gingen. Maar de route langs Cosenza won het, hoofdzakelijk om die stad te kunnen ontsluiten. Daar is later wel de nodige kritiek op gekomen dat het vriendjespolitiek zou zijn geweest cq de geslaagde lobby van twee lokale kamerleden, die leidde tot een langere route en meer snelweg door bergachtig gebied. Dat laatste vanwege de langere Apennijnen-doorsteek Lagonegro-Marano Calabro (vanaf Lagonegro naar pak ‘m beet Scalea was veel korter geweest) en het feit dat je achter Cosenza nog een keer over de bergen moest. Die kritiek over het moeilijker tracé, dat onder winterse omstandigheden of bij zware regen ook flink ongeluk-gevoeliger was, kan ik me ergens wel voorstellen. Zelfs als je voor een Tyrreense variant over de heuvels langs de kust had moeten bouwen, dan was je nog steeds lager gebleven en waren minder mega-kunstwerken gevraagd geweest lijkt me. Maar het kunnen bedienen van Cosenza had natuurlijk ook echt wel nut, waar de Tyrreense route geen plaatsen van grotere omvang had bediend.

Details van een route langs de Ionische kust ken ik niet, maar het zou een flinke omweg hebben opgeleverd vanaf Salerno.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [I][A002] A2 Napoli - Reggio Calabria

Bericht door Chris » za 11 apr 2020, 11:34

De kustvlakte zuidelijk van Scalea is wel echt heel smal, vaak amper 1 kilometer en die is dan ook bebouwd. Ondanks het ontbreken van grotere plaatsen is de kuststreek hier wel betrekkelijk dichtbebouwd met veel dorpen. Dan kom je dus op een scenario uit dat de snelweg daar wat hoger op de hellingen gebouwd had moeten worden. Dit is echter erg complex, bijna dat gehele traject zou of in tunnels of op viaducten gebouwd moeten worden over een afstand van ongeveer 110 - 120 kilometer. Het kustgebergte kent daar ook voortdurend canyons, zodat er een hele serie mega dalbruggen noodzakelijk zouden zijn geweest.

Het voordeel van de route via Castrovillari en Cosenza is ook dat je via de SS534 (E844) makkelijk de oostkust er op aan kan haken.

Toch wel fascinerend die geografie van Calabria.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21912
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [I][A002] A2 Napoli - Reggio Calabria

Bericht door Pino » za 11 apr 2020, 12:07

Ten zuiden van Scalea had je denk ik inderdaad niet laag kunnen bouwen zoals het spoor. De weg had vermoedelijk op een 150 meter boven zeeniveau moeten worden aangelegd, pak ‘m beet op plaatsen als deze. Spreekt voor zich dat dat veel kunstwerken had gevergd, maar het is er veel beter te doen dan aan de Ligurische kust. Verder moeilijk te zeggen of de ondergrond het hier toe had gelaten om langs de hellingen van de heuvels zo af te graven dat daar nog een 2x2 snelweg-talud zou kunnen worden neergelegd of dat het inderdaad één lang brug-traject was geworden.

Tegenover de mega-kunstwerken van de Cosenza-route (Viadotto Italia en ander spul) hadden heel veel kleinere kunstwerken gestaan op een kustroute. Hoewel ik totaal niet technisch onderlegd ben, had je dan mogelijk iets gekregen als een Duitse A61 met eens in de paar kilometer een dalbrug. Of dat voordeliger is, valt maar te bezien, maar het had in ieder geval veel hoogteverschillen kunnen besparen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [I][A002] A2 Napoli - Reggio Calabria

Bericht door Chris » za 11 apr 2020, 12:34

De plaats die je aangeeft bij Scalea is één van de weinige stukken waar de bergen niet zo steil uit zee oprijzen. Wat zuidelijker is het bijna een muur van bergen die na de bebouwing direct 300 - 500 meter omhoog gaat in een grillige structuur met veel canyons.

