Aangeven van grensplaatsjes op de afstandsborden

Moderator: Moderatoren

Sophie
expressweg
Berichten: 3445
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: Aangeven van grensplaatsjes op de afstandsborden

Bericht door Sophie » di 14 sep 2010, 23:10

Pino schreef:^^ En in Spanje, daarentegen, het gebruik van buitenlandse doelen is beperkt tot "Frankrijk" of "Portugal", terwijl kleine dorpjes aan de grens als La Jonquera en Irún tot hoofddoel worden gepromoveerd.
(Quote vanwege paginawissel)

En aan de grens doen ze het dan zo (streetview)
Van dat Frantzia hou ik niet, maar het Douanesymbool lijkt me wel met.
Andere Oplossing:

Brussel
Antwerpen
Genk
RIJKSGRENS <- dat moet kleinkapitaal voorstellen.
^ E 314 ^

Bestemmingen zijn uit de losse pols.
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21982
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Aangeven van grensplaatsjes op de afstandsborden

Bericht door Pino » di 14 sep 2010, 23:15

Ik houd ook niet van het douanesymbool om twee redenen. De eerste daarvan zie je perfect op dat Streetview-bord. Er staan twee op het oog identieke verkeerstekens naast elkaar op het bord, maar eentje zegt "stop / tol" en de ander zegt "stop / douane". Probeer dat onderscheid, in kleine lettertjes, maar eens te lezen met hogere snelheid. De tweede reden is dat op steeds meer EU-binnengrenzen geen fysieke controle meer wordt gehouden. Een bord waarmee wordt aangekondigd dat je zult moeten stoppen, dat past dan niet echt meer.

Wat betreft het gebruik van Rijksgrens, ik ben daar als gezegd niet voor. Want het doel zegt niet dat je een point of no return hebt bereikt, waar rechtdoor rijden betekent dat je de grens over zult gaan.

Sophie
expressweg
Berichten: 3445
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: Aangeven van grensplaatsjes op de afstandsborden

Bericht door Sophie » di 14 sep 2010, 23:23

Pino schreef:"stop / tol" en de ander zegt "stop / douane"
Nu je't zegt. Het was me niet eens opgevallen.
Over RIJKSGRENS.
Voor Kerensheide is het idd niet optimaal, maar ik weel niets bters.
Voor Vorkborden lijkt me RIJKSGRENS als volgende "Afrit" wel een goed plan.
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21982
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Aangeven van grensplaatsjes op de afstandsborden

Bericht door Pino » wo 15 sep 2010, 10:58

^^ Als je vorkborden standaard de volgende afrit aangeven, kun je de grens inderdaad als volgende afrit gaan behandelen. Maar mijn voorkeur heeft het niet, bovenal omdat het geen oplossing biedt voor knooppunten vlakbij de grens (in Duitsland geloof ik alleen Neuenburg, maar in Nederland alweer meer). Verder is in mijn ervaring het rechtdoordoel het laatste gegeven waarnaar ik kijk op een vorkbord, omdat ik het het minst relevante gegeven vind. Als je weggebruikers wilt attenderen op de naderende grensovergang, zou ik dus een andere plek op het bord zoeken dan het laatste gegeven waar mensen naar kijken. Je moet in die zin eens de klassieke Duitse vorkborden met Bundesgrenze (voorbeeld) vergelijken met de nieuwere afritbewegwijzering met "letzte Ausfahrt vor Bundesgrenze" (voorbeeld). Het is denk ik wel duidelijk dat de nieuwere borden de weggebruiker veel meer attenderen op de naderende grens dan de eerste. Een dergelijke insteek zou dan ook mijn voorkeur hebben boven een standaard-vermelding van de volgende afrit (nog even daargelaten dat de grens natuurlijk helemaal geen afrit is).

Tenslotte nog een stukje terminologie. Ik zou zelf het woord "Rijksgrens" niet gebruiken, maar eerder inzetten op grensovergang. Rijksgrens klinkt nogal juridisch, is een woord dat vrijwel niemand in zijn eigen dagelijkse spraakgebruik inzet. Verder suggereert "grens" een barrière die er in deze Schengen-tijden niet meer is. Grensovergang heeft de veel positievere lading dat je een buitenland inrijdt. Ook "laatste afrit in Nederland" geeft niet het idee dat er een barrière nadert als je die afrit niet pakt.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6137
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Aangeven van grensplaatsjes op de afstandsborden

Bericht door mhkamp » wo 15 sep 2010, 11:26

Het viel mij wel op dat men dit niet aangeeft op de BAB4:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En terwijl Görlitz de laatste afrit voor de grens is.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Sophie
expressweg
Berichten: 3445
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: Aangeven van grensplaatsjes op de afstandsborden

Bericht door Sophie » wo 15 sep 2010, 13:49

In dit geval zie je het aan het E-Nummer ipv A4.
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

jeroent
autoweg
Berichten: 2301
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 14:15
Locatie: 500 meter voorbij Midden-Limburg

Re: Aangeven van grensplaatsjes op de afstandsborden

Bericht door jeroent » wo 15 sep 2010, 20:30

mwaoh, dat moet je maar net weten want het is zeker niet standaard om dat zo aan te geven.. zeker omdat er ook op normale snelwegen steeds vaker E-nummers (eindelijk!) verschijnen.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21982
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Aangeven van grensplaatsjes op de afstandsborden

Bericht door Pino » wo 15 sep 2010, 21:17

Gaat uiteindelijk om dezelfde subtiliteit die je ziet bij de laatste Nederlandse afrit voordat je Duitsland inrijdt. Staat er ook een Duits wegnummer op de borden in plaats van een Nederlands. Ik vind die boodschap veel te subtiel. Je moet met iets duidelijkers komen. Of met helemaal niets, al is dat laatste hoe dan ook niet mijn smaak.

Sophie
expressweg
Berichten: 3445
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: Aangeven van grensplaatsjes op de afstandsborden

Bericht door Sophie » wo 15 sep 2010, 22:39

Heb net het Zweedse systeem gezien
SPOILER: TOON

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Een geel portaal, grote onderborden en DENMARK/DANMARK op het wegdek.
Duidelijk in ieder geval, maar het kan misschien mooier...
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21944
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Aangeven van grensplaatsjes op de afstandsborden

Bericht door Wouter N14 » wo 15 sep 2010, 22:41

^^ Dat het daar zo duidelijk wordt aangeven komt omdat je rechtdoor een hele grote en hele dure tolbrug tegenkomt :idea:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Sophie
expressweg
Berichten: 3445
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: Aangeven van grensplaatsjes op de afstandsborden

Bericht door Sophie » wo 15 sep 2010, 22:45

^^
Als dat de waarschuwingsbedoeling was, dan was de tolweg niet zo op het bord weggestopt.
Zekerlöijk zak het meespelen, mar de annduiding slaat toch echt op de grens. De tolweg staat alleen in een wit vlak op het bord
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

jeroent
autoweg
Berichten: 2301
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 14:15
Locatie: 500 meter voorbij Midden-Limburg

Re: Aangeven van grensplaatsjes op de afstandsborden

Bericht door jeroent » do 16 sep 2010, 0:02

Overigens ook opvallend dat stug het exoniem voor Kopenhagen wordt gebruikt... zo dicht bij de grens mag daar ook wel de Deense versie bij, ondanks dat het in de praktijk tot weinig problem zal leiden, omdat deens en zweeds echt heel erg op elkaar lijken.

Sophie
expressweg
Berichten: 3445
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: Aangeven van grensplaatsjes op de afstandsborden

Bericht door Sophie » do 16 sep 2010, 0:29

Ik vindt bij Köpenhamn / København het verschil zo klein, dat geen twee talen nodig zijn.
herzelfde geldt voor Fribourg/Freiburg, Sarrebruck/Saarbrücken, Strasbourg/Straßburg.
Luik/Liège of Liège Lüttich vindt ik dan weer zo verschillend, dat beide op de Borden mogen. (En in Luxemberg dan Asjeblieft Bréissel, Arel en Léck :lol: )
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21982
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Aangeven van grensplaatsjes op de afstandsborden

Bericht door Pino » do 16 sep 2010, 8:57

Timmetje schreef:Als dat de waarschuwingsbedoeling was, dan was de tolweg niet zo op het bord weggestopt.
Het moet gezegd dat op de E6 naar Oslo geen bord staat met "laatste afrit in Zweden". Daar zie je op geen enkele manier terugkomen dat je op het punt staat om Zweden te verlaten; wel dat je rechtdoor een tolweg op rijdt. Hetzelfde viel me trouwens ook op in de USA. Van alle Interstate-grensovergangen zijn er maar twee met een tekst als "last USA exit", bij de andere grensovergangen krijg je eigenlijk op geen enkele manier te zien dat je op het punt staat om de grens over te gaan.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: Aangeven van grensplaatsjes op de afstandsborden

Bericht door Snelwegenkenner » do 16 sep 2010, 15:20

In die Romaanse landen zijn ze allemaal niet zo scheutig met buitenlandse doelen...

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Aangeven van grensplaatsjes op de afstandsborden

Bericht door sirdanilot » do 16 sep 2010, 17:25

Timmetje schreef:Ik vindt bij Köpenhamn / København het verschil zo klein, dat geen twee talen nodig zijn.
herzelfde geldt voor Fribourg/Freiburg, Sarrebruck/Saarbrücken, Strasbourg/Straßburg.
Luik/Liège of Liège Lüttich vindt ik dan weer zo verschillend, dat beide op de Borden mogen. (En in Luxemberg dan Asjeblieft Bréissel, Arel en Léck :lol: )
Helaas is het Letzebuergesch een taal die alleen gesproken wordt (schrijven maar zeer beperkt) en als nogal informeel wordt beschouwd. Een beetje zoals het Zeeuws of het 'Nedersaksisch' (beter bekend als Twents) enzovoorts, al is die eerste officieel niet eens een andere taal. Mijns inziens overigens geheel ten onrechte!!

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Aangeven van grensplaatsjes op de afstandsborden

Bericht door Coen Tunnel » do 16 sep 2010, 21:39

sirdanilot schreef:Helaas is het Letzebuergesch een taal die alleen gesproken wordt (schrijven maar zeer beperkt) en als nogal informeel wordt beschouwd.
Ja, maar het is wel de taal waarin Luxemburgers met elkaar communiceren, en ook de taal van de landelijke omroep RTL, die haar website overigens geheel in het Luxemburgs heeft. Het is voor mij een prima manier om het Luxemburgs beter te leren begrijpen.
sirdanilot schreef: het 'Nedersaksisch' (beter bekend als Twents)
Pardon? Nedersaksisch is niet alleen Twents. Twents is slechts één van de dialecten die onder het Nedersaksisch vallen.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: Aangeven van grensplaatsjes op de afstandsborden

Bericht door Alfa » za 18 sep 2010, 14:29

sirdanilot schreef:
Timmetje schreef:Ik vindt bij Köpenhamn / København het verschil zo klein, dat geen twee talen nodig zijn.
herzelfde geldt voor Fribourg/Freiburg, Sarrebruck/Saarbrücken, Strasbourg/Straßburg.
Luik/Liège of Liège Lüttich vindt ik dan weer zo verschillend, dat beide op de Borden mogen. (En in Luxemberg dan Asjeblieft Bréissel, Arel en Léck :lol: )
Helaas is het Letzebuergesch een taal die alleen gesproken wordt (schrijven maar zeer beperkt) en als nogal informeel wordt beschouwd. Een beetje zoals het Zeeuws of het 'Nedersaksisch' (beter bekend als Twents) enzovoorts, al is die eerste officieel niet eens een andere taal. Mijns inziens overigens geheel ten onrechte!!
Gelukkig dat Zeeuws niet erkent is als afzonderlijke taal. Ik zou geen Friese toestanden willen meemaken in Zeeland. Dat Oostburg Wòstburg wordt of IJzendijke Iezendieke en meer van dat soort dingen. Dat is nu echt iets dat alleen in het Nederlandse taalgebied speelt, in Engeland zijn de regionale verschillen veel groter dan in het Nederlands. Toch zegt iedereen dat hij gewoon Engels spreekt. Hier wil iedereen die bij wijze van spreken een letter anders uitspreekt al dat zijn dialect tot aparte taal wordt erkent. Neen bedankt.

