[USA] AAroads

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

[USA] AAroads

Bericht door Chris » vr 15 mei 2009, 9:19

Het AAroads forum is ten onder gegaan door interne meningsverschillen over hoe het forum vormgegeven moet worden, en welke richting het forum op moest.

Jammer, maar het is wel de bedoeling dat het forum elders een doorstart gaat maken.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [USA] Verenigde Staten (United States)

Bericht door Chris » vr 15 mei 2009, 18:18

Ik begin het verhaal van het AA roads forum nu wat te begrijpen.

Alex, de eigenaar van Aaroads.com heeft het beheer van het forum uit handen gegeven aan Cody om zich op de updates van de omvangrijke site te kunnen focussen. Het forum was eigenlijk vanaf het begin wel een succes, en binnen een paar dagen waren er al meer dan duizend berichten gepost. Nu heeft Cody iedere keer van die aanpassingen aan het forum gedaan, met name het thema en logo tig keer veranderd in de eerste maanden. Alex wilde graag wat meer on-topic subforums, waar Cody blijkbaar steeds niet aan wilde, het was al een heel gedoe om een apart forum voor "International Highways" te krijgen. Nu wilden ze graag een meeting forum toevoegen (in de VS is redelijk vaak een roadmeet), maar ook daar wilde Cody niet aan. Vervolgens liep de discussie uit de hand met als gevolg dat het forum weg is. Wel gebackupd door Cody, die een doorstart wil maken met het materiaal wat eigenlijk van Alex (AAroads) is.

Ik zie het nog wel gebeuren dat er straks twee concurrerende forums ontstaan. Op MISC.transport.roads op Usenet lijkt het gros van de posters aan de zijde van Alex te staan, ook zou Cody nog erg jong zijn (19).

Benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen de komende tijd.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [USA] Verenigde Staten (United States)

Bericht door Rene » zo 17 mei 2009, 11:46

Ik heb zojuist een mailtje naar Cody verzonden, waarbij ik hem meldde dat ik al mijn posts op roadforums.com heb gedelete, en dat hij ook mijn account mag verwijderen. En dat hij als forumadmin beter naar zijn forumteam moet luisteren.
Ik hoop dat het Alex lukt om een kwalitatief beter forum op te zetten (zonder al die belachelijke skin-wisselingen), waar meer inhoudelijk gediscussieerd wordt, en minder wordt geleuterd. Met ook wat betere moderatie.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [USA] Verenigde Staten (United States)

Bericht door Chris » zo 17 mei 2009, 11:54

Alex lijkt nu ook het forum te herstarten. Alex (nick: aaroads) wilde graag meer moderatie, en lui als ComputerGuy en BigMatt die enorm veel offtopic posten wat meer in toom houden, alleen wilde Cody daar niet aan, hij wilde eigenlijk nergens aan, behalve zijn eigen dingen, zoals als die onzinnige games enzo. Anyway, ik hoop dat Alex ook het forum kan herstarten, ook al betekend dat wellicht dat er twee concurrerende forums zijn. Zoals cody het nu gedaan heeft, de database gekaapt van wat van aaroads.com was en dan op een eigen plek herstarten, is absoluut niet netjes.

Ik had al het idee dat er wat mis was, ik vond dat aaroads wel heel weinig postte voor een beheerder, en ik kreeg een dag voordat de stekker eruit ging van hem een PM waarin hij zei dat hij een boel foto's van de I-80 in Pennsylvania heeft, maar nog niet online staan, naar aanleiding van mijn vraag of het gat van de I-80 in Pennsylvania nog eens gedicht zou worden. Ik vroeg me al af waarom hij dat in vredesnaam per PB beantwoorde in plaats van een simpele reply in het topic.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [USA] Verenigde Staten (United States)

Bericht door Rene » zo 17 mei 2009, 16:46

Een mailwisseling van mij met Alex:
ik schreef:From: Wegenforum.nl [mailto:postmaster@wegenforum.nl]
Sent: Friday, May 15, 2009 3:07 AM
To: roaddog [at] aaroads.com
Subject: Re: Why the AARoads Forum ended

Hi Alex,

As a roadforum admin myself (wegenforum.nl) I saw the AAroads-forum degrading because of a lack of rules and because of the wilfulness of some boardofficials. My own forum has some rules (also in English, see http://www.wegenforum.nl/viewtopic.php?f=5&t=8469 ), and because of this it is more than a low-speed-chat or just a quiz-topic-forum. As a domainholder you can restart a forum service on your domain as you like, but keep in mind you are always in control as a forum founder. I advise to regain your community with a forum, but make sure the right people are in charge.

Best regards,
René Walhout
(admin of Wegenforum.nl, from the Netherlands)
aswnl on the former AAroads-forum
Alex schreef:Hi René,

The lack of rules was a problem from the early stages and both Andy Field and I insisted upon them being created. All Cody came up with was the guidelines section, which was weak when he mentioned that there were no rules for the board. My insistence of QC started in March when the quiz games and other nonsensical posts started overwhelming the forum. Fellow admin Flaroadgeek (Brent) and I both grew increasingly frustrated with having to sift through so much nonsense to get to the actual road related material. It degraded from there quickly and you know the result.
I am in talks with three or four individuals about having a new forum constituted and put in the former one’s place. I will let you know if and when it is created. Thanks for writing and for the feedback, it is appreciated!

Best regards,
- Alex

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [USA] Verenigde Staten (United States)

Bericht door Chris » zo 17 mei 2009, 16:55

Mijn reactie op misc.transport.road:
SF Lights / Voyager / Cody Robertson schreef:In fact the entire thing is back up on my own server.
ChrisZwolle schreef:No offense, but isn't that like stealing? If my information is right, the database was owned by Alex, not you, you were working on it, but that doesn't mean it's yours.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [USA] Verenigde Staten (United States)

Bericht door Chris » zo 17 mei 2009, 21:04

Hi Chris,

Thanks for writing and for your input into the situation. Cody’s true colors continue to show through mtr and his forum. His reluctance to delete accounts with users information is one problem, his spamming of MTR will be another.

Andy originally gave him permission to run the forum on our site, and I was never comfortable with that decision. It was after Cody hounded us for four years to run a forum before Andy finally relented and gave him the go ahead. He said to me on the phone “live and learn”, which pretty much sums up our surmise of this recent situation.

The feedback I have received from other former forum members and outsiders has been nothing but positive toward me and AARoads. I too am sad to see the forum gone, but fortunately four others have stepped up and are working toward resurrecting the old forum in new capacity. This will hopefully be done at some point this week, and when it is, there will be a more democratic leadership and a wider variety of administrators and moderators. The forum will be devoid of the juvenile nature of discussion, such as the word/quiz games and other nonsense. Off-topic material will be more organized and less pervasive into the general highway discussion.

I may issue another email to the former forum members reinviting them to a new AARoads forum. Whether new accounts will need to be created or old ones restored is still a question to be answered. The four working on it (three former forum members and one outsider) likely can restore some of the original forum elements with ease, and I will know by midweek of their results.

Best regards,
- Alex

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [USA] AAroads

Bericht door Chris » ma 18 mei 2009, 9:04

Voyager schreef:When I can get in contact with one of the AARoads administrators, I will offer to return the database that contains the working forum back to them, and leave as an administrator of the forum. Of course this will probably ensue with the deletion and banning and my account, but I'm ok with that. All that I care about is that every member of this forum can be together again, and approving deletion requests isn't going to make that happen.

I'm sorry.
Aldus een bericht op z'n roadforums. Blijkbaar heeft hij toch erg veel negatieve reacties gehad.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [USA] AAroads

Bericht door Chris » wo 20 mei 2009, 23:39

Zo te zien hebben nogal wat members hun account bij Cody opgezegd, want er wordt bijna niks meer gepost, in de afgelopen 19 uur maar 10 berichten. Benieuwd wanneer Alex het forum weer op poten zet, volgens mij is hij al de hele week aan de database aan het sleutelen.
We're double-checking everything right now to make sure that the forum works the way it should. We're also securing it to make sure that all users have the proper level of access. We appreciate the community's patience and hope to be back up soon.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [USA] AAroads

Bericht door Chris » vr 22 mei 2009, 21:03

Forum lijkt weer te lopen!

http://www.aaroads.com/forum/index.php

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [USA] AAroads

Bericht door Chris » di 09 jun 2009, 18:47

Ik ben bezig om met een mede-beheerder van AAroads een goed Europa-gedeelte op te zetten met mijn fotocollectie. :)

AAroads goes Europe.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18215
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [USA] AAroads

Bericht door mavas » di 09 jun 2009, 19:19

^^ Wat is het verschil met roadpics.net?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [USA] AAroads

Bericht door Chris » di 09 jun 2009, 19:21

roadpics.net is voor de Benelux, ik denk niet dat Christiaan aan een uitbreiding naar bijv. Duitsland of Frankrijk wil voorlopig

