De grootste afstand waarover je een wegnummer hebt gevolgd

Moderator: Moderatoren

Sophie
expressweg
Berichten: 3442
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: De grootste afstand waarover je een wegnummer hebt gevol

Bericht door Sophie » ma 16 sep 2013, 15:59

Coen Tunnel schreef:Een paar nieuwe toppers in mijn lijstje:
E5 van Eibár tot Parijs: 856 km
Sinds wanneer loopt de E5 via Eibar (mooi plaatsje overigens)?
Volgens de wegenwiki loopt ie vanaf Donostia-San Sebastián via de A1.
Is dat onlangs gewijzigt naar de AP-8 tot Eibar en dan de AP-1?
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
JaN34
dorpsstraat
Berichten: 240
Lid geworden op: do 29 dec 2011, 11:09
Locatie: Hardenberg

Re: De grootste afstand waarover je een wegnummer hebt gevol

Bericht door JaN34 » ma 16 sep 2013, 16:24

Weg 45 (nu E45) in Zweden van Göteborg naar Svappavaara over 1549km. Wel gingen we van de weg af om één of meerdere dagen op een camping te gaan staan of om te overnachten in een hutje. Een eventuele volgende keer neem ik echter wel de E4 of zo, want de 45 werd na een paar dagen wel saai :geeuw:

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: De grootste afstand waarover je een wegnummer hebt gevol

Bericht door Mandelsoft » ma 16 sep 2013, 17:50

Ik weet niet of dat helpt. De E4 heeft op sommige plaatsen borden waarop wordt gewaarschuwd voor onoplettendheid door verveling :mrgreen:
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: De grootste afstand waarover je een wegnummer hebt gevol

Bericht door Coen Tunnel » ma 16 sep 2013, 23:08

Timmetje schreef:
Coen Tunnel schreef:Een paar nieuwe toppers in mijn lijstje:
E5 van Eibár tot Parijs: 856 km
Sinds wanneer loopt de E5 via Eibar (mooi plaatsje overigens)?
Volgens de wegenwiki loopt ie vanaf Donostia-San Sebastián via de A1.
Is dat onlangs gewijzigt naar de AP-8 tot Eibar en dan de AP-1?
Niet alles dat op de Wegenwiki staat klopt. ;) Streetview. Ik denk dat dit al zeker zo is sinds de AP-1 tot aan Vitoria-Gasteiz gereed is gekomen. Op de nieuwe AP-8 rond San Sebastián staat de E5 in ieder geval niet aangegeven bij de afslag naar de N-I (Streetview). De E5 wordt daar enkel rechtdoor aangegeven, over de AP-8.

De E5 liep hiervoor ook niet over de N-I, maar over de AP-8, BI-625 en AP-68, langs Bilbao. Enkele oude borden rond Bilbao staan er nog: Streetview. Die route staat nog redelijk goed bewegwijzerd, maar bij de berekening van mijn afstand over de E5 ben ik uitgegaan van de meest logische en consequent bewegwijzerde route en dat is zonder twijfel de route via Vitoria-Gasteiz en Eibar, over de AP-1.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: De grootste afstand waarover je een wegnummer hebt gevol

Bericht door Vinny » di 17 sep 2013, 19:04

Niet alles wat de wegbeheerder meent te bewegwijzeren klopt ook :rofl2:

Zonder gekheid, vooral met E nummers wordt er vaak behoorlijk wat aangeklooid. De daadwerkelijke loop van wegnummers en eventuele onderbrekingen zijn in Europa niet met 100% zekerheid vast te stellen. Jammer, maar helaas.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: De grootste afstand waarover je een wegnummer hebt gevol

Bericht door jelger » di 17 sep 2013, 22:31

Seat Ibiza schreef:Ik denk dat ik recordhouder ben! :D
Ik heb de E4 in Zweden gereden tussen Töre en Helsingborg: 1507 km.
Nee hoor, daarboven had ik al eentje gepost van 1550 km (E5) :mrgreen:

Sophie
expressweg
Berichten: 3442
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: De grootste afstand waarover je een wegnummer hebt gevol

Bericht door Sophie » wo 18 sep 2013, 0:01

Vinny schreef: De daadwerkelijke loop van wegnummers en eventuele onderbrekingen zijn in Europa niet met 100% zekerheid vast te stellen. Jammer, maar helaas.
Het verloop van de E5 is volgens het verdrag van Genève ... - Bordeaux - San Sebastián - Burgos - Madrid- ... De bewegwijzerde route is dus verkeerd.
Edit: In de foute versie gekeken. het tracé is .. -Medina del Campo-Burgos-Irún-Bordeaux... . Alle hier genoemde routes gaan via Burgos en Irún, we schieten hier dus niks mee op.
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14341
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: De grootste afstand waarover je een wegnummer hebt gevol

Bericht door Attietattie » wo 18 sep 2013, 0:08

Ik heb het record in Nederland denk ik met 400km A7. :p
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: De grootste afstand waarover je een wegnummer hebt gevol

Bericht door harry » wo 18 sep 2013, 0:31

^^ Ik ben ook wel eens in één dag op en neer naar Groningen geweest.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14341
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: De grootste afstand waarover je een wegnummer hebt gevol

Bericht door Attietattie » wo 18 sep 2013, 0:35

Ik heb het tussen Wognum en Purmerend weten te behalen. Heeeeel veel rondjes gereden.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: De grootste afstand waarover je een wegnummer hebt gevol

Bericht door sirdanilot » wo 18 sep 2013, 0:36

De A2 van Oudenrijn tot de grens hebben we wel uitgereden, maar niet op dezelfde dag terug.

En als eigen bestuurder kom ik nog niet veel verder dan de A44 op en neer tussen Wassenaar en Oegstgeest-Noord... :oops: misschien heb ik zelfs grotere afstanden op de N206 dan op de A44, die heb ik nu namelijk van Zoetermeer tot Noordwijkerhout wel gezien.
Laatst gewijzigd door Coen Tunnel op wo 18 sep 2013, 8:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Hoofdlettergebruik

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: De grootste afstand waarover je een wegnummer hebt gevol

Bericht door Mandelsoft » wo 18 sep 2013, 11:37

Zelf heb ik ook geen lange eindjes als bestuurder een wegnummer gevolgd. Ik zit te twijfelen tussen de A4 KP Pr. Clausplein - KP De Hoek en A9 KP Raasdorp - Alkmaar.
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

JB81
autoweg
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr 30 mar 2007, 11:25
Locatie: Breda / Utrecht

Re: De grootste afstand waarover je een wegnummer hebt gevol

Bericht door JB81 » wo 18 sep 2013, 11:47

Altijd een leuke reden om weer eens in m'n rij/reishistorie te duiken, dit soort topics :)

Wat me zo gauw te binnen schiet:
- E30 van kp Beekbergen tot Schönefelder Kreuz
- E5 van Paris-Porte d'Auteuil tot Bilbao
- Duitse A3 van Kreuz Kaiserberg tot de Oostenrijkse grens

Zo te zien geen van allen goed voor een record in dit topic, dus het bepalen van de precieze afstanden laat ik even zitten.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: De grootste afstand waarover je een wegnummer hebt gevol

Bericht door Coen Tunnel » wo 18 sep 2013, 12:02

Vinny schreef:Niet alles wat de wegbeheerder meent te bewegwijzeren klopt ook :rofl2:

Zonder gekheid, vooral met E nummers wordt er vaak behoorlijk wat aangeklooid. De daadwerkelijke loop van wegnummers en eventuele onderbrekingen zijn in Europa niet met 100% zekerheid vast te stellen. Jammer, maar helaas.
De E5 wordt in Frankrijk en Spanje behoorlijk consequent bewegwijzerd over één duidelijke route. Wat op de borden aangegeven is lijkt mij toch wel maatgevend, zeker als dat goed en consequent gebeurt.
Timmetje schreef:
Vinny schreef: De daadwerkelijke loop van wegnummers en eventuele onderbrekingen zijn in Europa niet met 100% zekerheid vast te stellen. Jammer, maar helaas.
Het verloop van de E5 is volgens het verdrag van Genève ... - Bordeaux - San Sebastián - Burgos - Madrid- ... De bewegwijzerde route is dus verkeerd.
Edit: In de foute versie gekeken. het tracé is .. -Medina del Campo-Burgos-Irún-Bordeaux... . Alle hier genoemde routes gaan via Burgos en Irún, we schieten hier dus niks mee op.
De E5 komt vanaf Madrid naar Burgos en komt niet in de buurt van Medina del Campo... Die eerste route lijkt mij wel oké, Bordeaux, San Sebastián, Burgos en Madrid. In Bordeaux tegenwoordig over de bredere en beter uitgebouwde oostelijke Rocade (N230) en niet over de westelijke Rocade (A630).

De eerste verwijzing naar de E5 in Frankrijk is op de D6015 in Le Havre. Ik ben er vrij zeker van dat vanaf dat punt dit de als E5 bewegwijzerde route is, tot aan Algeciras: https://maps.google.nl/maps?saddr=Bd+de ... ,6&t=m&z=5

Alleen over het deel bij Madrid heb ik mijn twijfels, ik weet niet of de E5 daar consequent op de borden staat. Een vluchtige blik op Streetview laat zien dat dat waarschijnlijk wel zo is. De E5 lijkt ten zuiden van Madrid over de A-4 te worden geleid, maar ik heb ook kaarten gezien waar de E5 over de kwalitatief betere tolweg R-4 werd geleid. Maar volgens mij staat het daar niet aangegeven.

Sophie
expressweg
Berichten: 3442
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: De grootste afstand waarover je een wegnummer hebt gevol

Bericht door Sophie » wo 18 sep 2013, 13:33

Coen Tunnel schreef:De E5 komt vanaf Madrid naar Burgos en komt niet in de buurt van Medina del Campo...
Je hebt helemaal gelijk.
Ik was gisteren blijkbaar niet helemaal wakker meer en heb per ongeluk in een verdrag over E-nummers van spoorwegen gekeken. :oops:
Die hebben ook E-nummers, die soms erg veel op die van wegen lijken (De spoor-E-35 is bijvoorbeeld Amsterdam-Utrecht-Arnhem-Emmerich-Duisbourg-Düsseldorf-Köln-Mainz-Mannheim-Karlsruhe-Basel-Olten-Chiasso-Milano-Bologna-Firenze-Roma-Napoli-Salerno-Messina, wat op het stuk amsterdam-Rome vrij sterk op de E35 voor wegen lijkt).
Dat zelfe geldt ook voor de E05 tussen Madrid en Parijs, behalve dat de spoorversie via Medina del Campo loopt en de wegenversie niet.
Dat wat ik eerst schreef klopte dus, het verloop is ...-Bordeaux - San Sebastián - Burgos - Madrid-...
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Emil
verkeersader
Berichten: 930
Lid geworden op: di 25 okt 2011, 11:07

Re: De grootste afstand waarover je een wegnummer hebt gevol

Bericht door Emil » wo 18 sep 2013, 15:04

Nou, gaat iemand hier nog overheen? Een aantal jaar geleden voor 2173km de E45 gevolgd van Svappavaara (Zweden) tot aan Hamburg. Voordat iemand het zegt: nee, bij Göteborg netjes de weg gevolgd en ook de boot Göteborg - Fredrikshavn genomen. Alleen op een aantal plekken maximaal 3km van de weg af geweest om een overnachtingsplek te vinden. Dat was me een ritje....

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: De grootste afstand waarover je een wegnummer hebt gevol

Bericht door Groningen » zo 22 sep 2013, 16:14

Attietattie schreef:Ik heb het record in Nederland denk ik met 400km A7. :p
Ik kom niet verder dan 190 km A7 in 1 keer. Van Groningen naar Zaanstad.

PeteZ
woonerf
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 14 feb 2010, 18:45
Locatie: Rotterdam

Re: De grootste afstand waarover je een wegnummer hebt gevol

Bericht door PeteZ » do 03 okt 2013, 22:25

Ergens rond 1998 ben ik samen met een vriend vier weken over de I-10 van Florida naar Californië gereden, een afstand van ongeveer 4000 kilometer.
Wel zijn we op veel plaatsen van de weg af gegaan om dingen te bekijken, maar ik denk dat we zeker 3700 kilometer daadwerkelijk over de 10 gereden hebben, de rest parallel binnendoor.
De I-80 staat al jaren op mijn lijst om te doen, van New Jersey naar Californië, maar werk en andere verantwoordelijkheden die toen niet had, staan dat vooralsnog in de weg.

Ook heb ik de complete kustroute van Vancouver naar San Diego gereden, maar niet in een complete trip, maar in vier delen, staat ook nog op de lijst om ooit wel als roadtrip te doen.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: De grootste afstand waarover je een wegnummer hebt gevol

Bericht door RSK » di 26 nov 2013, 1:16

Even dacht ik ooit over 770km op de E35 gezeten te hebben (Bodegraven-Härklingen (CH)), maar ik bedacht me al snel dat we toen een andere route namen vanwege Baustellen. Niettemin heb ik in 2011 de E30 tussen Bodegraven en Braunschweig gereden, een nette 435 km. Elf jaar eerder min of meer dezelfde afstand op BAB 3 Elten-Würzburg, hoewel ik daar i.v.m 7-jarige leeftijd iets minder zeker van ben.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Bongo
verkeersader
Berichten: 534
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 8:24

Re: De grootste afstand waarover je een wegnummer hebt gevol

Bericht door Bongo » ma 06 jan 2014, 13:38

Misschien leuk om een aanpassing er aan toe te voegen, namelijk op één wegnummer op zo groot mogelijke afstand van elkaar rijden.
Ik heb bijvoorbeeld wel eens op de E45 in Rome en op de E45 bij Strömsund (S) gereden.
En grappiger: de ene dag op de E40 bij Kiev en de volgende dag de E40 bij Luik. Alleen zat daar wel een vliegtrip tussen

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21915
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: De grootste afstand waarover je een wegnummer hebt gevol

Bericht door Pino » ma 06 jan 2014, 13:58

Dat moet ik kunnen winnen: ik heb op de E40 gereden in Almaty en bij Calais (5500 kilometer hemelsbreed).

Andere kandidaten zijn Argentijnse Ruta 3 in Buenos Aires en Ushuaia (2350 km), en Australische Highway 1 in Melbourne en Darwin (3120 km). De Argentijnse variant was wel op één dag, met vlucht ertussen.

Gebruikersavatar
Vahalis
autoweg
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 11 jun 2012, 10:10
Locatie: 030

Re: De grootste afstand waarover je een wegnummer hebt gevol

Bericht door Vahalis » ma 06 jan 2014, 20:26

Over Pino ga ik niet heen :) , voor mij de uitersten:

E15 bij Arras en ter hoogte van La Línea de la Concepción
E25 Hoek van Holland en Sanluri (Sardinië)
E45 Göteborg en bij Rome

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: De grootste afstand waarover je een wegnummer hebt gevol

Bericht door Coen Tunnel » ma 06 jan 2014, 21:28

E5 bij Mantes-la-Jolie en Tarifa
E15 bij Calais en Algeciras
E25 bij Schiedam en Savona
E55 bij Helsingor en Villach
E70 bij Gijón en Zagreb (zo'n 2200 km uit elkaar)
E80 bij Salamanca en Savona
Laatst gewijzigd door Coen Tunnel op di 07 jan 2014, 11:37, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: De grootste afstand waarover je een wegnummer hebt gevol

Bericht door Chris » ma 06 jan 2014, 21:37

De E50 heb ik wel eens bij Brest gereden en ten oosten van Praag. Dat ligt zo'n 1.600 kilometer uit elkaar. De E40 in Calais en Kraków liggen bijna 1.500 kilometer uit elkaar. De E70 bij Brive en de E70 bij Zagreb liggen ook zo'n 1.400 km uit elkaar. Maar ik heb nog nooit gevlogen en gereden, dus alles is vanuit Nederland gereden. Italië ben ik nog nooit diep ingeweest, anders zou de E45 tussen Frederikshavn en Italië het wel winnen.

Sophie
expressweg
Berichten: 3442
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: De grootste afstand waarover je een wegnummer hebt gevol

Bericht door Sophie » di 07 jan 2014, 9:22

Als ik ga voor "via land bereikt" zal het record wel de E60 zijn. Hiervan heb ik Tours-Saint Louis, Baden-Winterthur, Bregenz-Dornbirn, Zirl-Innsbruck en Rosenheim-Boedapest gehad. Tours-Boedapest is zo een 1700 kilometer. Met gevlogen stukken erbij zal de winnaar de E75 zijn, ik hen Hegyeshalom-Boedapest en Iraklion-Agion Nikolaos gehad. Hegyeshalom an Agios Nikolaos is iets meer dan 2000 kilometer.
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: De grootste afstand waarover je een wegnummer hebt gevol

Bericht door marcel » za 11 jan 2014, 12:12

Ik heb de E30 bij Cork bereden, en ben er in Moskou op geweest (met de bus, dus niet zelf gereden).

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: De grootste afstand waarover je een wegnummer hebt gevol

Bericht door sven_engelen » vr 04 jul 2014, 21:33

Kom ik even eraan: De A2 van het mecc in maastricht tot de S110 in amsterdam.
Svenlo

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: De grootste afstand waarover je een wegnummer hebt gevol

Bericht door duikgek89 » vr 04 jul 2014, 23:05

Pino schreef:Dat moet ik kunnen winnen: ik heb op de E40 gereden in Almaty en bij Calais (5500 kilometer hemelsbreed).
Hmm ik kom maar van Almaty tot Brugge... :(
Heb je in Almaty wel zelf gereden?


Verder heb ik in één keer de E30 wel twee keer gereden vanaf Beekbergen tot Poznan. De E30 heb ik vanaf Bad Oeynhausen tot Poznan vaak gehad en ook een aantal keer tot Warschau.
Daarnaast nog de Duitse A2 helemaal in één keer en de A3 van Elten tot Kreuz Nürnberg ineens.

edit:
En wat NU in Kazachstan de A2 is heb ik eerder ook gereden van Almaty tot Shymkent, toch 700km. Maar dat waren toen nog drie wegnummers.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: De grootste afstand waarover je een wegnummer hebt gevol

Bericht door Chris » za 05 jul 2014, 9:29

Ik heb 1.325 kilometer van de E22 gereden, bijna de hele route van Amsterdam tot Norrköping, behalve een klein deel van de route op Rügen, en de veerdienst Trelleborg - Sassnitz niet.

De E45 wint het toch net, onafgebroken van Hirtshals tot Rosenheim, 1.350 kilometer (niet in één keer uiteraard...)

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: De grootste afstand waarover je een wegnummer hebt gevol

Bericht door waldo79 » za 05 jul 2014, 9:36

Nu ik er rustig over nadenk zou de E15 ook een kandidaat zijn. Van Arras tot Parijs en dan van Beaune tot Barcelona m.u.v. een stukje bij Perpignan en nog een flink stuk in Andalusië :yes:

Plaats reactie