Je moet maar voor de grap de Zeeuwse wikipedia bekijken. Ik kan alvast alles probleemloos lezen. Weliswaar kom ik uit de buurt, maar dan nog lijken me de verschillen tussen Zeeuws en Standaardnederlands eerder verwaarloosbaar.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Aangeven van grensplaatsjes op de afstandsborden

Bericht door Coen Tunnel » zo 19 sep 2010, 1:45

Alfa schreef:Je moet maar voor de grap de Zeeuwse wikipedia bekijken. Ik kan alvast alles probleemloos lezen. Weliswaar kom ik uit de buurt, maar dan nog lijken me de verschillen tussen Zeeuws en Standaardnederlands eerder verwaarloosbaar.
Ik kom uit het noorden van Nederland en ook ik kan het lezen en begrijpen.

simon
autoweg
Berichten: 1935
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 15:46
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Aangeven van grensplaatsjes op de afstandsborden

Bericht door simon » zo 19 sep 2010, 9:52

Alfa schreef:
sirdanilot schreef:
Timmetje schreef:Ik vindt bij Köpenhamn / København het verschil zo klein, dat geen twee talen nodig zijn.
herzelfde geldt voor Fribourg/Freiburg, Sarrebruck/Saarbrücken, Strasbourg/Straßburg.
Luik/Liège of Liège Lüttich vindt ik dan weer zo verschillend, dat beide op de Borden mogen. (En in Luxemberg dan Asjeblieft Bréissel, Arel en Léck :lol: )
Helaas is het Letzebuergesch een taal die alleen gesproken wordt (schrijven maar zeer beperkt) en als nogal informeel wordt beschouwd. Een beetje zoals het Zeeuws of het 'Nedersaksisch' (beter bekend als Twents) enzovoorts, al is die eerste officieel niet eens een andere taal. Mijns inziens overigens geheel ten onrechte!!
Gelukkig dat Zeeuws niet erkent is als afzonderlijke taal. Ik zou geen Friese toestanden willen meemaken in Zeeland. Dat Oostburg Wòstburg wordt of IJzendijke Iezendieke en meer van dat soort dingen. Dat is nu echt iets dat alleen in het Nederlandse taalgebied speelt, in Engeland zijn de regionale verschillen veel groter dan in het Nederlands. Toch zegt iedereen dat hij gewoon Engels spreekt. Hier wil iedereen die bij wijze van spreken een letter anders uitspreekt al dat zijn dialect tot aparte taal wordt erkent. Neen bedankt.
Wel eens in Catalonië geweest?

Overigens zijn de regionale verschillen in Nederland groot. Ze worden slechts overbrugd doordat (vrijwel) iedereen tegenwoordig wel het standaardnederlands spreekt. Iemand die uitsluitend het Veluws dialect beheerst kan echt geen gesprek voeren met iemand die alleen Zuid Gelders spreekt.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Aangeven van grensplaatsjes op de afstandsborden

Bericht door Vinny » zo 19 sep 2010, 10:09

Tja, toen ik 12 was kwam er een meisje bij ons in de buurt wonen uit Driebergen. Onnodig te zeggen dat dat ze volkomen anders sprak dan bij ons. Zo sprak ze de laatste "t" niet uit in een woord."nie ui dus", en wel meer van dat soort dingen...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10948
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Aangeven van grensplaatsjes op de afstandsborden

Bericht door Willem » zo 19 sep 2010, 11:05

mhkamp schreef:Het viel mij wel op dat men dit niet aangeeft op de BAB4:

Afbeelding

En terwijl Görlitz de laatste afrit voor de grens is.
Dat zijn de nieuwe borden voor in het Schengen-tijdperk. In 2006, dus toen er nog controle was, ben ik daar wel eens langsgekomen en toen stond voor rechtdoor nog wel Bundesgrenze aangegeven.
Vroeg of laat zullen ze aan de Nederlandse grens ook geplaatst worden.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: Aangeven van grensplaatsjes op de afstandsborden

Bericht door Snelwegenkenner » zo 19 sep 2010, 22:00

Ik hoop dat ze in Duitsland geheel overgaan in het verwijzen van de CC op het vorkbord. Anders suggereer je dat de snelweg naar een klein dorpje gaat.
In Belgie doet men het wel goed en dat is meteen een stuk prettiger. De volgende afrit wordt wel duidelijk door de nummering, daar is extra vermelding op het vorkbord echt niet voor nodig... Dat zuivert een meer consequent systeem voor de E-U.

Hier bij Wroclaw doet men het wel goed. Alleen dat E40 mag van mij wel weg, dat doet men in Duitsland nooit, dus waarom nu wel? En die Duitse vertaling vind ik te nationalistisch, onzinnig en nodeloos bordverbruik. Dat zoekt men wel op in de lijst van exoniemen/endoniemen.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6137
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Aangeven van grensplaatsjes op de afstandsborden

Bericht door mhkamp » zo 19 sep 2010, 22:10

^^ Wrocław is niet bepaald klein :roll:
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5542
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: Aangeven van grensplaatsjes op de afstandsborden

Bericht door nederland24 » zo 19 sep 2010, 22:11

Ach, zolang het in maar in het Pools staat aangegeven, heb ik er geen problemen mee dat ze er hun eigen vertaling bijzetten.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: Aangeven van grensplaatsjes op de afstandsborden

Bericht door Snelwegenkenner » zo 19 sep 2010, 22:16

Mhkamp schreef:
Wrocław is niet bepaald klein
Goed lezen Mhkamp:
Ikke schreef:
Hier bij Wroclaw doet men het wel goed.
;)

Dat eerste was meer een weerspiegeling van de Duitse bewegwijzering in het algemeen.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6137
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Aangeven van grensplaatsjes op de afstandsborden

Bericht door mhkamp » zo 19 sep 2010, 22:19

Euh... dan heb ik het waarschijnlijk verkeerd gelezen. Sorry. ;)
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: Aangeven van grensplaatsjes op de afstandsborden

Bericht door Snelwegenkenner » zo 19 sep 2010, 22:20

Maakt niet uit. :)

Sophie
expressweg
Berichten: 3445
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: Aangeven van grensplaatsjes op de afstandsborden

Bericht door Sophie » zo 19 sep 2010, 22:30

^^ Poolse Namen zijn een geval apart. In een Shell-Atlas (Geprint tussen 74 en 85) staan de Duitse Exoniemen gewoon klein in Haakjes, dus:
Praha
Prag

Bij de Poolse Namen staan beide Namen even groot onderelkaar, met de Duitse erboven, dus:
Stettin
Szczecin

Klein plaatsen, bijv. Seidenberg (Pools: Zawidów) staan alleen met de Duitse Naam.

Dit geldt alleen voor de Poolse gebieden, die 1937 Duits waren. In dit geval gaat het naar een voormalig Duits Gebied, en daar hoort gewoon Breslau (Wróclaw) bij. Ik wil Oostpruissen, Silezië, etc. niet terug, maar je mag geschiedenis niet vergeten.
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: Aangeven van grensplaatsjes op de afstandsborden

Bericht door Snelwegenkenner » zo 19 sep 2010, 22:42

Moeilijke kwestie dit... Maar voor de bewegwijzering vind ik toch dat je een lijn moet trekken...

Plaats reactie