Bij de Ligurische kust is de snelweg op veel plekken nog 2-5 kilometer landinwaarts aangelegd zonder daarbij de 200 meter hoogte te overschrijden. In Calabria spreek je dan snel over 500 - 1000 meter. Een eventuele doorsteek naar de kust ten noorden van Scalea zou ook erg complex zijn.

Dit is wat verder ten zuiden van Scalea:

Afbeelding

Harald80
dorpsstraat
Berichten: 117
Lid geworden op: za 07 apr 2018, 13:18

Re: [I][A002] A2 Napoli - Reggio Calabria

Bericht door Harald80 » zo 24 mei 2020, 13:22

Bij Villa San Giovanni is de noordwestelijke rijbaan van het oude tracé (A2 is naar het oosten verlegd in een tunnel) inmiddels deel van een op-/afrit geworden maar heeft men de bewegwijzering van de oude oostelijke rijbaan gewoon laten staan. Ook een voormalig tankstation staat hier nog weg te roesten.... :?
https://www.google.nl/maps/@38.2270774, ... 6656?hl=nl

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21912
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [I][A002] A2 Napoli - Reggio Calabria

Bericht door Pino » wo 14 jul 2021, 12:51

Filmpje van de volledige A2 van zuid naar noord, in 40 minuten.
Link

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6909
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [I][A002] A2 Napoli - Reggio Calabria

Bericht door Wimpie25 » wo 14 jul 2021, 12:55

Ik hoor zo het heerlijke geluid van dat Italiaanse asfalt in mijn hoofd :)

Gebruikersavatar
Allan C
stadsweg
Berichten: 303
Lid geworden op: wo 26 aug 2020, 13:13
Locatie: France
Contacteer:

Re: [I][A002] A2 Napoli - Reggio Calabria

Bericht door Allan C » wo 28 jul 2021, 14:35

I found this video with entire route along of A2:
South to North:
Link

Coccodrillo
stadsweg
Berichten: 300
Lid geworden op: di 25 jan 2011, 13:11
Locatie: Zwitserland

Re: [I][A002] A2 Napoli - Reggio Calabria

Bericht door Coccodrillo » za 31 jul 2021, 22:41

A2 begins north of Salerno, not in Napoli, while A3 is now used only for Napoli-Salerno, with A2 dir linking the two. So A3 firstly changes number to A2 dir, then to A2. While another bit of A2 is actually an extension fo A30 and logic would have had it called A30, not A2.

A1-A3-A2 dir-A2 form a continuous road, but they have 3+1 different names just for political reasons. The Salerno-Reggio Calabria is mostly an entirely new road compared to the old A3 (not everywhere, though) so politicians wanted to distinguish with a number different than A3, while they also wanted to make it appear "new", so A1 was also rejected. I have no explaantion as to why the Fisciano-Salerno section is called A2 and not A30, and why the A2 dir is not either A2 or A3, but has a different number. But that's Italy...

https://www.openstreetmap.org/#map=16/40.6891/14.7760
für Güter die Bahn
pour vos marchandises le rail
chi dice merci dice ferrovia

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [I][A002] A2 Napoli - Reggio Calabria

Bericht door Vinny » zo 01 aug 2021, 9:12

They like to change road numbers for political reasons. As long as the signage does not reflect this, we will still have confusion...
https://goo.gl/maps/ExkTpRrozVsLjdPn6

This indicates an A 2 from Naples to Rome. :rofl2:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21912
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [I][A002] A2 Napoli - Reggio Calabria

Bericht door Pino » zo 01 aug 2021, 9:41

Er is een goede reden om hier geen A1 of A3 van te maken. Namelijk dat wie op weg is van het noorden naar Salerno en verder beter niet steeds rechtdoor rijdt over A1-A3 maar de A30 neemt. Natuurlijk zat er een politieke “nieuwe start” in dit wegnummer A2, maar deze helpt de weggebruiker ook een beetje. Was nog beter geweest om door te trekken naar Caserta, maar daarvoor was een deal met Autostrade per l’Italia nodig geweest.
Laatst gewijzigd door Pino op zo 01 aug 2021, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie