[USA] Verenigde Staten • United States

Moderator: Moderatoren

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6970
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [USA] Verenigde Staten (United States)

Bericht door Wimpie25 » do 02 jul 2015, 20:24

De Amerikanen zelfs van een blasé gebeurtenis als de sloop van een brug, een waar spektakel maken :D

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [USA] Verenigde Staten (United States)

Bericht door Chris » za 04 jul 2015, 21:13

Soms zie je dat men een klaverblad niet de juiste oplossing vindt. Hier nabij Tulsa is een aansluiting van de US 169 omgevormd van klaverblad tot diamant.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [USA] Verenigde Staten (United States)

Bericht door Snelwegenkenner » zo 05 jul 2015, 17:48

Dat is dus kapitaalvernietiging. :evil:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [USA] Verenigde Staten (United States)

Bericht door Chris » di 07 jul 2015, 18:35

Op de Interstate 495 aan de westkant van Washington, D.C. is vandaag een linker vluchtstrook opengesteld, tussen het punt waar de express lanes eindigen en het knooppunt met de George Washington Parkway. Hier moet het verkeer tot nu toe samenvoegen naar 4 rijstroken, wat zonder de express lanes al een notoir knelpunt was, en met de express lanes is dat nog verergerd. Als tijdelijke maatregel is een 2,5 kilometer lange linker spitsstrook aangelegd.

De spitsstrook is alleen richting noorden en is open tussen 7 en 11 en 2 tot 8. In Northern Virginia zit zeer veel werkgelegenheid rond de ringweg, waardoor veel mensen uit Maryland naar de suburbs van Virginia forenzen. Tevens zijn er veel forenzen vanaf de suburbs in Virginia naar het hoofdkantoor van de CIA dat aan de George Washington Parkway zit, een paar kilometer ten oosten van de I-495 (het bekende 'Langley') Daarnaast is de George Washington Parkway een alternatieve route naar het Pentagon en Washington, D.C. zelf.

Er zijn wensen om de tolstroken op termijn te verlengen tot in Maryland, maar daarvoor moet de brug over de Potomac River vervangen worden.

Helaas alleen een kleine foto:
Afbeelding

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8665
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [USA] Verenigde Staten (United States)

Bericht door keokiracer » di 07 jul 2015, 23:52

Chris schreef:Op de Interstate 495 aan de westkant van Washington, D.C. is vandaag een linker vluchtstrook opengesteld, tussen het punt waar de express lanes eindigen en het knooppunt met de George Washington Parkway.
Gisteren werd die strook anders al goed gebruikt.
Bussloo @ flitsservice schreef:Vandaag zag ik hier rond Washington op de I495 hele hordes automobilisten rode kruizen boven de spitsstrook negeren.
Op mijn vraag of er ook tegen opgetreden wordt antwoordde mijn gastheer dat wanneer iemand aan de kant gezet wordt, die maar 50 dollar boete krijgt. Omdat tijd geld is, wordt de boete domweg ingecalculeerd. Ook al zouden ze er 500 dollar van maken, dan nog zouden vermogende zakenlieden die lachend afrekenen.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: [USA] Verenigde Staten (United States)

Bericht door Mandelsoft » di 07 jul 2015, 23:55

^^ Misschien moeten wat borden informatieborden ophangen om dit tegen te gaan:

Afbeelding

:PP:
Laatst gewijzigd door Mandelsoft op wo 08 jul 2015, 0:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8665
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [USA] Verenigde Staten (United States)

Bericht door keokiracer » di 07 jul 2015, 23:56

:lol: :mrgreen:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [USA] Verenigde Staten (United States)

Bericht door Chris » wo 08 jul 2015, 11:17

In heel dunbevolkte regio's zijn soms gelijkvloerse kruispunten op Interstate Highways.

Het is de keuze tussen een aansluiting voor bijna geen verkeer, of een kruispunt.

