[USA] Phoenix / Arizona

Moderator: Moderatoren

Jeroen
2x2 autosnelweg

Re: [USA] Phoenix / Arizona

Bericht door Jeroen » za 27 apr 2019, 9:27

Ja, dat zijn ook zaken waar de gemiddelde Amerikaan zich echt mateloos aan zal irriteren...
Rogier schreef:
do 25 apr 2019, 13:33
Als je op oude foto's van Nederland kijkt, zie je ook vaak deze orange bakens. Inmiddels worden deze bakens in Nederland niet meer gebruikt en dat is volgens mij niet zonder een goede reden (minder duidelijk).
Dat ze minder praktisch zijn wil ik direct geloven, maar minder duidelijk vind ik ze toch zeker niet. Ze zijn zo groot en opvallend dat ze echt niet vallen te missen. Een groter probleem in de VS is eerder dat er vrij zuinig wordt omgegaan met belijning en vooraankondigingen van werkzaamheden.

Coen Tunnel
4x4 autosnelweg

Bericht door Coen Tunnel » za 27 apr 2019, 11:16

Jeroen schreef:
za 27 apr 2019, 9:27
Ja, dat zijn ook zaken waar de gemiddelde Amerikaan zich echt mateloos aan zal irriteren...
Dat werd toch niet gesteld en daar gaat het toch ook niet om? :dontknow:

Bij bakens met schuine strepen is de geleiding beter. Stukje verkeerspsychologie. Groot en opvallend is niet per se beter.

Jeroen
2x2 autosnelweg

Bericht door Jeroen » za 27 apr 2019, 13:40

Ik noem dat detailfetisjisme. Als die borden andersom staan is er echt geen hond die dat opvalt.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » za 27 apr 2019, 13:48

Ik vraag me ook wel eens af of dat soort goedbedoelde details in de praktijk wel een verschil maken. Er zijn hordes mensen die niet eens doorhebben dat er in Nederland meerdere typen bewegwijzering zijn qua pijlen en lettertype.

Ik las net in een studie over puntstukken die dan weer wel en dan weer niet opgevuld zijn, en dat dit rommelig / rijtaakverzwarend zou zijn. Ik denk dat het gros van de weggebruikers zoiets helemaal niet zou opvallen.

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » za 27 apr 2019, 13:53

Dat zijn dan ook juist van die dingetjes die je bewust niet merkt, maar onbewust wel effect hebben. Althans, volgens de verkeerspsychologen. Je gaat mij niet wijsmaken dat die allemaal alles volledig uit de dikke duim zuigen ;)
Enne gojje mins blieft altied leave.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » di 10 sep 2019, 9:56

Het 'Broadway Curve' project van I-10 in Phoenix. Dit is het punt waar I-10 naar het zuiden draait en verkeer van 3 snelwegen (I-10, SR-143, US 60) samenkomen.

Het is gepland om dit stuk naar 22 rijstroken te verbreden. Per richting 6 reguliere rijstroken, 2 HOV lanes en 3 'frontage road' lanes, die er in de praktijk meer uit lijken te zien als parallelrijbanen dan de gelijkvloerse frontage roads als in Texas.

Dus 3+8+8+3 rijstroken.

Afbeelding

Plaats reactie