A74-achtige bewegwijzering

Moderator: Moderatoren

Queue
autoweg
Berichten: 1454
Lid geworden op: di 08 aug 2006, 18:57
Locatie: Eindhoven-Noord

Bericht door Queue » vr 08 jun 2007, 20:08

Queue schreef:
Ds79m schreef:(waarom Venray wel, en Helmond niet aangeven?)
Ik denk dat er twee redenen voor zijn.
- Helmond ligt in regio Eindhoven, zodat het een klein beetje dubbelop overkomt van die afstand.
- Venray ligt direcht aan de A73, Helmond niet direct aan de A67.
Ik bedacht ineens: dat zijn allebei nog geen redenen waarom Venray dan wel vermeld wordt. Dat doel zou vergelijkbaar zijn met Harderwijk op knooppunt Hoevelaken op de A1 en dat staat er ook niet. Vandaar ook nog reden 3: tot halverwege de jaren 90 liep daar den N273 die eindigde bij Venray. Niet zo heel vreemd dat dit na de grote verbouwing naast Nijmegen is blijven staan. Nu we ruim 10 jaar verder zijn en landkaarten zonder dat stuk A73 voor historici zijn, hoeft Venray er niet meer per sé te staan, maar storend vind ik de vermelding ook niet.

Wat betreft Rotterdam bij Zaarderheiken: ook al is het een belangrijke regio, naast de dingen die ik al genoemd heb vind ik het ook nog een beetje een arbitrair doel. Brussel en Lille zijn daar namelijk ook relevante bestemmingen, maar ook daarvan mag het duidelijk zijn dat Eindhoven moet worden aangehouden.

Wat betreft Rotterdam aangeven rond Eindhoven: in de oude situatie (nu en vóór de verbouwing) is er echt geen plaats voor Rotterdam op de borden rond Eindhoven, ook niet op de knooppunten, daar zijn al zo veel doelen. In de nieuwe situatie ben je bij Leenderheide al meteen van alle lokale en regionale bestemmingen verlost, zelfs van de aanduiding Randweg, zodat daar meer mogelijk wordt. Het zou evengoed redelijk vol worden. Wat mij betreft kan het maar hoeft het niet per sé. Je zou dan dit kunnen krijgen:

Leenderheide:
^ Antwerpen, Tilburg, Rotterdam, 's-Hertogenbosch
> [Randweg Eindhoven] Eindhoven(*), Waalre, Veldhoven, Maastricht

De Hogt:
^ Tilburg, Rotterdam, Nijmegen, 's-Hertogenbosch, Amsterdam
> Eersel, Antwerpen

Batadorp:
^ Nijmegen, 's-Hertogenbosch, Amsterdam
> Tilburg, Breda, Rotterdam

(*)klinkt misschien dubbelop, maar omdat het zowel de weg als de stad betreft, en je er later niet meer vanaf kan voor Eindhoven, zou ik het toch zo doen. Ik denk dat alleen Eindhoven of alleen Randweg-Eindhoven tot vergissingen leidt.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Bericht door Pino » vr 08 jun 2007, 21:49

Hoezo zijn Brussel en Lille relevant? Ik zou verwachten dat verkeer vanuit het Ruhrgebiet naar Noord-Frankrijk via Aachen, Luik en Namur rijdt, en dat verkeer naar Brussel via Aachen - Geleen of via Luik gaat. Verkeer vanuit Zuid-Duitsland (en verder) naar Rotterdam zal echter na opening van de A74 vaak via Venlo gaan.

Queue
autoweg
Berichten: 1454
Lid geworden op: di 08 aug 2006, 18:57
Locatie: Eindhoven-Noord

Bericht door Queue » vr 08 jun 2007, 22:18

Routenet en Viamichelin adviseren vanuit Duisburg de route naar Brussel en Lille, en zelfs naar Parijs via de route Eindhoven-Antwerpen. Voor bab-61-verkeer zijn de doelen natuurlijk wat minder relevant: vanuit Mönchengladbach wordt Lille nog wel via deze route geadviseerd, maar Brussel niet.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Bericht door Ds79m » za 09 jun 2007, 2:52

Brussel en Lille vind ik een beetje vergezochte voorbeelden. Als je niet meer weet hoe je in Brussel komt, kun je altijd Antwerpen aanhouden, wat op deze afstand nooit al te slecht kan zijn. Lille ligt 2 landen verder, en die agglommeratie is zeker vanuit Nederlands perspectief een stuk minder belangrijk dan Rotterdam.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Bericht door Snelwegenkenner » za 30 jun 2007, 22:28

Maar als je Rotterdam vanaf Eindhoven aangeeft, dan kan je net zo goed daar de A58 vanaf Breda omnummeren in A16.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Bericht door Pino » zo 01 jul 2007, 0:04

Die link ontgaat me. Het feit dat je hoek-om-doelen aangeeft, betekent nog niet dat de wegnummers daarop moeten worden aangepast. Sterker nog, als je nou Rotterdam bewegwijzert vanaf Antwerpen, Roosendaal, Waalwijk en Eindhoven heeft de huidige A16 vier wegnummers.

Plaats reactie