Grensborden en grensovergangen

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Grensborden en grensovergangen

Bericht door Palance » di 20 feb 2018, 13:53

Dat zou wel heel erg ondoordacht zijn in een gebied waar geen Italiaans wordt gesproken.

Overigens had dit bord Duitstalig moeten zijn, niet Sloveenstalig.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Grensborden en grensovergangen

Bericht door Robbert297 » di 20 feb 2018, 14:06

Pino schreef: di 20 feb 2018, 9:00boerenboer
Interessante benaming. :p
Слава Україні

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Grensborden en grensovergangen

Bericht door Palance » di 20 feb 2018, 14:20

Hier aan de Frans-Italiaanse grens allebei: France en Francia
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: Grensborden en grensovergangen

Bericht door Widejo » di 20 feb 2018, 14:25

^^ Mooi dat er nog een controlepunt zo'n 500 meter terug in Frankrijk is, wellicht daarom ook de Italiaanse borden tussen dat punt en de daadwerkelijke grens.
Hamburg, meine Perle

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Grensborden en grensovergangen

Bericht door Palance » za 12 okt 2019, 17:51

Een paar foto's van vanmiddag bij de veerhaven van Hoek van Holland

Afbeelding
Afbeelding
Hier nog Engeland ipv England, maar ik heb in Hoek van Holland op meer plekken nu England zien staan. En geen E-nummers meer (die waren hier vroeger wel), terwijl de omgeving volstaat met E-nummers.

Afbeelding
Afbeelding
Snelhedenbord voor verkeer dat uit het VK komt. Het is overigens een gemeentelijk bord.

Afbeelding
Welkomstbord met N-nummer en het verzoek rechts te houden :)

Afbeelding
Het is niet alleen N211, het is ook E25 en E30.

Afbeelding
Ga je naar het VK, dan blijf je op de E30 rijden.

Afbeelding
En dan nog zo'n routebord dat je vaker aan de grens ziet en waarvan ik me toch telkens het nut van afvraag.

Tenslotte nog een eigen brouwsel van Stena Line
Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: Grensborden en grensovergangen

Bericht door paolie » za 12 okt 2019, 23:46

verfmeer95 schreef: di 20 feb 2018, 12:39
Schelpenpaadje schreef: di 20 feb 2018, 7:58
verfmeer95 schreef: zo 18 feb 2018, 14:25 Misschien waren de andere borden op?
Van de borden bestemd voor de Oostenrijks-Britse grens hadden ze nog wel genoeg staan?
Het is geen Engels, maar Italiaans: https://goo.gl/maps/r2PxYAqiFZr
Het is geen Italiaans, maar een verlatijning van Österreich. Austria wordt in Oostenrijk zelf veelvuldig gebruikt als synoniem voor Oostenrijk. Voor Oostenrijkers waarschijnlijk zo vanzelfsprekend, dat men de fout in het bord niet eens is opgevallen.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Grensborden en grensovergangen

Bericht door Mark » ma 21 okt 2019, 22:19

Palance schreef: za 12 okt 2019, 17:51 Afbeelding
Hier nog Engeland ipv England, maar ik heb in Hoek van Holland op meer plekken nu England zien staan. En geen E-nummers meer (die waren hier vroeger wel), terwijl de omgeving volstaat met E-nummers.
Een foto van 23 januari 2016 laat ook geen E-nummers zien (maar ik herinner mij het wel ja op die locatie...).

Afbeelding

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Grensborden en grensovergangen

Bericht door harry » ma 21 okt 2019, 23:14

^^ De E-nummers worden waarschijnlijk verplaatst naar de N223. Dat verklaart waarom ze bij de N211 (langzaamaan) verdwijnen.

Foto uit 2003 (een van mijn eerste op dit forum):
Afbeelding
Laatst gewijzigd door harry op za 04 jan 2020, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Grensborden en grensovergangen

Bericht door Palance » vr 08 nov 2019, 9:12

Was deze al bekend? Het is een verwijzing naar Duitsland. SV-beeld is uit 2009. In 2015 stond dat bord er ook nog, maar is niet zichtbaar door de begroeiing.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Grensborden en grensovergangen

Bericht door Coen Tunnel » vr 08 nov 2019, 10:05

Volgens mij is die hier, jaren geleden al, wel eens voorbijgekomen. Hij is mij in ieder geval wel bekend.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Grensborden en grensovergangen

Bericht door Palance » vr 06 dec 2019, 17:56

Je kan natuurlijk ook zelf een grenspost verzinnen
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Grensborden en grensovergangen

Bericht door jelger » vr 06 dec 2019, 19:01

Ja, fraaie actie.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Grensborden en grensovergangen

Bericht door jelger » vr 06 dec 2019, 19:39

Palance schreef: ma 05 dec 2011, 18:40 Welke dubbele drielandenpunten kennen we trouwens nog meer? Ik denk aan India/China/Nepal, India/China/Bhutan, Moldavië/Oekraïne/Roemenië (en als je het erkent: Moldavië/Oekraïne/Trandjnestrië en Israël/Jordanië/Palestina).
Rusland, Georgië en het door 5 landen (incl. Rusland) erkende Zuid-Ossetië. Aan zowel de oost- als westzijde van laatstgenoemde is er een drielandenpunt van dezelfde landen.

