[I] Gravellona Toce

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
koenie
stadsweg
Berichten: 304
Lid geworden op: do 03 jan 2008, 11:06
Locatie: Erica

[I] Gravellona Toce

Bericht door koenie » vr 22 aug 2008, 22:10

Gravellona Toce is een dorp vlakbij het Lago Maggiore in de buurt van grotere plaats Verbania. Ik ben hier op vakantie geweest, een prachtige omgeving.

De plaats Gravellona Toce wordt al vanaf Genova aangegeven, en ook in de buurt van Milaan staat dit dorp op de borden, alleen om het klaverblad wat er naast ligt. Gravellona Toce heeft slechts 7500 inwoners, niet bekend bij de overhand van de Italiaanse bevolking, dus mensen weten niet waar het ligt, omdat ze het simpelweg niet kennen, waarom staat dit dan al vanaf zo ver aangegeven. Wij Nederlanders geven tog ook niet de plaatsen Valburg en Beekbergen, om maar even een zijstraat te noemen, van 100en kilometers vantevoren aan. Ik vind dit idee van de italianen een slecht idee, daarom vind ik dat dit spoedig aangepakt moet worden, want men moet gewoon het grotere Verbania aangeven, en bij Genova moeten mensen op de A26 maar genoegen nemen met Novara.
Bij wegen zitten praten over wegen met 'n stuk asfalt in de maage.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Gravellona Toce

Bericht door Coen Tunnel » zo 24 aug 2008, 21:30

Nou ja, er ligt een verkeersknooppunt en dus heeft het wel enige importantie. Veel echt grotere plaatsen liggen er ook niet in de buurt, of op de route, en Verbania is, hoe logisch het ook zou zijn, een hoek-om-doel. In die zin: als belangrijkste verdeelpunt voor verkeer in de regio vind ik het niet zo gek dat het vanaf Milaan al op de borden komt. Vanaf Genua is echter erg vroeg. Maar ja, ten noorden van de A4 ligt aan de A26 nou eenmaal weinig belangrijks. En dan neem je maar een groot verkeersknooppunt als doel.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [I] Gravellona Toce

Bericht door Kaaiman » ma 25 aug 2008, 14:38

Past dit niet beter bij 'Doelendiscussies'? ;)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [I] Gravellona Toce

Bericht door Pino » ma 25 aug 2008, 15:16

Welk klaverblad bij dit plaatsje mis ik? Ik denk dat deze plaats op de borden staat om dit het punt is waar de A26 overgaat in de ss33. Het is dus het eindpunt van de A26. En of het nou gaat om Polen, Nederland of Italië -en of je nou het dorpje aan het einde pakt of de laatste plaats van enige omvang voor dat eindpunt- ik heb helemaal niets met regels die voorschrijven dat het eindpunt een rol op de borden moet krijgen. Laat eerst maar eens zien dat weggebruikers iets met dat eindpunt kunnen. Deze weg is in mijn optiek weer zo'n gevalletje waar het eindpunt zonder legitieme reden een zeer prominente plaats op de borden krijgt.

Wat dan wel het logische doel is? Zoals door Coen Tunnel opgemerkt ligt er nou eenmaal weinig belangrijks aan de A26, zeker ten noorden van de A4. Sempione of Domodóssola lijken me wel bruikbaar. Tussen Genova en de A4 kun je dan nog werken met Novara en Alessandria voordat je overschakelt op hetzij de Simplon zelf, hetzij de plaats die de Simplonroute goed vertegenwoordigt.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [I] Gravellona Toce

Bericht door Chris » ma 25 aug 2008, 15:23

Je moet doelen gebruiken die ook op normale wegenkaarten staan. Veel landen doen dat dus verkeerd, vooral landen waar men "bang" is om doelen na de grens aan te geven, en dat zijn er nogal wat, inclusief Polen, Spanje en Portugal om maar wat te noemen.

Queue
autoweg
Berichten: 1454
Lid geworden op: di 08 aug 2006, 18:57
Locatie: Eindhoven-Noord

Re: [I] Gravellona Toce

Bericht door Queue » ma 25 aug 2008, 18:42

Zou een groot percentage van het A26-verkeer tot aan Gravellona Toce ook de S33 blijven volgen? Ik kan me voorstellen dat de A26 vanuit het zuiden voornamelijk "de weg naar Lago Maggiore Zuidwest" is, die daarnaast ook nog een vervolg heeft. Een doel in de buurt van het meer als CC (niet als RFP) zou dus niet verkeerd zijn. Wat daar in de volksmond de bekendste plaats is weet ik niet, maar in mijn Michelin-atlas van Italië (2005) springt Stresa er het meest uit.

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Re: [I] Gravellona Toce

Bericht door Frits » ma 25 aug 2008, 20:31

Pino schreef:Sempione of Domodóssola lijken me wel bruikbaar.
Sempione wordt al in een eerder stadium aangegeven. Een goed doel zou nog Brig kunnen zijn. Die plaats ligt erg centraal.
De autogordel: een band voor het leven.

Plaats reactie