[I] Italië - Italy - Italia

Moderator: Moderatoren

Coen Tunnel
4x3 autosnelweg

Re: [I] Italië - Italy - Italia

Berichtdoor Coen Tunnel » Za 06 Aug 2016, 23:44

Wat in Italië ook kan is dat het een Statale is die is overgedragen aan de provincie en een ander nummer heeft gekregen. We hebben immers ook al van die bizarre SPexSS-prefixen gezien. En omnummeren bij overdracht komt ook wel vaker voor in Italië.

Pino
2x4 autosnelweg

Berichtdoor Pino » Zo 07 Aug 2016, 10:49

Ik zie deze weg op het kilometerbordjes omschreven staan als SP ex SS 591bis. Op toeleidende wegen staan schildjes SS591, verwijzend naar de hoofdweg Bergamo-Crema waar deze zijtak naar het vliegveld van aftakt. Die hoofdweg is trouwens ook geen Statale meer. Het enige lichtpuntje dat ik hier zie is dat bewegwijzerde SP-nummers voor dit soort wegen toch wel in opkomst zijn. De SP ex SS-nummers zijn wellicht toch iets meer van een overgangsfase.

Maar goed, om een lang verhaal kort te maken snap ik nog steeds niet helemaal waar Google Maps dan vandaan haalt dat deze weg ook onderdeel zou vormen van de (ex) Statale 342 van Bergamo richting Como. Die begint van oudsher namelijk heel ergens anders in Bergamo.

Coen Tunnel
4x3 autosnelweg

Berichtdoor Coen Tunnel » Ma 09 Jan 2017, 20:15

De vorige post eindigde met Bergamo, en daar gaat deze post ook over, al is het in een heel andere context.

In 2014 en 2016 heb ik deze straatnaambordjes gespot bij het stadion van Atalanta Bergamo. De kleine bordjes onder de straatnaambordjes vind ik interessant. Zijn die wellicht gemeentelijke wegnummers/straatnummers?

Ook op andere plekken in Bergamo lijkt het voor te komen: https://www.google.nl/maps/place/45%C2% ... 0833?hl=nl
https://www.google.nl/maps/@45.7077572, ... 6656?hl=nl

Terug naar “Italië”