Zoek de 10 verschillen

Het mottobordje wat op de Google SV uitsnede staat: 'U verlaat de autosnelweg, pas uw snelheid aan" is ook wel bijzonder. Beetje belerend

Moderator: Moderatoren
Dat deed ik al heel lang, vanuit gezond verstand, maar ik wist niet dat dit in Frankrijk sinds 2018 verplicht was.Radio Vinci Autoroutes 107,7FM schreef:
Depuis 2018, la loi impose de laisser un corridor de sécurité au niveau des personnes en intervention ou en difficulté sur les routes et autoroutes !
Sinds 2018 verplicht de Franse wet om een veiligheidspad vrij te laten ter hoogte van personen die langs de weg helpen bij incidenten, of daar met pech staan.
Daarom bestaat hier de ruimte om drie keer onder een rood kruis door te rijden zonder dat het echt gevaar oplevert. En we weten uit ervaring dat er altijd mensen onder dat rode kruis doorrijden en het pas later zien dat ze weg moeten. Dus of die onredelijke afstand afkruisen nu echt zo onredelijk is of een gepaste veiligheidsmarge? Signalering legt ons feitelijk een 'slow down AND move over' op. Als je er zo over nadenkt, is het ergens apart dat dat niet als een algemenere regel is opgelegd, behalve dan via art. 5 WVW.Wouter N14 schreef: ↑di 05 jan 2021, 9:31Volgens mij is het in de VS wel verplicht om de meest rechtse rijstrook te verlaten als er een voertuig op de vluchtstrook staat. Op zich geen verkeerde regel. In Nederland schieten we te vaak weer door, door over een onredelijke afstand de strook af te kruisen![]()
Eens hoor. Gelukkig praat je over een behoorlijk kleine groep die die vooraankondigingen en het eerste kruis mist, maar als je per dag voor een paarduizend man een rijstrook moet wegkruisen, weet je dus ook dat er altijd wel een paar man het eerste kruis missen. Gelukkig is de groep die daarna ook nog het tweede kruist mist nóg kleiner, en zo komt het bij gebruik van signalering maar zeer zelden tot ongevallen. In Frankrijk werkt het slechter omdat vooraankondigingen ontbreken en het lagere aantal weggebruikers daar duidelijk niet voor compenseert. De facepalm is volkomen terecht, maar de incidenten krijg je er binnen deze wet van de grote getallen helaas niet mee weg. Door heel Frankrijk signalering gaan plaatsen is geen optie. Men probeert nu met Waze-alerts wel een andere soort vooraankondiging te geven, maar uiteindelijk zullen we moeten wachten op automatisch rijden ...MotelMioveni schreef: ↑di 05 jan 2021, 13:29Bij sommige mensen vraag ik me echt af waarom ze eigenlijk zelf auto willen rijden en niet met de bus gaan...
Voor antieke wegwijzers moet je hier zijn:MotelMioveni schreef: ↑di 05 jan 2021, 15:53Even niet opletten... Ik bied jullie mijn nederige excuses aan. Zodra de horeca weer open is, zal ik wel een bar zoeken waar ze mijn verhalen wel graag horen, ook als ze telkens over een ander onderwerp gaan. Een andere moderator heeft mij zojuist ook al beleefd gevraagd bij het onderwerp te blijven en daar had hij gelijk in.![]()
Goed, terug naar het onderwerp: Wat is de laatste keer dat jullie in Frankrijk een betonnen wegwijzer hebben gezien, met zo'n emaille plaat erop, uit de tijd dat Michelin nog goede kaarten maakte en we onze auto's nog zelf repareerden? Wie weet er nog een paar mooie antieke wegwijzers te staan in Frankrijk die nog niet gestolen of verwijderd zijn?![]()
In de tunnel lijkt die rijstrook uit een tak te komen die niet meer in gebruik is. Ik vraag mij af waar die vandaan komt. Net zoals op de foto ook nog een ingang te zien is de andere richting op die ook dichtgemaakt is tegenwoordig.
Ik denk een kort vlechtwerkje met de Porte de Gentilly.captain007 schreef: ↑wo 03 feb 2021, 14:18In de tunnel lijkt die rijstrook uit een tak te komen die niet meer in gebruik is. Ik vraag mij af waar die vandaan komt. Net zoals op de foto ook nog een ingang te zien is de andere richting op die ook dichtgemaakt is tegenwoordig.