AAroads had al een Europa-gedeelte, maar dat was nog klein. Eén van de medebeheerders heeft zijn roots in Hongarije en is behoorlijk enthousiast over Europese wegen. Vandaar dat we ook beginnen met een Europees gedeelte. Zelf heb ik niet de kennis om een wegensite van Europa op poten te zetten.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31586
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [USA] AAroads

Bericht door Palance » wo 10 jun 2009, 7:38

Zo moeilijk is dat anders niet, je kan een site zo ingewikkeld maken als je maar wil, maar in de meest simpele versie maak je wat HTML-pagina's aan (allemaal tekstbestanden), waarin je wat tekst zet, linkjes en plaatjes.

Gewoon een kwestie van een keer proberen, hier rondvragen en klaar. Mijn site was ook niet bepaald in 1 dag klaar, en bouwen is nou net het leuke eraan.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21942
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [USA] AAroads

Bericht door Wouter N14 » wo 10 jun 2009, 10:11

mavas schreef:^^ Wat is het verschil met roadpics.net?
Roadpics ligt ook behoorlijk stil volgens mij :(
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
doorn
verkeersader
Berichten: 733
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 10:36
Locatie: Amersfoort

Re: [USA] AAroads

Bericht door doorn » ma 15 jun 2009, 18:16

Palance schreef:Zo moeilijk is dat anders niet, je kan een site zo ingewikkeld maken als je maar wil, maar in de meest simpele versie maak je wat HTML-pagina's aan (allemaal tekstbestanden), waarin je wat tekst zet, linkjes en plaatjes.

Gewoon een kwestie van een keer proberen, hier rondvragen en klaar. Mijn site was ook niet bepaald in 1 dag klaar, en bouwen is nou net het leuke eraan.
Een site met allemaal HTML-pagina's is inderdaad vrij makkelijk, ik heb dat in het verleden ook veel gedaan.
Groot nadeel eraan is als je iets aan je lay-out veranderd, je dit bij elke pagina weer los kunt aanpassen...
Ook snel even een pagina aanpassen is er niet bij, je moet eerst weer je FTP-programma opstarten.

Iets meer werk is om een CMS te gebruiken als je een site opzet, wil je dan iets aanpassen dan kan dat gewoon via een beheer pagina.
En als je de lay-out aanpast is dit meteen op elke pagina veranderd.

En voor foto's is het ook erg makkelijk, als al je foto's op Flickr staan kan je een Plug-in installeren in Drupal waarmee je jou foto's van Flickr op jouw Drupal site kan laten zien.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31586
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [USA] AAroads

Bericht door Palance » ma 15 jun 2009, 18:29

Opmaak kun je ook redelijk sturen met een .css-bestand (waar ik zelf ook gebruik van maak). En bepaalde tekst onderaan de pagina's (bv. laatste wijzigingsdatum en copyright) met een javascriptje.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18065
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [USA] AAroads

Bericht door Snelwegfreak » di 16 jun 2009, 17:36

Bij het AAroads forum lopen ze nog niet echt warm voor m'n borden... :(

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [USA] AAroads

Bericht door Chris » di 16 jun 2009, 17:44

De activiteit op het forum daar is nog wat laag, het is nog niet zo'n groot forum als hier.

Daarnaast lijken de meesten niet echt geinteresseerd te zijn in buitenlandse wegen, zelfs het Canadaforum heeft maar weinig reacties. Voor veel Amerikanen is het helemaal niet zo gebruikelijk om in het buitenland te komen als voor ons, dus ik denk dat ze weinig beeld hebben van het Europese snelwegennet, behalve de mensen die hier in Europa geweest zijn.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [USA] AAroads

Bericht door Rene » di 16 jun 2009, 22:59

Snelwegfreak schreef:Bij het AAroads forum lopen ze nog niet echt warm voor m'n borden... :(
Ach, het blijven Amerikanen hè. Net als Duitsers: in de heimat is alles altijd beter. Misschien eens een paar Amerikaanse borden laten zien ?

Gebruikersavatar
doorn
verkeersader
Berichten: 733
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 10:36
Locatie: Amersfoort

Re: [USA] AAroads

Bericht door doorn » wo 17 jun 2009, 16:59

^^ Ik heb nog een paar imitaties uit de States ergens op internet staan, die zal ik eens een keer posten. kijken wat ze ervan vinden...

Plaats reactie