[I][A004] Torino - Venezia - Trieste

Moderator: Moderatoren

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

[I][A004] Torino - Venezia - Trieste

Bericht door Pino » di 04 okt 2005, 17:39

Heb het traject gereden tussen Milaan en Verona. Typisch Italiaanse snelweg, met zo af en toe een totaal onverwachte bocht, waardoor het verkeer nog even collectief in de remmen moet. Weg is 2x3 rijbanen, terwijl tussen Milaan en Bergamo wordt gewerkt aan een nog verdere verbreding. Door de weeks is de rechterbaan geheel bezet door vrachtverkeer en de middelste baan voor de helft. Op de linkerbaan kan gelukkig in de regel met een kilometer of 160 worden doorgepeesd. Ondanks de naam is "sereen" één van de laatste kwalificaties die je aan deze snelweg zou geven. Meen wel eens te hebben begrepen dat dit de drukste snelweg van Italië is.
SPOILER: TOON

Twee voorwegwijzers voor een service station. Opvallend vooral de aanwezigheid van en de wegwijzers naar een hotspot voor de internetters op de weg. Deze hotspots waren aanwezig op alle service stations tussen Milaan en Brescia (dat wil zeggen: wegen in beheer bij Autostrade Spa).
Afbeelding
Afbeelding

Twee Italiaanse kilometerborden. Het blijven grappige dingen. Vind ze echter ongeschikt voor het aangeven van afstanden naar belangrijke steden. Autostrade Spa (de grootste beheerder van snelwegen in Italië) zet echter geen andere afstandsborden neer dan deze. En dan moet je het dus ook nog eens doen met maar één bestemming. Ook het wegnummer wordt niet herhaald op deze bordjes. Die zie je echter wel steeds op de borden met daarop de nummers van een viaduct. Wat ik wel erg handig vind aan deze borden is dat je altijd snel kunt zien, wanneer de volgende afslag komt.
Afbeelding
Afbeelding

Italiaanse afritbewegwijzering. Er bestaan in Italië dus wel een paar verschilletjes tussen de verschillende wegbeheerders. Autostrade Spa zet geen afstandsborden neer en die van andere beheerders (ik zag die van BSPD en Autobrennero) zien er weer verschillend uit. Opvallend dat op het afstandsbord wordt verwezen naar het begin (inizio) van de A 22, terwijl die op het knooppunt A 4 / A 22 helemaal niet begint (maar juist in Modena). Een ander verschilletje in de bewegwijzering zit hem in de wegnummers op de borden. De ene beheerder zet alleen een E-nummer neer, andere gebruiken ook of uitsluitend de Italiaanse nummers.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Knooppunt met de A 22 bij Verona.
Afbeelding

Voorwegwijzers vanaf de A 4. Zie ook het blauwe bord rechts van de weg dat aangeeft welke minder belangrijke wegen en doelen vanaf de Tangenziale te bereiken zijn. Vergelijkbaar met de tweede voorwegwijzer bij afslagen, maar ik had hem bij knooppunten nog nooit gezien. Wanneer namen van wegen in Italië op de een of andere manier op de borden staan, gaat dat altijd in volledig kleine letters. Zo ook hier de verwijzingen "tangenziale est" en de invalswegen van Milaan.
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Pino op wo 30 mar 2011, 21:28, 7 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » di 04 okt 2005, 17:44

Pino, mooie foto's! :toppie:

Waarom nemen wij dat Franse rijbaansplitsertje ook niet over? Uiteraard in het oranje, want we blijven wel Nederland...:mrgreen:

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Bericht door Frits » di 04 okt 2005, 17:52

Hele mooie foto's. De Italiaanse bewegwijzering vind ik zo gek nog niet, ook al is het niet helemaal consistent.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » di 04 okt 2005, 19:59

Mooie foto's hoor :P

Misschien ben ik een buitenbeentje, maar ik ben niet zo te spreken over de Italiaanse bewegwijzering. Wegnummers vind ik veels te onduidelijk, omdat ze in dezelfde stijl staan als de rest van het bord (en nog niet eens zo groot).

