[USA] Florida (Miami - Tampa - Orlando)

Moderator: Moderatoren

NWH
verkeersader

Re: [USA] Florida (Miami - Tampa - Orlando)

Bericht door NWH » di 01 okt 2019, 8:53

Miami Beach is absoluut een lekkere plek om aan het strand te verblijven. Heerlijke temperaturen, (iets te) warm zeewater en duikende pelikanen om je heen. 8-)
Highway 41 vond ik het grootste gedeelte behoorlijk saai, al zaten er her en der wel wat leuke trails die je kon lopen. Ook tamelijk bizar dat je, afhankelijk van waar je komt uiteraard, ineens de suburbs van Florida in rijd met de nodige fastfood restaurants die je niet kunt missen.

Meer spectaculair vond ik highway 9336 die je echt op de rand van de golf van Mexico brengt. Hier menig Kaaiman en ander wildlife gezien.

Hajo schreef:
ma 30 sep 2019, 20:35
Ik heb in één keer de hele Interstate 4 van Tampa naar Daytona Beach afgereden: 238 kilometer.
Wat vond je van Daytona Beach?
- De shortlist..? Die wordt alleen maar langer -

Hajo
2x2 autosnelweg

Bericht door Hajo » di 01 okt 2019, 10:51

^^ Redelijk saai. Toen ik er was, was er niets te doen en erg rustig.

De hotels en dergelijke waren na een sluiting wegens de dreiging van hurricane Dorian net weer een dag open. Wegens die sluiting waren alle reserveringen geannuleerd, wat ik niet wist. Geen bericht van gehad. Ik had dus geluk en kwam in een vrijwel leeg hotel (Hyatt Daytona Beach) terecht. Als goedmakertje mocht ik een kamer naar wens uitzoeken, met 10% korting. Uiteraard ging ik voor de suite op de 18e verdieping met een prachtig uitzicht over de Atlantische Oceaan... 8-)

Maar een paar keer per jaar is er een manifestatie, festival en dergelijke. Zo vindt er in oktober het "Biketober Fest" plaats, waarbij honderden zo niet duizenden bikers uit de hele USA naar Daytona Beach komen. Tijdens zulke manifestaties schijnt het een gekkenhuis te zijn.
Donateur Vereniging Wegenforum

NWH
verkeersader

Bericht door NWH » di 01 okt 2019, 11:38

Dat vond ik dus ook, ik had er van tevoren meer van verwacht maar er bleek toen ik er was niet veel gaande te zijn. Enkel een klein evenement op de Daytona speedway.

Wat een mazzel van die hotelkamer, dat maakt je verblijf toch net weer even wat meer bijzonder met zo'n uitzicht.

Hajo
2x2 autosnelweg

Bericht door Hajo » di 01 okt 2019, 12:20

NWH schreef:
di 01 okt 2019, 11:38
Wat een mazzel van die hotelkamer, dat maakt je verblijf toch net weer even wat meer bijzonder met zo'n uitzicht.
Typisch Amerikaans: ze zijn altijd blij je als gast of koper te mogen ontvangen en ze gaan daarom behoorlijk ver om het je zo aangenaam mogelijk te maken. Als je niet tevreden bent over een dienst of product, dan bieden ze je vrij snel een oplossing aan. Soms zelfs nog voordat je zelf gereclameerd hebt. Alles om maar te voorkomen dat je boos wordt of geërgerd of teleurgesteld raakt. Ze zien je immers graag terug: vooral je dollars. :2cents: ;) Bovendien zijn Amerikanen vrij snel in het dreigen met juridische stappen, wat wellicht ook aan deze houding bijdraagt.

Jump
autoweg

Bericht door Jump » vr 25 okt 2019, 20:26

Jump schreef:
do 15 mar 2018, 19:58
Nieuwe brug stort in en belandt op auto’s in Miami: meerdere doden
Een deel van een nieuwe voetgangersbrug in het Amerikaanse Miami is ingestort en op een lager gelegen weg terechtgekomen. Er wordt gevreesd voor meerdere slachtoffers: auto’s werden bedolven door het puin, verschillende bestuurders zitten geklemd. Er vielen al zeker twee doden.
Afbeelding
Zopas kwam dit clipje in mijn Youtube feed. De conclusie die de NTSB gemaakt heeft over de instorting van de brug.
Link
Of wie veel tijd heeft, en naar hun Board Meeting van 3u18 wil kijken:

Link

Egbert
autoweg

Bericht door Egbert » vr 25 okt 2019, 21:28

Jump schreef:
vr 25 okt 2019, 20:26
Zopas kwam dit clipje in mijn Youtube feed. De conclusie die de NTSB gemaakt heeft over de instorting van de brug.
Link
WTF, vanaf 4:00. Als je dat ziet dan ga je toch 1) als de wiedeweerga die brug ondersteunen en 2) dat ding is toch nooit meer veilig te maken, dus afbreken?
Ik voorzie hier wel een flinke schadeclaim komen, USA-style. Als leek vind ik dit nalatigheid.