De grensborden die langs de de-facto Georgisch-Osseetse grens staan zijn hier nog niet langs gekomen.

AfbeeldingThe ABL and borderization at Khurvaleti village by Jelger

Er is ook een variant met Russisch.

Midden in het veld ziet dat er zo uit
AfbeeldingNear Saribari village by Jelger

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Grensborden en grensovergangen

Bericht door Palance » di 07 jan 2020, 13:29

Er is recent een nieuwe grensovergang geopend tussen Servië en Roemenië. Het betreft een veerverbinding tussen Usije (bij Golubac) en Nova Moldova over de Donau. Het grenscomplex aan de Servische kant was al begin jaren 90 gereed, maar is dus nu pas ingebruik genomen.

Het interessante hieraan zijn de stempels: De Roemenen gebruiken een autosymbooltje, maar de Serviërs het bootsymbooltje. 2 stills uit een nieuwsitem:
Afbeelding
Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Grensborden en grensovergangen

Bericht door Coen Tunnel » di 07 jan 2020, 17:06

Palance schreef: di 07 jan 2020, 13:29Het interessante hieraan zijn de stempels: De Roemenen gebruiken een autosymbooltje, maar de Serviërs het bootsymbooltje.
Vermoedelijk zo'n beetje de enige plek waar je een Servisch stempel met een bootje kan krijgen. :) Volgens mij zijn er niet meer veerponten over de Donau; de andere grensovergangen over de rivier zijn Djerdap/Portile de Fier I bij Davidovac/Gura Vaii en Djerdap/Portile de Fier II bij Dusanovac/Ostrovu Mare. Bij de grens met Kroatië zijn alleen maar bruggen, bij de grens met Bosnië over de Drina eveneens.

Dit lijkt het grenscomplex aan Servische zijde te zijn.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Grensborden en grensovergangen

Bericht door Palance » di 07 jan 2020, 18:23

Er is nog een grensoverschrijdend veerpontje in een uithoek van Servië: Bij Jamena is een grensoverschrijdend veerpontje over de Sava naar Bosnië-Herzegovina, vaart elke 2 uur, zie hier. Het is vlakbij het drielandenpunt met Kroatië en met dat land is het een landgrens, alleen zijn daar geen grensovergangen in de buurt. Er is 1 weg, maar die is sinds de oorlog gesloten, zie Streetview vanuit Kroatië.

Bij hoogwater van de Sava of in winterse omstandigheden is het veerpontje - en dus de grensovergang gestremd.

Hier nog een wegwijzer in Jamena naar het pontje (skela=veerpont)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Grensborden en grensovergangen

Bericht door Palance » vr 10 jan 2020, 18:16

Joegoslavisch snelhedenbord, 1981. Grensovergang Joegoslavië-Oostenrijk op de Ljubelj-/Loiblpas. Geen landennaam en geen bebouwde kom :)
Afbeelding

Het is een still uit dit filmpje over de lange wachttijden op de Ljubelj in 1981. Ook de Joegoslavische grens- en douanecontroles komen goed in beeld, ook de files bij een andere grensovergang.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Grensborden en grensovergangen

Bericht door Wouter N14 » vr 10 jan 2020, 23:02

^^ Maar is het bord niet volledig of was er daadwerkelijk geen uniforme snelheidslimiet voor in de kom?
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Grensborden en grensovergangen

Bericht door Palance » za 11 jan 2020, 19:04

Helaas is er qua verkeer niet veel meer te vinden uit die tijd. Ik heb nog gezocht op oude Joegoslavische verkeerswetten, maar vooralsnog niets gevonden.
Ik vond nog een ander voorbeeld van een (zeer verweerd) grensbord uit die tijd, dat is nog compacter, maar ook hier geen bibeko.
Afbeelding

Wel werd bij het binnenrijden van een bebouwde kom de geldende maximum snelheid aangegeven, maar ik kan dus niet terugvinden of die 50 (of welke snelheid dan ook) landelijk geregeld was.

Zie als voorbeeld dit bord van Cerknica (nu Slovenië), ook begin jaren 80.
Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Grensborden en grensovergangen

Bericht door Wouter N14 » za 11 jan 2020, 19:39

^^ Volgens "Het beste boek voor onderweg" (ANWB, 1980) gold:
De max. snelheid is 80 km; op wegen genummers 1 t/m 99, 100 km. Op autowegen: onbeperkt. In bebouwde kommen geldt een maximum snelheid van 60 km per uur.
:dontknow:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Grensborden en grensovergangen

Bericht door Chris » za 11 jan 2020, 19:47

60 binnen de bebouwde kom was dacht ik vrijwel uniform in heel oost-Europa (voormalig Oostblok en Joegoslavië).

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Grensborden en grensovergangen

Bericht door Wouter N14 » za 11 jan 2020, 19:53

^^ Klopt, ook nu nog wel. Of de variant 50 overdag, 60 's nachts.
Maar het ging mij er om dat het geheel niet overeenkomt met wat er op de borden stond...
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Grensborden en grensovergangen

Bericht door Palance » za 11 jan 2020, 20:03

Wouter N14 schreef: za 11 jan 2020, 19:39 ^^ Volgens "Het beste boek voor onderweg" (ANWB, 1980) gold:
De max. snelheid is 80 km; op wegen genummers 1 t/m 99, 100 km. Op autowegen: onbeperkt. In bebouwde kommen geldt een maximum snelheid van 60 km per uur.
:dontknow:
Lijkt me sterk, aangezien de M-nummering liep van 1 tot 29 (en vervolgens R-wegen boven de 100). Onbeperkt heeft in Joegoslavië echt nooit bestaan.

Niet per ongeluk bij het verkeerde land gekeken? :PP:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Grensborden en grensovergangen

Bericht door Wouter N14 » za 11 jan 2020, 20:07

Ja het staat echt bij Joegoslavië ;)
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Grensborden en grensovergangen

Bericht door Palance » ma 25 mei 2020, 15:23

De grens Zwitserland-Duitsland. Alsof je de West-Berlijn verlaat in de DDR-tijd :)

Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Grensborden en grensovergangen

Bericht door Naturist » ma 10 aug 2020, 16:25

Palance schreef: za 12 okt 2019, 17:51 Een paar foto's van vanmiddag bij de veerhaven van Hoek van Holland
SPOILER: TOON

Afbeelding
Afbeelding
Hier nog Engeland ipv England, maar ik heb in Hoek van Holland op meer plekken nu England zien staan. En geen E-nummers meer (die waren hier vroeger wel), terwijl de omgeving volstaat met E-nummers.

Afbeelding
Afbeelding
Snelhedenbord voor verkeer dat uit het VK komt. Het is overigens een gemeentelijk bord.

Afbeelding
Welkomstbord met N-nummer en het verzoek rechts te houden :)

Afbeelding
Het is niet alleen N211, het is ook E25 en E30.

Afbeelding
Ga je naar het VK, dan blijf je op de E30 rijden.

Afbeelding
En dan nog zo'n routebord dat je vaker aan de grens ziet en waarvan ik me toch telkens het nut van afvraag.

Tenslotte nog een eigen brouwsel van Stena Line
Afbeelding
Waren daar een paar maanden geleden (1 februari) in de avond om lekker te gaan eten bij de Japanner daar.
De mij gloednieuw ogende borden waren te mooi om niet op de plaat te zetten.
Nu ze hier overdag staan kan ik met mijn avondfoto's niet achterblijven...

Afbeelding
Afbeelding
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Grensborden en grensovergangen

Bericht door Palance » wo 09 sep 2020, 10:26

Geen grensbord, geen officiele grensovergang, maar wel een grensgevalletje.

In het noordwesten van Kroatië ligt het stadje Hum na Sutli. Het is een stadje aan de grens met Slovenië, de Sloveense zijde heet Rogatec en deze plaatsen worden gescheiden door het beekje Sutla (Sloveens: Sotla) dat dus tevens de grens vorm.

Al nog van voor de Joegoslavische tijd (1860) staat er een glasfabriek die al vaker van naam en eigenaar is veranderd, maar tegenwoordig Vetropack Straža heet. De fabriek staat aan de Kroatische zijde, later (in 1983) is er een opslag bijgebouwd aan de Sloveense zijde.
In de Joegoslavische tijd was dat uiteraard geen probleem, maar na de onafhankelijkheid van beide landen werd het vervoer tussen fabriek en opslag wel een probleem, omdat er een grens gepasseerd moest worden. Blijkbaar kon men aan de Kroatische kant geen goede locatie vinden voor een nieuwe opslag, en na het aantrekken van de vraag (het bedrijf levert o.a. aan het hele voormalige Joegoslavië), was een andere oplossing nodig.