Afbeelding

Dit zou ik uit de auto niet kunnen lezen.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Bericht door Ds79m » di 04 okt 2005, 20:10

Het is even wennen, maar het ziet er best aardig uit. Leuke foto's ook.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Bericht door Pino » di 04 okt 2005, 20:31

Frits schreef:Hele mooie foto's. De Italiaanse bewegwijzering vind ik zo gek nog niet, ook al is het niet helemaal consistent.
De Italiaanse bewegwijzering heeft hetzelfde probleem als de Franse. Mooi uitgedacht, maar niet sterk omgezet.

Sterk vind ik:
- Heel consequent gebruik van één control city: er wordt vanuit gegaan dat je niet ieder doel op de borden kunt zetten. In plaats daarvan dus vaak maar één of twee. Binnen één oogopslag zie je waar je heen moet. Extra doelen dan vaak nog wel op stapelwegwijzers op de kruising zelf (d.w.z. op het OWN; op de snelweg op 300 meter voor de afrit), maar ga er maar niet vanuit dat die extra doelen ook terugkomen op alle borden.
- Goede onderverdeling van kleurtjes: groen, blauw, wit, bruin.
- De kilometerborden (overigens ook op het OWN).
- Aardig is het geven van verschillende betekenissen aan allcaps (steden en dorpen), reguliere schrijfwijze (stadsdelen) en geheel kleine letters (namen van wegen, namen van windstreken). Er is in ieder geval over nagedacht.

Jammer is daarentegen:
- Allcaps als hoofdregel. Had wat dat betreft toch liever regulier als hoofdregel gezien en allcaps voor iets anders.
- Zeker op snelwegen zijn de borden klein en laag. Daarnaast is een eerste voorwegwijzer voor een afrit op 700 m (wat standaard is bij Autostrade Spa) naar mijn mening behoorlijk laat.
- die 300 meter borden met extra doelen voor een afslag zijn vaak dusdanig vol dat je er maar nauwelijks informatie vanaf kunt halen. Daarnaast ook vaak een kleurenkermis.
- Afwezigheid van goede afstandsborden / reassurance signs op een groot deel van de wegen.
- Waar blijft de afritnummering?
- Lelijk Engschrift
- Wegnummers altijd voor het doel, waar ze bijhoren. Dat is dan nog tot daar aan toe (zie ze zelf liever achter de doelen, omdat ik de doelen zelf wat relevanter vind dan de nummers), maar die wegnummers staan zo klein en iel op de borden dat je ze onmogelijk kunt lezen.
- Overmatig gebruik van symbolen (met name op OWN).
- De "gesplitste" doorwegwijzers op bepaalde wegen (zie bovenstaande foto bij Curugate).

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » di 04 okt 2005, 21:05

Mijn Napolitaanse ervaring was toch anders: Wegnummers waren goed te lezen (ook met 170 km/u...) en afritten werden al op 2 kilometer van te voren aangekondigd.

Wat ik erg waardeer is een extra aanduiding van veel doelen op de afrit in blauwe achtergrond, terwijl men het bij de andere borden bij één bestemming (naam van de afrit) houdt. Dat komt het overzicht zeker ten goede.

Kleine opmerkingen: SP wegen worden tegenwoordig genummerd, dat was vroeger niet zo.

Is het jou opgevallen dat men bij voorkeur op de autosnelwegbewegwijzering liever aangeeft op welke wegnummers je nog kómt te rijden, dan de weg waar je daadwerkelijk opzit?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Bericht door Pino » wo 05 okt 2005, 9:32

Vinny schreef:Mijn Napolitaanse ervaring was toch anders: Wegnummers waren goed te lezen (ook met 170 km/u...) en afritten werden al op 2 kilometer van te voren aangekondigd.
Zoals gezegd, dat verschilt dus sterk per wegbeheerder. Bij Autobrennero krijg je de borden ook al op 1500m. Leesbaarheid wegnummers heb ik ook wel eens beter gezien dan op deze trajecten.
Vinny schreef:Wat ik erg waardeer is een extra aanduiding van veel doelen op de afrit in blauwe achtergrond, terwijl men het bij de andere borden bij één bestemming (naam van de afrit) houdt. Dat komt het overzicht zeker ten goede.
Mwa. Die "extra aanduiding" (de 300m-borden) heeft een zekere charme in die zin dat je het aantal doelen op de reguliere voorwegwijzers beperkt kunt houden en toch extra verwijzingen kunt opnemen. Hoewel het Italiaanse systeem al behoorlijk oud is, past het misschien ook wel een beetje bij deze tijd, waarin steeds meer mensen met navigatie-systemen gaan werken en je het dus met minder doelen op de borden kunt doen.

Ik heb echter een paar bezwaren tegen de Italiaanse aanpak:
- deze borden staan vaak zo vol dat je "jouw" doel er niet op kunt vinden. Op de A 22 heb ik op die manier een serie van 10 doelen gezien.
- ik vraag me af of 300 m een goede plaats is voor die borden. Ikzelf voel meer voor de Franse variant, namelijk dat vóór de eerste voorwegwijzer extra doelen op een los bord staan met de vermelding "sortie prochaine"
- als je de borden wat anders inricht (geen vorkborden), is het geen enkel probleem om het aantal "hoofddoelen" van de afrit wat op te voeren van de huidige 1 (in uitzonderingsgevallen 2) naar 4 of 5. Dan heb je die blauwe borden weer wat minder nodig, juist op die afritten waar slechts twee of drie extra direzioni staan aangegeven. Zie bovenstaande foto bij Cavenago.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » wo 05 okt 2005, 10:45

Ja op het 300 meter bord is te laat, dat ben ik met je eens. Maar een dergelijke splitsing van borden kan nuttig zijn, bijvoorbeeld wanneer er op de A 67 --> A 2, N 69 ook 9 bestemmingen worden aangegeven. Dan biedt het Italiaanse (of Luxemburgse) systeem voordelen.

Afrit: EINDHOVEN STRATUM
voor:
A 2 - E 25 - N 69 - R - S - T
Weert
Valkenswaard
Aalst
Een heleboel locale bestemmingen.
(zet dit bijv. op 2000 en 1500 meter neer)

Op de rest van de borden kun je het dan bij Eindhoven Stratum houden.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Bericht door marcel » wo 05 okt 2005, 20:06

Vinny schreef: Is het jou opgevallen dat men bij voorkeur op de autosnelwegbewegwijzering liever aangeeft op welke wegnummers je nog kómt te rijden, dan de weg waar je daadwerkelijk opzit?
Precies dat vind ik het slechtste aan de Italiaanse bwegwijzering. Ik herinner mij een situatie bij Milaan:

Rechtdoor: A52 Tangenziale Nord A4 Venezia (...)
Rechtsaf: A51 uscita ...

Het lijkt in feite net alsof de A51 rechtsaf gaat. Rechtdoor is echter de A51, maar dat staat er niet bij (alleen dat verderop ergens de A52 en de A4 zijn).

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » wo 05 okt 2005, 21:06

Ik zeg toch ook niet dat ik het goed vind? Sterker nog: Ik ben het met je eens dat ik dat toch een zeer groot probleem vind aan de Italiaanse bewegwijzering. Dit houd ik mij altijd voor als 'hel-beeld' wanneer ik weer eens zeur over het feit dat wegnummers in Nederland te vroeg worden aangegeven... :)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [FOTO] A4 Torino - Milano

Bericht door Pino » zo 28 feb 2010, 18:02

Foto's van de A4 tussen Torino en Milano. Foto's als gebruikelijk op volledig formaat en gelokaliseerd via Panoramio
SPOILER: TOON

Afbeelding
Snelweg niet in beheer van Autostrade per l'Italia, dus dan kunnen afstandenborden ineens wél. Met de nodige doelen, dat wel. Wordt niet kinderachtig gedaan met doelen op wat grotere afstand. In de tegenrichting staat Lyon (of beter gezegd, Lione) al vanaf Milaan op de borden.

Afbeelding

Afbeelding
Een regelmatig terugkerend bord op de Italiaanse snelwegen.

Afbeelding

Afbeelding
Je ziet het brugrestaurant al in de verte liggen ...

Afbeelding
Vanaf Novara tot kort voor Milaan verliest de A4 haar vluchtstrook (in beide richtingen). Waarschijnlijk oorspronkelijk gebouwd als 2+2, waar door het weghalen van de vluchtstrook uiteindelijk een derde strook aan is toegevoegd. Ondanks de vele vluchthavens is het niet heel relaxed rijden met 130 op de rechterstrook. Wellicht ook daarom dat de meeste Italianen voor de veiligheid van de middelste strook kiezen en de rechterbaan helemaal leeg laten.

Afbeelding
De Italiaanse vorkborden gaan hard achteruit als er doelen worden toegevoegd naast de standaard combi hoofddoel / afritnaam. Hoor ik u zeggen "nog verder achteruit?!?"

Afbeelding
Ook een teken dat je niet op een weg van Autostrade per l'Italia zit: twee vorkborden voor de afrit, de eerste al op 1000 meter (Autostrade per l'Italia meldt zich pas op 700 meter)

Afbeelding
Blauwe afritborden zoals ze niet horen. Helaas geen uitzondering.

Afbeelding
Malpensa verschijnt hier denk ik op als rechtdoordoel, omdat je daar bij de volgende afrit voor moet afslaan.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Pino op do 10 feb 2011, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [FOTO] A 4 / Tangenziale Milano

Bericht door Pino » za 06 mar 2010, 20:51

De trip van vandaag was naar Verona. Foto's op volledig formaat uiteraard hier.
SPOILER: TOON

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Pino op do 10 feb 2011, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [FOTO] A 4 / Tangenziale Milano

Bericht door Pino » zo 16 mei 2010, 22:12

Wat beter weer dit weekend voor een trip tussen Milaan en de afrit Pechiera op de A4 (kort voor Verona). Meeste foto's in de directe omgeving van Brescia.
SPOILER: TOON

Heenweg:
De toren op afrit Bergamo, schijnbaar een vorm van promotie uit de vroege dagen van de Autostrada
Afbeelding

We zijn in Italië, dus ietsje krappere bochten dan gebruikelijk in andere West-Europese landen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Brescia in de verte. Achter de lelijke flatgebouwen die je vanaf de snelweg ziet schuilt trouwens een heel aardige stad.
Afbeelding

Wifi op verzorgingsplaatsen, je ziet het vrijwel overal in Italië. Zie trouwens nu pas dat ik dit bord ook in 2005 al had gefotografeerd. De grijze letters Linkem -de provider die de Wifi aanbiedt- zijn in vijf jaar vrijwel onleesbaar geworden.
Afbeelding

Wat overigens niet de reden was achter deze korte stop
Afbeelding

Terugweg:
Afbeelding

Een apart bord met toeristische bestemmingen die je via de afrit kunt bereiken. Uniek voor de snelwegen van BSPD, elders ook niet gemist.
Afbeelding

Afbeelding

Afstandenbord zonder indirecte doelen
Afbeelding

De prijzen bij de eerstvolgende tankstations. Laagste prijs gemarkeerd met groene stip
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Pino op do 10 feb 2011, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76271
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO] A 4 / Tangenziale Milano

Bericht door Chris » ma 23 aug 2010, 14:21

Zullen we hier een algemeen A4-topic van maken?