Rogier
expressweg

Bericht door Rogier » za 26 okt 2019, 11:12

^^

Dit is ook grote nalatigheid, maar ook vreemd dat men gekozen heeft om de (tijdelijke) voorspanning weer op de dwarsverbinding 11 er op te zetten. De scheuren geven juist aan, dat men dit juist niet moet doen. Waarschijnlijk heeft men geen constructeur geraadpleegd, want deze zou meteen aangegeven hebben dat de brug te gevaarlijk is en gesloopt moet worden. Vooral de groei en het wijder worden van de scheuren is een duidelijk teken dat de brug aan het bezwijken is.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » za 26 okt 2019, 20:36

Er is een knooppuntreconstructie in Tampa aangekondigd, het knooppunt tussen I-275, SR-60 en SR-589 moet voor maar liefst $ 1,4 miljard gereconstrueerd worden. Ik vermoed dat het ook de verbreding van aansluitende wegvakken omvat aangezien $ 1,4 miljard wel extreem veel geld is voor alleen een knooppunt.

Huidig:
Afbeelding

Toekomstig:
Afbeelding

Chris
Moderator

Bericht door Chris » za 22 feb 2020, 22:35

De werkzaamheden aan I-95 bij Daytona Beach zijn recent afgerond. Dit betekent dat de volledige I-95 in Florida en Georgia minimaal 2x3 rijstroken tellen over een afstand van 800 kilometer.

Afbeelding

Chris
Moderator

Bericht door Chris » ma 18 mei 2020, 20:58

Vandaag is het knooppunt van I-4 met SR-408 in Orlando grotendeels geopend. Deze dubbele trompetaansluiting is vervangen door een 5-level stack. Later dit jaar moet het mega I-4 Ultimate project in Orlando worden afgerond.

Afbeelding

Chris
Moderator

Bericht door Chris » do 17 sep 2020, 22:22

Tijdens Hurricane Sally zijn 8 werkschepen (barges) losgeslagen waarvan er 2 tegen de Pensacola Bay Bridge van de US 98 zijn gevaren. Eén of meerdere secties van de brug zijn ingestort.

De brug wordt momenteel vervangen, de oorspronkelijke brug was uit 1931, deze is in 1960 vervangen en die wordt op zijn beurt momenteel vervangen door twee nieuwe bruggen die naast elkaar liggen. De eerste brug daarvan opende eind 2019 en is nu dus deels ingestort. De oude brug was al gesloopt en de tweede brug is nog in aanbouw. Dat betekent dat er momenteel geen verkeer meer mogelijk is over de Pensacola Bay Bridge. Tussen Pensacola en Gulf Breeze betekent dat 40 kilometer omrijden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » za 19 sep 2020, 8:24

Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Chris
Moderator

Bericht door Chris » wo 23 sep 2020, 22:46

Wat een wegconfiguratie...

Locatie is mij niet bekend. Ergens in Florida, de parkeergarage en situatie links suggereert dat het misschien bij een luchthaven is. De hoeveelheid palmbomen suggereren ook Miami maar ik heb het zo snel niet kunnen vinden.

Afbeelding

sven_engelen
autoweg

Bericht door sven_engelen » do 24 sep 2020, 8:04

^^ dat ziet er bijna uit als een mislukt cities:skylines project :schrikreactie:
Svenlo
Frequent gebruiker van de zolderkamer. Tsja... corona he...

Chris
Moderator

Bericht door Chris » do 24 sep 2020, 10:23

Chris
Moderator

Bericht door Chris » vr 25 sep 2020, 10:28

De schade aan de Pensacola Bay Bridge:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chris
Moderator

Bericht door Chris » di 06 okt 2020, 11:40

De verlenging van de Selmon Expressway naar de Gandy Bridge in Tampa. Dit wordt aangelegd als een viaduct boven de US 92 (Gandy Boulevard).

Locatie: https://www.openstreetmap.org/?mlat=27. ... 5/-82.5193

Afbeelding

Chris
Moderator

Bericht door Chris » za 13 feb 2021, 22:26

Na 6 jaar bouwtijd nadert het megaproject 'I-4 Ultimate' in Orlando zijn voltooiing. De gehele I-4 door Orlando is gereconstrueerd en verbreed, met 2x2 express lanes die in aanvulling op de bestaande capaciteit zijn aangelegd. Ook zijn knooppunten gereconstrueerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chris
Moderator

Bericht door Chris » vr 19 feb 2021, 18:49

Chris schreef:
do 17 sep 2020, 22:22
Tijdens Hurricane Sally zijn 8 werkschepen (barges) losgeslagen waarvan er 2 tegen de Pensacola Bay Bridge van de US 98 zijn gevaren. Eén of meerdere secties van de brug zijn ingestort.

