De mooiste bewegwijzering van Europa!

Moderator: Moderatoren

Wat is volgens jou de mooiste bewegwijzering van Europa?

Duitsland
70
44%
Frankrijk
27
17%
Griekenland
1
1%
Groot-Brittanië
1
1%
Italië
3
2%
Nederland
29
18%
Oostenrijk
1
1%
Polen
2
1%
Scandinavië
2
1%
Slovenië
2
1%
Slowakije
2
1%
Spanje
4
3%
Tsjechië
1
1%
Zwitserland
10
6%
Overig <<Schrijf in een reactie welke je dan de mooiste vindt.>>
4
3%
 
Totaal aantal stemmen: 159

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: De mooiste bewegwijzering van Europa!

Bericht door sirdanilot » wo 30 jun 2010, 16:25

Volgens mij worden in Engeland juist helemaal geen verschillende kleuren gebruikt... in ieder geval niet op snelwegen. Wel soms op lokale bewegwijzering, maar om het nou overdreven kleurig te noemen, nou nee. Dan is zelfs Nederland meer een kleurenkermis.

Nederlands NBA vind ik spuuglelijk, elk bord dat ik zie. Andere bewegwijzering is vertrouwd, herkenbaar en degelijk. Ook in Duitsland is de bewegwijzerng wel lelijk. In Vlaanderen oogt het een beetje... tsja, Belgisch, dus rommelig en oubollig, maar echt slecht vind ik het niet. Frankrijk is wel heel duidelijk met borden voor rustplaatsen, en dat je alleen op de groene en blauwe borden hoeft te kijken totdat je dicht bij je afslag bent.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: De mooiste bewegwijzering van Europa!

Bericht door Snelwegenkenner » wo 30 jun 2010, 19:53

Nederlands NBA vind ik spuuglelijk, elk bord dat ik zie. Andere bewegwijzering is vertrouwd, herkenbaar en degelijk.
Het NBA is inderdaad een enorme achteruitgang op het bordensysteem van Nederland. Het oldschool had alleen wat moeite met de einddoelen als inhoud, men had beter voor het nevendoel/hoofddoel/superdoel-systeem kunnen kiezen. Dan waren we nooit fout gegaan. Zoals deze kaart van Queue aangeeft:
[IMG=http://img138.imageshack.us/img138/3667/nederland2.jpg][/IMG]
Dan kunnen er natuurlijk altijd discussiepunten zijn, maar de inhoud wordt wel vaak zoals het verwacht wordt. Dat is immers het belangrijkste van de bewegwijzering.
Ook in Duitsland is de bewegwijzering wel lelijk.
Ik zie niet in waarom het lelijk is. Als dit lelijk is, dan is de bewegwijzering in veruit de meeste landen in de wereld afschuwelijk. In Duitsland wordt er keurig bewegwijzerd, alleen is de continuiteit van de inhoud niet altijd even geweldig.
In Vlaanderen oogt het een beetje... tsja, Belgisch, dus rommelig en oubollig, maar echt slecht vind ik het niet.
In Belgie is het niet slecht, alleen kan er door slordigheid wel eens plaatsen ontbreken op de borden op cruciale momenten. Verder moet men op de afstandsborden ineens geen Arlon zetten op de borden, terwijl er eerst alleen Luxembourg op de portalen stond. De afstemming tussen de portalen en de afstandsborden vind ik slecht.
Frankrijk is wel heel duidelijk met borden voor rustplaatsen, en dat je alleen op de groene en blauwe borden hoeft te kijken totdat je dicht bij je afslag bent.
Frankrijk heeft een duidelijk systeem, maar in de grote steden kan het wel eens overvol worden. Ook is er geen afstemming tussen de afstandsborden en de portalen. Op de Franse A1 verschijnt er eens Cambrai op de afstandsborden, terwijl die er op de portalen niet staan.

Kortom, in Frankrijk en in Belgie moet men wat grondiger worden in het afstemmen van doelen op de portalen en de afstandsborden, want de weggebruiker raakt er in door verwarring en daar is bewegwijzering niet voor bedoeld.
.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21915
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: De mooiste bewegwijzering van Europa!

Bericht door Pino » wo 30 jun 2010, 20:34

Snelwegenkenner schreef:Het NBA is inderdaad een enorme achteruitgang op het bordensysteem van Nederland. Het oldschool had alleen wat moeite met de einddoelen als inhoud, men had beter voor het nevendoel/hoofddoel/superdoel-systeem kunnen kiezen. Dan waren we nooit fout gegaan. Zoals deze kaart van Queue aangeeft:
[IMG=http://img138.imageshack.us/img138/3667/nederland2.jpg][/IMG]
Dan kunnen er natuurlijk altijd discussiepunten zijn, maar de inhoud wordt wel vaak zoals het verwacht wordt. Dat is immers het belangrijkste van de bewegwijzering.
Ik ken jouw voorkeur voor doelen, maar de rechtdoordoelen zijn zeker op snelwegen niet het belangijkste van de bewegwijzering. Dat is de geleiding naar de afrit en naar lokale doelen waar je nog even rechtdoor voor moet rijden. Oldschool had beperkingen op dat punt, NBA is vooral ingegeven om die op te lossen. Denk aan bewegwijzering van tapers, de ondergeschikte plek van servicedoelen, het eruit laten springen van de afritnaam en het integreren van het afritnummer. Als ik zeg dat ik NBA problematisch vind, is dat niet vanwege de doelenkeuze op de afstandenborden. Die kan in mijn optiek beter, maar dat is de kern van het verhaal niet. De problematiek van de NBA zit hem in lokale rechtdoordoelen, in de enorme pijlen die moesten verschijnen om rijstroken te verdelen (onnodig groot in mijn optiek) en in de wijze waarop afritdoelen op vorkborden worden gepresenteerd. Dus helaas, met een slag naar een betere doelenkeuze lossen we de NBA-problemen niet op.
Ook is er geen afstemming tussen de afstandsborden en de portalen. Op de Franse A1 verschijnt er eens Cambrai op de afstandsborden, terwijl die er op de portalen niet staan.
Meestal is men in Frankrijk zeer accuraat met de afstemming van portalen en afstandenborden. Het lijkt mij dat jouw Cambrai-voorbeeld eerder uitzondering is dan regel. Maar persoonlijk vind ik het juist niet goed dat ieder doel op de afstandenborden ook op de portalen moet terugkomen. Dat maakt de borden onnodig vol. Persoonlijk zie ik veel liever een splitsing tussen hoofd- en bijzaken. Waarbij de hoofdzaak bestaat uit het hoofddoel van de route (eventueel aangevuld met lokale doelen waarvoor je nog even rechtdoor moet) en de bijzaken bestaan uit de andere doelen op het afstandenbord. Dan kun je op de afstandenborden nog wel aangeven dat deze weg ook naar het 600 kilometer verderop liggende Lyon gaat, maar dan kun je je bij reguliere afritten beperken.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: De mooiste bewegwijzering van Europa!

Bericht door Snelwegenkenner » wo 30 jun 2010, 20:55

Ik snap jouw punt van die hoofd en bijzaken, maar hier wordt op de portalen niet beperkt tot bijvoorbeeld hoofddoel Lille. Door dan op de afstandsborden nog meer doelen te zetten, zoals Cambrai en Arras ontstaat er verwarring, als er op het volgende portaaltje weer minder plaatsen verschijnen.
Ik kan hier ook geen enkele logica in ontdekken. Ook staat Amiens bij de directe doelen en Bruxelles, wat er pas later af moet, bij de indirecte.
Kijk, een bewijs:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Snelwegenkenner op wo 30 jun 2010, 21:06, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: De mooiste bewegwijzering van Europa!

Bericht door Snelwegfreak » wo 30 jun 2010, 21:04

^^
Jouw voorbeeld zal of een uitzondering zijn of een kwestie nieuwe-oude borden zijn. Doorgaans lopen zowel de afstands als de portaalborden parallel wat betreft de doelen.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: De mooiste bewegwijzering van Europa!

Bericht door Snelwegenkenner » wo 30 jun 2010, 21:08

Waarom moet men dan Cambrai en Bruxelles, wat er pas later af moet, al op een apart paneel zetten en Amiens, wat er al eerder af moet weer niet? :?

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: De mooiste bewegwijzering van Europa!

Bericht door Snelwegfreak » wo 30 jun 2010, 21:12

Lees mijn bericht dan: ''...zal of een uitzondering zijn of een kwestie nieuwe-oude borden zijn. Doorgaans lopen zowel de afstands als de portaalborden parallel wat betreft de doelen.''

Oftewel, of een uitzondering of (wat erg voor de hand ligt) een gevalletje nieuw-oud.

EDIT: Het is in Frankrijk gebruikelijk om doelen op een apart paneel te zetten als je er een andere snelweg voor moet hebben. In dit geval voor Bruxelles. Voor Amiens hoeft dat niet en blijf je denk ik op de A1. Waarom dat op het portaalbord niet is, weet ik niet maar ik denk een generatiekloof.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Mieron
dorpsstraat
Berichten: 128
Lid geworden op: di 14 okt 2008, 15:13
Locatie: Kapelle-Biezelinge

Re: De mooiste bewegwijzering van Europa!

Bericht door Mieron » wo 30 jun 2010, 21:19

Voor Amiens moet je eerst nog over de A29. Bovendien kan je toch duidelijk zien dat het portaalbord veel nieuwer is dan het afstandsbord.
Laatst gewijzigd door Mieron op wo 30 jun 2010, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Mieron

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: De mooiste bewegwijzering van Europa!

Bericht door Snelwegfreak » wo 30 jun 2010, 21:20

^^
Voilà, dat is de reden die ik ook gaf.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: De mooiste bewegwijzering van Europa!

Bericht door Snelwegenkenner » wo 30 jun 2010, 21:21

EDIT: Het is in Frankrijk gebruikelijk om doelen op een apart paneel te zetten als je er een andere snelweg voor moet hebben. In dit geval voor Bruxelles. Voor Amiens hoeft dat niet en blijf je denk ik op de A1. Waarom dat op het portaalbord niet is, weet ik niet maar ik denk een generatiekloof.
Voor Amiens pak je de A29. en dus ga je eerder af naar Amiens, dan naar Bruxelles, want de kruising met de A2 komt later pas.

Dit had een betere bordindeling geweest:
A1 E15 E19
Lille
Calais
Bruxelles
----------
Amiens

Cambrai en Arras zijn hier onnodig.

Ik geef toe, ik ga een beetje: :offtopic:
Laatst gewijzigd door Snelwegenkenner op wo 30 jun 2010, 21:38, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: De mooiste bewegwijzering van Europa!

Bericht door Snelwegfreak » wo 30 jun 2010, 21:23

Dat off-topic valt nog wel mee hoor ;)
Ik vind het wel vreemd van de Fransen dat ze het zo hebben gedaan, normaal doen ze wel aparte panelen. Ze lijken nu weer een nieuw systeem te hanteren.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: De mooiste bewegwijzering van Europa!

Bericht door Snelwegenkenner » wo 30 jun 2010, 21:25

Ze lijken nu weer een nieuw systeem te hanteren.
Welk systeem? Ik weet wel dat ze de omklapprincipe gaan gebruiken, maar verder.... :dontknow:
Ik kan er geen systeem in ontdekken...
Laatst gewijzigd door Snelwegenkenner op wo 30 jun 2010, 21:28, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: De mooiste bewegwijzering van Europa!

Bericht door Snelwegfreak » wo 30 jun 2010, 21:27

Ja inderdaad, en hier gebruiken ze nu maar één paneel in plaats van 2 of meer... Erg verwarrend...
Het kan óf nieuwe standaard zijn, óf een foutje van de bordenboer. Laten we het bij het tweede houden: dit ben ik niet gewend van de Fransen :)
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: De mooiste bewegwijzering van Europa!

Bericht door Snelwegenkenner » wo 30 jun 2010, 21:39

De Fransen vermelden ook hun hele boekenkast op de bewegwijzering, Snelwegfreak. Daar mag zeker die Cambrai en Arras vanaf en Brussel niet op een apart paneel, dan zijn ze in ieder geval weer synoniem met de portalen. :)

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: De mooiste bewegwijzering van Europa!

Bericht door Mandelsoft » wo 30 jun 2010, 22:13

Snelwegenkenner schreef:Afbeelding
Het onderste bord vind ik nogal lelijk omdat:
- Er op het rechter paneel nog al veel doelen staan
- De pijl in mijn optiek beter onderaan had kunnen staan, of schuin naar boven had kunnen wijzen. Dit soort pijlen horen voor mij in de hoek waarnaar ze wijzen.
- De pijlen op het rechtdoorbord een slagje kleiner konden.
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

HAFRABAisfun
stadsweg
Berichten: 477
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 19:02
Locatie: België

Re: De mooiste bewegwijzering van Europa!

Bericht door HAFRABAisfun » za 05 nov 2011, 22:34

Een vraag waar ik eigenlijk al een tijdje mee zit : Wat is OWN en wat is HWN?

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: De mooiste bewegwijzering van Europa!

Bericht door keokiracer » za 05 nov 2011, 22:42

OWN = Onderliggend WegenNet
HWN = HoofdWegenNet

Er zijn verschillende definities, verschillend van alle rijkswegen, tot alleen snelwegen met enkele andere wegen. Dit is dus slechts een van de vele definities, maar het geeft je een goed idee.

Bij HWN moet je denken aan de snelwegen en een aantal belangrijke doorgaande N-wegen (bijv. de N35, N36, N259 en de N9), het OWN zijn de overige wegen.
Ik heb geen voorbeelden uit België aangezien ik daar erg onbekend ben ;)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: De mooiste bewegwijzering van Europa!

Bericht door Davy » za 05 nov 2011, 22:43


HAFRABAisfun
stadsweg
Berichten: 477
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 19:02
Locatie: België

Re: De mooiste bewegwijzering van Europa!

Bericht door HAFRABAisfun » zo 06 nov 2011, 15:45

Bedankt.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: De mooiste bewegwijzering van Europa!

Bericht door Robbert297 » za 01 sep 2012, 19:40

Zonder twijfel Duitsland!
Ik kom vaak in Duitsland en rij eigenlijk nooit verkeerd, omdat het zo duidelijk is.
Op de tweede plek komt Nederland. Niet omdat ik daar woon, maar omdat, na de vernieuwing, de wegwijzers veel beter zijn geworden.
Ik heb geen derde plek omdat ik nog weinig ervaring heb met andere landen, maar de landen waar ik geweest ben, verdienen geen derde plek, zoals België, Italië, Oostenrijk of Frankrijk :)
Слава Україні

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: De mooiste bewegwijzering van Europa!

Bericht door Robbert297 » vr 10 apr 2015, 20:32

Dik 2,5 jaar verder, en mijn top 3 is een klein beetje aangepast.
Voor mij blijft Duitsland op de eerste plek staan, omdat ik (nog steeds) vind dat Duitsland gewoon goede borden levert die mooi en goed af te lezen zijn.
Op plek 2 komt nu Zwitserland. Ook zij leveren meestal rustig ogende borden, vooral op de Autobahnen. Zwitserland doet niet aan vorkborden, en daar sta ik 100% achter. :lol:
En op plek 3 komt nu Nederland. In mijn vorige post (2,5 jaar terug) zei ik dat Nederland erop vooruit is gegaan met NBA. Nou... Inmiddels ben ik wel van mening veranderd. Ik vind veel borden onrustig ogen, en daardoor vind ik ze ook niet bepaald mooi. Vooral de portaalborden kunnen wat mij betreft beter, maar ook vorkborden kunnen er af en toe wat van...
Dankzij het uitbrengen van Ddesign op het OWN verdiend Nederland voor mij een derde plek.
België doet het ook steeds beter. :lol:
Слава Україні

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: De mooiste bewegwijzering van Europa!

Bericht door Mandelsoft » zo 12 apr 2015, 0:31

Voor mij is de top drie al geruime tijd het volgende:
  1. Duitsland. Consistent (toch wel minder dan ik eerst had gedacht), grotendeels goed georganiseerde ordening van informatie en efficiënt.
  2. Denemarken. Simpele en rustige layout, doch vrij flexibel en duidelijk. Kon er prima mee het Prins Clausplein mee bewegwijzeren. Het enige nadeel is dat de Denen soms net wat teveel weglaten.
  3. Nederland (OldSchool). Ongecompliceerd en duidelijke vormgeving. Alleen de witte meuk maakte deze bewegwijzering minder.
NBA heeft zijn goede kanten, maar de slechtere aspecten (zwevende wegnummers waarvoor ik zelfs in het officiële handboek geen reden hiervoor heb kunnen vinden, onnodig blauwvlak, lompe pijlen) maken het een slechte kopie van Duitse bewegwijzering.
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

evos
verkeersader
Berichten: 750
Lid geworden op: za 05 jul 2008, 10:12
Locatie: Hoofddorp

Re: De mooiste bewegwijzering van Europa!

Bericht door evos » zo 12 apr 2015, 18:55

Ik heb Nederland gestemd. NBA, mits uitgevoerd zoals in Noord-Holland, vind ik toch wel erg fraai (de vraag ging toch over de mooiste, niet de beste of duidelijkste bewegwijzering?)
Duitsland vind ik erg goed qua systeem en algemene uitvoering, maar het lettertype vind ik minder.
Wet van Hofstadter: Het duurt altijd langer dan je denkt, zelfs al houd je rekening met de Wet van Hofstadter (uit Gödel, Escher, Bach).

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: De mooiste bewegwijzering van Europa!

Bericht door Robbert297 » zo 12 apr 2015, 19:31

^^ Het ging inderdaad ook om de mooiste, maar of ik NBA en Ddesign nou zo mooi vind met alles zo klein mogelijk...
Ik hou van lekker groot en lomp. Dát maakt het voor mij ook direct duidelijk. ;)
Слава Україні

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: De mooiste bewegwijzering van Europa!

Bericht door Mandelsoft » ma 13 apr 2015, 0:31

evos schreef:Ik heb Nederland gestemd. NBA, mits uitgevoerd zoals in Noord-Holland, vind ik toch wel erg fraai (de vraag ging toch over de mooiste, niet de beste of duidelijkste bewegwijzering?)
Noord-Holland is ook beduidend beter dan de rest van Nederland met NBA. Maar ja, de landelijke norm is niet die van Noord-Holland, en dat is nou zo jammer...
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: De mooiste bewegwijzering van Europa!

Bericht door Robbert297 » ma 13 apr 2015, 0:38

Is NBA in Noord-Holland echt zo veel beter? Ben er eerlijk gezegd niet echt bekend mee.
Слава Україні

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: De mooiste bewegwijzering van Europa!

Bericht door Rein » ma 13 apr 2015, 8:28

Nou met al dat gepopnagel en geruiter van de laatste tijd is het er in Noord-Holland niet echt beter op geworden. Hele stukken snelweg zien er qua bewegwijzering niet meer uit met onderstaand voorbeeld als triest dieptepunt.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: De mooiste bewegwijzering van Europa!

Bericht door Robbert297 » ma 13 apr 2015, 10:13

^^ Oei, dat is inderdaad een triest dieptepunt. Al dat geruiter... En zelfs de uitlijning en ruimte tussen onderliggende doelen is niet eens gelijk! :shutup:
Слава Україні

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: De mooiste bewegwijzering van Europa!

Bericht door Snelwegfreak » ma 13 apr 2015, 10:16

Als we het hebben over mooiste bewegwijzering, dan zijn er meerdere opties... Ik vind de Franse, Spaanse, Duitse, Tsjechische, Nederlandse, Sloveens, Slowaakse... bewegwijzering mooi. Maar de mooiste? Geen idee.

De beste bewegwijzering is weer een ander verhaal...
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: De mooiste bewegwijzering van Europa!

Bericht door Mandelsoft » ma 13 apr 2015, 11:43

Rein schreef:Nou met al dat gepopnagel en geruiter van de laatste tijd is het er in Noord-Holland niet echt beter op geworden. Hele stukken snelweg zien er qua bewegwijzering niet meer uit met onderstaand voorbeeld als triest dieptepunt.

<plaatje>
De ontwerpen zonder dat geruiter en gepopnagel zijn over het algemeen beter dan in de rest van het land. Maar dit is dan weer slordig.
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

Plaats reactie