De I-40 in Texas:
Afbeelding

Afbeelding

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5473
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [USA] Verenigde Staten (United States)

Bericht door marcel » wo 08 jul 2015, 23:02

Op de onderste foto lijkt het erop dat de weg aan beide kanten met hekken afgesloten is en dus niet openbaar is, alleen iets voor werkverkeer?

Gebruikersavatar
jdb2
autoweg
Berichten: 1034
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 0:25
Locatie: BE

Re: [USA] Verenigde Staten (United States)

Bericht door jdb2 » wo 08 jul 2015, 23:06

Mandelsoft schreef:^^ Misschien moeten wat borden informatieborden ophangen om dit tegen te gaan:

Afbeelding

:PP:
"Red X" op een groen bord... Dan hadden ze beter een wit bord kunnen nemen met zwarte tekst en de X in het rood.
Doet me hieraan denken
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: [USA] Verenigde Staten (United States)

Bericht door Mandelsoft » wo 08 jul 2015, 23:29

Jij snapt de grap niet... :lol:
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

Gebruikersavatar
jdb2
autoweg
Berichten: 1034
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 0:25
Locatie: BE

Re: [USA] Verenigde Staten (United States)

Bericht door jdb2 » wo 08 jul 2015, 23:57

^^
Dan heb je me goed liggen. ;)
Ik heb totaal niet opgemerkt dat het een bewerkte foto was. :oops:
In België staan nu ook campagne borden die hierop wijzen, dus zo gek is het nu ook weer niet.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [USA] Verenigde Staten (United States)

Bericht door Chris » do 09 jul 2015, 21:51

Het knooppunt I-430 / I-630 in Little Rock, Arkansas is gisteren na een 5 jaar durende reconstructie opgeleverd. Het knooppunt is omgebouwd van klaverblad tot half stack. Je ziet hier toch wel de invloed van Texas in het ontwerp. Voorheen waren het alleen Texas en Arizona die hun knooppunten en flyovers zo decoreerden. Nu doen meer staten in het zuiden, midden en westen dat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6970
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [USA] Verenigde Staten (United States)

Bericht door Wimpie25 » do 09 jul 2015, 21:52

^^
Decoratie tot daar aan toe maar soms komt het wel kitscherig over :D

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [USA] Verenigde Staten (United States)

Bericht door Chris » vr 10 jul 2015, 22:47

Steeds meer staten gaan de strijd aan tegen linksplakken. In sommige staten worden er nu boetes uitgedeeld. Dit is in Missouri:
Afbeelding

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6970
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [USA] Verenigde Staten (United States)

Bericht door Wimpie25 » za 11 jul 2015, 13:31

^^
Goede zaak!

LennyKravitz
autoweg
Berichten: 1016
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 14:16
Locatie: Rotterdam

Re: [USA] Verenigde Staten (United States)

Bericht door LennyKravitz » za 11 jul 2015, 21:20

Wimpie25 schreef:^^
Goede zaak!

Per definitie? De snelwegen in de US zijn zoveel ruimer - omdat wij hier rechts houden gewend zijn betekent niet dat het daar ook moet. Het moet functioneel zijn. Als je ongestoord links onder een keep-you-lane systeem kan rijden en anders rechts kan passeren is er geen probleem.

Ik had er geen probleem mee in de US...
It aint over 'till it's over...

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7676
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [USA] Verenigde Staten (United States)

Bericht door duikgek89 » zo 12 jul 2015, 1:13

...
Laatst gewijzigd door duikgek89 op di 01 dec 2015, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jdb2
autoweg
Berichten: 1034
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 0:25
Locatie: BE

Re: [USA] Verenigde Staten (United States)

Bericht door jdb2 » zo 12 jul 2015, 1:54

Link
Tot 0:25 is relevant voor dit topic. :D

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [USA] Verenigde Staten (United States)

Bericht door Chris » di 14 jul 2015, 17:11

Een nieuwe DDI in D'Iberville, Mississippi. Dit is de eerste DDI in de Verenigde Staten voor een halve aansluiting.
Link

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [USA] Verenigde Staten (United States)

Bericht door RSK » di 14 jul 2015, 18:32

Bij een halve DDI snap ik niet helemaal waarom er niet één doorgaande strook aan de aansluitingsvrije zijde buiten de VRI om wordt geleid. Dat lijkt me gratis extra capaciteit.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [USA] Verenigde Staten (United States)

Bericht door Chris » wo 15 jul 2015, 21:25

State Route 42 in Wisconsin, nabij Northport.

Afbeelding

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [USA] Verenigde Staten (United States)

Bericht door RSK » wo 15 jul 2015, 21:42

Zo zeg! Dat is echt een ideale weg voor als je zwaar bezopen achter het stuur zit. :lol:
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [USA] Verenigde Staten (United States)

Bericht door Chris » vr 17 jul 2015, 20:09

Het boren van de tunnel van de State Route 99 in Seattle, Washington wordt pas op 23 november 2015 weer hervat. De openstelling is daarmee verschoven naar maart 2018. Oorspronkelijk was gepland de tunnel eind 2015 in gebruik te nemen. Het boorproces heeft dan bijna 2 jaar stilgelegen. Eind 2013 werd het boorproces gestaakt nadat de boorkop van de tunnelboormachine beschadigd raakte. Uiteindelijk is de boorkoop met een toegangsschacht eruit gehesen en nu vervangen door een nieuwe. Wat de exacte meerkosten zijn is nog niet bekend, maar de volledige risicoreservering is in elk geval al verbruikt.

Albaufstieg
autoweg
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 23:45
Locatie: Gouda

Re: [USA] Verenigde Staten (United States)

Bericht door Albaufstieg » ma 20 jul 2015, 2:36

Vandaag richting de VS gereden vanaf mijn vorige vakantieadres nabij Listowel, Canada. De grensovergang bij Port Huron (highway 402 x I-69 / I-94) genomen, ik vermoedde dat het daar wat rustiger zou zijn dan bij de grensovergang nabij Detroit. Ongeveer een uur namen de controles bij de grens in beslag voordat ik mijn reis kon hervatten. Overigens is de brug die eigenlijk op de grens ligt wederom indrukwekkend qua hoogte.

Via de I-94 richting Detroit gereden. Vanaf de Interstate zelf een klein beetje naar de stad gekeken om de sfeer te proeven van de automotive industrie, maar niets meer dan dat. De stad ziet er vanaf de Interstate al bepaald niet gezellig uit, dus lekker voorbij gereden.
De staat van de wegen in Michigan is overigens erbarmelijk te noemen. Overal langs de weg liggen resten van stukgesprongen autobanden. Ik overdrijf niet als ik stel dat ik nog nooit zulk slecht wegdek heb meegemaakt. Overal putten en kraters in het wegdek. Op viaducten is het nog het ergste. Men lijkt simpelweg geen geld te hebben voor structureel onderhoud. Wat een verschil met onze (Rijks)wegen. Dit geldt overigens voor alle wegen die ik in Michigan bereden heb.

Op de I-75 richting het zuiden heb ik denk ik ook nog een kilometer of 40 achter elkaar last gehad van wegwerkzaamheden. De weg lijkt daar tot op de fundering volledig heraangelegd te worden.

Vanaf Toledo via 2x2 highways richting Columbus gereden. Ook hier veel wegwerkzaamheden. Daarna ergens een motel opgezocht in Ohio. De wegen in Ohio zijn in significant betere conditie dan van de noordelijke aangrenzende state.

Morgen verder richting het oosten. Tot op heden een fantastische trip gehad.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [USA] Verenigde Staten (United States)

Bericht door Chris » di 21 jul 2015, 21:23

In de woestijn tussen Los Angeles en Phoenix is een brug van de I-10 weggeslagen door flash floods. Lijkt vergelijkbaar met de problemen vorig jaar op de I-15 in Nevada.

Afbeelding

omleidingen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [USA] Verenigde Staten (United States)

Bericht door Rene » di 21 jul 2015, 21:35

Lijkt erop dat de brughoofden "lekker goedkoop" op staal zijn gebouwd, en niet zijn gefundeerd.

Overigens kan het verkeer toch wel in 2 richtingen over het viaduct van de andere rijbaan ? Waarom zulke enorme detours ?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [USA] Verenigde Staten (United States)

Bericht door Chris » di 21 jul 2015, 21:57

Het landhoofd van de andere brug is ook deels weggeslagen:
Afbeelding

Albaufstieg
autoweg
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 23:45
Locatie: Gouda

Re: [USA] Verenigde Staten (United States)

Bericht door Albaufstieg » wo 22 jul 2015, 3:25

Maandag een spectaculair vervolg van mijn rondtrip gehad in de US. Vanaf het motel in Lancaster in Ohio weer mijn reis hervat via de US 33. Met name de 1x2 delen van de US 33 zijn erg mooi om te berijden. Naarmate je meer richting het oosten rijdt begint het landschap steeds meer te glooien en komen de Appalachen in zicht.
Vanaf Ravenswood loopt de US 33 een stukje mee over de I-77 tot Ripley. Daarna weer verder koers gezet richting het oosten tot aan Arnoldsburg.

Ik wilde graag een groter stuk van de I-79 berijden omdat die mij wel vrij spectaculair leek gezien het heuvelachtige landschap, dus in Arnoldsburg richting het zuiden gereden via West Virginia Route 16. De Interstate zelf was echt fantastisch om te berijden. Prachtige klimmen en dalingen in een prachtige omgeving. De hoeveelheid dalviaducten is overigens zeer beperkt te noemen, maar indrukwekkend is het op zeker.

Bij Weston kruist de I-79 weer de US 33 en daar ben ik dus ook weer afgeslagen. Via de US 220 richting de US 48 gereden voor de laatste kilometers door de Appalachen. Ook hier weer fantastische rijervaringen opgedaan. In de laatste weg zitten overigens wel weer veel dalviaducten tot aan Wardensville, waar het 2x2 gedeelte eindigt.

Op deze maandag dus de staten Ohio en West-Virginia doorkruist, om vervolgens net over de state border te overnachten in Virginia. Mijn passagiers hebben wel wat foto's genomen en er is ook nog een kort filmpje geprobeerd op de I-79, dus ik zal kijken of ik later nog wat kan posten (d.w.z.: indien de kwaliteit enigszins naar behoren is, dat heb ik momenteel nog niet gecontroleerd).
Het rijden door de Appalachen en door West-Virginia in het algemeen is een fantastische ervaring op zichzelf, op kwalitatief goede wegen. Ik kan het jullie als liefhebbers van wegen en infra van harte aanbevelen. Schitterend deel van de US.

Vandaag via de I-81 en I-66 richting Washington D.C. gereden. De I-66 is lange tijd enkel uitgebouwd met 2x2 rijstroken. Vandaag resulteerde dat niet in problemen, maar kan me voorstellen dat dit buiten de vakantieperiodes om wel voor congestie kan zorgen naarmate de agglomeratie van Washington begint. Op een gegeven moment verbreedt de weg naar 2x3 met spitsstroken, later wordt dit volwaardig 2x4. Bij de Interchange met de I-495 (ring van Washington) ben ik afgeslagen richting het noorden. Ik bezoek de stad Washington nu voor drie dagen en zal daarna doorrijden richting het noordoosten voor een bezoek aan Philadelphia . Ik twijfel nog over New York City, aangezien ik daar in 2011 al eens geweest ben. De I-95 wordt hoe dan ook bereden.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [USA] Verenigde Staten (United States)

Bericht door Chris » wo 22 jul 2015, 9:04

Albaufstieg schreef:De hoeveelheid dalviaducten is overigens zeer beperkt te noemen
Dat is inderdaad opvallend aan Amerikaanse snelwegen, ze hebben relatief weinig dalviaducten en al helemaal weinig tunnels in vergelijking met Europa.

De US 48 die je noemt is een vrij recente nieuwe 2x2 weg (Corridor H van het Appalachian Development Highway System). Recente nieuwe 2x2 wegen of snelwegen in West Virginia en Virginia hebben wel grote dalviaducten.

Plaats reactie