Ter hoogte van Milano komt tussen de A8 en A51 een spitsstrook (corsia dinamica). Dit wordt dan de 4e rijstrook, over circa 9 kilometer. De kosten bedragen circa € 65 miljoen, behoorlijk fors, omdat de vluchtstrook te smal is voor een volwaardige 4e rijstrook. Een volwaardige verbreding is hier buiten beschouwing gelaten omdat de omgeving zeer dicht bebouwd is. Op veel plekken staan woningen en gebouwen op slechts enkele meters van de snelweg. De spitsstroken moeten in 2012 opengesteld worden.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [FOTO] A 4 / Tangenziale Milano

Bericht door Pino » ma 23 aug 2010, 14:45

Een algemene A4-draad zou ik toejuichen. Ik was inmiddels zo vrij om de titel van mijn oorspronkelijke post aan te passen, dus bij deze is het een algemene draad.

Wat betreft die spitsstrook, het is denk ik inderdaad de enige mogelijkheid door Milaan buiten slopen. Aangezien de A4 door een behoorlijk depressief stuk Milaan gaat, zou ik dat laatste nog niet zo'n heel slecht idee vinden.
Laatst gewijzigd door Pino op ma 23 aug 2010, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.

JeroenF1
autoweg
Berichten: 1482
Lid geworden op: ma 20 aug 2007, 14:09
Locatie: A7 & A28
Contacteer:

Re: [I] A4 Torino - Venezia

Bericht door JeroenF1 » ma 23 aug 2010, 16:22

Foto's van het stuk Pádova - Verona, te beginnen bij de oostenlijke tangenziale van Pádova:
Afbeelding

1. Uscita Pádova zona industriale:
Afbeelding

2. Uscita Venézia:
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Uscita Pádova est / centro / zona fiera:
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Uscita Pádova ovest:
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Uscita Grisignano:
Afbeelding

10. Uscita A31 Valdastico:
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. Uscita Vicenza est:
Afbeelding

13.
Afbeelding

14. Uscita Vicenza ovest:
Afbeelding

15. Uscita Montecchio:
Afbeelding

16. Uscita Montebello:
Afbeelding

17. Uscita Soave / S. Bonifacio:
Afbeelding

18. Uscita Verona est:
Afbeelding

19.
Afbeelding

20. Uscita Verona sud:
Afbeelding

21.
Afbeelding

22. Uscita A22 Brennero / Modena / Verona nord:
Afbeelding
Sinds maart 2015 tevens achter het stuur gezien.
Nu op http://www.girugten.nl: "Onderhoudsproblemen in Duitsland: de Autobahn op instorten?"
Faculteitsmagazine Ruimtelijke Wetenschappen, Rijksuniversiteit Groningen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76271
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [I] A4 Torino - Venezia

Bericht door Chris » ma 23 aug 2010, 17:23

A4 Passante di Mestre - Venezia

Begin 2009 is een nieuwe bypass van Mestre geopend. Dit was één van de grootste knelpunten op het Italiaanse snelwegennet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sophie
expressweg
Berichten: 3442
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: [I] A4 Torino - Venezia

Bericht door Sophie » ma 23 aug 2010, 17:30

Is de A57 de voormalige A4?
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [I] A4 Torino - Venezia

Bericht door Pino » ma 23 aug 2010, 17:47

Ja. Het staat ter plaatse overigens nogal slecht bewegwijzerd. Doorgaand verkeer Verona - Trieste wordt echter vanzelf de bypass opgeleid, dus je zult niet zo snel fout rijden. Het is eerder zo dat je moet opletten als je Venetië / Mestre nog in wilt.

Nog wat betreft de foto's van Jeroen, de doelen bij de afslag naar de A31 (hier) blijf ik een heel apart verhaal vinden: Valdastico als enige doel van een complete snelweg. De plaatsen aan de weg worden volkomen overgeslagen.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [I] A004 Torino - Venezia - Trieste

Bericht door Pino » ma 19 sep 2011, 22:48

In de komende jaren zal de A4 tussen Venetië en Trieste worden uitgebouwd naar 2x3 rijstroken. Dat gaat gepaard met een uitbouw van de Raccordo Autostradale tussen Vilesse en Gorizia, de hoofdverbinding met het Sloveense wegennet. Aan die laatste is men al begonnen te werken.

Hier het URL van de mooie projectpagina, met alle kaartjes en updates (wel uitsluitend in het Italiaans): http://www.commissarioterzacorsia.it

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76271
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [I][A004] Torino - Venezia - Trieste

Bericht door Chris » di 17 mei 2016, 16:38

Een video van de A4 tussen Milano en Bergamo. Dit stuk telt 2x4 rijstroken en heeft grote geluidsschermen. Landschappelijk is het wel een monotone weg, maar het verkeer houdt je alert schijnbaar.
Link

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32133
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [I][A004] Torino - Venezia - Trieste

Bericht door Coen Tunnel » di 17 mei 2016, 16:43

^^ Ik ken de A4 tussen Peschiera del Garda en Turijn, met uitzondering van een heel klein stukje bij Milaan (tussen de A8 en de A9). Saai rijden is het nergens, doordat de hele weg behoorlijk druk is.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [I][A004] Torino - Venezia - Trieste

Bericht door Pino » di 17 mei 2016, 17:04

^^ Tussen de A8 en de A9 zal dat niet zijn, want de A4 kruist de A9 niet. Je bedoelt mogelijk een ander stukje bij Milaan? Hoe dan ook, heb in mijn Milanese tijd genoeg stukjes A4 meegepakt. Monotoon vind ik de weg allerminst, omdat je eigenlijk altijd de (voor)Alpen aan je linker- of rechterhand hebt. Ook op het van geluidswanden voorziene deel tot aan Bergamo geldt dat, al zorgt de verstedelijking en de gebruikelijke drukte er daar wel voor dat je allemaal net wat minder toekomt aan het uitzicht.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32133
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [I][A004] Torino - Venezia - Trieste

Bericht door Coen Tunnel » di 17 mei 2016, 17:18

Pino schreef:^^ Tussen de A8 en de A9 zal dat niet zijn, want de A4 kruist de A9 niet. Je bedoelt mogelijk een ander stukje bij Milaan?
Inderdaad, tussen de A8 en de A50 bedoelde ik. :wall:
Hoe dan ook, heb in mijn Milanese tijd genoeg stukjes A4 meegepakt. Monotoon vind ik de weg allerminst, omdat je eigenlijk altijd de (voor)Alpen aan je linker- of rechterhand hebt.
Dat klopt. Je hoeft maar iets verder weg te kijken en je ziet de bergen liggen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76271
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [I][A004] Torino - Venezia - Trieste

Bericht door Chris » ma 04 jul 2016, 18:46

Ongebruikelijke aansluiting van de A4 op de SP500, niet ver van Torino. De SP500 is hier rond 2008 aangelegd en duidelijk voorbereid op een verlenging onder de A4 door.

Afbeelding

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [I][A004] Torino - Venezia - Trieste

Bericht door verfmeer95 » ma 04 jul 2016, 18:54

Strombeek-Bever iemand?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76271
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [I][A004] Torino - Venezia - Trieste

Bericht door Chris » wo 01 aug 2018, 13:55

Bij Bergamo is een truck door de middenberm gecrasht.

Afbeelding

Afbeelding

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [I][A004] Torino - Venezia - Trieste

Bericht door Pino » wo 01 aug 2018, 14:08

Aan deze foto te zien, is de truck niet op de andere weghelft terecht gekomen, maar was de vangrail aan die kant wel flink beschadigd. De middenberm ziet er hier veel breder uit dan elders; dat zou wel eens een geluk bij een ongeluk kunnen zijn geweest.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [I][A004] Torino - Venezia - Trieste

Bericht door GuteFahrt » za 22 feb 2020, 20:52

Gisteren is er weer een gedeelte met 3 rijstroken vrijgegeven op wegvak Venezia - Trieste. Het betreft 6 kilometer tussen :AS: Latisana en :AS: San Giorgio di Nogaro / Porpetto richting oosten vanaf ongeveer de brug over de Stella tot het onderlangs kruisen van de SR353. Volgende week volgt de andere richting.

https://www.ilfriuli.it/articolo/cronac ... e/2/215298
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Plaats reactie