[I] Italiaanse A6 (en andere bijzondere rijbaanscheidingen)

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » ma 26 jun 2006, 16:05

Er zijn trouwens nog veel meer autovia's die geen A-nummer hebben, maar het nummer van de provincie waarin ze liggen!
Het nummer van de Communidad (de autonome regio/het gewest) of het district (gemeente Barcelona heeft eigen "B" wegen :!:) inderdaad. Maar ik wou dát even buiten de discussie laten, immers daar is al genoeg over gezegd in andere draden :)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » ma 26 jun 2006, 16:11

Ik krijg via Google helaas een te onbetrouwbaar beeld van de weg. Maar ik krijg wel de indruk dat de weg ook officieel nog bekend staat als N weg en niet als Autovia. Verder lijkt het dorpje voor langzaam verkeer slechts bereikbaar over de N I, dan kan het natuurlijk ook geen autovia zijn. Ik denk dus echt dat het geen snelweg is en dat je bijvoorbeeld tractoren kunt tegenkomen. Het wegnummer geeft daar een indicatie van. Aan de andere kant zie ik wel weer blauwe borden op de relevante paginas van Google.
Goed dat wordt dus weer een forum-excursie om de waarheid te bepalen. Wie gaat de foto's maken? :twisted:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76495
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » ma 26 jun 2006, 16:23

Ik misschien over een week of 2 :!:

Mikhail
expressweg
Berichten: 3261
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Bericht door Mikhail » di 27 jun 2006, 0:10

xavierob schreef:ik wist niet waar ik het precies moest zetten. Daar het een Italiaanse bijzonderheid betreft, heb ik hier gezet.

Hier is de link naar een kaart van een snelweg die een vreemde "looping(weet niet echt hoe ik het moest vertalen :oops: ) maakt.Die snelweg ligt bij Genova.

http://www.multimap.com/map/browse.cgi? ... 000&icon=x
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAUW :lol:
****

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20584
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door waldo79 » di 27 jun 2006, 7:42

Mikhail schreef:
xavierob schreef:ik wist niet waar ik het precies moest zetten. Daar het een Italiaanse bijzonderheid betreft, heb ik hier gezet.

Hier is de link naar een kaart van een snelweg die een vreemde "looping(weet niet echt hoe ik het moest vertalen :oops: ) maakt.Die snelweg ligt bij Genova.

http://www.multimap.com/map/browse.cgi? ... 000&icon=x
WAAAAAAAAAUW :lol:
Dat is een toerit naar de snelweg waarbij een behoorlijk hoogteverschil moet worden overwonnen. Toch gauw 100 meter. Ben daar eens de snelweg opgegaan. Je ging kruipend omhoog. :shock:

Sophie
expressweg
Berichten: 3444
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: [I] Italiaanse A6 (en andere bijzondere rijbaanscheidingen)

Bericht door Sophie » za 15 dec 2018, 23:19

Blaast 12,5 jaar stof van een topic uit de tijd waar Bush Jr. president van Amerika was, de premier Balkenende, de koningin Beatrix, de paus Benedictus en de Duitse bondskanselier Merkel heette...

Op de M62 tussen Manchester en Leeds heb je ook zo een aparte situatie - een boederij in de middenscheiding van de motorway. Er gaat meestal het verhaal dat een stugge boer dat veroorsaakt heeft maar de waarheid is aparter: Er loopt een geological fault (een breuk(?)) op de plek van de boerderij zodat daar een snelweg bouwen sowieso heel lastig is.
Het is op die weg echt een landmark:
Afbeelding
Link
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Plaats reactie