De brug wordt momenteel vervangen, de oorspronkelijke brug was uit 1931, deze is in 1960 vervangen en die wordt op zijn beurt momenteel vervangen door twee nieuwe bruggen die naast elkaar liggen. De eerste brug daarvan opende eind 2019 en is nu dus deels ingestort. De oude brug was al gesloopt en de tweede brug is nog in aanbouw. Dat betekent dat er momenteel geen verkeer meer mogelijk is over de Pensacola Bay Bridge. Tussen Pensacola en Gulf Breeze betekent dat 40 kilometer omrijden.
SPOILER: TOON

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Men heeft aangekondigd dat de brug eind maart weer wordt geopend voor het verkeer. Dan is het verkeer dus een half jaar niet mogelijk geweest.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » di 06 apr 2021, 15:02

In Florida zijn kennelijk ook beren. Dit is op de US 19, een eind ten noorden van Tampa.

Afbeelding
US19 North - Bear Habitat Next 12 Miles by formulanone, on Flickr

Afbeelding
US19 North - Bear Crossing Next 5 Miles by formulanone, on Flickr

NWH
verkeersader

Bericht door NWH » di 06 apr 2021, 15:11

Ik heb mij daar ook over verbaasd toen ik in Florida was tijdens mijn roadtrip door de VS. De beren concentreren zich ook niet op 1 specifieke plek maar zitten in feite door de hele staat en de populatie groeit ook nog behoorlijk. Dat laatste levert dan ook weer problemen op in de almaar uitdijende suburbs.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » za 10 apr 2021, 21:01

Op 19 april opent de westelijke verlenging van de Selmon Expressway (SR-618) in Tampa voor het verkeer. Dit is een viaduct boven Gandy Boulevard (US 92), zodat je direct vanaf de Gandy Bridge de autosnelweg kan bereiken. Momenteel moet je nog over de stadsweg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chris
Moderator

Bericht door Chris » ma 12 apr 2021, 10:25

Wat op alle foto's opvalt is dat de wegen in Florida er erg goed bijliggen. Je ziet goed asfalt en nette wegen. Het is best wel een aangeharkte staat lijkt het.

De harde data onderschrijft dat ook. Florida scoort 9 uit 50 op Rural Interstate Pavement Condition, 14/50 op Urban Interstate Pavement Condition, 3/50 op Rural Arterial Pavement Condition, 1/50 op Urban Arterial Pavement Condition en 6/50 op Structural Deficient Bridges.

Op de kwaliteitsindicatoren scoort Florida dus overal hoog, de stedelijke wegen zijn zelfs de beste in de Verenigde Staten.

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » ma 12 apr 2021, 10:28

En hoe is het met de belastingdruk in Florida?

Hajo
2x2 autosnelweg

Bericht door Hajo » ma 12 apr 2021, 10:40

^^ Geen idee. Er wonen wel heel veel gepensioneerden, waarvan velen ook een soms meer dan goedgevulde beurs hebben.

Maar wat Chris beschrijft, klopt met mijn eigen ervaring. Florida ziet er inderdaad netjes en goed verzorgd uit. Dat beperkt zich overigens niet alleen tot het wegennet.

Wimpie25
expressweg

Bericht door Wimpie25 » ma 12 apr 2021, 11:17

Florida is ook 1 de vlakste, zoniet dé vlakste staat van de VS. Wat minder bekend is is dat ze de laatste jaren best veel aan het experimenteren zijn met fietsinfrastructuur.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » ma 12 apr 2021, 11:22

Met het infrastructuurpakket van de regering Biden vliegen de honderden miljarden je om de oren en de media herhaalt maar weer eens het voorgekauwde riedeltje dat de wegen in de Verenigde Staten toch echt heel slecht zijn, terwijl dat beeld veel genuanceerder ligt. Als je als journalist vooral in de omgeving New York of Los Angeles komt, dan klopt dat beeld. Maar er zijn ook veel staten waar het wegennet wel van goede kwaliteit is. Waaronder Florida, maar ook Texas, Arizona, Utah en een boel 'flyover staten' die meestal genegeerd worden in de grote media. Daar komt bij dat de American Society of Civil Engineers ook graag het beeld wil uitstralen dat alle bruggen op instorten staan. Het is ook een boel lobby.

Hajo
2x2 autosnelweg

Bericht door Hajo » ma 12 apr 2021, 12:59

^^ Dat kan ik beamen. De kwaliteit van de infrastructuur varieert van uitstekend tot bedroevend. Afhankelijk van waar je bent.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » ma 12 apr 2021, 13:04

In Florida zijn buitengewoon veel tolwegen in vergelijking met veel andere staten. Dat zorgt ervoor dat het Florida Department of Transportation een deel van de dure infrastructuur uit tolheffing kan bekostigen. Daarnaast heeft de staat een sterk groeiende bevolking waardoor de inkomsten uit de brandstofaccijns ook groeit. En de gas tax is in Florida relatief hoog vergeleken met veel andere staten. En omdat het nooit / bijna nooit vriest in Florida hebben de wegen ook wat minder te lijden, alhoewel de drainage en dergelijke wel weer duurder zal zijn dan in veel andere staten, vanwege de vele zware regenval.

Een groot tolproject is de I-4 Ultimate in Orlando. Hier wordt ruim 30 kilometer van I-4 door Orlando van tolstroken voorzien. I-4 was tot nu toe de enige tolvrije snelweg in de regio Orlando.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding