Bielefeld en andere steden op de bewegwijzering

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: Bielefeld en andere steden op de bewegwijzering

Bericht door Snelwegenkenner » di 14 aug 2007, 17:13

Ik ben zeker weer irritant bezig met verre plaatsen verwijzen.

Bremen is een plaats die niet ver op de borden mag komen zeker.

Noch Antwerpen en noch Vlissingen mogen daar op de borden komen.
Hoe kom je trouwens bij Antwerpen en Vlissingen? :?
ik had het nu over Bremen hoor :!:

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21978
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Bielefeld en andere steden op de bewegwijzering

Bericht door Pino » di 14 aug 2007, 18:28

Niet irritant, alleen met te weinig kennis van zaken. Zie de tweede alinea van mijn post, achter de eerste stond niet voor niets een smiley.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: Bielefeld en andere steden op de bewegwijzering

Bericht door Snelwegenkenner » di 14 aug 2007, 18:32

Ik ben natuurlijk ook nog maar een middelbare scholier en nog geen moderator

Als ik dat zou worden dan zou ik inderdaad mijn snelwegenkennis nog heel wat moeten bijspijkeren
maar wie klein begint.... ;)

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: Bielefeld en andere steden op de bewegwijzering

Bericht door Snelwegenkenner » di 14 aug 2007, 20:39

Bremen zou ik alleen wel vanaf Lubeck willen zien
omdat je dan een doel hebt in het verdere verloop van de weg
dus iets na Hamburg.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21978
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Bielefeld en andere steden op de bewegwijzering

Bericht door Pino » di 14 aug 2007, 21:00

Dat verdere verloop kun je ook dekken met Dortmund, maar Bremen zou kunnen.

In het kader van de opbouwende kritiek: ik heb door jouw posts het idee dat je een bepaalde stad prikt en dan kijkt vanaf waar jij vindt dat hij op de borden moet staan; wat die stad "verdient" als het ware. Dat is naar mijn gevoel de omgekeerde volgorde. Je moet een bepaalde plek op een snelweg vinden en voor die plek maximaal vier doelen kiezen die je daar op de borden zou willen zien, en dat alles in de wetenschap dat je de gekozen doelen vanaf dat moment ook continu op de borden zult moeten houden. Op die manier zul je tot een conclusie komen waar je in de afgelopen discussies veel tegenaan bent gelopen: leuke stad hoor, stad X, paarhonderdduizend inwoners, maar ter hoogte van stad Y kan die gewoon nog niet op de borden omdat er op dat punt nuttiger doelen zijn om aan te geven. Zie het als les 1 (die je overigens niet krijgt van een professional, maar van iemand die net als jij gewoon sinds zijn jonge jeugd op de borden let).

firefly
woonerf
Berichten: 66
Lid geworden op: do 25 mei 2006, 13:28
Contacteer:

Re: Bielefeld en andere steden op de bewegwijzering

Bericht door firefly » za 18 aug 2007, 13:44

Chris schreef:Dit speelt echter niet bij Bielefeld, toch wel een belangrijk centrum in Ostfalen.
Bielefeld liegt nicht in Ostfalen, sondern in Ostwestfalen. Ostfalen liegt wo ganz anders, wird aber als Begriff so gut wie nicht gebraucht.
Pino schreef:Bremen is ook geen belangrijk knooppunt. Dus ga Bremen nou niet van verre bewegwijzeren en geef voorrang aan plaatsen met meer belang. Wat mij betreft geef je Bremen aan op de A1 vanaf het Ruhrgebiet en vanaf Hamburg, als kruisend doel van de A7 bij het naderen van Hamburg, en verder op min of meer regionale wegen als de A27 en vanaf Oldenburg. Niet al vanaf Drachten en ook niet op de Duitse A7.
Bremen ist eine Hafenstadt. Allein der Hafen als Schnittstelle zwischen den Weltmeeren und dem Kontinent verschafft der Stadt eine hohe Bedeutung im verkehrlichen Sinn, die es rechtfertigt, das Ziel Bremen auf Wegweisern auftauchen zu lassen.
--------------------------------------------------
Rippachtal.de

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: Bielefeld en andere steden op de bewegwijzering

Bericht door Snelwegenkenner » za 18 aug 2007, 17:58

Bremen ist eine Hafenstadt. Allein der Hafen als Schnittstelle zwischen den Weltmeeren und dem Kontinent verschafft der Stadt eine hohe Bedeutung im verkehrlichen Sinn, die es rechtfertigt, das Ziel Bremen auf Wegweisern auftauchen zu lassen.

kan iemand dit vertalen?, mijn Duits is niet zo goed. :(

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Bielefeld en andere steden op de bewegwijzering

Bericht door boe! » za 18 aug 2007, 18:59

Vrij vertaald: Bremen is een havenstad. De haven verbindt de grote wereldzeeën met het continent en dat maakt de stad een belangrijke bestemming. Daarom is het gerechtvaardigd om Bremen op de borden te laten verschijnen.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: Bielefeld en andere steden op de bewegwijzering

Bericht door Snelwegenkenner » za 18 aug 2007, 19:49

Daarom lijkt me het goed om die stad vanaf Koln en lubeck te verwijzen.
en vanaf Hannover

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20583
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Bielefeld en andere steden op de bewegwijzering

Bericht door waldo79 » zo 19 aug 2007, 17:02

Waarom vanaf Lübeck? Dat ligt bij de Oostzee; ik zie niet goed wat Lübeck met Bremen linkt :dontknow: Verkeer rijdt niet tussen havensteden op en neer.

Bremen vanuit zuidelijke richting bij Osnabrück is mooi zat.
En vanuit Hamburg als eerste control city voor de A1.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Bielefeld en andere steden op de bewegwijzering

Bericht door Chris » zo 19 aug 2007, 17:05

Op de A1 staat Bremen dus al bij Wuppertal aangegeven. Dat klinkt ver, maar dat valt wel mee, ongeveer 2,5 uur rijden.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20583
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Bielefeld en andere steden op de bewegwijzering

Bericht door waldo79 » zo 19 aug 2007, 17:07

Oké. Dat is ver zat naar het zuiden wat mij betreft. Bremen lijkt mij vanaf Köln te onbeduidend.

Queue
autoweg
Berichten: 1454
Lid geworden op: di 08 aug 2006, 18:57
Locatie: Eindhoven-Noord

Re: Bielefeld en andere steden op de bewegwijzering

Bericht door Queue » zo 19 aug 2007, 17:17

Iets zal de A1 in noordelijke richting moeten vertegenwoordigen. dat kan Münster zijn, of Osnabrück, of Bremen, of Hamburg. Er is voor Bremen gekozen, maar Münster was ook een logische keuze geweest. Bij Köln is Dortmund nog duidelijk genoeg voor die richting, maar zodra Dortmund dichterbij komt, dus rond Wuppertal, is een doel buiten Rhein-Ruhr wel nodig.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21978
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Bielefeld en andere steden op de bewegwijzering

Bericht door Pino » zo 19 aug 2007, 18:03

firefly schreef:Bremen ist eine Hafenstadt. Allein der Hafen als Schnittstelle zwischen den Weltmeeren und dem Kontinent verschafft der Stadt eine hohe Bedeutung im verkehrlichen Sinn, die es rechtfertigt, das Ziel Bremen auf Wegweisern auftauchen zu lassen.
Mooi hoor, zo'n knooppunt, maar het verkeer is beperkt. Havens trekken vrachtverkeer, en dat is doorgaans zeer wel op de hoogte van het verloop van routes. Voor die groep volstaat het om Bremen vanaf Hamburg en Dortmund op de borden te zetten. Hoef je echt geen gekke grappen uit te halen door Bremen al in het Ruhrgebiet of op de A7 vanaf Hannover neer te zetten.

Zoveel stelt de haven van Bremen overigens ook weer niet voor. Valt in het niet bij Hamburg, en dan heb ik het nog niet eens over de echt grote havens in Noord-West-Europa.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: Bielefeld en andere steden op de bewegwijzering

Bericht door Snelwegenkenner » zo 19 aug 2007, 18:06

Waarom vanaf Lübeck? Dat ligt bij de Oostzee; ik zie niet goed wat Lübeck met Bremen linkt :dontknow:
Nou, Bremen is de eerste control city na Hamburg, om de continuteit te bewaren moet je Bremen vanaf Lubeck aangeven.

Niet dat die twee steden iets met elkaar hebben ofzo.

In de zuidelijke richting kan je Bremen vanaf Munster aangeven.

Je kan op de A1 daar een hetzelfde soort systeen handhaven als op de A2
de hele tijd Hamburg aangeven, wat ik een hele juiste oplossing vind, want voor Berlijn heb je ook steden, maar het meeste verkeer
gaat toch richting Berlijn logisch.

Bremen is dan een soort Magdeburg, die staat ook niet tot Braunschweig aangegeven maar tot Hannover
Bremen dan niet tot Osnabruck maar tot Munster.

Hamburg zou ik dan tot Dortmund aangeven en dan Munster tot Koln.

Hoe moet dat dan met Koln die symboliseerd toch het zuiden?, of doet Dortmund dat?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Bielefeld en andere steden op de bewegwijzering

Bericht door Chris » zo 19 aug 2007, 18:17

Pino schreef: Hoef je echt geen gekke grappen uit te halen door Bremen al in het Ruhrgebiet of op de A7 vanaf Hannover neer te zetten.
Daar is niks geks aan. Vanaf Hannover naar het noorden zijn er 2 steden van belang; Bremen en Hamburg. Bovendien is Hannover-Bremen maar 103km, dus daar kan prima Bremen op de borden vanaf Kreuz Hannover-Ost.

Volgens mij onderschat je de havens van Bremen, volgens wikipedia is Bremerhaven de 16e containerhaven ter wereld, en de 2e autohaven van Europa (na Rotterdam).

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: Bielefeld en andere steden op de bewegwijzering

Bericht door Snelwegenkenner » zo 19 aug 2007, 18:32

Ja, daarom vanaf Hannover en Munster verwijzen maar beslist niet eerder.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21978
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Bielefeld en andere steden op de bewegwijzering

Bericht door Pino » zo 19 aug 2007, 18:45

@Chris, Bremen is na Hannover inderdaad een logisch indirect doel voor de A27, het is dan namelijk de eerste kruisende snelweg.

@Snelwegenkenner, in de regio Rhein-Ruhr wordt gewerkt met drie grote doelen, namelijk Köln in het zuiden, Oberhausen in het noordwesten en Dortmund in het noordoosten. Op weg naar de regio zal altijd in eerste instantie het doel worden aangegeven waar je het erin zult rijden (Köln op de A1, A3 en de A61 in noordelijke richting; Oberhausen op de A2, A3 en de A31 in zuidelijke dan wel westelijke richting, etc.). Binnen de regio geven deze drie doelen de grote verkeersstromen weer. Ik neem dan ook aan dat op de A1 in zuidelijke met Dortmund als meest prominente rechtdoordoel wordt gewerkt. Köln zal daar in een later stadium wel bijkomen.

Je punt over de A2 snap ik niet. Ik ken de route niet, maar kan me niet voorstellen dat daar Hamburg staat aangegeven. De route leidt immers naar Hannover, en voor Hamburg pak je vanuit Berlijn de A24. Magdeburg komt bij mijn weten op de borden bij het inrijden van Sachsen-Anhalt, niet al vanaf Hannover of Braunschweig. Op dezelfde manier dat je bij het inrijden van Rheinland-Pfalz op de A61 ineens Mainz en Ludwigshafen op de borden krijgt. Kortom, een typisch gevalletje van deelstaten die hun "eigen" doelen een beetje voorrang geven en achter de grens niet zoveel belangrijke doelen zijn.

Queue
autoweg
Berichten: 1454
Lid geworden op: di 08 aug 2006, 18:57
Locatie: Eindhoven-Noord

Vanaf waar Bremen op de borden

Bericht door Queue » zo 19 aug 2007, 19:00

A1 Noord-Zuid: Bremen hoort in de gehele agglomeratie Hamburg op de borden te staan als control city voor de A1. Vanaf Lübeck kan Bremen verschijnen om daar in redelijk vroeg stadium duidelijk te maken welk doel in Hamburg voor het vervolg van de A1 staat. Bij de overige routes die naar Hamburg leiden zoals de A7, de A23 en de A24, zou Bremen even voor Hamburg moeten verschijnen om aan te tonen welk doel voor die richting staat.
A1 Zuid-Noord: Bremen is het hoofddoel voor de A1 binnen Rhein-Ruhr, dus ergens rond Wuppertal is een goed punt voor de eerste vermelding. Zou Münster deze rol hebben gekregen, dan zou ik Bremen alsnog vermelden vanaf het Kamener Kreuz (kruising A1 - A2 nabij Hamm), om als RFP te dienen. Met meer dan 500,000 inwoners en een grote naamsbekendheid leent Bremen zich hier goed genoeg voor.
A27 Noord-Zuid: Bremen vanaf Cuxhaven vermelden, zal voor zich spreken
A7 / A27 Zuid-Noord: Bij Hannover is Bremen een doel vergelijkbaar met Rotterdam bij Utrecht: een latere afsplitsing zonder dat er voor die afsplitsing een andere control city gepasseersd wordt. Het gaat te ver om te verlangen dat verkeer richting Bremen maar even Hamburg moet aanhouden. Bremen hoort rond Hannover dus zeker wel te worden vermeld.
A28 West-Oost: Dreieck Bunde lijkt me een geschikt punt om voor het eerst iets te vermelden dat na Oldenburg komt, en dat is dan uiteraard Bremen.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: Bielefeld en andere steden op de bewegwijzering

Bericht door Snelwegenkenner » zo 19 aug 2007, 20:19

Je punt over de A2 snap ik niet. Ik ken de route niet, maar kan me niet voorstellen dat daar Hamburg staat aangegeven. De route leidt immers naar Hannover, en voor Hamburg pak je vanuit Berlijn de A24. Magdeburg komt bij mijn weten op de borden bij het inrijden van Sachsen-Anhalt, niet al vanaf Hannover of Braunschweig. Op dezelfde manier dat je bij het inrijden van Rheinland-Pfalz op de A61 ineens Mainz en Ludwigshafen op de borden krijgt. Kortom, een typisch gevalletje van deelstaten die hun "eigen" doelen een beetje voorrang geven en achter de grens niet zoveel belangrijke doelen zijn.
Ik bedoel daarmee dat er de hele tijd een belangrijke stad (op de A2 Berlijn of op de A1 Hamburg) aangegeven staat.

Op de A1 vanaf Wuppertal:
Dortmund, Bremen, A2 Bielefeld(hoog tijd om die stad meer dan 300.000 inw meer aan te geven)
Munster, Bremen, Hamburg
Osnabruck, Bremen, Hamburg
Bremen, Hamburg, A28 Oldenburg
Bremen, Hamburg
Hamburg, Lubeck (eventueel als de Fehmarn beltbrug af is dan Kopenhagen op de borden omdat het een goed verloop van de weg dan ziet)

Terug:
Bremen, Osnabruck( mooi verdeelpunt voor de A1 en A30 richting Amsterdam)
Osnabruck, Munster(verdeelpunt van A43 richting Oberhausen en Nederland en A1 richting Dortmund en Koln
Munster, Dortmund, Koln(goed verdeelpunt van A1 en A4)
Dortmund, Koln
Wuppertal, Koln

Op de A2 vanaf Oberhausen:
Dortmund, Hannover
Bielefeld, Hannover, Berlin
Hannover, Berlin
Braunschweig, Magdeburg, Berlin
Magdeburg, Berlin, A14 Leipzig( handig voor Groningers ;) die richting Tsjechie willen)
Potsdam, Berlin, Pozen(Poznan), (geeft een duidelijk verloop van de verdere route aan)

Terug:
Magdeburg, Hannover
Braunschweig, Hannover
Hannover, Dortmund (handig verdeelpunt voor mensen die naar Koln en Reinland paltz willen (A1), en die richting Ruhrgebied en Nederland willen (A2))
Bielefeld, Dortmund, A30 Osnabruck
Dortmund, Oberhausen, A1 Koln (handig om te weten dat de verdeelpunt Dortmund naar Koln of Oberhausen gaat)
Oberhausen, Venlo, A3 Arnhem

Queue
autoweg
Berichten: 1454
Lid geworden op: di 08 aug 2006, 18:57
Locatie: Eindhoven-Noord

Re: Bielefeld en andere steden op de bewegwijzering

Bericht door Queue » zo 19 aug 2007, 20:55

Oftewel in forum-jargon: op de A1 zuid-noord en de A2 west-oost zou je een RFP hanteren, Hamburg resp. Berlin. Daar is niks mis mee. Alleen vraag ik mij dan af waarom je dat dan voor de A1 noord-zuid niet doet. Vanaf Bremen, zo niet al eerder, kan ook beter gelijk Dortmund (en daarmee Rhein-Ruhr) aangegeven worden dan Münster.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: Bielefeld en andere steden op de bewegwijzering

Bericht door Snelwegenkenner » zo 19 aug 2007, 20:58

Op de A2 doen ze dat ook niet met Dortmund, ik zie hem pas vanaf Braunschweig :x
Dortmund is ook veel kleiner dan Berlin of Hamburg, dat zou ook een reden kunnen zijn dat ze hem niet aangeven.

Queue
autoweg
Berichten: 1454
Lid geworden op: di 08 aug 2006, 18:57
Locatie: Eindhoven-Noord

Re: Bielefeld en andere steden op de bewegwijzering

Bericht door Queue » zo 19 aug 2007, 21:06

Met een afstand van een kleine 250 km is dat vrij aardig. Bovendien is Hannover zo belangrijk dat dit al de RFP is vanaf de Berlinerring. Logisch dus om pas met Dortmund te beginnen zodra Hannover de eerstvolgende control city is. Dat vind ik een 100% correcte methode om doelen te bepalen.
Het kleinere inwoneraantal van de stad Dortmund zelf telt hier sowieso niet. Het vertegenwoordigt namelijk een metropoolregio met ca 11,5 miljoen inwoners.
Laatst gewijzigd door Queue op zo 19 aug 2007, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: Bielefeld en andere steden op de bewegwijzering

Bericht door Snelwegenkenner » zo 19 aug 2007, 21:08

O, ga je het hele Roergebied er bij betrekken, dan kan je ook net zo goed vanaf Berlin en Hamburg het Ruhrgebied aangeven IPV het kleine dortmundje. ;)

Bremen zou ook al wel een RFP status kunnen hebben, bijna even groot als Hannover.

Queue
autoweg
Berichten: 1454
Lid geworden op: di 08 aug 2006, 18:57
Locatie: Eindhoven-Noord

Re: Bielefeld en andere steden op de bewegwijzering

Bericht door Queue » zo 19 aug 2007, 21:11

Bremen is ook goed genoeg voor RFP, maar dat is geen reden om niet vanaf Bremen of al even voor Bremen Dortmund aan te geven.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: Bielefeld en andere steden op de bewegwijzering

Bericht door Snelwegenkenner » zo 19 aug 2007, 21:14

Dus volgens jou geen Dortmund vanaf Berlin aangeven en wel Dortmund vanaf Hamburg, een beetje vreemd :?
terwijl er bij allebei een grote control city tussen zit Bremen en Hannover

Queue
autoweg
Berichten: 1454
Lid geworden op: di 08 aug 2006, 18:57
Locatie: Eindhoven-Noord

Re: Bielefeld en andere steden op de bewegwijzering

Bericht door Queue » zo 19 aug 2007, 21:23

Het verschil is dat er tussen Berlin en Hannover nog een paar belangrijke steden liggen en tussen Hamburg en Bremen niet. Dortmund zou ik zeker niet al in Hamburg aangeven, op z'n allervroegst pas even na Hamburg.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: Bielefeld en andere steden op de bewegwijzering

Bericht door Snelwegenkenner » zo 19 aug 2007, 21:27

En dan wel Berlijn aangeven tot Dortmund :?

Queue
autoweg
Berichten: 1454
Lid geworden op: di 08 aug 2006, 18:57
Locatie: Eindhoven-Noord

Re: Bielefeld en andere steden op de bewegwijzering

Bericht door Queue » zo 19 aug 2007, 21:28

Ik weet niet wie dat heeft gezegd?

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: Bielefeld en andere steden op de bewegwijzering

Bericht door Snelwegenkenner » zo 19 aug 2007, 21:30

Ik heb dat met eigen ogen gezien toen ik richting Berlin reed.

Plaats reactie