Er is 10 jaar geleden een brug gebouwd over de Sutla die beide delen met elkaar verbindt zodat vervoer tussen fabriek en opslag niet meer via de grensovergang moet.
Het is een aparte situatie: Hoewel de opslag nog altijd op Sloveens grondgebied bevindt, is het enkel toegankelijk via Kroatië. Dat geldt niet alleen voor transport, maar ook voor werknemers uit Slovenië. De opslag is geheel omheind en is ontoegankelijk vanaf Sloveens grondgebied (hoewel ik wel een plek heb gevonden waar verkeer in theorie het terrein zou kunnen verlaten).
In de Schengenlanden zijn dit soort terreinen niet zo'n probleem, maar deze constructie is zo gerealiseerd in een tijd dat beide landen overhoop lagen om grensgeschillen elders (niet in deze regio), en Kroatië nog altijd geen EU-land was. Ook behoort Kroatië nog niet tot Schengen, maar het ik heb nog altijd niet terug kunnen vinden of in de fabriek nog controles plaatsvinden voor personeel dat de grens over moet steken. Want hoewel niet toegankelijk vanaf Sloveense zijde, je komt toch Slovenië - en Schengen - binnen.

Ik ben zo'n 20 jaar terug hier geweest en toen was de brug er nog niet. Ik zag pas op SV dat die er nu wel stond, maar ik zag geen grensfaciliteiten, daarom ben ik op zoek gegaan naar het hoe en wat.

Luchtfoto
Afbeelding

Situatie op OSM
Afbeelding

De enige foto van op die grensbrug die ik heb kunnen vinden (van rond de opening)
Afbeelding

De D207 aan de Kroatische zijde ter hoogte van de brug: De fabriek staat rechts, het stroompje links is de grens met Slovenië, daarachter zie je de opslag.
Afbeelding

De opslag vanaf de Sloveense zijde. Zo te zien is er wel een theoretische mogelijkheid om toch via Slovenië het terrein te verlaten. Misschien is het alvast Schengen-proof?
Afbeelding

Kennen we nog meer van dit soort voorbeelden tussen EU en niet-EU dan wel Schengen en niet-Schengen?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Grensborden en grensovergangen

Bericht door Coen Tunnel » wo 09 sep 2020, 10:35

Palance schreef: wo 09 sep 2020, 10:26Kennen we nog meer van dit soort voorbeelden tussen EU en niet-EU dan wel Schengen en niet-Schengen?
Het is een andere situatie, maar bij de Saatse Boot op de grens van Estland en Rusland loopt de weg die een aantal Estische dorpen met de rest van het land verbindt over Russisch grondgebied. Daar mag je alleen rijdend en zonder te stoppen doorheen. Te voet mag niet.

Het grootste deel (zo'n 900 meter) dat over Russisch territorium gaat: https://www.openstreetmap.org/#map=15/57.9074/27.7156
Streetview: https://www.google.nl/maps/@57.9142195, ... 312!8i6656
Streetview met grenspaal: https://www.google.nl/maps/@57.9137581, ... 312!8i6656

Iets noordelijker is er nog een stukje van 30 meter dat door Rusland gaat: https://www.openstreetmap.org/search?qu ... 4/27.67890
Streetview: https://www.google.nl/maps/@57.9232,27. ... 312!8i6656

Het is de makkelijkste mogelijkheid om zonder visum op Russisch grongebied te kunnen komen, zij het dat je er alleen rijdend doorheen mag... ;)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Grensborden en grensovergangen

Bericht door Snelwegfreak » di 15 sep 2020, 23:03

De grensovergang tussen Spanje en Frankrijk is onlangs aangepast. Aan Franse zijde is de A9 nu geheel 2x3 tot de Spaanse grens. Aan de Spaanse zijde is er niets veranderd: de weg richting zuiden had en heeft twee rijstroken en richting noorden waren er al drie rijstroken, waarvan de rechter op de grens af viel. Hierdoor is er nu dus een 2+3 grensovergang ontstaan. Helaas zijn er geen beelden van de grens richting het zuiden: door een probleem met de sigarettenaanstekers in de auto heeft de dashcam een tijdje uit gestaan.
Link
Enne gojje mins blieft altied leave.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: Grensborden en grensovergangen

Bericht door Schelpenpaadje » do 26 nov 2020, 12:10

Van 1949 t/m 1963 lagen Elten en de locatie van :AS: Elten van BAB3 op Nederlands grondgebied.
De A12 was toen nog grotendeels in aanbouw.

Zijn er ooit plannen geweest voor een grenscomplex ter hoogte van de toenmalige grens bij Stokkum?
SPOILER: TOON

Deze post past in meerdere topics (o.a. Geschiedenis Nederlandse Autosnelwegen, A12, BAB3). Ik plaats hem maar even hier.

Plaats reactie